Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] De mislukkelingen - deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
BOS superbike owns!!!
Reg. datum: 13 april 2003

I/O knopje van de voeding uitklikken of gewoon de voedingstekker eruit trekken is nog wat sneller... ;)

Reg. datum: 17 april 2003

was een pc in elkaar aan het schroeven, maar de harddisk werd niet herkend door het bios. was nog zo'n oude, waarbij je zelf je sectoren en koppen enzo moest instellen.

pc staat aan, maar die disk ligt op z'n kop, waardoor ik het stickertje niet kon lezen. pak hem op, en draai hem 180 graden. maar door het gyroscoopeffect: een grote zwieper, een hoog krassend, piepend geluid (schijfkop over disk denk ik) en dat was het einde van de harddisk. werd daarna helemaal niet eens meer gezien door het bios.

grote oepsie. 8)7 nooit meer aan draaiende harddisks geknoeid.... O-)

Reg. datum: 16 februari 2004

Tijdens mijn eerste stapjes als tweaker heb ik ook zo mijn domme dingen gedaan :). Een keer stiekem de pc van mij opengehaald en alles eruit gehaals etc en toen weer terug zetten. Alleen zette ik de proc verkeerd (een kwart slag gedraaid) in zijn socket. (een 486 33 mhz). Toen ik de PC aanzette begon de proc gelijk te roken.
Ik gelijk in de rats. (Dit leek me wel een goede reden voor mijn vader om me eens ouderwets een pak rammel te geven :'( ). In plaats van het in mij broek te doen, haalde ik de spanning van de pc af.
Toen heb ik de proc er weer ingezet. Onder het mom van de PC doet het echt niet meer pa O-). Tot mijn grote verbazing deed de computer het nog gewoon. Deze pc wordt nog steeds gebruikt als router.

Een ander domme fout van mij was om tijdens het klussen de harde schijf naast de PC neer te leggen al draaiende. Helaas bleek er een schroefje onder te liggen. Ook dit gaf rook pluimpjes, en er zat een zwarte plek op de printplaat. Daar ging mijn eerste zelf betaalde harde schijf. Heb hem toen gewoon teruggestuurd naar de fabriek en een nieuwe gehad. (Maxtor bedankt _/-\o_ )

LaDog00775 wijzigde dit bericht 10-05-2004 15:05 (5%)

Reg. datum: 08 november 2001

quote:
Fewture schreef op 10 mei 2004 @ 14:02:
[...]

Waarschijnlijk beveiliging van het mobo. Zonder heatsink is het einde verhaal meestal.

MSI K7N2 Delta L (400 pro versie).
Ik ben zeer sceptisch over een zogenaamde "mobo beveiliging"

Java: write once, debug everywhere. teamcoldfusion

Dumbass ex machina

mijn vorige moederbord (Asus CUV4X) heeft een paar mishandelingen door mij niet overleefd. :P

Het begon allemaal toen mijn PC vage vastlopers begon te vertonen (en bleef vertonen). Ten einde raad heb ik uiteindlijk mijn mobo uit de kast gehaald, op tafel gelegd en ben toen gaan deduceren: dus alles eruit, kijken of ie piept, daarna CPU erin, kijken of ie piept, daarna mem erin, etc.

Toen heeft dat ding dus het volgende meegemaakt:
1) PC moest aan door de 2 pinnetjes op het mobo te connecten. 1x wou ik afsluiten, connect ik per ongeluk de verkeerde pinnetjes. Vonkje, en PC uit :P

2) Een van mijn geheugenreepjes was een beetje versleten. Dat koperen folie op een van de contactpunten was losgekomen, maar ik had hem toch in het mobo gezet. Ik zet de PC aan, en zie een klein, maar fel vlammetje uit mijn geheugenbank komen. Dat loszittende stukje folie had dus iets geraakt wat niet de bedoeling was. Geheugenreepje kapot en het geheugenslot was op die plek gesmolten :P wonder boven wonder deed alles het nog (nadat ik het verbrande plastic had weggeschraapt), maar die geheugenslot heb ik niet meer durven gebruiken :P
Wat stonk dat zeg, teeering. Die brandgeur bleef nog 2 maanden hangen ook. Van zo'n klein pokkevlammetje.

3) de CPU fan maakte rechtopstaand een ontzettend irritant geluid, wat alleen ophield als ik op een bepaalde plek op de fan drukte. Dus daar een gewichtje op gezet omdat ik geen zin had m'n vinger er steeds op te houden. Een keer stootte ik tegen de tafel waardoor dat gewichtje op mijn mobo viel.

4) Bij het eropzetten van de CPU koeler schoot ik met mijn schroevendraaier uit op dat klote haakje. Waarschijnlijk gingen daarmee een paar printbanen door, want het mobo was toen echt dood.

Al met al toch een maand daar gezeten met op mijn bureau een moederbord waar een videokaart uitstak en een voeding, harde schijf en DVD-rom naastlagen. Heb er nog dvd's mee kunnen kijken, games mee kunnen spelen en alles :P
Het rotte was dus dat ie het een hele tijd weer goed deed. Toen wou ik em maar weer eens gaan inbouwen in mijn kast en toen gebeurde dat ongelukje met die schroevendraaier |:(

"Ik beheerde thuis laatst mijn m&ms nog en rangschikte ze op kleur.
Volgende keer ga ik dat wel managen aangezien, als ik dat lees, dat meer oplevert."
-disjfa

60% Puur Sap!
Reg. datum: 27 augustus 2001

offtopic:
mislukkelingen? Moet dat niet mislukkingen zijn :?... tijd voor een title change en aanpassing in de SP maybe? :z
Zelfs daar netwerken?
Reg. datum: 17 februari 2004

1) Harddisk mishandeling: Lang geleden had ik in de containers van 't school harddisks en andere onderdelen gezien. Zo'n harddisk meegenomen en snel een vriend bijhalen. Dan halen we de kap eraf en met een schroevendraaier tegen de platters houden, zeer speciale verspaning.

2) Voeding & mobo opblazen: Lang geleden wou ik een ventilator in een klein kastje bijplaatsen en ik had ergens 2 draden doorgeknipt om goed te kunnen aftakken voor die fan. Maar ik had het niet goed geïsoleerd en na verloop van tijd begint rook & stank uit de pc te komen. Diagnose: isolatie van een kabel gesmolten, voeding dood & PcChips mobo dood.

3) Banshee-bijna-dood-ervaring: Ik wou de koelvin eraf krijgen, dus ff met de schroevendraaier eronder zonder de bankkaart. Krrrrt en een barst in de chip, dan wou die kaart niet direct werken, na paar keer retry'en werkt die kaart terug.

4) Harddisk mollen: Ik had een harddisk in de laadruim van een bestelwagen laten liggen, na een rit (België-Nederland) is die dood gegaan.

5) Evil-EISA-kaart: Die kaart heeft de gewoonte om 486 processors op te blazen, terwijl het moederbord overleeft.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7

Reg. datum: 09 januari 2003

ik heb nog niet zoveel meegemaakt gelukkig, ben wat computers betreft voorzichtig en precies. Behalve die ene keer: multiplier geunlocked van Duron (was gelukt), ik koeler er weer opgezet (met zo'n klem), maar ik vond hem al niet echt lekker klikken ofzo, maar klem zat er wel aan beide kanten gewoon op. Ik had het al veel te vaak gedaan, dus dacht ik: mwahh zal wel. Na 5min draaien hoor ik páng, bluescreen in WinXP... Ik zet de computer uit (meteen natuurlijk), en kijk in de kast: koeler eraf gesprongen, processor+1 harddisk dood (waarschijnlijk slechts de electronica door de kortsluitspanning). Harddisk was onder garantie en processor was toch aan een upgrade toe.

Toch erg onvoorzichtig van me...

[oh-no]Beter niets gezegd dan onzin geblaat[/oh-no]

Site Admin
Reg. datum: 25 februari 2004

Ik vrolijk aan het PCen laats..... Boem... PC reset en wou neit meer in windows komen.. RAID kaart kapot.

Dus ik druk kaart eruit slopen en Hds single aansluiten. in the procces moest ik even het stekkertje van mn Radiator loshalen anders kon ik er niet bij..

Dus ik zet PC vrolijk weer aan het partitioneer/formateer mijn HD's

45min later kom ik er achter.. FAN van Radiator vergeten aan te sluiten.

Water rond de 60/70 graden en CPU blok ook UBER heet...

Heil Pentium4 _/-\o_

The program needed Win98/ME, 2000 or XP, So why install Linux?

Enigste wat met CM is verkeerd gegaan is dat ik de rode en de gele draadje had omgedraait :|

HDD aangesloten... Flits!!! hdd stuk :(
Reg. datum: 04 mei 2004

quote:
Goingin schreef op 29 april 2004 @ 15:00:
Lanparty bij ons thuis (1e jaar) en wij wel even op een ingenieuze wijze 380 omzetten naar 220V...
Bleek niet te werken en een hele hoop mensen hadden hun pc al aangesloten, maar gelukkig (:P) nog niet aan... behalve een 19" Sony, die hevig begon te klikken en daarna met een knal afscheid nam...
Dikke stinkende wolk rook er bovenuit die aan het einde vd dag nog te ruiken was :Y)
Maatje van de eigenaar heeft toen bij de winkel waar die werkte de monitor laten stuiteren en hij kreeg een vervanger mee _/-\o_

hoe heb je van 380V( tegenwoordig 400V) om gezet naar 220V( nu 230V)?

bij 380(400)V heb je 5 draaden L1 L2 L3 N GRNT
om hier 220(230)V uit te haalen moet je L1+N of L2+N of L3+N gebruiken.

als je bv. L1+L2 gebruikt komt er gewoon 380(400)V op de bedrading te staan.

het moest er ooit eens van komen...

Deze namiddag een ledklokje geasembleerd gaan dit even solderen ook eh, mooi niet dus
na 1.30h klaar: we kunne testen
-->stekker in stopcontact NIX
Tja hij had gezegd de weerstandjes mogen er mss van tussen, ik die er dus van tussen gehaald.
brugjes gesoldeerd stekker terug in het stopcontact
Het werkt

DACHT IK na 2 sec zie ik dat de volgorde totaal niet klopt

straks even technische bijstand vragen en hopen dat de ander twee in orde kunne komen

dus mooi 25¤ is de vuilnisemmer mss
it is I , you worst nightmare

een complete pc modde . helemaal dremele , schuren en spuiten . nieuwe geluidskaart er voor gehaald , nieuwe internet kaartje er voor gehaald . t frame van de kast gemod . de voeding gesilent mod . nieuwe fan op de proc gemod . fan in de kast gezet . ccfls er in gezet . intotaal meer dan 200 euro aan de opknap beurt betaald om er achter te komen waarom deze pc ook alweer op de zolder stond. het ding is de klote op en is te klein om te modde naar atx . :'(

ik voel me lekkaah !!!

Beginnend fotoklikker

quote:
LyP0 schreef op 10 mei 2004 @ 17:57:
een complete pc modde . helemaal dremele , schuren en spuiten . nieuwe geluidskaart er voor gehaald , nieuwe internet kaartje er voor gehaald . t frame van de kast gemod . de voeding gesilent mod . nieuwe fan op de proc gemod . fan in de kast gezet . ccfls er in gezet . intotaal meer dan 200 euro aan de opknap beurt betaald om er achter te komen waarom deze pc ook alweer op de zolder stond. het ding is de klote op en is te klein om te modde naar atx . :'(

das om het zacht te zeggen redelijk minder.

cruut te zeggen gewoon weg k*t

Nikon D40x | 18-55mm 1:3.5 - 5.6 | 55-200mm 1:4 - 5.6

quote:
LyP0 schreef op 10 mei 2004 @ 17:57:
gooi je er toch een epia in of een micro atx mobo B)

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker

- GoodSoft Developer -
Reg. datum: 23 februari 2004

Ik was ook eens aan het solderen, gewoon snel 4 draadjes aan elkaar solderen, ik soldeer de eerste 2 aan elkaar, leg even mijn soldeerbout neer, wil de volgende 2 solderen , pak blind de soldeerbout en ksssssssssssssssssss soldeerbout aan de verkeerde kant vastgepakt, maar mijn 30 watt soldeerbout heeft mij zelfs geen klein brandwondje gegeven. Geen idee hoe het komt.

Software op maat van uw behoeften aan voordelige prijzen op www.GoodSoft.be.

Reg. datum: 28 maart 2004

Leuke topic dit :P

Lang lang geleden....

heb ik een keer speaker uit elkaar gehaald. Toen stond me pc ook aan (kijk daar gaat het al fout). Na het verwijderen van de magneet, heb ik die op de monitoor neer gelegt. Wat als heel mooi resultaat had een PIEEEEEEEEEP en toen een PSSSSSSS. Monitoor dood, het heeft ongeveer drie dagen gestonken in me kamer.

Maar ik heb hier wel een wijze les van geleerd, boxen zijn gevaaarlijk })

rapsac <=> caspar

quote:
Soul__assasin schreef op 10 mei 2004 @ 17:18:
het moest er ooit eens van komen...

Deze namiddag een ledklokje geasembleerd gaan dit even solderen ook eh, mooi niet dus
na 1.30h klaar: we kunne testen
-->stekker in stopcontact NIX
Tja hij had gezegd de weerstandjes mogen er mss van tussen, ik die er dus van tussen gehaald.
brugjes gesoldeerd stekker terug in het stopcontact
Het werkt

DACHT IK na 2 sec zie ik dat de volgorde totaal niet klopt

straks even technische bijstand vragen en hopen dat de ander twee in orde kunne komen

dus mooi 25¤ is de vuilnisemmer mss

even mezelf quoten...
ledklokjes naar de kl**** klokje 2 werkte perfect tot ik de knopjes er op wou zetten daarna nix dan troubles

klok3 dan maar alles perfect aan gesloten en gecontroleerd knopjes weggelaten zou ze wel insteken om middernacht alles netjes gesoldeerd ingeplugt om te testen ==> NIX

alles dus naar de klo***

Set's voor de klok 84¤
leds 43¤
trafo en andere zooi 26¤

153¤ klaar voor de vuilnisemmer
Reg. datum: 23 november 2002

Had me eerste pc in elkaar gezet, een amd 1700+.
maar toen ik ging kijken naar de kloksnelheid, stond hij niet op 1700
maar op 1450 of zo. |:(
dus wat doe ik, ik ga de fsb zwaar overklokken zonder dat ik er erg in heb.
en voor ik het wist had ik me mobo opgeblazen.

Scumbag with a mission

*lol* jaja ... wat een wereld van herkenning.

door schade en schande geleerd: zet een pc waar de harddrives los in liggen nooit op je schoot als je aan het sleutelen bent.. resultaat -- een 20 Gb en een 40 Gb schijf met een fraaie smak tegen de grond en einde oefening.

bij mijn eerste pc - een Sirex 286/20 Mhz ... zat de harddisk aan het frontpanel vast met schroeven die blijkbaar groter waren als de gaten -- kreeg het ding er op geen mogelijkheid uit. was echter een pc gekocht via het pc prive project van de HTS waar ik destijds studeerde. maar goed. toch maar de ijzerzaag erin. PC heeft het nog een jaar gedaan ofzo voordat ik hem geruild heb voor een geluidskaart (oid)

boos worden achter de pc is een goed idee! ... 1 slag tegen de zijkant van de machine - en een los schroefje valt naar beneden. recht op de magneet van de speaker. veroorzaakt kortsluiting in de speakerkabel -- en binnen twee tellen komt er een gigantische rookpluim uit de computer. maar .. hij heeft het overleefd - alleen de speakerkabel was over de volledige lengte gestript (gesmolten dus) en de speaker was dood. stond er wel even vreemd naar te kijken.

coolermaster cooler monteren - met de schroevendraaier van het blok afschieten en door het moederbord steken :X ... gaatje in het moederbord, maar het ding doet het nog.

moederbord scheef monteren en vervolgens de backplate pletten -- kortsluiting - USB poorten weggefikt, firewire plug stuk, maar de rest doet het nog.

ISA geluidskaart hotswappen! leve de 386. het ding heeft het overleefd, met een rookpluim.

en nog wat kleine indicenten..

Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)

Intel Core 2 Duo E6300
Reg. datum: 29 maart 2004

De eerste keer dat ik ging CM'en probeerde ik een doucheslangmod te maken &gt;:) ...ik dus molexjes losgehaald, gekeken hoe lang het stuk doucheslang moest zijn..en dan maar zagen he :+ ...ik kom terug doucheslang over de draden heen...en keek ff goed af bij een andere molex hoe die weer vast moest..was tenslotte m'n eerste keer :P ..ik dacht dus dat ik em goed vast had gemaakt...(dat was de 4-pins molex van mijn hdd).daarna oowk precies hetzelfde gedaan bij mijn cd-romspeler...en ook alles vastgemaakt...nja...toen dus PC aangezet...en je raad et natuurlijk al...vette rookpluim uit mijn hdd...toen kon ik et wel schudden dat ding was hardstikke kapot...nja...natuurlijk was de cd-romspeler ook kapot want die molex zat op dezelfde manier( gele en rode verkeerd om)..dus ikke hdd teruggestuurd op donderdag en zaterdagmiddag toen ik uit het centrum kwam lag er al een nieuwe &gt;:) ...op zich is mijn doucheslangmod verder uitstekend gelukt..jammer dat ik geen foto ofzow heb(binnekort ff maken) anders had ik hem er zeker ff bijgeplakt... ;)
reageer oowk ff als je een foto wil zien want dan ga ik er gelijk eentje maken _/-\o_

LuPo wijzigde dit bericht 11-05-2004 21:54 (6%)

Reg. datum: 11 december 2003

Hier ook nog een leuk verhaaltje:

Een paar jaar geleden, de tijd van de XT, 286:
Een kennis had een XT, minitowertje op zolder staan. Met een aantal verlengsnoeren zonder randaarde aangesloten. Een mooi hoogpolig tapijtje onder het buro en een wollen trui aan... Ja je raad het al.

Krijgt ie van een collega een andere hardeschijf. "Ja die kan je makkelijk zelf inbouwen". Dat was een dikke Conner 20 of 30 MB ofzo. Nou dat lukte dus niet, of ik even wilde komen kijken...

Het resultaat: De orginele en de tweede harddisk defect, IO-controller defect en omdat daar ook de floppydrive aan zat, was die ook overleden...

Gossie... da's nou echt een Total Loss geval ! :)

Als ik maar een beetje kan computeren

quote:
Ives schreef op 10 mei 2004 @ 20:44:
Ik was ook eens aan het solderen, gewoon snel 4 draadjes aan elkaar solderen, ik soldeer de eerste 2 aan elkaar, leg even mijn soldeerbout neer, wil de volgende 2 solderen , pak blind de soldeerbout en ksssssssssssssssssss soldeerbout aan de verkeerde kant vastgepakt, maar mijn 30 watt soldeerbout heeft mij zelfs geen klein brandwondje gegeven. Geen idee hoe het komt.
Heb je geluk gehad, ik heb een litteken op m'n hand van m'n soldeerpistool (tja, 110 watt). Leg hem voor me op het bureau neer terwijl ik wat vast heb. Met m'n andere hand wil ik wat pakken maar blijf achter het snoer hangen. Trok snel m'n hand weg maar was al te laat :X

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker

Tiriiii

kwas een precisie-soldering aan mijn voeding aan het maken, en ging even dichterbij met mijn hoofd om goed te kunnen kijken.
Tot ik zo dicht bij was dat mijn hoofd tegen mijn halogeenlamp botste...
resultaat: een grote rode blaas midden tussen mijn ogen, op mijn voorhoofd (zie je het voor je), en dat midden in de examens...
Heb nu nog altijd een groot rond lidteken en de bijnaam "Den indiër"...

http://www.shuttlesim.be => Free Space Shuttle simulator!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: