Hoofdcategorieën
Topicacties

[CIP] Aquarium PC

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 juni 2003

quote:
HunterPro schreef op 02 april 2004 @ 12:19:
Nog een noot: De lucht in de pc-bak zal waarschijnlijk warmer zijn dan het water (CPU staat te blazen); dat betekent dat het tegen de glazen wand zal gaan afkoelen (deze wordt gekoeld door het water) => condens. Let daarmee op!

Geloof ik niet veel van (zoals eerder gemeld overigens). Ten eerste zal het temperatuur verschil niet zo verschrikkelijk groot zijn aangezien een aquarium vaak rond de 26C zit en er nou niet zo'n heftige processor in gaat. Ooit al eens een aquarium zien beslaan op een tropische dag? Met deze constructie is de luchtvochtigheid gewoon normaal in de bak. Als het goed is wordt de boel goed geventileerd dus ook dat ontwasemd dan de onderdelen. Als de temperatuur al significant stijgt, dan gebeurt dat geleidelijk aan en wordt het water gewoon mee verwarmd.

Mocht het toch nog beslaan kun je altijd nog een vochtfilter maken in de lucht inlaat met silica korrels (=Bison-vochtvreter). Doe je dat in het meubel zie je er niets van.

Reg. datum: 23 februari 2004

Bookmarked, kan niet wachten op meer pics.

Reg. datum: 17 april 2003

quote:
birdofpray schreef op 01 april 2004 @ 16:28:
[...]

Je kunt ook gewoon middeltjes kopen tegen algen hoor, als je er een filterbak aan of in gooit (zal in ieder geval moeten voor tropische vissen) kun je daar gewoon af en toe een tabletje in gooien.

Of je neemt een waterpomp. die je erin doet die zo water spuit uit het aquarium.
Das ook wel vet :+

Drie maanden
Reg. datum: 26 september 2000

Er zijn trouwens ook 'speciale' visjes die het raam schoonhouden. Ze zuigen zich als het ware vast aan het raam en eten de algen op. Hoewel ik geen aquarium expert ben, heb ik wel ooit eens stage gelopen op het Academisch Ziekenhuis in Maastricht. Daar hadden ze ook een aquarium staan op een van de diensten. Degene die zich bezig hield met dat aquarium, wist me te vertellen dat als je een goed ecosysteem hebt in het aquarium, dat je dan weinig last zal hebben van algen. Je moet dus de beste mix van planten en vissen vinden. Zelfs dan kan het enkele maanden duren, voordat het geheel stabiel is.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's

quote:
Ralph Smeets schreef op 03 april 2004 @ 14:17:
Er zijn trouwens ook 'speciale' visjes die het raam schoonhouden. Ze zuigen zich als het ware vast aan het raam en eten de algen op. Hoewel ik geen aquarium expert ben, heb ik wel ooit eens stage gelopen op het Academisch Ziekenhuis in Maastricht. Daar hadden ze ook een aquarium staan op een van de diensten. Degene die zich bezig hield met dat aquarium, wist me te vertellen dat als je een goed ecosysteem hebt in het aquarium, dat je dan weinig last zal hebben van algen. Je moet dus de beste mix van planten en vissen vinden. Zelfs dan kan het enkele maanden duren, voordat het geheel stabiel is.
valt wel mee met dat algeneten. het idee is dat je zorgt dat er niet al te hard alg bijgroeit (aquarium niet in de zon zetten enzo) en dat er wat algeneters zijn, maar zelfs dan moet je nog zelf af en toe het grind en de ramen schoonmaken. algeneters krijgen lang niet alles weg

Reg. datum: 11 september 2003

quote:
Ralph Smeets schreef op 03 april 2004 @ 14:17:
Precies. Sowieso eerst het aquarium 2 weken laten draaien zonder vissen. Zo verdwijnt het nitriet etc. en ontstaat er (als het goed is) een evenwicht tussen de bacteriën en de planten etc.

quote:
Robertstoppels schreef op 03 april 2004 @ 14:59:
[...]

Precies. Sowieso eerst het aquarium 2 weken laten draaien zonder vissen. Zo verdwijnt het nitriet etc. en ontstaat er (als het goed is) een evenwicht tussen de bacteriën en de planten etc.

Nitriet en nitraat krijg je pas indien je er vissen inzet.
Het nut van een aquarium te laten draaien zonder vissen is zodat je zelf al aanbrengt dat de bacteriëncultuur zich kan ontwikkelen zodat deze bij het plaatsen van de vissen direct hun werking kunnen doen. Bacteriën zijn in alle aquariumshops te verkrijgen btw.

(¯`·._(¯`·._(¯`·._( http://gizmoke.blogspot.com ..... :p

Reg. datum: 08 oktober 2002

*bookmarked...

ben benieuwd naar het eindresultaat

Reg. datum: 18 september 2003

Het wachten is hier al :9~ op de volgende fotoronde.... :)
idd POST SOME PICCSSSS!! :D

Asus A8N SLI Deluxe || 64 Bit 3500+ Winchester || 1024 mb Corsair TwinX 2-2-2-5 || Asus Sli 6600 GT || Watercooled ||

Reg. datum: 11 september 2003

Veel meer pics zijn er op dit moment niet meer. Het is even wachten totdat we gaten in glas hebben.

Acties: [view]

Door: Kristof
DPC PV BOINC Rosetta
is een Belgisch product
Reg. datum: 12 januari 2002

Hmmm ik zie dit topic nu pas. Ik weet niet of het nog kan helpen, maar...

Ik heb zelf ook een aquarium en heb ook gaten moeten boren in de glazen wanden (12 mm glas) Het gaat eigenlijk vrij eenvoudig, als je weet hoe te doen:
Je legt de plaat waarin je wil boren in een bak met water, zodat die plaat helemaal onder ligt, maar wel vast ligt. Als je dan met een boor op statief kan boren, op een niet te hoog toerental, en zonder heel veel druk uit te oefenen, kan je mooie gaten maken :)

Kristof is lid van de Belgische tak der Cureseekers

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Penguin Squad
Reg. datum: 01 januari 2004

Leuk project, schieten jullie wel een beetje op met die gaten in het glas :p

Verder gewoon _/-\o_

------Specs------

Modder-eter?
Reg. datum: 23 maart 2004

quote:
Kristof schreef op 04 april 2004 @ 17:10:

Ik heb zelf ook een aquarium en heb ook gaten moeten boren in de glazen wanden (12 mm glas) Het gaat eigenlijk vrij eenvoudig, als je weet hoe te doen:
Je legt de plaat waarin je wil boren in een bak met water, zodat die plaat helemaal onder ligt, maar wel vast ligt. Als je dan met een boor op statief kan boren, op een niet te hoog toerental, en zonder heel veel druk uit te oefenen, kan je mooie gaten maken :)

Heel erg bedankt, we krijgen als het goed is maandag of dinsdag de glasboor, en de glasplaten. Ik denk dat dit idd een erg goede methode is.

Bedankt voor je tip!

And that's the way the cookie crumbles

Reg. datum: 25 augustus 2003

Ben je nou echt niet bang dat 't op gegeven moment gaat lekken? Dan ben je namelijk stevig de lul... Zonde als je 'r een AMD64 in hebt zitten >:)

Reg. datum: 07 april 2003

quote:
KewlKiddo schreef op 04 april 2004 @ 22:56:
Ben je nou echt niet bang dat 't op gegeven moment gaat lekken? Dan ben je namelijk stevig de lul... Zonde als je 'r een AMD64 in hebt zitten >:)
Gelukkig maar dat het een Celeron 466 is...

Be Cool, Be Roel || Specs

Reg. datum: 25 augustus 2003

quote:
Roeltjuh schreef op 04 april 2004 @ 23:09:
[...]

Gelukkig maar dat het een Celeron 466 is...
Ik heb als server een Celeron... hij draait goed, wil ik zo houden :P

Reg. datum: 19 mei 2000

[Domme eco-opmerking]

Worden die vissen niet helemaal knetter van het geluid van de PC? Vissen worden ook helemaal para van k*tkinderen die continue tegen een aquarium lopen te tikken ...

[/Domme eco-opmerking]

Ziet er wel vet uit overigens ;)

Gigabyte DS3L | q6600@3,2 | 8800GT | 2x2GB OCZ Reaper | 2x320 GB Seagate | Coolermaster 520 | Scythe Ninja CU | Plextor 755AS | Centurion 532

Vierkante Cirkel

waar blijven weer wat pics :) of ligt het een btje op ze gat?

Reg. datum: 13 mei 2003

quote:
Kristof schreef op 04 april 2004 @ 17:10:

wat heeft dat water dan voor nut bij het boren? Is dit tegen een te groot dichtheid verschil ter gevolge van wrijving van de boor? (warmte) oja, zou best kunnen helpen, dat het gaat barsten omdat het glas in de buurt van de boor warmer wordt dan de rest en daardoor gaat basten. Met een laag toerental heb je idd minder wrijving..

bastards...
Reg. datum: 15 augustus 2002

quote:
Raziel schreef op 05 april 2004 @ 18:03:
[Domme eco-opmerking]

Worden die vissen niet helemaal knetter van het geluid van de PC? Vissen worden ook helemaal para van k*tkinderen die continue tegen een aquarium lopen te tikken ...

[/Domme eco-opmerking]

Ziet er wel vet uit overigens ;)
wat dan met al dat gebubbel...

nothing special

Reg. datum: 17 december 2003

nog een tip om te snijden in het glas cutter world tool :P:D of gewoon met dremel klein gaatje maken met zo glas boor. En dan met zo heette draad die ze in de modelbouw gebruiken om de vleugens te snijden van vliegtuigen bv, het rondje uit het glas halen dit werkt zekers. Toen ik vroeger klein was heb ik zo keer een schap vernielt waar die dingen inlagen toendertijd

[ help me (A) ]

GROEN!

OMG dit gaat zoooo mis.. Murphy's Law kun je niet ontkennen :D

Ik hoop dat je er niet te veel dure shit in drukt want dit gaat hoe dan ook mis :P

Specs
Showcase fotografie
Paint should be on the ceiling.. not on my head....

Acj, een pc waarbij de vissen tussen de apparatuut door zwemmen kan best een mooi aquarium zijn. :)

quote:
sebasgrif schreef op 06 april 2004 @ 11:18:
Acj, een pc waarbij de vissen tussen de apparatuut door zwemmen kan best een mooi aquarium zijn. :)
Tenzij hij toch lekt en alle vissen geëlectrocuteerd worden. :X

F1time: Arnoud Douma C2G3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: