Reg. datum: 10 december 2002
Als je dan zorgt dan de boel goed gekoelt wordt dan heb je die gaten er zo in.Ik kan met die zaag zelfs agaat zagen en dat is knokehard(hardheid 9).harder dan glas..
matchles wijzigde dit bericht 31-03-2004 12:50 (5%)
quote:Robertstoppels schreef op 30 maart 2004 @ 14:20:
[...]
In ieder geval, de vissen die erin komen zullen eerst gewone (goud)vissen worden. Later maken we d'r misschien een tropisch aquarium van oid. maar dat is eerst nog niet van belang.
rally wijzigde dit bericht 31-03-2004 14:49 (7%)
Workstation: Intel i7-940, 2 x150GB Velociraptor (RAID0), eVGA 260, 12GB PC12800, Dell 24" TFT- Server: Intel Q6600, 3TB-RAID6, 8GB
Reg. datum: 04 juni 2003
Ik heb toen een off-the-shelf aquariumbak gekocht. Als koelelement het element uit een airconditioning. Vervolgens een pomp die de vloeistof over het koelelement pompt, het aquarium weer in...
Waar niemand aan dacht en wat ik dus heb gebruikt: transformatorolie... Hele bak vol.
we only make way for the man who boldly pushes past us
Reg. datum: 04 juni 2003
Transformatorolie 'ontlaadt'... zal ik maar zeggen. Het geleid stroom erg slecht, waardoor er geen kortsluiting in je elektrische apparaten enzo ontstaat. Ik had het moederbord en de hele mikmak gewoon in het aquarium liggen.... Overclocken tot en met omdat ik een temperatuur bereikte van een graad of 5....quote:LiquidSmoke schreef op 31 maart 2004 @ 15:34:
hoezo transformator olie? wat doet dat precies?
we only make way for the man who boldly pushes past us
mark_vb wijzigde dit bericht 31-03-2004 15:53 (1%)
Reden: kan geen zinnetje typen zonder typo
CG showreel: www.markvanberkel.com || Zepto Znote 6625WD: 15,4" @ 1680 x 1050/ nVidia 8600M GT 512MB/ Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 2048MB DDR2 - 800MHz DC/ 250GB 7200 rpm HD/Windows 7HP x64 & CentOS 5
Ow zo, zelfde idee als sla-olie, maar hier betreft het toch een afgeschermde bak in een 'echt' aquarium? die oplossing van jou is al vaker langsgekomen, maar neit echt praktisch voor de meeste mensen.quote:WiseGuy! schreef op 31 maart 2004 @ 15:36:
[...]
Transformatorolie 'ontlaadt'... zal ik maar zeggen. Het geleid stroom erg slecht, waardoor er geen kortsluiting in je elektrische apparaten enzo ontstaat. Ik had het moederbord en de hele mikmak gewoon in het aquarium liggen.... Overclocken tot en met omdat ik een temperatuur bereikte van een graad of 5....
Indien je wil boren in glas zijn er een paar dingen waar je rekening mee moet houden.
- Begint met een kleine boor, zorg ervoor dat dit een nieuwe zeer scherpe boor is.
- Zorg voor een zeer goede koeling van de boor. (overgieten met ether is een zeer efficiente manier, alleen zorg dan voor een goed verluchte kamer en ga niet zitten roken...
- Zet zo weinig mogelijk druk op de boor
- Zorg dat de boor volkomen stabiel staat (dus geen gewone handboor gebruiken, je zou eventueel kunnen proberen met een magneetboor, rubbertje onderleggen, rubbertje onder het glas en een stevige metalen ondergrond. Wel zorgen wat het rubber niet te dik is, want anders haalt die electromagneet niet veel meer uit)
En ten laatste : probeer het eerst uit op een klein glasplaatje, zodanig dat als het niet lukt je niet onmiddellijk een hele glasplaat verknoeit. (zou zonde zijn)
In ieder geval heel knap!
When you think you've made it completely idiot-proof, nature just provides bigger and better idiots...
Wat een toffe mod man! Durf ik amper van te dromen. Moet je wel piranha's in het aquarium gooien, hoef je geen firewall meer te installeren
Nou, ik wens je alle mogelijke succes met je mod en dat alles het houdt enzo. Ik wacht met smart op pics van het eindresultaat!
Ravencrest >> Snappie / Warlock 80 >> Doria / Shaman 70 >> Wietzakje / Druid 70 >> Gixxer600 - Leipe shit ouwe!!!
Keep up the good work! Kan em wel es komen bijkijken, waar staattie nu?
I can find them Ted; and you can nuke them!
quote:Robertstoppels schreef op 31 maart 2004 @ 09:40:
*Update*
Helaas was ie dus niet waterdicht. De siliconenkit hecht niet aan het perspex.
[afbeelding]
Ghe, dat heb ik ook geprobeerd bij mijn mod
Bleek inderdaad uiterst belabberd te hechten.
De boor koelen vind ik inderdaad een goed plan. Dat met die klei lijkt me wel wat. Maar iemand zei ook dat je dat met ether moet doen. Dat lijkt me echter niet handig want bij de minste geringste hoeveelheid ether die je binnenkrijgt val je in slaap.
Maar de overige tips over het boren zijn wel erg handig. We gebruiken idd waarschijnlijk een boorstander en zorgen ervoor dat we niet drukken op het glas.
Deze reactie begreep ik niet helemaal:
quote:Sluuut schreef op 31 maart 2004 @ 10:12:
Oh ik snap nu pas hoe hij word....
Ik dacht dat jullie een Aqarium gingen maken ind e vorm van een rechthoek, en daarin nog een Aquarium met een PC erin...
code:
1 2 3 4 _________________ | __vis_____ | | | PC | | | |_________| | |________vis_____|
Uhm, dat gaan we ook doen. Ongeveer. Lees de beginpost anders nog een keertje
Tenslotte zijn er nog wat mensen die zeggen: "Oh ja dat heb ik ook al een keertje gedaan!"
Ik zou zeggen: eerst zien, dan geloven, dus post eens een foto.
And that's the way the cookie crumbles
hoe kom je in hemelsnaam op het idee om een pc in een aquarium te bouwen,
moet zeggen het is wel gedurft.
Hmmm wat volgt ? Pc aan het plafond ?
Deze voeg ik even toe aan de favorites, die wil ik beslist volgen.
quote:ktipr schreef op 31 maart 2004 @ 19:12:
Maar iemand zei ook dat je dat met ether moet doen. Dat lijkt me echter niet handig want bij de minste geringste hoeveelheid ether die je binnenkrijgt val je in slaap.
valt ook wel weer mee hoor, je moet wel heel flink inademen om in slaap te vallen. 't Blijft wel een link stofje om mee te werken...
Erg leuk idee, maar gaan de vissen niet leip worden van de herrie?
PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker
Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury
De cd-rom speler in de kast. Hiervoor moet nog een dunne plaat hout/plastic komen met een leuke naam of logo erop.

We hebben even 2 draadjes vastgesoldeerd aan het open/close-knopje. Zo kunnen we de cd-rom speler nog makkelijk openen als het nieuwe frontje ervoor zit.

Een gat voor de fans samen met wat lossen houten latjes. De latjes zijn nog niet helemaal goed op maat, maar het geeft wel een goede impressie van hoe het gaat worden. De latjes zorgen er samen voor dat de lucht in de cilinders wordt geperst.

Een paar inkopen gedaan.

Lijm, geschikt voor Perspex.

Deurknopje

Luchtpompje, voor het leuke effect

Deurknopje in het deurtje.

Voor de mensen die nog niet helemaal snappen hoe het nou precies gaat worden, heb ik ff een fototje gemaakt. In die middelste bak komt dus de pc (uiteraard met een deksel erop).

it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!
ik ben iig heel erg beniewd naar het eindresultaat
Schiksie wijzigde dit bericht 31-03-2004 20:46 (91%)
Reden: Dubbel post
Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit
Hi hi tropische vissen, daar gaat je koelingquote:
In ieder geval, de vissen die erin komen zullen eerst gewone (goud)vissen worden. Later maken we d'r misschien een tropisch aquarium van oid. maar dat is eerst nog niet van belang.
De boor komt trouwens binnenkort, nu alleen nog even een boorstander regelen.
Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit
Reg. datum: 23 maart 2004
maare echt supervet ziet het eruit hoor!!
(Trouwens nagedacht over schoonmaken? Na 3 weken vissen erin te hebben gehad is alles groen
Specs
Showcase fotografie
Paint should be on the ceiling.. not on my head....
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.