Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] De mislukkelingen - deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
RS[I]ds
Reg. datum: 18 november 2002

hmm

Tijdje terug bezig geweest met een oude 486.. Beetje overclocken ofzo. Had de kast open op de grond laten staan (desktop) en ben weggegaan. Deze kast stond precies onder het raam en je raadt het al.. regen. Dus ik kom terug en ik zie dat het complete moederbord onderwater staat (alle kabels waren nog aangesloten incl voeding, die ook onder water stond). Kast leeg laten lopen, nachtje laten drogen op zolder en het beestje doet het nu nog steeds.

Die hele geberuen had 1 voordeel: de kast was ineens volledig stofvrij.

Met m'n huidige pc ook zo heerlijk slim bezig geweest tijdens montage. Ik was er niet echt met m'n kop bij en zet de koeler verkeerd om op de processor. (AMD XP1900). Tijdens het booten zie ik in een flits CPU 84C, daarna viel het beeld weg. Bij nadere inspectie bleek dus dat de CPU was doorgefikt, maar het was aan de buitenkant niet te zien. Dus ik terug naar de winkel (norrod) en krijg van hun een XP2000 terug omdat ze geen 1900 meer hadden :P.

Ook nog eens een monitor gehad die ervoor zorgde dat ik de kamer opnieuw kon gaan behangen aangezien hij ontplofte en dat gepaard ging met een dikke steekvlam richting de muur :P

Voor de rest nog zat mislukkingen maar dit waren ff de ergste

Raar... Is zo gek nog niet

Porsche rulez!

Ik zit hier @ zolder, waar ook de ketel staat (gesloten shit) daar was laatst de waterpomp lek dus die lekte zonder dat ik het merkte water, dus ik had daar wat shit onder liggen, een paar mobo`s dus ik wou die zooi pakken, hele hand onder het water ik denk wtf wat krijgen we nu dan weer, affijn die mobo`s deden het niet meer (so7 atx), al die mobo`s onderwater, zaten in een bak :X .

Mijn goede mobo lag er ook bij voor men mod Amd classic 500 mhz en die was gelukkig droog gebleven.

De car club community | Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Intrusion Detection Sorki
Reg. datum: 05 september 2002

Ik heb ooit eens een case met zwart leer (ja, koe-vel leder) overtrokken.

Prachtig resultaat maar na een tijdje begon alles scheef te trekken (verschillende uitzettings-coëfficenten)... heb toen men case moeten open breken :(

conclusie --> don't try this at home :D

You'll notice I'm wearing sunglasses indoors. In real life this would make me look stupid. But because this "is" after all an high-tech forum, they serve to make me appear menacing. (http://specs.tweak.to/9185)

Reg. datum: 20 januari 2004

Ik heb een keer gehad met mn epia boardje. Khad het leuke idee om alles op een houten plank te schroeven en dan de plank op te hangen. Leek op zich grappig. Alles fanless en al. Maar goed ik had mn moederbord erop geschroeft. hardeschijf en floppy vast gezet. Alleen voeding (zo een fanless geval zonder ding eromheen) en cdrom speler los. Na installeren van het hele gebeuren wil ik de installatie cd uit cdrom speler halen, druk ik per ongeluk de cdrom speler tegen de voeding aan... |:( Ploef. Stinken as hell.

Maar goed, ik dacht dus dat hij het nog deed (lampje van mn optische muis deed het weer na alles opnieuw aansluiten, zonder cdrom speler dit keer). Blijkbaar was er toch iets niet goed en zo een buisje (geen idee wat het is) sprong open en ik geloof mn CMOS kwam een vlammetje uit... Overleden.

Wat ook niet handig is, is isa geluidskaart in een oude pc duwen als die nog aanstaat. Zag een vonkje en had plots geen beeld meer. Voeding eruit halen en weer opnieuw en hij deed het weer gelukkig.

Reg. datum: 02 december 2001

Heb ook nog een leuke.....
nou eigenlijk niet leuk.

Ik werkt net in de pc's (niet lang meer.....)
Via detacheringburo ergens aan het werk
Wordt mij verteld dat ik een windows 95 bakm moest updaten naar win98.
Drama verhaal 1e klas.
Ik cd rom erin en updaten maar.
Boot.... nix....
F*CK, wat nou weer. :(
Boot em ff met DOS op, dat werkte wel.
Nagekeken wat er nou mis was, maar kon het niet vinden.
Diskette erin, format c en volledige nieuwe instal erop.
Was toch een stand alone pc, .....dacht ik.... :/

Na de installatie gezegd dat ik klaar was, hoor ik achteraf dat de administratie op die pc stond waar dus geen back-up van was. :o :X
Nou je snap wel dat de pleuris uitbrak en ik maar ergens anders gedetacheerd werd.

De systeembeheerder was ook wel een L*L, 1e klas.

Neon rulez

wat zit er veel tijd in werken
Reg. datum: 09 april 2001

quote:
Riesjart schreef op 18 juni 2004 @ 08:54:
Heb ook nog een leuke.....
nou eigenlijk niet leuk.

Ik werkt net in de pc's (niet lang meer.....)
Via detacheringburo ergens aan het werk
Wordt mij verteld dat ik een windows 95 bakm moest updaten naar win98.
Drama verhaal 1e klas.
Ik cd rom erin en updaten maar.
Boot.... nix....
F*CK, wat nou weer. :(
Boot em ff met DOS op, dat werkte wel.
Nagekeken wat er nou mis was, maar kon het niet vinden.
Diskette erin, format c en volledige nieuwe instal erop.
Was toch een stand alone pc, .....dacht ik.... :/

Na de installatie gezegd dat ik klaar was, hoor ik achteraf dat de administratie op die pc stond waar dus geen back-up van was. :o :X
Nou je snap wel dat de pleuris uitbrak en ik maar ergens anders gedetacheerd werd.

De systeembeheerder was ook wel een L*L, 1e klas.

Inderdaad L*L 1e en 2e klas.

Hij had allang de data veilig moeten stellen.
Zeker omdat het een workstation met W95 betrof wat ge-upgrade moest worden.

Athlon Thoroughbred 1800@2600 16 x 133 = 2128 ; asrockk7vt4a pro ; NEC ND2500@ND2510 ; 1 x 1024 Mb DDR ;raideon 9700 ;maxtor 120 GB 7200 RPM

HDSPA is ook traag...

quote:
napp schreef op 18 juni 2004 @ 14:39:
[...]

Inderdaad L*L 1e en 2e klas.

Hij had allang de data veilig moeten stellen.
Zeker omdat het een workstation met W95 betrof wat ge-upgrade moest worden.
Ok er had een backup moeten zijn, maar als je dat niet weet dan controleer je dat VOORDAT je de HD formateerd. Dus de poster is net zo'n grote L*L.... :O

Nederhop teksten: http://www.zdclan.nl

Intel Core 2 Duo E6300
Reg. datum: 29 maart 2004

quote:
LuPo schreef op 11 mei 2004 @ 21:50:
De eerste keer dat ik ging CM'en probeerde ik een doucheslangmod te maken >:) ...ik dus molexjes losgehaald, gekeken hoe lang het stuk doucheslang moest zijn..en dan maar zagen he :+ ...ik kom terug doucheslang over de draden heen...en keek ff goed af bij een andere molex hoe die weer vast moest..was tenslotte m'n eerste keer :P ..ik dacht dus dat ik em goed vast had gemaakt...(dat was de 4-pins molex van mijn hdd).daarna oowk precies hetzelfde gedaan bij mijn cd-romspeler...en ook alles vastgemaakt...nja...toen dus PC aangezet...en je raad et natuurlijk al...vette rookpluim uit mijn hdd...toen kon ik et wel schudden dat ding was hardstikke kapot...nja...natuurlijk was de cd-romspeler ook kapot want die molex zat op dezelfde manier( gele en rode verkeerd om)..dus ikke hdd teruggestuurd op donderdag en zaterdagmiddag toen ik uit het centrum kwam lag er al een nieuwe >:) ...op zich is mijn doucheslangmod verder uitstekend gelukt..jammer dat ik geen foto ofzow heb(binnekort ff maken) anders had ik hem er zeker ff bijgeplakt... ;)
reageer oowk ff als je een foto wil zien want dan ga ik er gelijk eentje maken _/-\o_
zoals destijds belooft hier wat pic's van m'n casemod(je)...http://www.picturetrail.com/miicasemod
Reg. datum: 27 september 2003

Ik was op een lan party ik had een server en me normale pc bij me met 1 toetsenbord ik verwisselde af en toe me toetsebord + mod. blijkt ineens dat ie het niet meer doet. dus ik blijven wisselen nog steeds niet
ik ram ermee hij doet het weer :) nu toch maar een goed merk gekocht :P

het was een trust toetsenbordje

uhm wat nog meer. oja me de idekabel lostrekke terwijl je pc aanstaat ^^ had het niet in de gaten gelukkig ging er niks kapot.

verder ben k nu bezig met me PSU MOD :) heb de moeilijkste plugjes er al af :) hoef alleen de molex stekkertjes van cdrom/hd enz maar heb geen kleine schroevendraaier meer hier liggen :(

ik drink niet, ik zuip

Intel Core 2 Duo E6300

quote:
iCeWiRe schreef op 19 juni 2004 @ 03:16:
Ik was op een lan party ik had een server en me normale pc bij me met 1 toetsenbord ik verwisselde af en toe me toetsebord + mod. blijkt ineens dat ie het niet meer doet. dus ik blijven wisselen nog steeds niet
ik ram ermee hij doet het weer :) nu toch maar een goed merk gekocht :P

het was een trust toetsenbordje

uhm wat nog meer. oja me de idekabel lostrekke terwijl je pc aanstaat ^^ had het niet in de gaten gelukkig ging er niks kapot.

verder ben k nu bezig met me PSU MOD :) heb de moeilijkste plugjes er al af :) hoef alleen de molex stekkertjes van cdrom/hd enz maar heb geen kleine schroevendraaier meer hier liggen :(
gebruik gewoon een paperclip 8) ...werkt echt goed..heb ik ook zovaak gedaan.. ;) ..moet je alleen wel de pin's van de molex er goed opdoen en niet zoals ik heet deed :Y) ..zie bovenstaand verhaal voor uitleg })
Porsche rulez!

quote:
LuPo schreef op 19 juni 2004 @ 09:56:
[...]

gebruik gewoon een paperclip 8) ...werkt echt goed..heb ik ook zovaak gedaan.. ;) ..moet je alleen wel de pin's van de molex er goed opdoen en niet zoals ik heet deed :Y) ..zie bovenstaand verhaal voor uitleg })
Of een 3.5 inch jack plug pakken (discman koptelefoon aansluting) en dan een stukje afzagen, van het topje net in die inkeping en je hebt de perfecte verwijder tool voor dit soort dingen, anders weer 7 euro dikke :Y)

Intel Core 2 Duo E6300

quote:
Meneer aard schreef op 19 juni 2004 @ 10:22:
[...]

Of een 3.5 inch jack plug pakken (discman koptelefoon aansluting) en dan een stukje afzagen, van het topje net in die inkeping en je hebt de perfecte verwijder tool voor dit soort dingen, anders weer 7 euro dikke :Y)
..kan ook natuurlijk ;) :+
Reg. datum: 17 augustus 2003

ik had een keer mijn voeding uit elkaar gehaald,om van fan te veranderen (was een 120mm fan)...

bleek dus dat ik de min en plus draadjes verkeerd had gedaan... gevolg was dat de fan niet draaide... ik ging er echter gewoon vanuit dat ie het deed...

dus na 3 kwartier games ruik ik opeens een vaag geurtje... ik doe me case open en er kwam een hele warme lucht van mijn voeding... ik kon de buienkant van de voeding niet een aanraken.. dus ik snel pc uit etc. en de plus en min omgewisseld... gelukkig nix ernstig beschadigd:)

Mijn hobby's zijn: kruiswoordpuzzels, genocide uh.... :x

Reg. datum: 08 december 2003

Ik heb ooit een CD-ROM per ongeluk niet netjes in de CD-lade gelegd, en toen kwam ie er dus tussen....ik schrok me echt dood, echt een vet harde knal, en de CD-ROM in 100 stukjes, en de speler zelf deed ook niets meer daarna.

Nu met mac!
Reg. datum: 02 februari 2004

quote:
[...]

Ehm, bedoel je hiermee het stukje dat in je discman zit, of de plug aan je koptelefoon zef(ga binnenkort voeding meshen, is wel handig :P )

Posters laten printen? www.adps.be

iJustin
Reg. datum: 21 maart 2004

ik heb een keer een cd-rom drive gewisseld, toen ik hem wou gebruiken bleef de laden hangen bij het in en uit gaan na +- 50 open en dicht doen en tegen de lade aan duwen heb ik hem maar even open gemaakt.
bleek dat er nog een cd in te zitten die onder de lade zat gevouwen. de drive doet het nog steeds.

justinb81 wijzigde dit bericht 19-06-2004 13:35 (4%)

Porsche rulez!

quote:
MYST schreef op 19 juni 2004 @ 13:28:
[...]

Ehm, bedoel je hiermee het stukje dat in je discman zit, of de plug aan je koptelefoon zef(ga binnenkort voeding meshen, is wel handig :P )

Zo`n koptelefoon aansluiting :)

Zoekt plaatje :P

http://ic.dos.nl/catalog/img/cat/17.50.2601.jpg

Meneer aard wijzigde dit bericht 19-06-2004 17:00 (11%)

quote:
LuPo schreef op 19 juni 2004 @ 09:56:
[...]

ik heb alles met een passer gedaan werkt ook zo goed. had ergens vane en site da je het met nietjes moest doenn. heb het geweten.... heb nu nog steeds beetje last van me vinger omdat ik te hard drukte en nietje in me vinger had

ik drink niet, ik zuip

Mislukking nr 1 vandaag

ik wil me 2e laag mettalic blue op me drive bays spuite (5,1/4) pak k de normale donkerblauwe spuitbus -.- moet er weer 2 nieuwe lagen overheen 8)7

ik drink niet, ik zuip

Tiriiii

icewire:
kheb al vaak genoeg nietjes in mn vingers geschoten, daar merk je weinig van
erges was die keer dat ik me tot op het bot sneed aan een #@*$ing backplate. 1 Jaar geleden nu, en nog steeds bijna geen gevoel in mn vinger.
moraal: let op met backplates...

http://www.shuttlesim.be => Free Space Shuttle simulator!

Een maandje geleden ging ik na 3 weken dan echt windows op de 200gb barracuda zetten en de 120gb op mn server. Natuurlijk moest er de nodige data (naar verschillende pc's) overgepompt worden want ik alle partities stonden vol met data. Dus dat ging dus zo: kast open, hdd eruit, andere kast open, hdd erin, pc aan, spullen kopieren, pc uit, volgende pc. Een paar uurtjes verder ging ik dan windows erop zetten. Nou huppa jumpers verzetten en in mn Shuttle. WinXP cd erin... Niks! Hij weigerde windows te installeren. Dus nog een keer proberen.. Ook niet. Nou andere pc proberen dan. PC uit, hdd eruit, andere pc uit, hdd ERONDER hangen (begon lui te worden), pc aan, doet het prima. Nou PC uit, HDD EROP (shuttle). Weer niks.. Nou ffe rebooten. Ik denk dus wat ruik ik he.. Zie ik een rookpluim van mn 200GB afkomen! Die maakte dus kortsluiting met mn kast :'(

Wel een nieuwe gehad binnen een week.

bp01
Reg. datum: 31 oktober 2000

ik had 1 a 2 week geleje nog blunder.... me bigtower staat naast me buro, en had glas sinas... wil ik iets weg zetten sla ik glas om zo over me pc heen :'(

maja ik heb boven in me chieftec bigtower een 12x12 fan zitte dus daar viel alles in :X na wat rondgespetter pc uitgeramt en open gehaalt en alles laten drogen enzo...

gelukkig nix kapot :D ma heb wel geleert dat ik daar nooit meer sinas neerzet :+ :P

life your live!

Reg. datum: 11 februari 2004

quote:
[...]

een 3.5 mm jack plug bedoel je? 3.5 inch zou een beetje breed zijn :)

Rakkerzere-arm

quote:
garnage schreef op 22 juni 2004 @ 12:30:
ik had 1 a 2 week geleje nog blunder.... me bigtower staat naast me buro, en had glas sinas... wil ik iets weg zetten sla ik glas om zo over me pc heen :'(

maja ik heb boven in me chieftec bigtower een 12x12 fan zitte dus daar viel alles in :X na wat rondgespetter pc uitgeramt en open gehaalt en alles laten drogen enzo...

gelukkig nix kapot :D ma heb wel geleert dat ik daar nooit meer sinas neerzet :+ :P

Zoiets heb ik ook gehad, maar dan met thee.
Ik was in mijn pc aan het schroeven. Toen ik een schroevetje wilde pakken om de kap er weer op te zetten (pc was al aan het booten), stootte ik per mijn glas thee in mijn pc kast. Was gelijk einde verhaal met mijn pc.
De Deurmat

ik heb al van alles over mijn toetsenbord en muis laten vallen maar ( op een paar druppels koffie na ) nog niks over mijn kast ... mijn toestenbord stinkt en is vies maar hij werkt nog super !

http://www.deurmat.net 3e jaars IMD Student Fontys te Eindhoven

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: