Reg. datum: 20 juli 2003
Reg. datum: 20 juli 2003
Laat je de kit wel lang genoeg drogen? Meestal hardt de kit zo'n 1.5 mm per 24 uur uit. Je kan aan de kit niet zien of hij echt volledig is uitgehard. Zeker wanneer je er een flinke waterdruk op zet lijkt het me verstandig als je het geheel in elkaar kit en een weekje wacht voordat je je aquarium vult... Ook is het niet verstandig om meerdere kitlagen over elkaar heen aan te brengen. Kit hecht niet goed aan kit die al uitgehard is. Als het nu weer mis gaat kan je het beste alle kit volledig verwijderen (met kitverwijderaar, enorm veel werk), vervolgens goed kitten en lang laten uitharden. Als je de gaten gaat oplappen ben ik bang dat je binnen afzienbare tijd weer een lek hebt...quote:Robertstoppels schreef op 07 juli 2004 @ 11:26:
Het aquarium was idd een beetje lek, omdat de kit er extreem dun op zat. (is natuurlijk het mooiste)
M'n vader had de zwakke plekken allemaal opnieuw gekit, maar we wisten dus niet precies meer hoeveel er waar ze zaten. 1 plek was vergeten en die heb ik gisteren gekit. (was een hoek)
Ik zal straks even kijken of het droog is, zoja dan test ik hem nog wel weer. Als hij dan waterdicht is komen er een paar nieuwe stukjes glas voor de pc kubus. Deze hadden we al wel, maar dit wil ik graag overdoen. De bak die we hadden was namelijk erg lelijk.