quote:
magst schreef op 24 april 2004 @ 11:07:
Om het eens kort en bondig samen te vatten in 1 zin (jawel slechts 1 zin) gebruik ik even raportcijfers :
Ik heb liever een 10 voor het beeld en een 7 voor het geluid als andersom.
Overigens mijn projectie tv was 3 jaar terug zo'n 2900 euro de dvd/5.1 set was 800 euro. dus das grofweg 3:1 beeld geluid verhouding.
Als straks de lcd schermen goed zijn dan zal ik wel weer op zo'n 3000 voor het scherm uitkomen en 1000 voor de audio.
Tja, da's wat jij wilt. Ik ben tevreden met een leuke flatscreen tv ofzo.
En heb liever een dure geluidsset, omdat ik veel meer muziek luister dan naar tv kijk.
Zo hebben we allemaal wel iets waar we voorkeur voor hebben. Da's maar goed ook.
En p.s.
idd een set van 12.000 en 13.000 zal waarschijnlijk weinig verschil in zitten.
Maar dat je durft te zeggen dat een simpele 5.1 set maar iets minder slecht is dan een set van 12.000..... shame on you!
quote:
melcon schreef op 24 april 2004 @ 12:12:
[...]
Helemaal mee eens, het geluid wordt maar relatief beter als je er meer geld aan uitgeeft, het is maar net hoever je wilt gaan om nog dat kleine beetje meer te horen. En over verschil tussen speaker kabels... ik vind dat er geen verschil tussen zit, vaak ook omdat je veel mensen ziet die peperdure ultradikke kabeltjes naar hun speakers hebben liggen, die net zoveel waard zijn als de kabels zelf, en vervolgens hebben ze niet door dat de kabels, die in de speaker zelf zitten, maar de helft of nog minder dik zijn, en vaak van een ander materiaal.... dus tsjah... volg ik niet helemaal, maar zal aan mij liggen

Ooit een goede luidspreker van binnen gezien dan?
Daar zit minstens zo goed draad in als wat erbuiten gelegt wordt. En meestal gebruiken ze nog meestal speciale kabels naar de woofers ook nog. (ivm grote energie-ontwikkeling), want speakers zijn immers een soort elektro-motoren.
En het gaat niet om dikte, maar hoe hij het signaal doorgeeft, een speaker geeft elektriciteit weer, wat gemaakt wordt door de versterker.
Als de kabel dan zo "slecht" is dat hij het signaal gaat vervormen (weerstand) voordat het bij de speaker is, dan is dat zonde en zonde van je geld voor de goede versterker.
Dus kan je beter zeker zijn dat je goede draden gebruikt.
Ik geef toe dat het overbodig is om draden van 100'en euro per meter, maar je kan wel een beetje kwaliteit kopen anders is het zonde van de rest van je installatie.
Niet beginnen over dingen waarvan je niet weet of het waar is.

Flex82 wijzigde dit bericht 24-04-2004 12:48 (62%)