Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
s3m schreef op 25 juni 2004 @ 00:30:
Van de week iets gehad wat toch wel een flinke mislukking is te noemen. >:)

Ik en een maat blij een desktop-kast aangeschaft om een mp3bak van te maken. Gelijk een dremel(-look-a-like) gehaald om een leuk windowtje in die kast te slijpen. Na ongeveer twee uur met die dremel in die kast ploegen, wij blij dat we een mooi driehoekig window uit de kast hadden gehaald, die precies boven een gedeelte van het mobo zou komen. Ik pak de rest van de case erbij om de kap er even op te zetten. Hadden we met onze lompe hoofden ( }:O ), het gat boven het hddrek gezaagd ! Je zag nu dus door het window een lelijk rek zitten. Eerste mod van mij en gelijk al goed verkloot. :*)

Wel hard om kunnen lachen overigens.. O-)

[afbeelding]

Het gat bij de harddisk zat er dus eerst in .. :P
Je had er gewoon ff ander kleurtje plexi (blauw ofzo) in moeten zetten en dan een lampje erachter, dat ziet er nog best aardig uit.

Tijdje terug meegemaakt:
Desktop kast staat open, had net ff wat dingen zitten verbouwen in dat ding. Op de plank ernaast liggen een aantal metalen sleutelhangers... pak ik wat van die plank, flikkert er een sleutelhanger midden in mn desktopkast. PC draaide gewoon door. PC gewoon afgesloten, PSU van stroom ontdaan en het ding eruitgepakt.

Keer meegemaakt met een powermac G4 (dual 866)
DVD+RW inbouwen in dat ding, dus ik beschermkapje weg, DVD fikker erin, kabels aansluiten, beschermkapje niet echt lekker terug te zetten. Laat maar hangen dan.
Ik klap dat ding dicht, mac aan, kijken... hmm, geen DVD fikker herkend. Ik mac weer open: IDE kabel eruitgerost door de heatsink van de CPU. Kabel ook beetje beschadigd, maar werkte nog gewoon verder. stukje tape erop, beschermkap met veel gesodemieter alsnog geplaatst.
Vervolgens moest ik nog 2. Met een van 2 veel gepruts met beschermkapje, steek ik niet met dat beschermkapje die hele ATA100 kabel aan gort? Vind maar eens een ATA100 kabel die lang genoeg is om weggewerkt te worden in een powermac :X

wie laatst lacht..... is dom

Mijn case staat open blood, Komt er een klein metalen stukje tegen men case, stond geen stroom op dat stukje, PATS VONK pc uit, mobo dood. Ik snap het nog altijd niet. 8)7

Jellabie wijzigde dit bericht 04-07-2004 18:25 (4%)

quote:
s3m schreef op 25 juni 2004 @ 00:30:
Van de week iets gehad wat toch wel een flinke mislukking is te noemen. >:)

Ik en een maat blij een desktop-kast aangeschaft om een mp3bak van te maken. Gelijk een dremel(-look-a-like) gehaald om een leuk windowtje in die kast te slijpen. Na ongeveer twee uur met die dremel in die kast ploegen, wij blij dat we een mooi driehoekig window uit de kast hadden gehaald, die precies boven een gedeelte van het mobo zou komen. Ik pak de rest van de case erbij om de kap er even op te zetten. Hadden we met onze lompe hoofden ( }:O ), het gat boven het hddrek gezaagd ! Je zag nu dus door het window een lelijk rek zitten. Eerste mod van mij en gelijk al goed verkloot. :*)

Wel hard om kunnen lachen overigens.. O-)

[afbeelding]

Het gat bij de harddisk zat er dus eerst in .. :P
LOL zoiets overkwam mij ook.. ik zaagde het gat in het verkeerde panel... had alles netjes uitgedacht afgeteken, en kwam er toen achter dat ik de panelen omgedraait had.. ik heb nu dus aan beide kanten een window... DOH!

Nu met werkende signature!

quote:
ToolkiT schreef op 05 juli 2004 @ 06:52:
[...]

LOL zoiets overkwam mij ook.. ik zaagde het gat in het verkeerde panel... had alles netjes uitgedacht afgeteken, en kwam er toen achter dat ik de panelen omgedraait had.. ik heb nu dus aan beide kanten een window... DOH!
Heb je daar geen foto van? :P Ik wil wel eens zien hoe je dat hebt opgelost!
Precies hetzelfde had ik ook gedaan. Mijn eerste window was niet zo mooi geworden omdat het metaal door de decoupeerzaag was gaan boggelen. Bleek het raam ook nog aan de verkeerde kant te zitten. Wel een mooie kans om het raam aan de goede kant echt mooi te maken. Die ziet er nu uit als gekocht. Wel meerdere sheets plexiglas moeten gebruiken want de eerste was geknapt tijdens het maken van een fangat :)

Pimp My PC

De Puch chauffeur

quote:
jeroen77 schreef op 10 mei 2004 @ 16:50:
[...]

hoe heb je van 380V( tegenwoordig 400V) om gezet naar 220V( nu 230V)?

bij 380(400)V heb je 5 draaden L1 L2 L3 N GRNT
om hier 220(230)V uit te haalen moet je L1+N of L2+N of L3+N gebruiken.

als je bv. L1+L2 gebruikt komt er gewoon 380(400)V op de bedrading te staan.
Je kunt wel 230 uit 3 draden 400 volt halen, maar dan moet je wel een rechtlijnige belasting hebben. ;) Of met andere woorden je moet de belasting exact over de 3 fasen verdelen en daarna alle aders in ster bij elkaar laten komen. Dat werkt ook zo bij motoren en lichtlijnen. Maar op zo'n lan zou ik het niet proberen, geheid dat het mis gaat. :+

De Puch chauffeur

K'heb in vroegere tijden wel eens de celeron van mn pa (266Mhz) overgeklokt, alleen een rekenfoutje gemaakt en te ver overgeklokt. De PC begon in alle bestanden die hij moest opstarten weg te gooien, ik balen snapte nog amper wat van PC's 8)7
Wel weer helemaal goedgekomen :P

edit: hmm weer een mislukking, klik ik op quote ipv edit

jopionozem wijzigde dit bericht 05-07-2004 16:52 (54%)

ik heb een keer mn floppy drive verkeerd aangesloten, de connector die in het mobo moest in de fdd en de connector die in de fdd moest in het mobo, dus wil ik een maand later me hdd formateren..."Wat ratelt me floppydrive vreem"
en "Waarom kan geen enkele PC deze floppy's meer lezen die ik net in de andere heb gehad"
lol

quote:
amour021 schreef op 05 juli 2004 @ 11:26:
[...]

Heb je daar geen foto van? :P Ik wil wel eens zien hoe je dat hebt opgelost!

jawel:
http://www.ofoto.com/I.js...bnh&x=0&y=-vf8yee
op plaatje 103 en 104 zie je het resultaat van verkeerd aftekenen 8)7
(er zit trouwens wel een window in maar daar heb ik geloof ik geen plaatje van..
Plaatje 110 laat het zien in het donker.. best een aardig effect, geluk bij een ongeluk.
Ik zit er aan te denken om een deel uit de bodemplaat te halen zodat je de onderkant van het mobo ziet.. maar heb daar voorlopig geen tijd voor :(

en waterkoeling vervolg:
http://www.ofoto.com/I.js...56x5&x=0&y=ftd0oi

Nu moet ik nog de molexen meshen en de zooi op de bodem verbergen met een (spiegel) plaat.
En verder moeten 'project schakelaar' opnieuw gedaan worden..

Reg. datum: 14 oktober 1999

Even een ander coolertje op me 9600Pro @ xt geplaats... schoot uit.. krak

http://homedrive.home.nl/naber/publiek/aticrush.JPG

http://homedrive.home.nl/naber/publiek/kleineati.jpg

euss wijzigde dit bericht 06-07-2004 11:05 (10%)

Geluk = gelul met een k

Hmmz 1 keer een voeding opgeblazen door ff het even het schakelaarje om te zetten :> ennuh ook is tijdens het bouwen van een pc vet hard me vinger opgehaald en een hele pc onder lopen bloeden! Dat werd dus soppen. Verder is mijn reputatie vlekkenloos :o

Compromis ?! Hoezo heb ik het mis dan? | Specs

quote:
HerbyNL schreef op 06 juli 2004 @ 10:08:
Hmmz 1 keer een voeding opgeblazen door ff het even het schakelaarje om te zetten :> ennuh ook is tijdens het bouwen van een pc vet hard me vinger opgehaald en een hele pc onder lopen bloeden! Dat werd dus soppen. Verder is mijn reputatie vlekkenloos :o
offtopic:
Afgezien van de bloedvlekken
Ik heb bij m'n tribal casemod m'n front een behoorlijk aantal keren verneukt, waarna ik opnieuw kon gaan beginnen... :Y)

Ik had eerst m'n hele front metallic gespoten. Aangezien er onder aan het front een intake zit, wilde ik daar een mooi tribal teken bij maken. Na het teken afgetekent te hebben, ben ik het met zwarte stift gaan inkleuren. Toen hij waf was, wilde ik de binnenkant van de intake ook mooi zwart maken. Toen ik bezig was met kleuren, schoot het front uit m'n handen en probeerde ik hem automatisch weer op te vangen met m'n andere hand (waarmee ik m'n stift vast hielt). Het gevolg hiervan was een zwarte streep op het front, buiten het tribal logo natuurlijk :P. Dus ik probeerde het eerst met een zo min mogelijk bijtent goedje d'r voorzichtig d'r vanaf te halen. Het gevolg hiervan was een iets donkerder stukje metallic aan de zijkant van me front. Deze uiteindelijk met Thinner d'r helemaal afgeboent en toen dat stukje opnieuw gespoten. Toen geen problemen en hij zag d'r weer gaaf uit :).

Daarna wilde ik een laklaag aanbrengen. Dan zul je natuurlijk net zien dat als die laag d'r op zit, dat er een gras blaadje of vliegje d'r op land :'(. Hierdoor kon ik het weer weg halen en opnieuw doen :Y). Dus weer voorzichtig proberen met thinner dat stukje wegte vegen. Iet meer thinner op je propje papier doen en dan de fles thinner te hard neerzetten |:(. Hierdoor nog meer vlekken en kon ik nu echt de helft van me front opnieuw spuiten, zelfs een stukje over m'n tribal heen, waardoor ik deze weer helemaal opnieuw kon gaan tekenen/inkleuren |:(.

Hierna gelakt en d'r is verder gelukkkig nog niks ernstigs mee gebeurt... :*)

CiP: Blue Nami Check thoisch.nl voor worklogs Sponsors:BG-Computers en Koop Electro

Ik zeg...

Vandaag dan toch meer de eerste mislukking in mijn miezerig leventje als tweaker.
Na het meshen van mijn voeding met cablemesh en krimpkous niet goed gekeken of ik alle molex-connectors goed had aangesloten.
Het resultaat:
Mijn Pioneer DVD-120S en NEC Nd-1300A naar de eeuwige rust geholpen. :(

Ik had de 5V en 12V omgedraaid bij 2 molex-connectors. En deze dus gebruikt voor mijn dvd-speler en brander. Niet goed ;(

En daarboven op komt ook nog eens dat ik geen geld heb voor een nieuwe speler en brander. Dus zit nu met een 48x cd-speler en 4x cd-brander :'(

erikver wijzigde dit bericht 15-07-2004 00:07 (3%)

Life's not a Krentenbol

Ik had van de week m'n mobo+processor verkracht...
Eerst een fan aangesloten, en toen er iets te hard uit getrokken...
PC Ging zo aan, en deed dit:
Bzzzzzzz...PAF!
Duur grapje; ¤310,-
:(

No_F34R wijzigde dit bericht 14-07-2004 22:41 (9%)

Tja, waarom niet

ik heb vannacht mijn processor verneukt

nieuwe cpufan, folie vergeten, is overal ingesmolten :( 8)7

http://www.bizzarro.nl/pc/DSC00033.JPG
http://www.bizzarro.nl/pc/DSC00034.JPG
http://www.bizzarro.nl/pc/DSC00035.JPG

De laatste geeft het beste de kleur weer. Het is metallic Blauw.

Maar goed, wat is er gebeurd: Ik had een spuitbus gekocht met verf, en ging aan de slag. Schuren, schoonmaken, laten drogen en daarna spuiten maar.

Op een gegeven moment begint de bus te sputteren en heb ik allemaal "klonten" verf op mn zeipaneel :'( . Enkele ogenblikken later kapt de bus er compleet mee (ik denk dat de verf nog te klonterig was terwijl ik toch goed heb geschud en daardoor is vast blijven zitten)

Mn vader dacht handig te zijn door die "klonten" weg te vegen waarvan hier het resultaat.

Nou ja, maakt toch weinig uit, ik moet het toch helemaal overnieuw doen. Maar ik baal wel, want nu moet ik eerst weer wachten totdat het goed droog is. :'(

ik heb ook eens een case mod met mijn chieftec geprobeerd. shit das echt dik staal. dus eerst met een decopeerzaag( sorry 2 linker handen , ook in taal) dus zage zage, veel krassen er op en de vorm zag er niet uit. toen maar met een slijptol. omdat ik da nie durvde liet ik mijn broer die automonteur is dit doen. slijpt ie te ver, heel ding gammel, vol met krassen en een oerlelijke vorm. half jaar geen site pannel gehad. toen op mijn verjaardag een officieele van chieftec met window gekregen. van mijn broer dus da is wel aardig:)
dus voordat je een chieftec wil modden: goed bedenken hoe en met wat want chieftec heeft gruwlijk dik staal:D.

greetings Lammmetak | Apple Macbook Pro 15" inch + LED display , Core 2 Duo T7500 2,2ghz,Nvidia 8600m GT 128 MB, 120 GB schijf| http://aerofx.nl | http://wieger.aerofx.nl

quote:
Bizzarro schreef op 24 juli 2004 @ 16:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De laatste geeft het beste de kleur weer. Het is metallic Blauw.

Maar goed, wat is er gebeurd: Ik had een spuitbus gekocht met verf, en ging aan de slag. Schuren, schoonmaken, laten drogen en daarna spuiten maar.

Op een gegeven moment begint de bus te sputteren en heb ik allemaal "klonten" verf op mn zeipaneel :'( . Enkele ogenblikken later kapt de bus er compleet mee (ik denk dat de verf nog te klonterig was terwijl ik toch goed heb geschud en daardoor is vast blijven zitten)

Mn vader dacht handig te zijn door die "klonten" weg te vegen waarvan hier het resultaat.

Nou ja, maakt toch weinig uit, ik moet het toch helemaal overnieuw doen. Maar ik baal wel, want nu moet ik eerst weer wachten totdat het goed droog is. :'(
he cool, die case heb ik ook( alleen dan zwart 8) ) , gekocht op de HCC-dagen vorig jaar. Weet jij welk type/model dit is?

bigfoot1942 wijzigde dit bericht 24-07-2004 16:52 (3%)

Geen idee, ik heb die kast nu zon 4 jaar (of was het nou 3 8)7 ), maar ik vond hem nu saai worden en ik wilde hem dus een kleurtje geven. Gaat ook wel lukken, jammer van de brakke spuitbus/vader met te snelle handjes :P .

Edit: Super 5 staat op de casebadge voorop. voor de rest kan ik geen nummertjes ontdekken (of t moet ergens achter hardware zitten)

Bizzarro wijzigde dit bericht 24-07-2004 16:57 (24%)

quote:
Bizzarro schreef op 24 juli 2004 @ 16:57:
Geen idee, ik heb die kast nu zon 4 jaar (of was het nou 3 8)7 ), maar ik vond hem nu saai worden en ik wilde hem dus een kleurtje geven. Gaat ook wel lukken, jammer van de brakke spuitbus/vader met te snelle handjes :P .

Edit: Super 5 staat op de casebadge voorop. voor de rest kan ik geen nummertjes ontdekken (of t moet ergens achter hardware zitten)
Bij chieftec staat dat onderop (aan de binnenkant).

De car club community | Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

veerboot met underscores

vandaag server op me werk voorzien van een dvd brander IPV de tapestreamer om backups te draaien. Ik had em er alvast in geschroefd om hem om 4uur (lekker rustig qua klanten) te reebooten+ aan te sluiten. affijn, ik zat de kabels wat weg te prutsen, trek ik per ongeluk 1 van de AMP stekkertjes van de powerbutton los. poef, server uit toen dus maar meteen de dvd brander aangesloten, alleen wilde hij toen niet booten (stomme comprak met een kokend hete scsi schijf) Dus dvd brander weer los en hij deed t weer 8)7

al met al de kassa, rekening gebeuren en vooraad dus een 3 kwartier uit de lucht |:( toen de dvd brander maar in 1 van de workstations ingebouwd :P

pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+

Net kabels van voeding aan het meshen, atx-stekker uit elkaar gehad, netjes opgeschreven hoe alle draadjes zaten. Alles weer in elkaar, zet computer aan en.....................niets.....helemaal niets, en dan te bedenken dat ik nog geen week een nieuw mobo en proc en graka er in heb zitten he.

Blijkt dat ik de atx stekker in spiegelbeeld terug in elkaar heb gedaan. Gelukkig doet alles het weer (lang leve zalman voeding die dan dus gewoon niet aan gaat he).

Maar ik heb mijn leermoment voor vandaag wel weer gehad in ieder geval. ;)

O en natuurlijk een keer ide kabel van diskettedrive er verkeerd om in, heeft 2 drivejes gekost voor ik daar achter was.

Verder ben ik nog een NOOb en vrij zuinig op mijn hardware he })

Reg. datum: 27 januari 2002

quote:
magliaveli schreef op 26 juli 2004 @ 22:08:

O en natuurlijk een keer ide kabel van diskettedrive er verkeerd om in, heeft 2 drivejes gekost voor ik daar achter was.
Ik heb tijdens het overzetten van hardware van de ene kast naar de andere kast ook de floppy kabel er verkeerd om ingezet. Het lampje van de FDD bleef de hele tijd branden en ik kon maar geen diskette lezen :?. Na een maand ofzo heb ik de kabel vervangen door een rounded-cable. Die ook al verkeerd om erin gezet: weer hetzelfde gezeur. Ik maar denken "wat kan er toch zijn :? " Kabel omgedraaid, FDD doet 't weer prima.

Intel Core2Duo E6700, Asus P5N32-E SLI Plus, 4GB Corsair PC6400 CL4, Club 3D Geforce 8800GTS 640MB, NEC 3540A, Asus E616P3, WD Raptor X WD1500AHFD, Hitachi Deskstar T7K250 250GB, Samsung SyncMaster 226CW, Thermaltake Tsunami, Coolermaster 450W

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws