Aan mijn reacties zijn geen rechten te ontlenen. Ik kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade aan personen en of goederen die vloeien uit het opvolgen van mijn advies.
P@ul
Reg. datum: 25 februari 2002
Ik heb ook een keer zo een grap gehad, ben bij een vriend van me en had daar een pc'tje neergezet voor linux.
Omdat het een test pc'tje was heb ik alles los neergeknald op een mooi mobo doosje.
Aanzetten deden we ook niet met een schakelaar maar met een stanley mesje
Op een gegeven moment sluit ik het systeem af, vraag aan kennis "sluit even die 2 contactjes kort" het resultaat, hij sluit alle contacten kort
En toen waren de ps2 poorten stuk
2)
Schroefje kwijt
Pc aanzetten Blauwe flits voeding stuk
3)
Bios reset als de spanning er nog op staat
Resultaat bios stuk.
4)
Bios flashen.
Verkeerde bios erin
E6750@3840, 1.378V P35DS4 Ballistix8500@1200 5.5.5.5.22
Sega Saturn uit Amerika besteld, via de moeder van een vriend van mij. Had meteen via de winkel een voltage converter meegenomen. Ik dus dat ding aansluiten, -BOEM- ! Een knal waar je niet goed van wordt. Duizelde nog 5 minuten na in mijn oren...
Bleek achteraf dat het zo'n gare converter was die een wisselstroom halveert door de stroom maar in 1 richting door te laten.
Reg. datum: 14 april 2004
Te grote schroevedraaier voor dat beugeltje, beetje veel kracht zetten-> schroevedraaier schoot los -> krats over Mobo...
EN HIJ DEED HET NOG!
XP 3200+ @ 10* 220 @air | Sapphire 9800pro @xt 450 / 400 @ zalman air | 512 mb V-Data DDR400 @ 420 single channel | A7N8X-E Del. | WD 120gig SATA
Gistron gebelt, terug gegaan en nieuwe gekregen
Kijk, dat is nou service!
Met gepaste tederheid walste zij over hem heen, als een hoempapa-band op een crematie.
mooi daarna mobo erin doen en niet zien dat er een metalen strip om de slang heen zit die toevallig heel graag onder je mobo wil verschuilen.. mobo past niet goed.. beetje duwen... en dan zien dat de slang eronder zit...
mobo eruit. grote kras over de baantjes naar het geheugen toe. op hoop van zege aangesloten en het ding bootte wel, maar deed er een eeuw over. zat vast niet goed. vergrootglas gepakt. nagekeken. 1 baantje doorgesneden (van de 20 waar de kras overheen zat) even de lak eraf gekrabt. beetje soldeertin erop. en whoppa mobo doet het weer.
*veegt angstzweet van z'n voorhoofd*
kantje boord
AAARCCCHHH ik word gek van 3dmax
Specs or Specs
Meest recente aankoop: Sparkle Geforce 8800GT 512MB
Peugeot 308 fan?
Tenminste, dat dacht ik
Of ie nu veilig is weet ik niet
en dan zal je jezelf vervloekem omdat je daar gewoon draad hebt gestoken
http://www.shuttlesim.be => Free Space Shuttle simulator!
Zoveel Amp. trekt hij wel als je kortsluiting krijgt. Als dat nu gebeurt is je voeding zeker naar de eeuwige voedingvelden (en grote kans dat je alle wekkers in huis weer goed kan zettenquote:JER00N schreef op 07 mei 2004 @ 23:52:
Tijdje geleden was ik bezig om een voeding voor een divx/dvd/mp3-bak waar ik nu aan bezig ben, te modden. Ik wilde er o.a. een andere fan in. Nieuwe fan erin gedaan, maar ik moest op een moeilijk plekje nog een boutje goed draaien, en daar kon ik alleen bij met een tangetje. Ik was zo stom om de stroom er niet af te halen, en per ongeluk maakte ik met dat tangetje kortsluiting in die schakelaar voor 230/110 voltPang, voeding kapot.
Tenminste, dat dacht ikNa ff nadenken bedacht ik me eens dat de zekering die erin zat gewoon kapot kan zijn. Dat bleek het geval, dus ik dat ding eruit gemolt, restanten weg gehaald, daarna een gewone draad (wel een dikke) erop gesoldeerd en hij doet het weer perfect
![]()
Of ie nu veilig is weet ik nietOnder de oorspronkelijke zekering stond "3A", 3 ampère lijkt me dat. Zoveel belasting krijgt die voeding niet (mobo, 1 hdd, 1 dvd speler) dus daar zal ie wel niet aan komen
PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker
Zo'n CD is een keertje uit elkaar gespat toen ik net met mijn arm ervoor zat om wat te pakkenquote:real_FireFly schreef op 01 mei 2004 @ 16:33:
zo ziet het er ongeveer uit:
http://members.chello.nl/r.leenheer1/IMG_3750(Small).jpg
Ik heb zo veel oude pc's dat ik wel = een cd-rom spelertje met een hamer bewerk
Ook wel 1ns een scherm kapot geslagen, toen ik op de beeldbuis sloeg kwam er gewoon een vlam uit, en ik hoorde een sissend geluid.
Owja heb ook es een scherm uit mijn raam gegooid, was ook wel lache.
Verder met hamer :
Totale destructie:
7 cd-rom spelers
1 brander
2 diskette drives
2 schermen
3 mobo's
veel ledjes
2 atx kasten en 1 AT kast
4 processors (zowel hamer als océn)
stuk of 6 fans op 24 volt laten draaien (met het plastic bescherm ringetje eraf zodat ze wegviegen
Alle hardware werkte nog
Addict
Pas na zo'n 24uurtjes drogen kwam ik erachter dat ik 'm er verkeerd om had opgedaan
2) Ik ben qua aard redelijk opvliegend.... Nadat m'n pc voor de zoveelste keer bleef hangen, klapte ik een keertje op de zijkant uit fustratie. schade -> moederbord doormidden, cpu gebroken en een barst in m'n geheugen. Daar heb ik toch veel van geleerd. Nu staat m'n pc 1,8 meter hoog op een plank, zodat ik nog wat seconden kan nadenken voordat ik er weer een keer tegen aan beuk
GeNeSiS-Design wijzigde dit bericht 08-05-2004 15:35 (28%)
Zoe-ne Zoe-ne, maak me gekkk!!.....we mogen mee naar huis!
quote:JER00N schreef op 07 mei 2004 @ 23:52:
Of ie nu veilig is weet ik nietOnder de oorspronkelijke zekering stond "3A", 3 ampère lijkt me dat. Zoveel belasting krijgt die voeding niet (mobo, 1 hdd, 1 dvd speler) dus daar zal ie wel niet aan komen
Dom dom dom!
(heb het overigens zelf ook eens gedaan met een japanse Playstation. Ook opgeblazen door een verkeerde converter. Zekering was helemaal zwart (of wit, weet ik niet meer), en ik kon niet meer lezen wat het pas, plus dat het een hele rare pasvorm had. Nja, ook maar met draad gedaan, gelukkig nooit problemen mee gehad, maar ps trekt ook heel wat minder stroom...)
Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!
Reg. datum: 16 oktober 2002
Aopen Brander:
Ik wou mijn front van me case er af halen, wou niet... geef een ruk eraan
*-RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATSJ-* Brander naar de maan...
Celeron 733 + Gigabyte mobo + PSU:
Eens doodleuk uitproberen wat de 220/110 schakelaartje nou precies doet..
*FLITS* - vergoed door garantie
2 Coolers:
Kijken of fan wel draait...
*-RAAATSJ-* 3 VInnetjes gebroken van fan, vinger half-stuk
(vrij recent) HD 20GB:
Voeding in andere case plakken, vergeten de schroefjes aante draaien aan de achterkant, lek-spanning op de case. Ik maar niet begrijpen waarom. HD maakt contact met case... geur van verbanding, juisten, Chips op PCB gefikt.
doe voortaan veel voorzichtiger!
[img]http://whatpulse.bounceme.net/sig/Maseo.png[/img]
Reg. datum: 17 oktober 2003
Aahhhhh.... Verkeerde pen.... heb nu 2 mooie brandwonden op m'n duim en wijsvinger.
Ow zo iritant is dat, GRRRRRR zo vaak gehad, binnen een sec zit je vast.......quote:BestTested! schreef op 09 mei 2004 @ 17:13:
Moest gisteren nog wat soldeerwerk doen. Dus bout alvast aangezet, nog even laatste berekeningen doen, pen neerleggen, even denken, pen weer oppakken.
Aahhhhh.... Verkeerde pen.... heb nu 2 mooie brandwonden op m'n duim en wijsvinger.
Blaad
Hier lach ik heel behoorlijk om! Het is op zich niet leuke blunder, maar ik krijg wel pijn in mijn buik van lachen.... Bijna een scene uit typische slapstick filmquote:BestTested! schreef op 09 mei 2004 @ 17:13:
[..]
Sorry, ik kan het niet laten.
Opvouwbare DDRmat - Nieuwsgierig?
Ahum dat had ik nou ook , maar dan niet expres maar perongeluk met mijn ellboog , BOOM !quote:paul99 schreef op 05 mei 2004 @ 23:49:
Een keertje chekken waar dat mooie schakelaartje achterop je voeding toch voor is.... tja![]()
![]()
-----specs-----
hoe kan je dat kleine schuifschakelaartje nu aanraken en verschuiven met je elleboog?????quote:Arek schreef op 10 mei 2004 @ 13:32:
[...]
Ahum dat had ik nou ook , maar dan niet expres maar perongeluk met mijn ellboog , BOOM !
quote:Vermicellisoep schreef op 01 mei 2004 @ 18:18:
[...]
Leuk feitje: Zonder koelblok brand een Atlon XP in een kwart seconde door
Bullshit.
Heb een athlon XP 2600+ was cpu cooler aant verwisselen door een TT Volcano 7+. Haalde standaard ding eraf, vergeet TT ding erop te zetten en zet comp aan. Heeft zeker 5 min gedraaid voordat ik erachter kwam en meteen de stekker eruit trok.
Hij werkt nog steeds.
Java: write once, debug everywhere. teamcoldfusion
Mijn lijstje (geen CM, maar het gaat om het idee):
• 2 pinnen aan elkaar solderen bij vmodden. Uren zitten pielen om het weer goed te krijgen. Maar wel gelukt. Paar keer gehad al. Oefening baart kunst!
• Splinternieuwe TNT2 Ultra laten vallen. Van de schrik deed ik mn voet eronder. Resultaat: ik schopte de TNT2 tegen de muur => dood
• 2x Ti4200 om zeep in een ultieme OC poging. Mem doorgefikt (voltmods rulen
• Ultra Infinity op 269MHz..pushen voor 270MHz..3.8V op het ram => mobo dood en ram ok
Verder een paar mobo's invalide, maar niet dood. Best redelijk voor jaren extreem overklokken
Het meeste pijn: De infinity..daar baal ik nog steeds van
Waarschijnlijk beveiliging van het mobo. Zonder heatsink is het einde verhaal meestal.quote:Deathraven schreef op 10 mei 2004 @ 13:50:
[...]
Bullshit.
Heb een athlon XP 2600+ was cpu cooler aant verwisselen door een TT Volcano 7+. Haalde standaard ding eraf, vergeet TT ding erop te zetten en zet comp aan. Heeft zeker 5 min gedraaid voordat ik erachter kwam en meteen de stekker eruit trok.
Hij werkt nog steeds.
Fewture wijzigde dit bericht 10-05-2004 14:03 (24%)
w03f wijzigde dit bericht 10-05-2004 14:11 (100%)
Achterop de core zat een stickertje geplakt en daar zit nou een bruin plekje op, en een bobbeltje van het verhitte plastic.
Achteraf had ik gewoon meteen dat koelblok moeten pakken en er weer op moeten duwen ipv eerst 5 tellen de powerknop in te drukken
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.