Ik heb last van trillingen in mijn serverkast waar 7 drives naast elkaar draaien. Ondanks dat het 5400 rpm is, raken sommigen toch nog van kaart.quote:NewbieNeo schreef op 07 mei 2004 @ 01:31:als je last hebt van resonantie, kan je dit verminderen, door te zorgen dat de trillingen niet meer doorgegeven worden aan je kast.
je kan bijvoorbeeld je HDD ophangen in tie-wraps, elastiek, fiets binnenband.
Gelukkig zitten ze bijna allemaal in hd racks, dus ik heb kleine oplossing gemaakt:
- Hd losschroeven, dus helemaal vrij
- Onderaan hd rack-lade leg ik twee rubberen strips die je normaal gebruikt om tochtige deuren af te strippen. Tochtstrippen dus. Ze zijn ideaal omdat ze hol van binnen zijn en dus niet massief rubber zijn. En zelfklevend. Dat veert mooi.
- Dan leg ik gewoon los hd erop. Er zit voelbaar speling in als ik op hd druk.
- De hdrack wordt weer dichtgemaakt met deksel eroverheen en schuif ik terug in de kast. Dat doe ik met 5 hd racks. Resultaat toont duidelijk aan dat hd's nu wel meer willen werken. De trillingen worden duidelijk minder snel doorgegeven, en het dempt dus wat beter. De kast voel ik al wat minder trillen.
Zo kan ik wat meer doorwerken...
Wire-wraps zijn stijver. Je kan ze wel heen en weer bewegen, maar niet echt op en neer. En je haalt ook nog moeilijker eraf. Niet erg handig.
Opvouwbare DDRmat - Nieuwsgierig?