Reg. datum: 03 juli 2002
Reg. datum: 03 juli 2002
Nog even terug komen op het 16:9 bij knippen naar 4:3 en dan met smart zoom verticaal het beeld een klein beetje oprekken en dan horizontaal uitrekken naar de breedte van de tv. Dan verlies je idd superveel beeldinformatie. Maar ja zolang we nog naar breedbeeld 'gevangen' in een 4:3 frame moeten kijken... Even voor de duidelijkheid de facts:

Lycos heeft me afgesloten omdat ik de plaatjes extern linkte, en dat mocht nietquote:Gemineye schreef op 23 april 2004 @ 21:57:
[...]
picserver is down...
edit:
oeps ze staan helemaal niet op picserver
Reg. datum: 02 december 2001
Flex82 wijzigde dit bericht 06-05-2004 00:23 (195%)
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo VP, 1989
quote:Walter.PPK schreef op 25 april 2004 @ 14:34:Ik heb er een paar keer naar zitten kijken maar de kijkhoek verticaal is toch wel ontzettend klein? Of heb ik naar een ouder apparaat gekeken?
Ik neem aan dat je het over projectie tv's hebt hier :
Inderdaad is de verticale kijkhoek niet zo groot, echter tv kijk je meestal zittend en dan is er natuurlijk geen probleem.
Als je gaat staan is er een duidelijk helderheids verschil.
Horizontaal is er niets aan de hand.
Fronts: Infinity Omega
Bi-amped aangestuurd door NAD C370 (hoog) & NAD PE 2600E (laag):
DVD-speler en decoder: Pioneer DV-737 & Technics SH-AC500
Projector: Panasonic PT-AE500E (via component aangestuurd)
Rears: Synthese Floating Two
Center: Centre speaker zelfbouw
Subwoofer: [DIY]subwoofer voor HT met adire shiva
Aangestuurd door NAD 902's (voor center bridged):
Overzicht:
Plaatjes:
Ik ben, denk ik nu ook?
Veel NAD apparaten, heb je die 2e hands kunnen aanschaffen?
Hoe gebruik je eigenlijk je eindversterking bij films. O wacht die sub is natuurlijk wel actief. Dus 1x 902 voor de center en 1x 902 voor je rears en dan je front versterking via C370. toch? Creatief en leuk om te zien.
www.hospitalitylife.nl
De sub is inderdaad actief.
Verder alles nieuw aangeschaft.
Dat is dan voor de 2600 wel zo'n 13 jaar geleden maar hij doet 't nog geweldig.
Ik ben, denk ik nu ook?
----
oeps.. omega
Gitaarwerk wijzigde dit bericht 26-04-2004 09:42 (14%)
In het jaar 2000 lagen er al zeer fijne televisies in de winkel, hoor.quote:LifeTecH schreef op 25 april 2004 @ 21:12:
Die verzameling is idd zeer mooiEn dan te bedenken dat ik het moet doen met een oude tv die uit het jaar 0 jaar is met crappy geluid
quote:4POX schreef op 26 april 2004 @ 16:09:
[...]
In het jaar 2000 lagen er al zeer fijne televisies in de winkel, hoor.
2000 != 0
ik kon het niet laten
* Humanity has left IRC (Excess Flood)
quote:Walter.PPK schreef op 26 april 2004 @ 19:18:
Wow, vette set Dr.Smith. Mooi die infinty's met band midden en hoog. Die beamer is ook gaaf, wel een duur ding trouwens. Hoe stuur je die aan, 720P? En hoe bevalt de sub tot nu toe?
De beamer wordt 625i aangestuurd. Zodra 'ie regiovrij is (gebeurt samen met calibratie van de beamer) kan ik 'm op 625p aansturen (de DVD-speler ondersteunt alleen progressive voor NTSC). Dan nog moet ik kijken of de deinterlacer van de DVD-speler beter is dan die van de Panasonic. Over die laatste heb ik namelijk vele goede dingen gehoord.
De sub bevalt prima, hij geeft net die extra punch om een film helemaal te beleven/voelen. Daar heb ik 'm wel behoorlijk voor moeten knijpen want voor de ruimte waar de sub in staat is 'ie wat te groot
Het zijn trouwens geen band-speakers voor mid en hoog in de Omega's, het zijn magnetostaten
DrSmith wijzigde dit bericht 26-04-2004 20:07 (8%)
Ik ben, denk ik nu ook?
quote:DrSmith schreef op 26 april 2004 @ 19:31:
Dan nog moet ik kijken of de deinterlacer van de DVD-speler beter is dan die van de Panasonic. Over die laatste heb ik namelijk vele goede dingen gehoord.
Toevallig dat ik net een tijdschrift heb gekocht waar een test in staat van onder andere de Panasonic PT-AE 500 en daar stond als minpuntje:
quote:slechter De-Interlacer; nach Möglichkeit mit PAL-Progressive ansteuern!
En in de test zelf stond nog:
Maar moet je dus maar eens proberen....misschien dat het bij die van jou wel anders is.quote:Dass die auch für deutlich mehr Geld noch nicht selbstverständlich ist, zeigte der Panasonic, dessen Bildrechner sich störende Artefakte leistete. Mit Progessive-Signalen gefüttert, schwang sich der AE 500 jedoch zu Hochform auf und lieferte mit Abstand die schärfsten, detailreichsten Bilder im Test.
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.
JBL = Jarenlang Belabberde Laagweergave
Die Panasonic ziet er idd echt goed uit. Maar als ik die prijs dalingen allemaal zie dan wacht ik nog fijn even.
Wat prijsdalingen betreft, je weet altijd dat wat je nu koopt over een tijd een stuk goedkoper of achterhaald is. Ergens moet je dan de knoop doorhakken.
Voorlopig ben ik erg tevreden met de prestaties van m'n Pana en geniet ik er nu al een tijdje van
Ik ben, denk ik nu ook?
Afmeting: 720 x 330 x 310mm
Vermogen: 700 watts / RMS 400
Freq Resp: 35 Hz ~ 2500Hz
97 Db 2 x 10 Inc woofer
http://members.lycos.nl/d...ges/Bassboxen/boomer9.jpg
E3110@4,32GHz - 1.3V - P5E3 - 2x2GB DDR3 1333 Optimem - 8800GT - RAID0
Reg. datum: 18 april 2004
Een PA blokje dusquote:Stijnd schreef op 27 april 2004 @ 11:51:
Dit gebruik ik als woofer![]()
Afmeting: 720 x 330 x 310mm
Vermogen: 700 watts / RMS 400
Freq Resp: 35 Hz ~ 2500Hz
97 Db 2 x 10 Inc woofer
http://members.lycos.nl/d...ges/Bassboxen/boomer9.jpg
Goedkope meuk =! PAquote:
Reg. datum: 02 december 2001
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo VP, 1989
Hij was duurder dan de andere projectors in de test.......en het zijn euro's.quote:GreenGras schreef op 26 april 2004 @ 22:06:
Die Pana is helemaal niet zo duur hoor, in Duitsland koop je hem voor 1549,- euri! Volgens mij is de PT-AE500 een van de beste prijs/kwaliteit projectoren van dit moment, progressive aangestuurd welteverstaan
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.
Dit topic is gesloten. ![]()