Hoofdcategorieën
Topicacties

[CIP] Aquarium PC

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Black Metal!
Reg. datum: 30 november 2002

ik moet zeggen dat ik rechts-boven de beste optie vind :+ maar of er door limonade glazen genoeg lucht aangevoerd kan worden?? geen idee :? ik denk t haast wel... en rechts-onder is ook n leuke optie ;) maar hoe wou je dan de kabels weg werken??

veel succes iig _/-\o_

|| A64 3500+ - 1024MB G-skill - 6600GT - 440GB || EOS 350D 18-55mm Kitlens 75-300mm Canon (non-USM)||

kinda busy atm.
Reg. datum: 13 september 2002

ik heb nog eens voort zitten borduren op de plaatjes van hayfork en kwam toen met dit idee.
http://81.69.235.149/aquarium.jpg
ik weet niet hoe krachtig je fans hiervoor moeten zijn maar je lucht wordt gelijk een beetje gekoeld door het water je moet wel iets van een spatscherm maken.
maar het lijkt mij dat dit zou kunnen werken.

wat je ook zou kunnen doen is de pc op een "vlot" laten drijven in die bak :*)

weet iemand nog een leuke signature?

Indien je er een kleine interne filter inhangt en een verwarming inzet. Kan je er nog tropische visjes inhouden. Zijn kleiner dan koudwatervissen.

Guppy's bv (niet te veel om vervuiling tegen te gaan)

Gewoon laagje grind op de bodem, enkele planten en niet direct in zonlicht zetten om algen tegen te gaan.

(¯`·._(¯`·._(¯`·._( http://gizmoke.blogspot.com ..... :p

kinda busy atm.
Reg. datum: 13 september 2002

de verwarming wordt al door je pc gedaan

*lampje* heatpipes met wat koelribben eraan in het water hangen instant watercooling/aquarium verwarming */lampje*

edit: ow mog iets dan moet je geen prescot nemen (tenzij je gekookte vis wilt natuurlijk }) )

snooze wijzigde dit bericht 01-04-2004 18:09 (33%)

weet iemand nog een leuke signature?

yoyoyo
Reg. datum: 01 april 2004

1337-73 mod _/-\o_

straight-edge revenge ;)

Reg. datum: 11 september 2003

quote:
snooze schreef op 01 april 2004 @ 18:02:
ik heb nog eens voort zitten borduren op de plaatjes van hayfork en kwam toen met dit idee.
[afbeelding]
ik weet niet hoe krachtig je fans hiervoor moeten zijn maar je lucht wordt gelijk een beetje gekoeld door het water je moet wel iets van een spatscherm maken.
maar het lijkt mij dat dit zou kunnen werken.

wat je ook zou kunnen doen is de pc op een "vlot" laten drijven in die bak :*)
Dan moeten de fans wel heel hard blazen, ze moeten namelijk de druk van 20 cm water tegenwerken. En een gewone fan kan die druk niet opbrengen. Bovendien wil ik geen drijvende pc hebben. Als het evenwicht wordt verstoord oid. raakt ie schuin en zakt de boel vol water naar beneden. Ook een open onderkant met bubbels is niet te doen. Als een bubbel of vis een beetje spettert dan.... zie 3e plaatje van Hayfork :D

Modder-eter?
Reg. datum: 23 maart 2004

Ja zo'n soort plan met een open onderkant hadden wij ook al, en dat er dan bubbels in zouden komen waar door er echt geen water in kon komen.

Dat zou in principe wel kunnen, maar dan zit je nog steeds met kabels die dan door het water moeten, en dus aan de onderkant vast moeten worden gekit in het gat waardoor ze naar de onderkant gaan.

Maar hoe dan ook, wij maken het zoals in de beginpost is gezegd, en ik zou zeggen: "heb veel plezier en gebruik je eigen fantasie, en leef je uit.

And that's the way the cookie crumbles

Reg. datum: 04 juni 2003

quote:
Robertstoppels schreef op 01 april 2004 @ 18:30:
[...]

Dan moeten de fans wel heel hard blazen, ze moeten namelijk de druk van 20 cm tegenwerken. En een gewone fan kan die druk niet opbrengen. Bovendien wil ik geen drijvende pc hebben. Als het evenwicht wordt verstoord oid. raakt ie schuin en zakt de boel vol water naar beneden. Ook een open onderkant met bubbels is niet te doen. Als een bubbel of vis een beetje spettert dan.... zie 3e plaatje van Hayfork :D
En dan zit ook nog met een enorme luchtvochtigheid bij je mobo, dat gaat nooit lang goed, dat geef ik je op een briefje. Mijn advies, blijf bij jullie orginele plan en zorg gewoon dat dat ding niet gaat drijven. Desnoods "help" je die kit verbinding tussen die glazen met een soort verankering met een beugel die door de glazen de onderste glazenplaat van de box tegen houdt door te verankeren aan de MDF bodemplaat.

Kijk naar je eigen Ondertitel!
Reg. datum: 28 januari 2004

ik vind het maar een heel orginele mod, en ik denk dat veel mensen aan dit idee al eens gedacht hebbe (ik wel ;) ),

weet je al welke vissen erinkomen :P

Whieee Bertje

Voorheen fooker
Reg. datum: 03 oktober 2001

quote:
Arch! schreef op 01 april 2004 @ 20:19:
ik vind het maar een heel orginele mod, en ik denk dat veel mensen aan dit idee al eens gedacht hebbe (ik wel ;) ),

weet je al welke vissen erinkomen :P

Ik denk dat je toch maar beter voor de opstelling met de glazen kunt kiezen.

Leuk idee verder :)

Ennuh met piranha's boeit een prescott niet , piranha's lusten hem rauw :+
8<
Reg. datum: 17 november 2000

quote:
Arch! schreef op 01 april 2004 @ 20:19:

aan denken heb je nix, net zoals een portomonee zonder geld :P
deze dudes denken, en _doen_ ook
En moet zeggen : respect, ik vind het erg gewaagd _/-\o_
Reg. datum: 20 november 2000

nog aan gedacht dat je vissen gestoord worden als je teveel fans aan hebt staan?
Ze voelen namelijk de minste trillingen al.
Ik heb een aquarium op mijn buro staan en als ik met mijn vinger beetje ruw op de tafel tik schrikken alle vissen al weg...
Dus laat staan wat er met jou vissen gebeurt.

Reg. datum: 14 augustus 2002

quote:
Xavier schreef op 01 april 2004 @ 21:17:
nog aan gedacht dat je vissen gestoord worden als je teveel fans aan hebt staan?
Ze voelen namelijk de minste trillingen al.
Ik heb een aquarium op mijn buro staan en als ik met mijn vinger beetje ruw op de tafel tik schrikken alle vissen al weg...
Dus laat staan wat er met jou vissen gebeurt.
Ja, maar als het nou constant is dan wennen ze er toch aan?

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Blaat
Reg. datum: 06 februari 2004

verder misschien niet belangrijk, maar ik dacht, ik meld t toch ff: een kennis van mij, kunstenaar, heeft in een aquarium een fitting met een peertje gezet als kunstwerk. t bijzonder is, is dat die fitting en peer ook gewoon echt IN t water zitten, er zit dus geen plastic of glasomheen, maar gewoon los in t water. de truuk is om t met sileconenkit in te spuiten. Hierdoor creëer je een laagje waterafstotend materiaal, die verder niets hindert. Dus in principe zou je bijv je moederbord los in je aquarium kunne hangen, mits je em goed inspuit met sileconenkit, en ff los van dat je er vissen in doet:) . kdenk niet dat je er veel aan hebt, aangezien t risico te groot is, maar kvon t toch wel interessant in t kader van computer onder water :)
8<
Reg. datum: 17 november 2000

ik denk dat het ook wel mogelijk is om je pc gewoon compleet onderwater te leggen, alleen dan in olie ofzo, moet je alleen ervoor zorgen dat er geen condens inkomt, want water zakt dan naar beneden en is het...... BZZZTT op je moederbord :)

toch zelfs es overna denken :)
Hallo
Reg. datum: 30 december 2003

Iemand in alkmaar doet dat inderdaad ook met een speciale spray (Wordt door amerika in het leger gebruikt) wordt het waterdicht gemaakt..

Maar denk dat je er niets aan hebt in je mod... ik blijf m volgen

RNDNUYL

zie mophor
Reg. datum: 08 juni 2001

wat dacht je er van om met je kabels, per 2 'glazen', een staalkabeltje/touw als een soort vierkant zo te spannen, dat deze door een glas, door de pc-bak, door een volgend glas naar beneden, en dan onder je waterbak vastknopen? Dan zit alles loeivast. Ik zou geen kilo aan een reepje bisonkit willen ophangen namelijk. En als je 't met mooie staalkabeltjes doet (dun!) ziet het er vast niet slecht uit :)

Overigens wil ik even opmerken dat een fittinkje heel iets anders is dan een mainboard, en de laatste is nogal lastig inpakken in een kit. Tevens gaat drijven op 'een vlot' of iig in een bak met open onderkant niet lukken, aangezien de luchtvochtigheid zeer hoog zal zijn, en het glas mogelijk wat afkoeling geeft, waardoor er in de pc-bak condensatie zou kunnen gaan optreden. En dat wil je nou juist niet :)

HunterPro wijzigde dit bericht 01-04-2004 21:52 (36%)

it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!

Reg. datum: 25 december 2003

ik vin het echt eem mooie mod maar zit er aleen kit op en geen lijm meer wand volgens mij vinden vissen cemiese prut niet zo vijn maar je hoop dat die het doer veel suc6 :Y)

Reg. datum: 04 november 2003

quote:
Truus schreef op 01 april 2004 @ 21:29:
[...]

vissen hebben maar een geheugen van 3 seconden, zijn dat getik gezoem snel vergeten en kunnen er ook niet aan wennen in 3 seconden :o

Reg. datum: 02 maart 2004

quote:
Truus schreef op 01 april 2004 @ 21:29:
[...]

zou jij aan constant getik wennen, de hele dag om je heen hetzelfde irritante geluid (ter vergelijking: van een drilboor).
Have a nice day!

Keep on modding dude :p

Ik ga mijn aquarium er niet voor gebruiken vind 1 pc en bijna 800 liter water mij iets teveel van het goeie :P
Reg. datum: 01 april 2004

Ik vind 't een hele mooie mod, en ook dat idee van een "drijvende" bak met luchtverversing via die bubbeltjes vind ik heel cool. Als ik me eens verveel wil ik dat wel 's maken.

Overigens: UV-licht komt niet door glas, tenminste niet het uv-licht waar algen aan doodgaan.

Keep up the nice work

Vierkante Cirkel

hoeveel geluid zou het eigenlijk dempen zon hele bak met water??, ik zat nog te denken toen ik iets las van een plantenbak mod bij die lijst met CiP.. maar als je gaat nadenken, als je zoveel zand goed aandrukt dan kan dat volgens mij best goed werken als geluidswerend, ennuh zoals plastic wat warm kan worden heb je ook niet met zand :) dus waarom niet een soort eeuh constructie bouwen van glas of hout ofzo ( soort muur waar beton tussen gestort is tussen 2 muren zeg maar, alleen dan met zand ertussen.. )

idee is wel leuk toch, neem je gekleurd zand ofzo, dan kan je nog een mooi geheel krijgen :) duinzand ofzo :D dan ga je overal waar je op vakantie bent geweest zand meenemen in een potje en dan heb je een kast die overal geweest is ;)

geek 3l337
Reg. datum: 25 april 2003

Als je je zorgen blijft maken over die opwaartse druk en de kracht hierdoor op de hechtingen met je kit, dan kun je toch ook heel simpel de pc zelf verzwaren. Wat lood doet wonderen. Simpel en zeer efficient. (hoe je het esthetische ervan gaat oplossen laat ik dan aan jou over, ben ervan overtuigd dat dat voor jou geen probleem mag zijn)

kidiboe wijzigde dit bericht 02-04-2004 11:31 (2%)
Reden: typo

When you think you've made it completely idiot-proof, nature just provides bigger and better idiots...

zie mophor
Reg. datum: 08 juni 2001

Nog een noot: De lucht in de pc-bak zal waarschijnlijk warmer zijn dan het water (CPU staat te blazen); dat betekent dat het tegen de glazen wand zal gaan afkoelen (deze wordt gekoeld door het water) => condens. Let daarmee op!

it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: