Offtopic, dat valt je tegen piranha's zijn echter heel schuw.
Tevens denk ik niet dat ze als die pulsen en zo lekker zouden vinden...
Daar zijn ze erg gevoelig voor..
De bak inrichting moet aan veel dingen voldoen wil het leuk zijn voor de beestjes...
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
quote:PsYgHo schreef op 20 september 2004 @ 23:04:
Offtopic, dat valt je tegen piranha's zijn echter heel schuw.
Tevens denk ik niet dat ze als die pulsen en zo lekker zouden vinden...
Daar zijn ze erg gevoelig voor..
De bak inrichting moet aan veel dingen voldoen wil het leuk zijn voor de beestjes...
psygho misschien moet jij gewoon bioloog worden en andere mensen lastig vallen met je loze opmerkingen.
AMD Athlon64 3500+ (Winchester) | DFI LanParty UT Ultra-D | 2x 512 Mb PC4400 LE G.Skill | WD Raptor 74 Gb 10.000rpm | PowerColor Radeon X800XL | Samsung 710T | pifast & 3dMark03
Reg. datum: 17 september 2004
Win2008
gewaagd dat je dat hier nog durft te zeggen... Normaal worden ze al boos als je over de visjes begint, dus laat staan het schoonmaken...quote:XerJer schreef op 21 september 2004 @ 23:29:
Omdat het aquarium heel moeilijk schoon te maken is later moet je van te voren bij het vullen een mespuntje zinkoxyde door je water gooien (heeft wel niks met modden te maken maar k dacht ik meld het even) Het werkt perfect.
uuh...
Xerjer gaf tenminste echte hulp! Kga da ook eens probere bij mijn aquarium
http://www.shuttlesim.be => Free Space Shuttle simulator!
quote:SpRiGGaN schreef op 21 september 2004 @ 22:09:
[...]
offtopic:
psygho misschien moet jij gewoon bioloog worden en andere mensen lastig vallen met je loze opmerkingen.
nee jij bent lekker bezig zeg, tjonge jonge, houd dan zelf ook je mond !
anyway, Zinkoxide werkt inderdaad, maar dan moet je er wel even bij bedenken dat je geen mespuntje van een botermes neemt
en iedere keer als je water ververst gaat het er ook weer uit, en als je filtert over active koolstof is het er ook binnen een dag uit.
Wat denk ik wel handig is voor jou is een dingetje wat je bij de aquariumzaak kunt halen dat er uit ziet als een scheermes met een stok van 30 cm.
dat is het in principe ook maar ik zou mn gezicht er niet in de buurt willen hebben
dat ding gebruik je om de algen van de ruiten af te halen, en aangezien jij met zo'n raam magneetje je PC container niet kunt schoonmaken is dit een handige oplossing dat je niet met je handen in de bak hoeft (waardoor er water van je armen af gaat lopen en op de kast/PC terecht komt)
Voorkomen is beter dan repareren
It's been a while ....
quote:Death Angel schreef op 22 september 2004 @ 19:16:
[...]
nee jij bent lekker bezig zeg, tjonge jonge, houd dan zelf ook je mond !
anyway, Zinkoxide werkt inderdaad, maar dan moet je er wel even bij bedenken dat je geen mespuntje van een botermes neemt![]()
en iedere keer als je water ververst gaat het er ook weer uit, en als je filtert over active koolstof is het er ook binnen een dag uit.
Wat denk ik wel handig is voor jou is een dingetje wat je bij de aquariumzaak kunt halen dat er uit ziet als een scheermes met een stok van 30 cm.
dat is het in principe ook maar ik zou mn gezicht er niet in de buurt willen hebben
dat ding gebruik je om de algen van de ruiten af te halen, en aangezien jij met zo'n raam magneetje je PC container niet kunt schoonmaken is dit een handige oplossing dat je niet met je handen in de bak hoeft (waardoor er water van je armen af gaat lopen en op de kast/PC terecht komt)
Voorkomen is beter dan repareren
De Zinkoxyde mag niet te veel voorkomen in je water. 1 mespuntje is echt genoeg. Het wordt zo vermengd en gaat aan het grind en alles vast zitten hierdoor ontstaan er moeilijk draadalgen. maar ja we dwalen weer af.
Ik vind dit echt een super mod. Echt mooi gedaan
Win2008
Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury
Of met een oude pantyquote:JC Ken schreef op 23 september 2004 @ 08:15:
If je stopt eeen alge eter er in. Maar waneer het nodig is maak ik elktijd de ruit schoon met een filter watje.
Win2008
quote:SpRiGGaN schreef op 21 september 2004 @ 22:09:
[...]
offtopic:
Ik wil niet teveel zeggen, maar PsYgHo heeft hier weleens zijn bak laten zien met piranha's, maar hij liet wel zien dat hij er verstand van had, dus misschien wel handig om toch maar serieus te nemen. Jammer genoeg heeft hij ze volgens mij niet meer.
doe niet EN een algeneter EN zinkoxyde ...... zoals je begrijpt kan dat alleen maar fout gaan
It's been a while ....
quote:JC Ken schreef op 23 september 2004 @ 08:15:
If je stopt eeen alge eter er in. Maar waneer het nodig is maak ik elktijd de ruit schoon met een filter watje.
ik heb ook nog ene heel goed idee om al het plankton eruit te houden:
DE GOT-WALVIS!! HIJ EET AL HET PLANKTON VOOR JE OP!!
je kunt m vinden in de pricewatch bij overige.... oja en voor 10 extra jheeft ie een 12cm blauwe casefan in zn mond zodat het plankton wordt verbrijzeld
uuh...
P41n7 hax0r 13370 5k1ll5!quote:Pu_Dy schreef op 25 september 2004 @ 15:40:
zozo.. jij kan goed photoshopppen.
uuh...
En voor dat alg...je moet toch een keer je water verschonen lijkt mij eens in de zoveel tijd dan moet je hem toch schoonmaken helemaal
www.brumpc.nl (Hosting en Web Development) - Hattrick Team: Size - Competitie: VIII.1392
TS, ben je vastgelopen met je mod? Het is wel erg lang geleden dat je een laatste update hebt toegevoegd.
Verder is de deksel van het aquarium voor een groot deel geplamuurd.
En we hebben wat standaard spullen besteld op internet (ccfl, rounded cables ed.)
En de vissen dan?quote:Robertstoppels schreef op 03 oktober 2004 @ 17:47:
Het is inderdaad lange tijd stil geweest maar dat betekend niet dat ik heb stilgezetenMeubel is zo goed als afgeverfd, en daar kan binnenkort de voeding ed. in.
Verder is de deksel van het aquarium voor een groot deel geplamuurd.
En we hebben wat standaard spullen besteld op internet (ccfl, rounded cables ed.)
uuh...
Effijn, ik wacht ook met smart op een (kleine) update
Misschien kan je een foto posten over hoe het deksel er nu uitziet / gaat uitzien?
Succes
Halve Liter wijzigde dit bericht 03-10-2004 20:53 (5%)
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Reg. datum: 06 september 2004
Ik heb ff een vraag...
K ben nu zelf bezig met het een en ander in elkaar te zetten!
En nou wilde ik een laptop-schermpje aansluiten op mun pc...dus als het ware van alle bedradingen van het scherm een stekker maken die ik zo in de videokaart kan steken!?
Ik had toevallig gelezen dat jullie ook een schermpje erin bouwen en vroeg me dus af hoe jullie dit hebben gedaan/gaan doen!?
Vorig Jaar Stond Ik Nog Op De Rand Van De Afgrond, Dit Jaar Heb Ik Een Grote Stap Vooruit Genomen!
AcouSE wijzigde dit bericht 11-10-2004 22:14 (80%)
Ik objecteer, u eer.
C-thru, houd het even ontopic graag, anders moet deze topic dicht! dus open voor dit soort vragen dan gewoon even een topic of inderdaad, gebruik de zoekfunctie!quote:C-Thru schreef op 04 oktober 2004 @ 18:25:
heeeey
Ik heb ff een vraag...
K ben nu zelf bezig met het een en ander in elkaar te zetten!
En nou wilde ik een laptop-schermpje aansluiten op mun pc...dus als het ware van alle bedradingen van het scherm een stekker maken die ik zo in de videokaart kan steken!?
Ik had toevallig gelezen dat jullie ook een schermpje erin bouwen en vroeg me dus af hoe jullie dit hebben gedaan/gaan doen!?
re5pect
Irrelevant by default - rm -rf /
Mja, vind ik ook wel: die rode FAn's zijn echt wel... ROODquote:Hayfork schreef op 12 september 2004 @ 15:18:
btw: rode ledfans zou ik blauw gedaan hebben
Maar waar het natuurlijk om gaat is dat we vandaag weer een leuke middag hebben gehad, en we weer een stapje verder zijn gekomen met de aquarium pc!!! Update kan niet lang meer duren.
And that's the way the cookie crumbles
Vandaag eindelijk weer bezig geweest met de auqa pc. Hier een paar foto's. Verwacht binnenkort (morgen ofzo) nog wat foto's.

We zijn begonnen met het deksel. We hadden op zich al een deksel, maar deze is behoorlijk lelijk. Er komt dus nog behoorlijk wat schuur en plamuur werk aan te pas. Hier beginnen we met de verlichting die in het deksel komt. De Gamma had mooie inbouwspotjes in de aanbieding en die hebben we dus maar meegenomen. Ik weet dat het niet de meest geschikte verlichting is voor een aquarium, maar ze zijn wel cewl

Eerst de spotjes maar een beetje gestript. Als we dit niet deden zou het deksel minstens 9 hoger worden dan dat ie nu al is. En we willen er nog ongeveer 5 cm bij.

Spotjes in de deksel. Dit is het onderste deel van de deksel. Hierbovenop komt nog een schuin lopend gedeelte dat de lampen en kabels wegwerkt. Ook waarschijnlijk het tft scherm moet hier nog onder.

Close-up. Je zou denken dat het gevaarlijk is met het hout en die lampjes, maar dat valt wel mee. Ze zijn immers bedoelt om ingebouwd te worden. (bovendien geschikt voor badkamer)

De onderkant van de deksel. De lampen zijn bovendien nog 20mm extra verlaagd zodat we meer ruimte overhouden bovenin de deksel.

Lampjes aan. Geeft wel een mooi sfeertje. Later met de rode en blauwe verlichting, en de multicolor luchtuitstroom gaat dit er erg leuk utizien.

Idem.

Ook de voeding heeft zijn plekje in het meubel weer gevonden. De voeding + stopcontacten + power-plug-connector zitten er nu dus onderin het kastje. Binnenkort komt hier nog een printplaat en een luchtpomp bij.

En het gat voor de pc-aansluiting is iets groter geworden. Nu past het connector-paneel er weer mooi in. (pastte niet meer ivm. de connectoren die iets groter waren dan verwacht.
Enjoy
De verlichting wordt zo wel erg mooi. Hulde voor de hele CIP!
Mijn dochters: http://meisjes.vandekraats.net
quote:kraats schreef op 09 oktober 2004 @ 20:02:
Ik kan het niet in je post lezen, maar ik ga ervan uit dat je 12Volt spotjes hebt gebruikt? 240V lijkt me iets te gevaarlijk zo dicht bij het water.
De verlichting wordt zo wel erg mooi. Hulde voor de hele CIP!
Het is inderdaad 230 volt. Maar het zal wel meevallen qua gevaarlijkheid. De spotjes zijn spatwaterdicht en bovendien wordt het deksel nog helemaal geverfd en dus vrijwel waterafstotend.
Maar het was inderdaad een discussiepunt. 230 volt of 12 volt. Echter toen we deze spotjes voor slechts ¤ 6,99 zagen liggen en bestemd voor de badkamer was het voor ons eigenlijk meteen duidelijk.
Mijn dochters: http://meisjes.vandekraats.net
in mijn aquarium zaten - zoals je misschien nog wel weet - voor in de deksel twee klepjes (waar ook door gevoerd werd). Als deze beide open stonden werd het deksel vrijwel niet nat. waren deze gesloten en haalde ik het deksel van het aquarium dan droop het water er vanaf.
dit water moet natuurlijk met geen mogelijkheid bij de lichtjes naar binnen kunnen, misschien even rond de randjes kitten?
of een luikje bovenin zodat de vochtige lucht kan ontsnappen - en een lading warmte.
t-h wijzigde dit bericht 09-10-2004 20:18 (7%)
De zuil ziet er heel cool (maybe beetje retro) uit.
Van die spotjes: Nouja als het gelakt word kan het opzich niet zoveel kwaad. Maybe kan je er een fuse tussen zetten of het aarden.
Maar ik ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien met water en leds erin.
Veel succes
-=Waiz=-
Maar ingeval 10 van 10 punten..echt top deze CIP
-= G P P =-
Gisteravond nog even bezig geweest met het luchtpompje.

Het luchtpompje wordt tegen de onderkant van het meubel aangelijmd. Echter is enige geluidsisolatie wel nodig dus heb ik wat noppen zooi van de zolder gehaald en dat gebruiken we hiervoor.

Pompje. Gewoon vastgezet met lijm.

Aan de bovenkant ook wat. Hij wordt nu geklemd tussen de bodem en de voeding. Echter maakt het niet zoveel lawaai vanwege die isolatie.

Daar wordt hij ongeveer vastgeklemd.

De bodem in het meubel.

Idem. Hier komen dus nog de pootjes aanvast.
(fijn dat er nog een update kwam... weten we teminste dat jullie er nog mee bezig zijn
succes
C2D E6600 4096MB DDR2 5700 P5W DH Deluxe HD8470 WD1500ADFD-Raid0+1 TB Spinpoints (en nog een zooi HDD's)
Reg. datum: 04 april 2004
quote:Csi schreef op 09 oktober 2004 @ 20:38:
wanneer komt dat ding nou VOL met water te zitten en vissies.... ik denk dat het gewoon niet maybe wil vanwege de druk.... ik heb de pix gezien dat hij half vol was... maar niet helemaal tot de top/met evt vissies!!!
Maar ingeval 10 van 10 punten..echt top deze CIP
Ik denk dat het handiger is als je dat als laatste doet .. als hij helemaal klaar is denk je nie?
@ CIP :
Halve Liter wijzigde dit bericht 10-10-2004 20:01 (3%)
SugarHips
Today Is Yesterdays Tomorrow
Niks gemist..
Ik wil hem afhebben!!
PicsPicsPics
keep up the good work
-= SIM-PEL =-
Die voelde je toch wel een beetje aankomen??
Reg. datum: 09 januari 2003
Ik heb dezelfde lampen hier, daar is een vervangende lamp voor. Een Led lamp met dezelfde socket. Die geeft veel licht, maar gebruikt maar 1,8 watt i.p.v. 50 watt.
Krengen zijn wel ¤ 14,00 per stuk
Ik heb hier ruim 35 van de 50 watt lampen hangen, die branden gemiddeld 5 uur per dag. Misschien maar eens gaan rekenen!
The Siem (NL)
-hoeveel kosten heb je nu al gemaakt met het maken van je casemod en hoeveel denk je er totaal aan uit te geven?
-hoe denk jij dat elke keer schoon te gaan maken met het verversen van je vissen? (algenvorming enzo...)
-hoeveel tijd heb je er nu ongeveer al in zitten?
En hier dan de beloofde update.

De deksel met 2 nieuwe zijkanten, en een nieuwe voor- en achter- kant.

Met nog ruimte zat voor een tft scherm.

De deksel op het aquarium. Deze wordt uiteraard nog geverfd.

@ Sjaakhaar:
- Kosten: Tot nu toe ongeveer ¤ 85,- Hier komt nog ¤ 25,- bij aan wat simpele case-mod gear. Dan verder nog de inrichting van het aquarium zal zo'n ¤ 50,- (excl. vissen) gaan kosten.
- Algen.... Blijft een probleem in een aquarium. Een algeneter (of meerdere) zullen voor een deel helpen. Verder kun je de ramen schoonmaken met zo'n algenmagneet. Daarnaast kijken hoe het gaat met die felle lampen. Deze zorgen voor een hoop licht en zullen dus meewerken aan de algengroei. Misschien een beetje dimmen, of niet zo lang aan laten staan.
- De tijd die we erin hebben gestoken is niet bijgehouden, maar ik kan je verzekeren dat we in totaal makkelijk een getal met 3 nullen halen
Het begint er trouwens echt al heel vet uit te zien. Mijn complimenten heb je
Tweak-Freak wijzigde dit bericht 12-10-2004 19:12 (28%)
LaserTopdeal.nl de Laserpen shop van NL - Krachtige lasers met 3.000M bereik! Al een Laserpointer voor maar ¤4,99
Reg. datum: 09 augustus 2004
Zeker met een PC in een aquarium lijkt me dat een riskante onderneming.
And now I find you left me behind, I don't know what to say so nevermind!
Omdat de luchtpomp, filterpomp en het verwarmingselement ook zonder randaarde zijnquote:sjaakdaak schreef op 13 oktober 2004 @ 11:12:
Is het verstandig om die stekkerdoos zonder randaarde te gebruiken?
Zeker met een PC in een aquarium lijkt me dat een riskante onderneming.
Meestal zie je van die ideëen die het een paar weken uithouden maar nooit gemaakt worden, maar dit was echt een uitdaging en het lijkt erop alsof het allemaal gelukt is!
Hulde!
vierhoog:grafisch ontwerp | XC biker: TREK 6500 | \o/
In ieder geval goed bezig, het is erg leuk om te zien hoe meerdere kunstjes (klein elektronika / groot elektronika / glaszetten / houtbewerking / aquariakennis) in dit projectje samenkomen.
Genoten vanaf het begin en ik doe het nog steeds. Misschien vang je er nog wel een héle goede prijs voor als je hem snel op Ebay zet
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
quote:TRG schreef op 13 oktober 2004 @ 16:54:
Een getal met 3 nullen? Stel dat het 1000 uur is --> 1000/40=25 studiepunten = een half schooljaar fulltime
In ieder geval goed bezig, het is erg leuk om te zien hoe meerdere kunstjes (klein elektronika / groot elektronika / glaszetten / houtbewerking / aquariakennis) in dit projectje samenkomen.
Genoten vanaf het begin en ik doe het nog steeds. Misschien vang je er nog wel een héle goede prijs voor als je hem snel op Ebay zet
We hebben al een bod
Maar ik denk niet dat dit serieus is.quote:
"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."
Reg. datum: 09 augustus 2004
Daar heb je wel een punt ja...quote:Robertstoppels schreef op 13 oktober 2004 @ 15:55:
[...]
Omdat de luchtpomp, filterpomp en het verwarmingselement ook zonder randaarde zijn
3 lampen geeft veel licht. Je ziet dan niet zoveel van andere lichtjes van LEDs en zo. Bovendien is licht niet mooi verdeeld. Heb liever 2 lampen netjes naast elkaar.
Verder zijn het spotlampen. Dat maakt geen mooi verdeeld licht met felle lichtplekken. Met TL buizen wel. En er bestaan speciale TL buizen welke groei van planten minimaal houden en buizen die planten snel kunnen groeien. Ze zijn ook zuiniger en gaan langer mee. Aan je de keus.
Water kun je op verschillende manieren schoonmaken. Met filterpomp is bekend voorbeeld, maar het kan ook met afgesloten buis met daarin UV-buis. Dat doodt bacterien en water is dan smetteloos schoon.
Kijk uit voor water verversen. Kraanwater bevat mineralen die algengroei juist versnellen. Ga liever de bestaand water filteren.
Het zou gaaf zijn als je watertemperatuur kan regelen met peltierelement.
Je kan kouder maken, maar ook warmer maken. Een schakeling maken die boel constant op 21 graden houdt ondanks warme PC binnenin is mogelijk.
Voor schoonmaken van moeilijke plekken en bodem heb je aquariumstofzuiger nodig.
De mod zelf is nog steeds uniek tegenover alle watermods. Ga zo door, je hebt al primeur op je zak.
Opvouwbare DDRmat - Nieuwsgierig?
..::Democratie is slechts een Dictatuur der meerderheid::..
From Twitter: "RT @oxodesign: After reading this sentence you will realize that the the brain doesn't recognize a second "the" in this sentence. :P"
Reg. datum: 06 augustus 2003
ik weet dat het pc'tje een internetserver wordt, maar.... het is ook nog wel in staat om muziek af te spelen als je daar nog wel ruimte voor hebt (kaart/boxen)
wat je dan kan doen is een TOUCHSCREEN in de zijkant van het aquarium plaatsen....
en hetzelfde kan je doen met boxen....
aangezien je al ver bent met de mod wordt het wel de mod-modden
just my 2 pieces....
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

De bovenste plaat van het deksel gezaagd. Echter moest hij nog een beetje bijgeschuurd worden.

En dat doen we hier nog steeds.

Eerst stak het randje een beetje uit, onder het motto, beter te veel dan te weinig.

En uiteindelijk paste het precies

Ook hebben we in de achterkant van de poot een aansluiting gemaakt om 230 Volt naar het deksel te krijgen.

Ook zit het deksel in de grondverf (@ Nelizzz: Kijk er zitten nu ook gaten in voor het voeren van de vissen, en ja deze kunnen we ook al afsluiten, maar van deze dekseltjes ff geen foto.

En de zijkanten van het deurtje moesten we ook nog even bijwerken.
Verder hebben we scharnieren, en magneetjes gekocht om de bovenkant van het deksel open en dicht te kunnen doen. Ook schroefjes waarmee we die kunnen vastzetten hebben we aangeschaft.
Nou dit was wel weer een interessante update, deze keer geleverd door Coen, maar wel vanaf de computer van Robert waardoor ik onder de naam van Robert dit post, maar het is eigelijk wel Ktipr dus. En nu is het nieuwe toetsenbord van Robert blauw, want ik heb m'n handen niet gewassen. Gelukkig dat ik dit thuis niet heb getypt haha, al was het dan wel onder mijn eigen account gekomen.
Robert: blablablaquote:* Update *
Nou dit was wel weer een interessante update, deze keer geleverd door Coen, maar wel vanaf de computer van Robert waardoor ik onder de naam van Robert dit post, maar het is eigelijk wel Ktipr dus. En nu is het nieuwe toetsenbord van Robert blauw, want ik heb m'n handen niet gewassen. Gelukkig dat ik dit thuis niet heb getypt haha, al was het dan wel onder mijn eigen account gekomen.
Robertstoppels wijzigde dit bericht 14-10-2004 18:45 (93%)
Reg. datum: 01 augustus 2004
Niet heel erg nuttige infoquote:Robertstoppels schreef op 14 oktober 2004 @ 17:38:
Robert: blablabla
quote:
Waar reageer je nou op
Nice work Robert en alle andere mede modders. Wanneer mogen we het eind resultaat verwachten ?
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
maar...
Als aquariumhouder/liefhebber heb ik enkele bedenkingen bij de lichtkap die
je gemaakt hebt.
Ik som ze even op.
Die spots worden loeiheet, al gedacht wat het mdf gaat doen?
Alsook de temperatuur en het verdampen van uw water?
Een aquariumdeksel in mdf zal na verloop van tijd toch vocht aantrekken
en de meest onmogelijke vormen aannemen, daardoor zijn deksels meestal
in glas of plastic.
Je hebt geen ventilatie in je deksel, dat wordt 1 natte zooi binnen de 2 dagen
tijd.
Bij voldoende ventilatie mag je die 230v zelfs 5cm van het water afhouden zonder
problemen, echter... zoals het er nu uit ziet vrees ik voor het ergste.
Ik zou het aquarium eerst intern afsluiten met 2 goed passende glazen platen
daarboven dan de afsluitkap (verdamping zal dan in het aquarium blijven en minimaal
tot in de kap geraken)
There are 10 sorts of people, Those who understand binari and those who dont.
quote:Cordobasdi schreef op 15 oktober 2004 @ 08:00:
Ten aller eerste ben je een mooi werkje aan het neerzetten met deze mod.
maar...
Als aquariumhouder/liefhebber heb ik enkele bedenkingen bij de lichtkap die
je gemaakt hebt.
Ik som ze even op.
Die spots worden loeiheet, al gedacht wat het mdf gaat doen?
Alsook de temperatuur en het verdampen van uw water?
Een aquariumdeksel in mdf zal na verloop van tijd toch vocht aantrekken
en de meest onmogelijke vormen aannemen, daardoor zijn deksels meestal
in glas of plastic.
Je hebt geen ventilatie in je deksel, dat wordt 1 natte zooi binnen de 2 dagen
tijd.
Bij voldoende ventilatie mag je die 230v zelfs 5cm van het water afhouden zonder
problemen, echter... zoals het er nu uit ziet vrees ik voor het ergste.
Ik zou het aquarium eerst intern afsluiten met 2 goed passende glazen platen
daarboven dan de afsluitkap (verdamping zal dan in het aquarium blijven en minimaal
tot in de kap geraken)
Hey Cordobasdi, bedankt voor je post.
De spot worden inderdaad best warm. Maar wat wel zo is, is dat ze bedoeld zijn om in te bouwen, dus lijkt het ons dat het hout daar best wel tegen moet komen. Voordat het hout echt gaan vervormen door de hitte moet er toch echt wel wat gebeuren. Waar je wel gelijk in hebt is dat het niet goed tegen de vochtigheid kan.
Daarom brengen we een paar dikke lagen grondverf aan die bedoeld zijn om het hout tegen het vocht te beschermen. Overigens zitten er wel degelijk gaten in het deksel, en wordt er vanuit het belletjes apparaat lucht in gepompt, dus is er wel degelijk (een beetje) ventilatie.
Ik denk dus dat het wel gaat lukken, maar als zou blijken dat het echt niet werkt, dan proberen we wat anders.
Maar wat jij op het laatst zegt dat snap ik niet helemaal. Jij zou het aquarium eerst intern afsluiten met 2 glazen platen? Dan kun je toch die vissen niet meer voeren? Nouja, ik zal het wel niet goed hebben begrepen dan.
Maar goed, dit moest ik nog even kwijt. Het automatisch openklappende schermpje gaat niet passen. Dus in plaats van een schermpje dat open en dicht gaat door een motortje dat wordt aangestuurd door de computer, zal het met de hand omhoog moeten worden gezet.
Het schermpje ligt gewoonlijk op de bodem van het deksel. (goed afgeschermd van de hitte van de spotjes, dus begin daar alsjeblieft niet over) Het zit dan vast met een scharnier aan de zijkant van het deksel. Als je hem dan omhoog klapt, moet je eerst het deksel van het deksel (die we net hadden afgeschuurd weetjewel? Die wordt gescharnierd.) opendoen, en staat het scherm op 2 pootjes. In het deksel deksel zitten dan 2 gleufjes die precies om die pootjes heenvallen, dus kun je dan dat deksel weer dicht doen. Tudaaa, een schermpje er boven uit.
Als je bijvoorbeeld 2 stukken glas doet kun je die over elkaar heen schuiven zodat je kunt voeren.
In princiepe hebben bijna alle aquariua met een houten deksel dat, anders word het echt een natte boel door de verdamping.
Lijkt me wel aan te raden om te doen!
|| De Kunst van Fotografie || Blog || dSLR || Mac's || Saab || HIFI ||
Is namenlijk veel beter vochtbestendig, maar iig nu een vochtbeschermende coating gebruiken.
Mooie mod anyway !
..::Democratie is slechts een Dictatuur der meerderheid::..
And now I find you left me behind, I don't know what to say so nevermind!
Geweldig!
:-)
Irrelevant by default - rm -rf /
Reg. datum: 19 november 2003
Wacht vol spanning op een pic met de vissen erin ^^
[img]http://offbeat-zero.net/pulse/sig/KingMinos.png[/img]
Erhm... alle vissen (en dolfijnen) zijn toch "watergekoeld"quote:
http://irini.wachtel.nl
Nee hoor...dit is niet vreselijk off-topic...
Jk_W wijzigde dit bericht 16-10-2004 14:57 (24%)
Erhm dolfijnen zijn zoogdieren geen vissen. Zoogdieren houden hun eigen temperatuur op niveau door dissimilatie van glucose. Voor deze dieren is dus waterkoeling helemaal niet goed ze moeten juist meer verbranden willen ze hun termperatuur behouden.quote:rally schreef op 16 oktober 2004 @ 14:41:
[...]
Erhm... alle vissen (en dolfijnen) zijn toch "watergekoeld"
Reg. datum: 06 augustus 2003
misschien is het ook nog leuk om binnen in waar de pc zich bevind, glowwires te plaatsen die je ook in normale casemods gebruikt....
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
quote:Maltar schreef op 16 oktober 2004 @ 15:08:
[...]
Erhm dolfijnen zijn zoogdieren geen vissen. Zoogdieren houden hun eigen temperatuur op niveau door dissimilatie van glucose. Voor deze dieren is dus waterkoeling helemaal niet goed ze moeten juist meer verbranden willen ze hun termperatuur behouden.
Daarom zegt'ie ook:
quote:rally schreef op 16 oktober 2004 @ 14:41:
[...]
Erhm... alle vissen (en dolfijnen) zijn toch "watergekoeld"
Dus daarmee bedoelt'ie dat dolfijnen GEEN vissen zijn
Verder natuurlijk een SUPER mod dit
JVC HD100 - Full-HD D-ILA projector ;-)
Weer een update. Ik had net vet veel getypt ed. maar toen pleurde het hele internet eruit

De plug die het deksel van stroom voorziet even vastgeschroeft.

Ook een snoer + stekker eraan gemaakt.

In het deksel een plug gemaakt zodat we netjes een stroomkabel kunnen aansluiten.

2 ledbars gemaakt voor IN de pc-kubus.

Een sneak-preview van het aquarium zoals het er nu bijligt. Met steentjes, een achterzijde en de lava-bruissteen.

idem.
Klaar
Reg. datum: 11 januari 2004
is dit van alu? zo ja.. denk even aan gelijdingquote:Robertstoppels schreef op 16 oktober 2004 @ 18:10:
* Update *
[afbeelding]
2 ledbars gemaakt voor IN de pc-kubus.
Te koop: Overzicht van spullen.. o.a.: Apple G4 mod, T-mobile G1 en meer..
Gezocht asp.Net developer te Amsterdam
Reg. datum: 20 november 2002
quote:ReseTTim schreef op 16 oktober 2004 @ 18:29:
[...]
is dit van alu? zo ja.. denk even aan gelijdingkrijg je behoorlijke kortsluiting anders
lijkt mij meer grijs plastic... kan me vergizzen
verder jongens ga zo door
Maar Halogeen lampen '?
Dat wordt dan geen waterplantjes Water planten hebben namelijk wat UV licht nodig om goed te kunne groeien, je hebtt zelfs daarom speciaale quarium lampen.
Veder verwamt het gigatiche het water tempertuur op, en de lampen moet ook goed de warmte kwijt kunne, anders heb je ook nog kans op brand gevaar.
Halogeen lampen hebben ook niet zoveel branduren, de verlichting van een aquarium brand zo 4 duizend uur per jaar (Bij 11 uur verlicting per dag) rekeing maar uit hoe vaak je straks de lampen moet gaan vervangen. Ze zijn ook niet gemaakt om 11 uur achterelkaar aan te blijven.
Dan heb je ook nog de ernegie kosten, ik en ben over gestapt op elektrische voorschakel apparten vanwege de lager stroom verbruik (TL lampen gaan dan ook langer mee en knipperen niet meer). Het scheelt zo 10 watt per TL lamp, dat is in een jaar tijd 40KWh.
De aquarium pompen, verwarmings elementen,licht kappen zijn dubbel geisoleerd. Dat is de rede dat ze geen randaarde hebben. De PC zal ik zeker aarden, het zal je maar moeten gebeuren dat door de pc 220 op het water komt te staan door de pc. Als je dan je hand in het water steekt mag je van gelukig spreken als het overleefd. Je moet eens weten hoe gevaarlijk elektriche tijd met water is.
JC Ken wijzigde dit bericht 16-10-2004 19:15 (20%)
Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury
Reg. datum: 07 december 2003
JUHQOKG
hopelijk niet veel last van alg, anders zie je niets meer he

Verder kan ik me goed inbeelden dat de modder in real life zich niet bezig houdt met alle reacties te lezen ...
pcmodders hé
Maar goed, ff wat fouten de wereld uit helpen:
- De strips zijn inderdaad van aluminium. Echter staan de ledjes er wel zó in dat kortsluiting onmogelijk is. Verder vraag ik me af of aluminium veel schade kan leveren bij een klein voltage. Hoogspanningskabels zijn immers ook grotendeels van aluminum en daarom moet het voltage (ca. 300.000 volt) zo hoog zijn ivm. de grote weerstand van de kabels (correct me if i'm wrong).
- De steentjes in het aquarium moeten uiteraard gewassen worden. Ze liggen er nu alleen ff voor de show in.
- De voeding is WEL geaard. Als je op die foto goed kijkt zie je dat de kabel van de stekkerdoos de voeding in loopt. Daar wordt ie gekoppeld aan 230 volt (tegelijk met de voeding) Die stekker die je ziet gaat dus naar de connector die het deksel van stroom voorziet. Hier komen lampjes, een filter en een verwarmingselement. Allemaal ongeaard.
quote:Robertstoppels schreef op 17 oktober 2004 @ 10:55:
...
- De strips zijn inderdaad van aluminium. Echter staan de ledjes er wel zó in dat kortsluiting onmogelijk is. Verder vraag ik me af of aluminium veel schade kan leveren bij een klein voltage. Hoogspanningskabels zijn immers ook grotendeels van aluminum en daarom moet het voltage (ca. 300.000 volt) zo hoog zijn ivm. de grote weerstand van de kabels (correct me if i'm wrong).
...
You are wrong. Men gebruikt zo'n hoge spanning omdat je dan minder verliezen hebt in de draden, omdat de stroom minder is bij hogere spanning om evenveel energie te verplaatsen. Samenhangend kunnen ze de draden dunner maken, dus goedkoper. Men gebruikt geen koper omdat dat veel te duur is, en aluminium sterker is (je wil niet dat na wat wind je hoogspanningsdraad tegen de grond hangt).
Maar ontopic: ook de spanning van die ledjes zal kortgesloten worden al beide draadjes tegen het alu komen. En trouwens, heeft er al iemand gezegd dat je mod niet lelijk is
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
quote:Robertstoppels schreef op 17 oktober 2004 @ 10:55:
lulkoek, aluminium maakt gewoon kortsluiting hoor, maar ik neem aan dat je de pootjes van de led's hebt geisolleerd?
Wat betreft hoogspanningskabels, de spanning wordt zo hoog gemaakt om de verliezen te verkleinen, namelijk hoe hoger de spanning des te lager de stroom (P = U x I ), hoe lager de stroom hoe minder verlies (P=I kwadraat x R )
2600+ | K7S8XE | 512 MB Kingston HyperX | 120 GB Maxtor | Geforce 4200
Maar goed, het maakt ook niet uit, de pootjes zijn idd geisoleerd dus zou geen problemen moeten opleveren.
Robertstoppels wijzigde dit bericht 17-10-2004 17:08 (43%)
Daarvoor zitten dus die glazen daar als buizen onder gelijmd en de kabels moeten er dus nog doorheen. Zo heb ik het tenminste begrepen.quote:X-G schreef op 17 oktober 2004 @ 18:16:
Even stom vraagje hé... hoe gaat je die PC aansluiten?! Ik bedoel.. ik zie nou niet bepaald kabels lopen en dat kastje waar je mobo inzit ziet me ook al dicht gelijmd uit. Of zit die nog los ofzo?!
Electronical wijzigde dit bericht 17-10-2004 20:48 (82%)
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
Dit topic is gesloten.