Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ktipr
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01-09 14:18

ktipr

Modder-eter?

Dames en heren het is nu precies een half jaar geleden dat robert niels en ik zaten te overleggen over dit project.
Morgen is het precies een halfjaar geleden dat we zijn begonnen met dit project.

Daarom wil ik bij deze alle personen die steun en adviezen hebben geleverd hartelijk bedanken. Ook alle fans bedanken die ons al een half jaar volgen.

Een half jaar aan het knutselen aan dit project, en ik denk dat we nu wel bijna tegen het einde zitten. Ik denk dat we er geen jaar over hoeven tedoen alhoewel er nu een drukke tijd aan zit te komen.

Morgen gaan we het vieren en iedereen mag (bij zichzelf thuis, met zijn eigen bier) een biertje drinken ter ere van onze aquarium PC Jubileum !!!! :9 Proost!

P.S. Kleine notie: aanstaande zaterdag hebben wij weer een mini-lan die te volgen zal zijn op het volgende adres:
www.lanwebcam.tk

And that's the way the cookie crumbles

• FrankNStein
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16-01-2012

FrankNStein

It's Alive!!!

dan zal het ook bijna een half jaar geleden zijn dat we hier op tweakers zaten te kwijlen toen we dit idee zagen... :D
Proost...!!!

• Death Angel
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18-09 23:55

Death Angel

Back from RL

quote:
Spiller schreef op 12 augustus 2004 @ 11:55:
[...]

ARGH FOUT! Nooit guppen nemen, tenzij je binnen de kortste keren en 1000+ wilt hebben.
Ik heb toen ik mijn aquarium kocht de fout gemaakt om dit wel te doen. Enkel 1 mannetjes gup en 1 vrouwtjes gup. Nou ik heb het geweten hoor. Binnen 3 dagen had ik al jongen. Dit bleef maar groeien en heb ze elke keer de kleintjes genootzaakt moeten vermoorden. Heb er zeker 200 moeten doodmaken.
Op een gegeven moment maar een extra aquarium gekocht waar de vrouwtjes ingingen. Heb na 3,5 jaar geen vrouwtjes meer, enkel nog een aantal mannetjes.

Geen guppies nemen, echt niet.

ja, maar jij had er dus geen danios bij, en geen zwaarddragers en platys. Danios zijn gewoon jagers en die zullen naar alle waarschijnlijkheid alle gup jongen opeten. en zwaarddragers zijn ook jagers, de platys minder maar die zullen een traag zwemmend bewegend iets ook niet snel negeren hoor.
Het kan prima, trust me.

It's been a while ....

• Death Angel

Death Angel

Back from RL

quote:
fabstar81 schreef op 12 augustus 2004 @ 21:11:
sjow, het duurde ff, maar nu heb ik eindelijk het hele topic doorgelezen :D

wat een vette sjit dit. had al eens een website gelezen van iemand die zn pc in cryogen deed (of hoe heeet dat ijskkoud spul met rook?) maar dan gewoon onderdompelen. was errug cool. maar dat was gewoon een experiment en zag er niet uit! dit is vet! zou zomaar in de woonkamer kunnen staan!!! wat ws ook de bedoeling is?!

stikstof bedoel je ?

It's been a while ....

• ktipr

ktipr

Modder-eter?

quote:
FrankNStein schreef op 12 augustus 2004 @ 23:18:
dan zal het ook bijna een half jaar geleden zijn dat we hier op tweakers zaten te kwijlen toen we dit idee zagen... :D
Proost...!!!
Nou nee eigelijk iets meer dan 4 maanden. Het topic bestond al eerder op een andere site. Ik denk dat de mensen van tweakers geen behoefte hebben aan dat ik reclame ga maken voor deze andere bepaalde site. Maar goed, daar bestond het topic al sinds 13-02-2004.

• FTPlus
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 02-08-2010

FTPlus

Pluisje

quote:
fabstar81 schreef op 12 augustus 2004 @ 21:11:
(...)
had al eens een website gelezen van iemand die zn pc in cryogen deed (of hoe heeet dat ijskkoud spul met rook?) maar dan gewoon onderdompelen.
(...)

Waarschijnlijk was het dry-ice (al heb ik geen flauw idee hoe dat in nederlands heet)

Ik ben vanaf vanmorgen die topic aan het doorspitten geweest en ik moet zeggen dat ik geboeid ben. Dit is toch wel 1 van de spannender case-mods die ik gezien heb. Vooral met het risico die het met zich mee brengt (lekkage, eco systeem van de vissen, druk). Ook de technieken die bij die project langskwamen zijn erg intressant, zoals die druk berekeningen en het uitboren van de gaten met en tandartsboor(briljant, je moet er maar opkomen _/-\o_ )
Ik ben in ieder geval hťťl erg benieuwd naar het eindresultaat!
Puik plan, veel succes :)

-=Waiz=-

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:56
nederlands is het gewoon droog ijs :)

K to the KillaZ

• MaximusTG
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
(overleden)
Maar het was natuurlijk geen droog ijs, maar vloeibare stikstof.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• mjl
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-10 18:49

mjl

Ugh

quote:
KillaZ schreef op 13 augustus 2004 @ 10:21:
nederlands is het gewoon droog ijs :)

Yup, en dat is vast CO2

quote:
MaximusTG schreef op 13 augustus 2004 @ 11:07:
Maar het was natuurlijk geen droog ijs, maar vloeibare stikstof.
Lijkt me wel ja ... of Vloeibare Helium

mjl wijzigde deze reactie 13-08-2004 11:10 (40%)

-------

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:57

sebastius

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Laten we lekker link gaan doen

quote:
mjl schreef op 13 augustus 2004 @ 11:09:
[...]

Yup, en dat is vast CO2

[...]

Lijkt me wel ja ... of Vloeibare Helium
Droog ijs is GEEN co2. Geen idee wat het dan wel is, maar dat is het iig niet.

Laatste blogs:
Resistance is Futile! ESR meter build
Tijdreizen met een baksteen
Gas!

• mjl

mjl

Ugh

quote:
sebastius schreef op 13 augustus 2004 @ 11:17:
[...]
Droog ijs is GEEN co2. Geen idee wat het dan wel is, maar dat is het iig niet.
Droogijs is CO2, zoek maar na ik gebruik het bijna dagelijks ....

-------

• ktipr

ktipr

Modder-eter?

quote:
mjl schreef op 13 augustus 2004 @ 11:36:
[...]

Droogijs is CO2, zoek maar na ik gebruik het bijna dagelijks ....

CO2 is koolstofdioxide, ofwel koolzuurgas. Als dit heel hard wordt samengeperst en de moleculen met hoge snelheden tegen elkaar kanllen, dan wordt het hard. Juist hard ja, want het sublimeert. Er is geen stabiele vorm van vloeibaar CO2. Dit harde koolstofdioxide is erg koud, en dat heet koud ijs het is -79 graden celsius.
Fabstar had het over iets vloeibaars, dus dit zal waarschijnlijk vloeibaar stikstof zijn, wat nog veeeeel kouder is, namelijk -196 graden celsius.

ktipr wijzigde deze reactie 13-08-2004 13:07 (8%)

• ktipr

ktipr

Modder-eter?

oeps dubbelpost

ktipr wijzigde deze reactie 13-08-2004 13:06 (97%)

• mjl

mjl

Ugh

quote:
ktipr schreef op 13 augustus 2004 @ 13:05:
[...]

CO2 is koolstofdioxide, ofwel koolzuurgas. Als dit heel hard wordt samengeperst en de moleculen met hoge snelheden tegen elkaar kanllen, dan wordt het hard. Juist hard ja, want het sublimeert. Er is geen stabiele vorm van vloeibaar CO2. Dit harde koolstofdioxide is erg koud, en dat heet koud ijs het is -79 graden celsius.
Fabstar had het over iets vloeibaars, dus dit zal waarschijnlijk vloeibaar stikstof zijn, wat nog veeeeel kouder is, namelijk -196 graden celsius.
Yep klopt helemaal, kan ook vloeibaaer helium geweest zijn, maar dat is een stuk duurder ...

-------

• N2O
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 24-02-2005

N2O

You kicked the shit, brother!

je moet je vissen met uv verf spuiten

speks
Join het GoT Pulse-Team!
In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier! Proost!

• sandmancool
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 29-12-2004

sandmancool

man wat'n koppijn...

quote:
N2O schreef op 14 augustus 2004 @ 12:25:
jonge, die visse flippe helemaal man :Y)

I'm the signature virus. copy me into your signature 2 help me spread.

• N2O
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 24-02-2005

N2O

You kicked the shit, brother!

quote:
sandmancool schreef op 14 augustus 2004 @ 15:01:
[...]

jonge, die visse flippe helemaal man :Y)
Weetje hoe vet effect :Y)

speks
Join het GoT Pulse-Team!
In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier! Proost!

• Just_I
  • Registratie: april 2004
  • Nu online

Just_I

What did you just say?

Joepie, leuke drijfende vlekken die oplicten bij UV licht :X . Beetje zonde van de vissen niet waar ;) .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Blueone|IA
  • Laatst online: 18-10-2006
ik vroeg me af waar jullie die standaard laten drogen.
want iedere keer als ik iets spuit zit er of een haartjes op stof ofzo op.

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-05-2013
Ik vind die blauwe bruisbal werkelijk afschuwelijk in deze mooie bak.

Ik hoop dat het allemaal een beetje voorspoedig verloopt. Het is tot nu toe een erg gave kast aan het worden. _/-\o_

Bulligan, Hooligan@Kazzak || Juzamdjinn, Holygan@Stormrage

• Rappie
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-03 19:39
quote:
N2O schreef op 14 augustus 2004 @ 12:25:
http://users.pandora.be/het_zoetwateraquarium/Genetische%20vis.jpg

http://users.pandora.be/het_zoetwateraquarium/Taikong.jpg

of je gaat op zoek naar deze genetische visjes .... ze zijn vanaf mei dit jaar te verkrijgen in taiwan dacht ik

• t-h
  • Laatst online: 20-08 23:14
quote:
Rappie schreef op 14 augustus 2004 @ 21:14:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

of je gaat op zoek naar deze genetische visjes .... ze zijn vanaf mei dit jaar te verkrijgen in taiwan dacht ik

hoe heten die bovenste? heb je er de wetenschappelijke (Latijnse) naam van?

en bedoel je dat ze pas vanaf volgend jaar verkrijgbaar zijn? of sinds mei 2004?

/HELLO // Last.FM // Flickr // Weblog // ONE

• Electronical
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10-08-2013
Deze hebben geen latijnse naam. Het waren oorspronkelijk 'Brachydanio rerio' oftewel zebradanio's. Maar aangezien ze genetisch niet helemaal meer in orde zijn, weten de wetenschappers nog niet of ze het een nieuwe soort mogen noemen.
Het is in NL overigens verboden om met dieren genetisch te experimenteren (zonder vergunning) ik weet niet of het bezitten van deze vissen strafbaar is. In de VS is daar geen regel voor, dus experimenteren ze maar raak. Deze visjes hebben een gen ingespoten gekregen van een koraal (die van nature rood oplicht bij zwakke lichtinval). Ze worden verkocht onder de naam GloFish.

Ik raad je af om ook maar aan het houden van deze vissen te denken. Als aquariaan ben ik tegen dit soort praktijken (en daarmee bijv. ook tegen KOI, welke gekweekt zijn op basis van inteelt btw). De vissen worden gek van elkaar, want zelfs bij het minste licht zien ze er al knalrood uit. Ze zullen door de stress niet lang leven en dat is zielig (vind ik).

EDIT:
Nog iets: de adviesprijs die ik vond op de website van de firma GloFish(tm) is 5 dollar. Deze vissen kunnen het beste in scholen (minimaal 12 stuks) gehouden worden, ze zijn nl. zeer gehecht aan gezelschap. Anders gaan ze stressen...

Electronical wijzigde deze reactie 15-08-2004 15:18 (16%)
Reden: genetische manipulatie is dus wel toegestaan

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

• Corpse2
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:18
ik vraag mij af of zo'n vis nog iets kan zien als zijn oog zo helemaal geel oplicht B)

keep trying...

• Technokiddy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09:48
nou ieder zijn plezier maar ik vind het maar zielig voor die lieve vissies het is niet natuurlijk en gezond volgens mij spuiten ze zo een beest vol chemicalien :|

arme vissies :'(

• Death Angel

Death Angel

Back from RL

quote:
Electronical schreef op 14 augustus 2004 @ 23:03:
Deze hebben geen latijnse naam. Het waren oorspronkelijk 'Brachydanio rerio' oftewel zebradanio's. Maar aangezien ze genetisch niet helemaal meer in orde zijn, weten de wetenschappers nog niet of ze het een nieuwe soort mogen noemen.
Het is in NL overigens verboden om met dieren genetisch te experimenter en ik weet niet of het bezitten van deze vissen strafbaar is. In de VS is daar geen regel voor, dus experimenteren ze maar raak. Deze visjes hebben een gen ingespoten gekregen van een koraal (die van nature rood oplicht bij zwakke lichtinval). Ze worden verkocht onder de naam GloFish.

Ik raad je af om ook maar aan het houden van deze vissen te denken. Als aquariaan ben ik tegen dit soort praktijken (en daarmee bijv. ook tegen KOI, welke gekweekt zijn op basis van inteelt btw). De vissen worden gek van elkaar, want zelfs bij het minste licht zien ze er al knalrood uit. Ze zullen door de stress niet lang leven en dat is zielig (vind ik).

EDIT:
Nog iets: de adviesprijs die ik vond op de website van de firma GloFish(tm) is 5 dollar. Deze vissen kunnen het beste in scholen (minimaal 12 stuks) gehouden worden, ze zijn nl. zeer gehecht aan gezelschap. Anders gaan ze stressen...

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Koi's en zelfs goudvissen zijn gewoon zielig, neem nou die hemelkijkers (gruwelijk bolle ogen die naar boven staan) of sluierstaarten, en weet ik veel hoeveel gebochelde en misvormde soorten er nog meer zijn "gekweekt".
Heb ooit eens iemand horen beweren dat hij wildkleur Koi's had |:(
na 2000 jaar "selectieve kweek" lijkt me dat nog vrij onwaarschijnlijk.

It's been a while ....

• sjaakdaak
  • Laatst online: 01-12-2011
Gemodde beesten krijgen geen nieuwe namen van wetenschappers. Ze mogen niet eens meedoen volgens de nomenclatuur code.
Veel gemodificeerde beesten komen met oplichtende eiwitten. Je zou eens en bioloog kunnen porren, en kijken of die van deze visjes heeft, ze zijn tegenwoordig populairder dan fruitvliegen. In Nederland wordt namelijk wel degelijk (en veel) gewerkt met zebradanio's.

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

echt gaaf hoe dit project tot stand is gekomen. In het begin dacht ik echt van "dit gaat nix worden" maar telkens weer verbeteringen enzo. Met een zeer mooi resultaat tot nu toe. Je b ent er nog niet, maar t komt vast goed :D

• Electronical
quote:
sjaakdaak schreef op 15 augustus 2004 @ 14:40:
Gemodde beesten krijgen geen nieuwe namen van wetenschappers. Ze mogen niet eens meedoen volgens de nomenclatuur code.
Veel gemodificeerde beesten komen met oplichtende eiwitten. Je zou eens en bioloog kunnen porren, en kijken of die van deze visjes heeft, ze zijn tegenwoordig populairder dan fruitvliegen. In Nederland wordt namelijk wel degelijk (en veel) gewerkt met zebradanio's.
We beginnen ondertussen wel aardig offtopic te geraken. Het is dus, zoals jij zegt, niet verboden om ze te houden (en te kweken) blijkbaar. Die biologen moeten imho toch eens na gaan denken of er ook nog zoiets is als waarden en normen (waar we in NL toch al zo dol op zijn).

Electronical wijzigde deze reactie 15-08-2004 15:19 (8%)
Reden: genetische manipulatie is dus wel toegestaan

• Lawtje
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 30-09 13:21

Lawtje

Pure breed

quote:
Electronical schreef op 15 augustus 2004 @ 14:50:
[...]

We beginnen ondertussen wel aardig offtopic te geraken. Maar het is wel zo dat het in NL verboden is om vissen/dieren genetisch te manipuleren, zoals ook in mijn post stond. Het is dus, zoals jij zegt, niet verboden om ze te houden (en te kweken) blijkbaar. Die biologen moeten imho toch eens na gaan denken of er ook nog zoiets is als waarden en normen (waar we in NL toch al zo dol op zijn).
We we manupuleren ze niet genetisch, we tweaken ze })

• Electronical
Ik lees nu dat het in NL niet verboden is om genetische manipulatie toe te passen, mits hiervoor een vergunning verleend is door de minister van LNV. Aangezien de minister bij het verlenen van zo'n vergunning zijn eigen Gezondheids- en welzijnswet voor dieren overtreedt is het altijd aan te vechten. Dat heeft bijv. proefdiervrij gedaan. Dus het mag wel, maar eigenlijk ook weer niet...
Het klopt idd ook dat zulke dieren geen naam krijgen

• powerdragons
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 04-07-2008
Ik heb wat gezocht op internet..
en heb Neon vissies gevonden O-)

Ze geven opzich best wel licht in het donker...een rode en een blauwe streep op hun lichaam...die gebruiken ze om elkaar te vinden..zijn voledig legaal en niet gemanipuleert..dus ook nie zielig:)

http://www.warady.home.ro/neon/cardinal.jpg
http://hex.oucs.ox.ac.uk/~rejs/photos/A40/full/103canon/img_0319.jpg

})

DIE BILL GATES

• Electronical
Kijk dit vind ik dan weer wel mooi. Het zijn kardinaaltetra's oftewel 'Paracheirodon axelrodi' een prachtige vis imho. Dit is zeker volledig legaal en ik ga het je dan ook niet afraden om ze te houden. Ze geven alleen geen licht in het donker, maar hebben wel een mooie kleur, wanneer er het juiste licht boven hangt.
Wel nog ff een vraagje voor de makers van deze mod: die kit die jullie hebben gebruikt is die ook voor aquaria geschikt. Heel lang geleden, toen ik nog een klein ventje was had mijn vader voor mij een aquarium geplakt, maar wel met de verkeerde kit, waardoor de goudvissen (wat vrij sterke vissen zijn) zelfs dood gingen. Dus kijk uit met de kit. Misschien dat dit eerder al naar boven is gekomen, maar ik ben het nog niet tegengekomen.

Electronical wijzigde deze reactie 15-08-2004 23:34 (3%)
Reden: Was al vermeld in een veel eerdere post

• Death Angel

Death Angel

Back from RL

kardinaal tetras zijn zeker mooi maar geen vissen voor een beginnende aquariaan, en naar mijn mening niet geschikt voor een onverwarmt aquarium. houd in gedachten dat deze vissen uit de amazone komen (zuid amerika, niet bepaald koud land dus)

It's been a while ....

• FTPlus

FTPlus

Pluisje

Ja dat zijn inderdaad kardinaaltetra's, en die horen zo. :P
Ze hebben mooie reflecterende strepen maar zijn erg lastig te houden. Ik weet niet of ze de stressvolle omgeving van een computer overleven. :)
Mijn vader had ze vroeger in een aquarium. Een stuk of dertig, in het begin. En elke dag 1 minder. Op een gegeven moment had hij het aquarium maar weggehaald :D

Ze zijn nogal gevoelig voor temperatuur. Als je die vissen wil houden moet je behoorlijk stabiel warm water hebben en dat lijkt me niet goed gaan met wat de computer fijn vind. :)

Trouwens: je kan er ook een paar slakken en/of alg-eters in doen, dan blijft het glas schoon mits het eco-systeem in niet helemaal orde is. :)
En die blauwe bruisbal is inderdaad niet echt mooi, maar daar komen toch steentjes en zut overheen lijkt me. :P

-=Waiz=-

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 09:31
quote:
FTPlus schreef op 15 augustus 2004 @ 23:48:
Trouwens: je kan er ook een paar slakken en/of alg-eters in doen, dan blijft het glas schoon mits het eco-systeem in niet helemaal orde is. :)
En die blauwe bruisbal is inderdaad niet echt mooi, maar daar komen toch steentjes en zut overheen lijkt me. :P

Slakken zou ik zeker niet doen, die vreten nl ook je planten op, en dit is natuurlijk niet de bedoeling. Een algeneter is wel zeer handig, alhoewel mijnes geen reet uitvoerde, behalve het normale voer opeten. (Is overigens net overleden, rip.)

Ik raad je de Neon Tetra's of Kardinaal Tetra's ook af. Deze gaan stressen in niet rustig water. Dat ze niet voor beginners zijn is overigens larikoek, het waren een van mijn eerste vissen, en doen het na 3,5 jaar nog fantastisch.

StupidByChoice

• Electronical
Wat hierboven staat klopt allemaal. Ik had er niet bij stil gestaan dat het geen 'echt' aquarium wordt, kwist niet dat die onverwarmt bleef 8)7 . Dan raad ik zeer zeker af om ze te houden. Zelf eigenlijk nooit probs mee gehad, maar had dan ook een verwarmd aquarium met stabiele temp... Dus ik zou zeggen: ga op zoek naar een sterke koudwatervis! ;)

• FTPlus

FTPlus

Pluisje

quote:
Slakken zou ik zeker niet doen, die vreten nl ook je planten op, en dit is natuurlijk niet de bedoeling. Een algeneter is wel zeer handig, alhoewel mijnes geen reet uitvoerde, behalve het normale voer opeten. (Is overigens net overleden, rip.)

Laten we even een minuut stilstaan bij het verlies van deze fijne vis. :+

Ja klopt van die slakken. Ze maken er een zooitje van en planten zich sneller voort dan konijnen. :P
Onze alg-eters deden hun taak ook niet echt goed. Enige wat ze deden was het hele water vol poepen. ;)
Ik denk dat mocht er toch teveel alg op de ramen komen je dan toch met een magneetje alles eraf moet boenen, en dat werkt ook best aardig. (Niet te lomp doen want dan valt hij eraf en heb je een probleem :+)
Het word alleen lastig om de binnen constructie schoon te maken zou zonde zijn als het alg dusdanig groeit dat je de computer niet meer ziet. 8)7

-=Waiz=-

• Electronical
quote:
FTPlus schreef op 16 augustus 2004 @ 00:15:
[...]
Onze alg-eters deden hun taak ook niet echt goed. Enige wat ze deden was het hele water vol poepen. ;)
Ik denk dat mocht er toch teveel alg op de ramen komen je dan toch met een magneetje alles eraf moet boenen, en dat werkt ook best aardig. (Niet te lomp doen want dan valt hij eraf en heb je een probleem :+)
Het word alleen lastig om de binnen constructie schoon te maken zou zonde zijn als het alg dusdanig groeit dat je de computer niet meer ziet. 8)7

Als je dan ook nog met een schuursponsje de zijkanten van de binnenbak schoonmaakt, dan zal die er weer schoon uitzien. Misschien dat je niet onder je binnenbak kunt komen, maar daar verzin je vast wel wat op en misschien zie je dat niet eens, als daar wat zit.
En over slakken: in mijn aquarium is de visbezetting erg laag, maar heb toch elke dag een dikke lading poep op mijn zand liggen, kwam door de slakken. Het lijkt wel of dat er meer uit die slakken komt dan dat er in gaat. Verder laten ze mijn planten mooi met rust, terwijl ik toch niet vaak/veel voer... :?
Algeneters hebben bij mij ook nooit gedaan waar ik ze voor dacht te kopen. Het was net alsof die vissen allergisch waren voor groenvoer, dus ik ben gewoon bedrogen in de aquariumzaak >:)
Maargoed, dat schoonhouden zal niet zo'n probleem worden denk ik ;)

• ktipr

ktipr

Modder-eter?

Okay, doe ff normaal. Jullie zijn heel erg offtopic bezig. Open A.U.B. een nieuw topic over vissen okay? We hebben een pc in water en er komen goudvissen in. We gaan nu verder met de casemod.

• matchles
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
magneetjes en schuursponsjes....

NOOIT DOEN!!! zou zonde zijn als je na een paar weken al overal krassen hebt zitten.
tip: gebruik filterwatten die je in een aquarium filter doet.haal je de zooi in no time weg.

en waarom exotische vissen in een onverwarmde bak zetten.pak gewoon een paar inheemse vissen.die kunnen heel mooi zijn.en als ze te groot worden pleur je ze terug in de vijver of barbeque.een voorntje of baarsje kan heel mooi zijn hoor.of een paar palingen..lekker :P

• Electronical
quote:
matchles schreef op 16 augustus 2004 @ 13:45:

NOOIT DOEN!!! zou zonde zijn als je na een paar weken al overal krassen hebt zitten.
tip: gebruik filterwatten die je in een aquarium filter doet.haal je de zooi in no time weg.

en waarom exotische vissen in een onverwarmde bak zetten.pak gewoon een paar inheemse vissen.die kunnen heel mooi zijn.en als ze te groot worden pleur je ze terug in de vijver of barbeque.een voorntje of baarsje kan heel mooi zijn hoor.of een paar palingen..lekker :P

Als je bovenstaande posts had doorgelezen wist je dat dat al verteld was, dat er geen exotische vissen in kunnen.
Over schuursponsje: ik kan zo hard duwen als ik wil, nooit een kras daarvan gekregen. Zo ook met een magneet, maar dan moet je wel oppassen dat er geen zand tussen komt, want dan gaat dat wel. Filterwatten is beter, dat is waar...

En over dat offtopic gedoe: Er staat voor de makers van de mod veel tips in hoor, over bijv. welke vissen te houden enz. We doen net als ieder ander ons best om ze tips te geven. En nu weer ontopic!

• Robertstoppels
  • Laatst online: 19-10 10:03
quote:
ktipr schreef op 16 augustus 2004 @ 13:41:
Okay, doe ff normaal. Jullie zijn heel erg offtopic bezig. Open A.U.B. een nieuw topic over vissen okay? We hebben een pc in water en er komen goudvissen in. We gaan nu verder met de casemod.

Goudvissen is iid het plan. Echter staat de mogelijkheid guppies en tetra's nog wel open. (niels betaalt, en die zijn volgens hem goedkoper :P) Maar goed, verwarmen is bijna zeker niet van toepassing (iig. niet ver boven kamer temp) maar met een lichte verwarming die de bak op 20-21 graden houdt is de bak meteen een stuk tropischer te maken. (tenminste als ik de bordjes bij de intratuin mag geloven, guppies op 16 graden :S en tetra's rond de 20-21.

Vanmiddag gaan we in ieder geval het meubel nog een keer schuren en grondverven.

Trouwens nog even over dat blauwe bruis balletje. Deze komt er niet in. We hadden een langwerpige (goed af te dekken in het grind) maar die is gevallen (en dus gebroken :S). Verder hadden ze bij de intratuin een hele mooie. Een lavasteen als bruisbal. Misschien dat we die ook nog wel ophalen.

• McCormick
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12-01 20:44

McCormick

Gek op Mac.

quote:
matchles schreef op 16 augustus 2004 @ 13:45:

Ik heb nog nooit problemen gehad met magneetjes en krassen en filterwatten geven bij hardnekkige alg troep omdat het loslaat. Nee, doe mij maar gewoon ouderwetse scheermesjes!

• bennovb
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12-10 01:02

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Gezien op discovery; scorpio's lichten lekker fel op onder uv-licht, ideetje?

(wel ff topic-titel aanpassen = terrarium PC?)

Verkocht ; PCH-DL Rev.1.02, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5

• t-h
quote:
ktipr schreef op 16 augustus 2004 @ 13:41:

vreemd, ik dacht dat Robert zaterdag nog zei dat goudvissen nog niet vaststonden.

Ik blaat nog even offtopic verder over mijn vroegere hobby: voor de mensen die de kardinaaltetra aanraden: die is niet te houden voor beginners. Echter heb ik wel een alternatief (welke ik al aan Robert heb laten zien): de NEONtetra (Paracheirodon Innesi). Deze lijkt vrijwel geheel op de kardinaal maar wordt gekweekt en is dus een stuk geharder dan de wildvang kardinaal. Helaas iets minder mooi maar de neon-streep is wel gelijk.

http://www.dewinters.nl/images/Paracheirodon%20innesi.JPG

Zoals ik beloofde toen het project begon - ruim een half jaar geleden: goudvisjes krijgt Robert van mij. Echter om daar vandaag op terug te komen: ook de goedkope neontetra's wil ik je wel in voorzien (een klein schooltje :P )

Het wordt tijd dat we even naar de aquariumzaak gaan Robert

Naja, genoeg gelul over visjes, tijd om te modden, ik ga ook maar es aan de slag.

t-h wijzigde deze reactie 16-08-2004 16:31 (7%)

• Psychops
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09-10 22:52
En waar ga je je filter hangen,

Vissen horen niet in een kom, en al zeker niet in degene die jij aan het bouwen bent.

Tetra's kan al zeker niet, die behoren in een aquarium van rond de 26 C gehouden te worden, jij kan je water nooit stabiel op temp houden lijkt mij.

Project is leuk, maar hier ook echt vissen in gaan stoppen ??

Helaas wordt het als normaal gevonden dat (goud)vissen in een kommetje gestopt worden.

maja

Psychops wijzigde deze reactie 16-08-2004 18:05 (22%)

• FreekWillem
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2013

FreekWillem

Dat zeg ik gamma

och die visjes vinden het al lang fijn, ken niet veel visjes met een aqarium met zoveel aandacht. ze zijn er nog niet eens en zijn nu al beroemd.

rob heeft naast zich ook een kom met goudvissen. en ze zien er niet ongelukkig uit. hoogstens een beetje jaloers dat zij geen pc hebben.

Dat zeg ik gamma

• Death Angel

Death Angel

Back from RL

om nog maar even op mijn (offtopic) standpunt terug te komen:

doe geen vissen die uit een tropisch land komen in een onverwarmt aquarium, dat gaat of zeer slecht of fout.

Ook neontetra's, hoewel minder gevoelig en beter te houden dan hun neefjes, komen uit de amazone, en vinden 20 niet bepaald lekker badder water.
Ik zou ook niet aanraden goudvissen te combineren met andere soorten vissen.
[knip] heel betoog over visjes combineren, wat er niet echt toe doet [/knip]
houd het dan aub op OF goudvissen OF vissen zoals ik al eerder voorstelde in mijn eerste of tweede reply in dit topic.

It's been a while ....

• Technokiddy
  • Laatst online: 09:48
quote:
Lawtje.com schreef op 15 augustus 2004 @ 14:57:
[...]

We we manupuleren ze niet genetisch, we tweaken ze })
JAAH GOED ID IK GA ZO OPVOEREN :+

• glaerox
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-05 16:52
deze zag ik laatst in een dierenspeciaalzaak...

ook al van de genetische visjes...

toen vond ik ze mooi, nu weet ik wel beter...

http://members.home.nl/glaerox/punker.jpg

glaerox wijzigde deze reactie 17-08-2004 00:08 (3%)

k7 explosion turbo:S

• Electronical
quote:
glaerox schreef op 17 augustus 2004 @ 00:07:
deze zag ik laatst in een dierenspeciaalzaak...
ook al van de genetische visjes...
toen vond ik ze mooi, nu weet ik wel beter...
http://members.home.nl/glaerox/punker.jpg
offtopic:
Dit is nog zieliger, deze zijn ingespoten met een kleurstof en dat vind ik nog erder dan genetisch gemanipuleerde visjes. Arme glasbaarsjes...

• LocoShady
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 29-05 18:33

LocoShady

blaap..

tip.. doe ook een algeneeter erin scheelt je een boel schoonmaken :P

Fiets kopen Postcode Netnummer

• Technicality
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-10 12:45

Technicality

Vliegt rechtsom...

ik heb ooit ook wel eens wat gelezen over robotvissen. poepen niet, eten niet, zeiken niet over koud/warm water en gaan niet dood...

past ook wel bij de pc. ik zou alleen geen idee hebben waar je ze kan kopen. 8)7

• Roa
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-06 21:01

Roa

^ Gijs ^

Doe er dan zo'n op afstand bestuurbaar duikbootje in :P

Why did the mushroom go to the party? Because he's a funghi!

• SH4D3H
  • Laatst online: 19-10 23:34

SH4D3H

Extremistisch Tweakertje

quote:
Technokiddy schreef op 16 augustus 2004 @ 23:18:
[...]

JAAH GOED ID IK GA ZO OPVOEREN :+

Kheb vandaag nog een firmwareupgrade gedaan :*)

Wanneer komen er weer foto's?

:: X360 Gamertag: SH4D3H ::

• AdLentis
  • Laatst online: 08-10 14:05

AdLentis

Gadget Inspector

quote:
Roa schreef op 17 augustus 2004 @ 19:07:
Doe er dan zo'n op afstand bestuurbaar duikbootje in :P
offtopic:
En een spongebob met een afstandsbedienig voor dat bootje :+

Stel nou dat het niet hypothetisch is?
[ personal | old work | new work]

• Psychops
quote:
FreekWillem schreef op 16 augustus 2004 @ 19:06:
och die visjes vinden het al lang fijn, ken niet veel visjes met een aqarium met zoveel aandacht. ze zijn er nog niet eens en zijn nu al beroemd.

rob heeft naast zich ook een kom met goudvissen. en ze zien er niet ongelukkig uit. hoogstens een beetje jaloers dat zij geen pc hebben.

Sorry, maar jij weet absoluut niet waar je het over hebt. Dat een vis het "doet" in zo'n kom wil niet zeggen dat hij het fijn vindt.

Jij zou het ook heel je leven kunnen "doen" in een hok van 2 X 2 zolang je maar elke dag voer krijgt.

• SH4D3H
  • Laatst online: 19-10 23:34

SH4D3H

Extremistisch Tweakertje

quote:
Psychops schreef op 18 augustus 2004 @ 09:27:
[...]

Sorry, maar jij weet absoluut niet waar je het over hebt. Dat een vis het "doet" in zo'n kom wil niet zeggen dat hij het fijn vindt.

Jij zou het ook heel je leven kunnen "doen" in een hok van 2 X 2 zolang je maar elke dag voer krijgt.

Die vissen weten toch niet beter, ze worden in een kom (een hele grote ;)) gekweekt en weten niet eens dat ze van oorsprong uit de zee of een rivier ofsow komen.
En ik het wild worden ze mss opgegeten, in de kom zijn ze veilig, als er natuurlijk geen haai bij zit (een vegetarische haai mag wel ;)) :)

:: X360 Gamertag: SH4D3H ::

• Robertstoppels
Of de vissen het fijn vinden of niet kunnen we urenlang over door discussiŽren, maar dat doen we niet ;) Die vissen zijn allang blij dat ze uit die aquarium zaak weg zijn waar ze met 200 tegelijk in een bakje zitten die niet veel groter is dan de mijne.

Maar goed, we gaan vandaag weer verven. Het meubel wordt weer geschuurd, geplamuurd en dan voor het eerst gelakt (metallic blauw >:) )

Vanvond foto's van het meubel, de rode ledjes die we overal gaan plaatsen en misschien nog van de fanbus. Deze moet nog verder gesoldeerd worden en de onderdelen zijn gister aangekomen.

• Psychops
Nou ja,

uiteindelijk moet je het zelf weten. Er bestaan immers geen wetten tegen dit soort onzin (ovrigens is je mod zelf wel vet).

Ik denk dat jullie hier erg makkelijk over nadenken, helemaal omdat het over levende wezens gaat. Ik denk dat er geen enkele aquariaan het hierover met jullie eens is.

Ik denk zelfs dat een goeie zaak je de vissen niet eens verkoopt zodra hij weet wat je er mee gaat doen.

maar goed,

suc6 verder met je mod

• MrJoinT
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 00:41
Hebben jullie geen website-je waar de voortgang/foto`s op staan? Erg leuk project dit! Suc6

Smoke and SmiLe

• Mud.Starrr
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15-10 21:53
Ik ben het eigenlijk wel met Psychops eens.

Je moet maar eens in een aquarium boek gaan lezen, daar staan vaak de minimum maten voor een aquarium per vis en vissoort in.
Een goudvis heeft een behoorlijk grote bak nodig, dan kun je nog beter een verwarmingselement kopen en een klein groepje tetra's erin doen, want die zijn tevreden met een wat kleiner bakje. (als die 24 graden dan niet teveel is voor de pc)

|| De Kunst van Fotografie || Blog || dSLR || Mac's || Saab's || HIFI ||

• ExploWare
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 06-06 18:39

ExploWare

BoingBoing

op http://www.aquariumpc.tk/ is geloof ik een goed overzicht
k heb verder nix met dit project te maken, maar kwas hier gisteren toevallig

ik vind het alleen zo jammer dat mensen geen rekening houden met de Mozilla / Firefox / Linux (iig geen IE) gebruikers
dat klote scriptje voor die slideshow werkt hier dus niet mee, alleen met IE, mss ff iets aanpassen?

ExploWare wijzigde deze reactie 18-08-2004 20:52 (45%)

. . . . . Youp.net . . . . .

• Psychops
quote:
Mud starrr schreef op 18 augustus 2004 @ 18:56:
Ik ben het eigenlijk wel met Psychops eens.

Je moet maar eens in een aquarium boek gaan lezen, daar staan vaak de minimum maten voor een aquarium per vis en vissoort in.
Een goudvis heeft een behoorlijk grote bak nodig, dan kun je nog beter een verwarmingselement kopen en een klein groepje tetra's erin doen, want die zijn tevreden met een wat kleiner bakje. (als die 24 graden dan niet teveel is voor de pc)

Zelfs kardinaaltjes of neons of welke dan ook kunnen er niet in. Die vragen om een beplante bak met veel zwemruimte, scholenvis dus minimaal 11 liefst 21.

En hoe ga je dat nu schoonhouden ? |:(

• yash
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 05-09-2010
je moet er van die vissen in stoppen die alles schoon maken. Vroeger hadden wij ook een aquarium met van die "nuon" visjes om ze zo maar ff snel te noemen en nog veel meer maanvissen etc, ik weet dat het water 1 keer par jaar/halfjaar verfrist werd, omdat het biologisch in balans was en van die speciale afval etende vissen misschien zijn die iets voor jou. Ze ete veel van dat spul op

[ help me (A) ]

• t-h
quote:
Psychops schreef op 18 augustus 2004 @ 12:00:
Nou ja,

uiteindelijk moet je het zelf weten. Er bestaan immers geen wetten tegen dit soort onzin (ovrigens is je mod zelf wel vet).

Ik denk dat jullie hier erg makkelijk over nadenken, helemaal omdat het over levende wezens gaat. Ik denk dat er geen enkele aquariaan het hierover met jullie eens is.

Ik denk zelfs dat een goeie zaak je de vissen niet eens verkoopt zodra hij weet wat je er mee gaat doen.

maar goed,

suc6 verder met je mod

ik denk dat we erg lang kunnen discusiŽren over wat een vis wel of niet als prettig ervaart. als je een school neontetra's in een aquarium van 100x50x50cm stopt ze het na een dag ook wel gezien hebben (zeker voor wildvang: die is helemaal veel ruimte afgenomen).

je hebt echter wel gelijk in dat het eigenlijk te klein is voor goudvisjes, echter laten we niet vergeten dat dit in vergelijking met een vissekom met een doorsnee van 35cm) een gigantische vooruitgang is.

eigenlijk horen alle visjes in de zee of de rivier, maar als ex-aquariaan zal ik - tot op zekere hoogte - het houden van visjes in deze bak niet afkeuren, die stelling mag je dus verwerpen :P

• ExploWare
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 06-06 18:39

ExploWare

BoingBoing

hmm, kvind eigenlijk dat de TS de keuze voor zichzelf moet maken, en dat wij met zn alle netjes moeten wachten tot de volgende update :9~

waneer is die??? Ik kan niet wachten :z

. . . . . Youp.net . . . . .

• Psychops
quote:
yash schreef op 18 augustus 2004 @ 21:15:
je moet er van die vissen in stoppen die alles schoon maken. Vroeger hadden wij ook een aquarium met van die "nuon" visjes om ze zo maar ff snel te noemen en nog veel meer maanvissen etc, ik weet dat het water 1 keer par jaar/halfjaar verfrist werd, omdat het biologisch in balans was en van die speciale afval etende vissen misschien zijn die iets voor jou. Ze ete veel van dat spul op

Zucht, nou ja...

1 keer per half jaar ? 'specialse afval etende vissen' ach ja. |:(

ps. een vissenkom zou helemaal geen optie mogen zijn voor een vis... :X

• twabi2
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 08-10 23:25
zucht, wat een discutie over wat vissen wel/niet tof vinden.
Ze hebben een geheugen van 1.5 seconden (enne soort wat meer/minder dan de andere), dus elk rondje is een nieuw avontuur...

http://www.shuttlesim.be => Free Space Shuttle simulator!

• Quinie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-08-2013
quote:
Twabi2 schreef op 19 augustus 2004 @ 08:56:
Ze hebben een geheugen van 1.5 seconden (enne soort wat meer/minder dan de andere), dus elk rondje is een nieuw avontuur...

Persoonlijk betwijfel ik dit..
Als ik mijn deur los gooi gaan alle vissen in 1 hoek zitten omdat ze weten dat ze bij thuiskomst eten krijgen.

....
Give me my marker show me my line... surely this is it... the edge?
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie

• Robertstoppels
Met een beetje geluk krijg je zo nog een updateje met wat foto's van de paintjob. Maar ik kan niks beloven. Daarna zul je sowieso nog 2 dagen moeten wachten op de volgende update.

• Psychops
quote:
Twabi2 schreef op 19 augustus 2004 @ 08:56:

Goed zo |:( sommige goudvis soorten hebben idd een kort geheugen. Dit geldt dus niet voor andere vissoorten. Mijn discussen weten wel degelijk of Ik met mijn handen in de bak zit of iemand anders. maar goed. Meeste vissen hebben zowieso een assosiatief geheugen, ze koppelen een beeld aan een actie, en dat kunnen ze vrij lang onthouden hoor >:)

Maar ja zolang mensen dit geloven zullen ze ze ook wel in eenkom blijven stoppen

Psychops wijzigde deze reactie 19-08-2004 10:24 (7%)

• Shunt
  • Nu online
quote:
Psychops schreef op 19 augustus 2004 @ 10:23:
[...]

Goed zo |:( sommige goudvis soorten hebben idd een kort geheugen. Dit geldt dus niet voor andere vissoorten. Mijn discussen weten wel degelijk of Ik met mijn handen in de bak zit of iemand anders. maar goed. Meeste vissen hebben sowieso een associatief geheugen, ze koppelen een beeld aan een actie, en dat kunnen ze vrij lang onthouden hoor >:)

Maar ja zolang mensen dit geloven zullen ze ook wel in een kom blijven stoppen
Man man man. Het zijn vissen ze hebben geen gevoel van fijn of niet fijn. Enkel de drang te overleven. agja je kunt hier eeuwen over door blijven lullen. Maar jij bent geen vis en weet ook niet hoe die vissen denken. je kan alleen maar gokken wat ze fijn vinden ja of nee. ik zeg wel koop vissen die in een kleinere ruimte kunnen. maar al dat gezeik dat van jou af komt psychops kom op man een vis hoort in de natuur en sowieso geen aquarium. dus jij bent net zo slecht als alle andere die hun mooie visje in een glazen bak zetten ;).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Psychops
quote:
Shunt schreef op 19 augustus 2004 @ 13:29:
[...]

Man man man. Het zijn vissen ze hebben geen gevoel van fijn of niet fijn. Enkel de drang te overleven. agja je kunt hier eeuwen over door blijven lullen. Maar jij bent geen vis en weet ook niet hoe die vissen denken. je kan alleen maar gokken wat ze fijn vinden ja of nee. ik zeg wel koop vissen die in een kleinere ruimte kunnen. maar al dat gezeik dat van jou af komt psychops kom op man een vis hoort in de natuur en sowieso geen aquarium. dus jij bent net zo slecht als alle andere die hun mooie visje in een glazen bak zetten ;).

Aangezien niemand van ons hier een vis is , hoe kan jij dan weten (je bent immers ook geen vis) welke er in een kleine ruimte kunnen ?

Overigens vindt ik het geen gezeik. Of een vis nu wel of niet in een aquarium thuis hoort laat ik in het midden (hoort een pinquin immers in een dierentuin), een ding lijkt me duidelijk, en dat is dat je met een goed aquarium een vis een beter tehuis kan geven dan in een gemodde pc. Je moet vissen houden vanwege de vissen NIET omdat het 'vet' in je gemodde pc staat. Whats next ? een terrarium met een slang oid ???? :?

dit toont IMHO weinig respect voor vissen.

Vraagje Hoeveel liter gaat er in dit 'Aquarium'

ps. ik zet mijn vissen niet in een 'Glazen bak' maar in een nagebouwde biotoop waar ze van nature ook uitkomen.

Psychops wijzigde deze reactie 19-08-2004 16:02 (10%)

• SilentSimon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 23:52

SilentSimon

Have you been hopped?

Hoe zit het trouwens met trillingen e.d.
Volgens mij kunnen vissen daar absoluut niet tegen :?

-= mijn eigen plekje -==- [HOP] =-

• FTPlus

FTPlus

Pluisje

De cooling zit onder de bak dus zolang dat niet tegen de kast aan trilt lijkt me dat niet echt voor trillingen in het water te zorgen. Enige bewegende component in de bak zelf is de hdd. Ik weet niet in hoe verre dat de bak laat trillen. Zit er rubber of iets dergelijks onder? :)

-=Waiz=-

• Psychops
quote:
SilentSimon schreef op 19 augustus 2004 @ 16:07:
Hoe zit het trouwens met trillingen e.d.
Volgens mij kunnen vissen daar absoluut niet tegen :?

Daar had ik nog niet eens aan gedacht :D

maar idd, trillingen die wij niet merken zijn voor een vis al wel merkbaar. Dus ook als je koeling onder in de kast zit, kan het zijn dat ze hier last van hebben. het resoneert immers door het hele object of jij het nu wel of niet hoort.

• Flex
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-10 23:02
Respect....het aquarium is echt waanzinnig _/-\o_

Pc specs Fotografie specs

• Shunt
  • Nu online
quote:
Psychops schreef op 19 augustus 2004 @ 16:31:
[...]

Daar had ik nog niet eens aan gedacht :D

maar idd, trillingen die wij niet merken zijn voor een vis al wel merkbaar. Dus ook als je koeling onder in de kast zit, kan het zijn dat ze hier last van hebben. het resoneert immers door het hele object of jij het nu wel of niet hoort.
en pompjes dan ;) de resoneren nog even 100x erger als zon fan of hdd of wat ever. nu jij weer

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Psychops
quote:
Shunt schreef op 19 augustus 2004 @ 16:45:
[...]

en pompjes dan ;) de resoneren nog even 100x erger als zon fan of hdd of wat ever. nu jij weer

Ja zit wat in,

ik betwijfel alleen of mijn overloop, biotoop en opvoerpomp uberhaupt trillingen veroorzaken.

Trillingen van een HD zal op zich ook wel meevallen. Maar een koelvin doe flink aan het resoneren is.

Dus trillingen maakt niet uit (in deze vorm dan, een vis heeft zeker last van trillingen als die er zijn, alleen dus in de maat zoals hier veroorzaakt wordt).

• FTPlus

FTPlus

Pluisje

Een fan blaas alleen lucht hoor, die lucht kan wel iets laten trillen maar ik betwijfel of dit meer is dan een pomp. Trouwens dan zouden vissen ok doodgaan van die luchtbruis dingen. 8)7 Lijkt me dus niet echt een probleem. :)

-=Waiz=-

• Death Angel

Death Angel

Back from RL

quote:
FTPlus schreef op 19 augustus 2004 @ 17:19:
Een fan blaas alleen lucht hoor, die lucht kan wel iets laten trillen maar ik betwijfel of dit meer is dan een pomp. Trouwens dan zouden vissen ok doodgaan van die luchtbruis dingen. 8)7 Lijkt me dus niet echt een probleem. :)

het gaat dus niet om de lucht maar om de fan handige harry ;)
maar zolang die aan voldoende massa vastgeschoeft zitten hoe je daar niet bang voor te zijn.

en inderdaad, mijn discusvissen hadden ook een PRIMA geheugen (als ik in de buurt was vrolijk voor het raam, en als mn vriending langs kwam dan zochten ze vast dekking voor de volgende .... hhm wacht even, hoe leg ik dit goed uit .... zochten ze vast dekking voor als ze terug kwam lopen stampen :) (voor de volgende stamppartij kan nogal anders worden opgevat :P ))

It's been a while ....

• powerdragons
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 04-07-2008
HOu nou is op over zielig visje dit zielig visje dat....
Deze jongens werken hard om hier EN een mooie case mod(RESPECt trouwens..alweer) En een goed verslag ervan te doen...en jullie maar zeiken over visjes....kdenk nie dat iemand daar op zit te wachten
en als je zo nodig MOET discussieren over visjes...ga lekker emailen met elkaar ofzo.... B) en laat ons er buiten...

ok nu ff ontopic....
kvind dat je een super mod maakt..zo te zien gaat alles goed...kan nie wachten tot je weer een update maakt:P
kzou ook wel willlen weten of je de pc ook nog ergens voor gaat gebruiken...of is het echt alleen voor sier??

>:)

DIE BILL GATES

• RMB
  • Laatst online: 09:26

RMB

Nee, geen right mouse button!

MayB wat chloor in je bak om hem schoon en helder te houden })
Vinden de vissen alleen niet zo leuk :P

• FTPlus

FTPlus

Pluisje

quote:
Death Angel schreef op 19 augustus 2004 @ 18:57:
[...]

het gaat dus niet om de lucht maar om de fan handige harry ;)
maar zolang die aan voldoende massa vastgeschoeft zitten hoe je daar niet bang voor te zijn.

Ik zeg toch dat die onder in het meubel komt te zitten. Er staat een zware bak met water op, noway dat dat gaat trillen slimme sjakie :P

Ik ben btw erg benieuwd naar de paintjob. Metallic blue, dat lijkt me wel wat :9~. Waneer komen er pix? ;)

-=Waiz=-

• Death Angel

Death Angel

Back from RL

quote:
powerdragons schreef op 19 augustus 2004 @ 22:59:
HOu nou is op over zielig visje dit zielig visje dat....
Deze jongens werken hard om hier EN een mooie case mod(RESPECt trouwens..alweer) En een goed verslag ervan te doen...en jullie maar zeiken over visjes....kdenk nie dat iemand daar op zit te wachten
en als je zo nodig MOET discussieren over visjes...ga lekker emailen met elkaar ofzo.... B) en laat ons er buiten...

'k weet niet of je het in de gaten had hoor, maar hij maakt een aquarium PC en daar horen vissen dus gewoon bij. Anders had de CM waarschijnlijk de PC in een bak water mod als naam.
OK, er gaat het een en ander off-topic, maar als iemand een PC in een auto bouwt dan komen auto's toch ook ter sprake ?

It's been a while ....

• HWdevel
  • Laatst online: 23-08-2004
Het ziet er wel heel goed uit!!! Maaruh, voor diegenen die hun P4 3 GHz zo willen modden moeten er ff rekening mee houden dat je dan een lichte magnetron werking krijgt. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, en ook naar je inrichting van je bak :P

Hey! You should fix my hardware bugs with software workarounds!

• FiXeL
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10:37

FiXeL

I do all my own stunts

een tipje: gebruik een biologisch filter :)

dit filter is een groot resevoir waain je meerdere lagen doet om het water te filteren en te ontrekken van nitraten en dergelijke. opbouw van onder naar boven:

- laag watten
- laag pijpjes waar bacterien zich in nestelen
- laag watten
- laag actieve koolstof
- laag watten
(eventueel een laagje turf voor licht basische omgeving)
- nog een laag watten

Het is al een tijd geleden dat ik een aquaruim had, maar zo zat dat ding geloof ik inmekaar...
was van Eheim btw... Het model wat ik heb, staat helaas niet op de site (naja is ook al bijna 9 jaar oud) Voordeel van zon filter is dat je met de juiste aantal planten en niet teveel vis je filter inhoud eens in het half jaar hoeft te vervangen. Het was trouwens een tropisch aquarium, met van alles en nog wat en vooral dwerg - Chiclidae (schrijf ik dit goed? :? )

naja, van deze rakkertjes:

http://www.eheim.nl/db_img/fische/f141.gif

worden maximaal 6cm lang, maar hebben uniek karacter... territoriumdrift, passen erg goed op hun jongen, zijn erg fel qua karakter... i love em :)

Maar helaas heb ik wegens ruimtegebrek de hobby moeten opzeggen, was erg leuk, vooral vissies kweken. Maar ik heb alle spullen nog, dus ik kan als ik eens wat groter ga wonen zo weer beginnen :)

Dit project had ik zelf weinig kans gegeven, maar toch moet ik mijn petje afdoen voor de bouwers... dit is echt geen gemakkelijke klus en toch zetten jullie door! _/-\o_

FiXeL wijzigde deze reactie 20-08-2004 01:46 (9%)

Mn 3D printer blogje..

• Death Angel

Death Angel

Back from RL

dat ziet er uit als een cacatoide soort, en die zou ik afraden in zo'n "kleine" bak. Territorium drift is niet iets wat je wilt hebben dan, gaan al je andere vissen aan onder door.
een biologish filter gaat ook never nooit passen in dat meubel natuurlijk, misschien los er van maar de kans lijkt me vrij klein dat hij er los achter gezet gaat worden, en trouwens is een bio filter nogal overdreven voor zo'n kleine bak.

It's been a while ....

• JTB81
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10-10 21:56
{offtopic}
Ik snap niet wat iedereen nou moeilijk doet of er vissen in mogen of dat het te klein is. Maar zelf hebben ze in de tuin een konijn staan in een klein hokje want een grote is te duur. Of het houden van een hond, denk je dat die beesten er blij mee zijn 90% van de de dag in dat muffe hol wat jij je huis noemt te zitten?

Dat het te klein zou zijn is een discussie zonder einde, ik zou zeggen knal er gewoon visen in en dan komt het vanzelf allemaal goed.
{offtopic}

Het is een hele vette mod, ben zeer benieuwd of je hem helemaal waterdicht krijgt en hoe het eindresultaat zal zijn.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• renedepe
  • Laatst online: 19-10 16:48

renedepe

wheeeeelp

Zullen We nu ophouden over de vissen wel of niet goed? Daar moet anders maar even een nieuw Topic voor worden gemaakt. Dit Topic gaat over een, naar mijn mening, erg coole mod. En dus niet over wel of niet goed voor de vissen.

Dus, laten we gezellig met z'n allen ontopic gaan!

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• latislos
  • Laatst online: 28-07 19:02

latislos

zie signature

amen.

ouwe meuk

• Death Angel

Death Angel

Back from RL

quote:
renedepe schreef op 20 augustus 2004 @ 08:59:
Zullen We nu ophouden over de vissen wel of niet goed? Daar moet anders maar even een nieuw Topic voor worden gemaakt. Dit Topic gaat over een, naar mijn mening, erg coole mod. En dus niet over wel of niet goed voor de vissen.

Dus, laten we gezellig met z'n allen ontopic gaan!
Vissen wel/niet goed is misschien niet erg relevant meer nee, maar welke vissen en waarom die soorten wel of niet goed kunnen is gewoon on-topic.
Tenzij de TS zegt "het worden deze, de discussie is overbodig" natuurlijk.

It's been a while ....

• Psychops
quote:
FiXeL schreef op 20 augustus 2004 @ 01:35:
een tipje: gebruik een biologisch filter :)

dit filter is een groot resevoir waain je meerdere lagen doet om het water te filteren en te ontrekken van nitraten en dergelijke. opbouw van onder naar boven:

- laag watten
- laag pijpjes waar bacterien zich in nestelen
- laag watten
- laag actieve koolstof
- laag watten
(eventueel een laagje turf voor licht basische omgeving)
- nog een laag watten

Het is al een tijd geleden dat ik een aquaruim had, maar zo zat dat ding geloof ik inmekaar...
was van Eheim btw... Het model wat ik heb, staat helaas niet op de site (naja is ook al bijna 9 jaar oud) Voordeel van zon filter is dat je met de juiste aantal planten en niet teveel vis je filter inhoud eens in het half jaar hoeft te vervangen. Het was trouwens een tropisch aquarium, met van alles en nog wat en vooral dwerg - Chiclidae (schrijf ik dit goed? :? )

naja, van deze rakkertjes:

[afbeelding]

worden maximaal 6cm lang, maar hebben uniek karacter... territoriumdrift, passen erg goed op hun jongen, zijn erg fel qua karakter... i love em :)

Maar helaas heb ik wegens ruimtegebrek de hobby moeten opzeggen, was erg leuk, vooral vissies kweken. Maar ik heb alle spullen nog, dus ik kan als ik eens wat groter ga wonen zo weer beginnen :)

Dit project had ik zelf weinig kans gegeven, maar toch moet ik mijn petje afdoen voor de bouwers... dit is echt geen gemakkelijke klus en toch zetten jullie door! _/-\o_

Ja sorry hoor maar als jij Apistogramma soorten in zo'n bak gaat houden, ben je echt helemaal :X :X :X :X .

Dit zijn ECHT geen vissen die je zomaar in een kom kan douwen, die hebben een speciale biotoop nodig en juiste verzorging. Je kan wel zeggen 'I love em', maar volgens mij heb je echt GEEN verstand van aquaristiek |:(.

Ovrigens hangt de maximale grote sterk af van het ondersoort dat je hebt, de meeste mannetjes echter worden wel 9cm, en zijn dus al zeker NIET geschikt voor dit soort projecten. daarnaast is het een groeps vis, waarvan je minimaal 1 mannetje en 2 vrouwtjes moet houden. mannetje heeft een territorium, waarbinnen elk vrouwtje haar eigen territorium moet hebben met de nodige holen.

Daarnaast heeft het erg weinig zin om EN over turf EN over Actieve kool te filteren. De hummus die turf in het water stopt wordt er door de actieve kool weer vrolijk uitgefilterd

Psychops wijzigde deze reactie 24-08-2004 11:24 (16%)

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Ik hoop elke keer op n interressante update maar t blijft maar doorgaan over die suffe vissen ;( :O :Z

1BdYcFAbPWEgAsc6MES5FuRMuzqWmpnRuK

• MrJoinT
  • Laatst online: 21-02 00:41
We want pics :P Ik wil die paintjob nou wel eens zien.

Smoke and SmiLe

• renedepe
  • Laatst online: 19-10 16:48

renedepe

wheeeeelp

quote:
frickY schreef op 24 augustus 2004 @ 12:22:
Ik hoop elke keer op n interressante update maar t blijft maar doorgaan over die suffe vissen ;( :O :Z
indeed :Z ;(

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• Psychops
quote:
frickY schreef op 24 augustus 2004 @ 12:22:

is dat niet meteen het probleem ?

omdat het maar suffe vissen zijn, kan je er mee doen wat je wilt....toch :r

• AdLentis
  • Laatst online: 08-10 14:05

AdLentis

Gadget Inspector

Het probleem is dat mensen zich hier druk gaan zitten maken over elkaars ideeŽn over vissen ipv over de vissen die in dit aquarium komen. Het suffe hier is eerder die (toch wel een beetje uit de draad lopende) discussie. :/

Gezien het huidige tempo zal het nog wel even duren voordat er vissen in komen. Ik het idee dat de modders het vrij simpel willen houden, dus maak je maar niet druk over veeleisende vissen. Volgens mij komt het allemaal wel goed. (Misschien zijn ze wel bang gemaakt, straks doen ze er helemaal geen vissen meer in! ;) )

* AdLentis is wel weer benieuwd naar updates...

Stel nou dat het niet hypothetisch is?
[ personal | old work | new work]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Assassin's Creed UnityFIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013