Hoofdcategorieën
Topicacties

[CIP] Aquarium PC

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Nog steeds gek op anime.

Even gevolgd deze topic en lezen van de adviezen van sommige mensen hou ik rekening mee dat deze gewaagde aquariummod wellicht gaat mislukken omdat er lekkage optreedt na een tijdje.

En koikarper houder hier meldt nog over speciale lijm en hoe het moet lijmen. Dat advies is zeker nogal laat aangekomen hier omdat bakken al gelijmd zijn = dat is vragen om mislukkeling.

De chat sfeer en 'opschieten ik wil wat zien' zal de sfeer niet goed maken, vooral bij mod bouwer. Teveel druk op project zetten vergroot mislukkelingen nog meer.
Beter je kop houden en geduld bewaren. De chat situatie en doorpraten maakt het niet beter op. Eigenlijk moet mod bouwer de topic leiden, niet jullie... :X

En ik kan hier al snel conclusie trekken waarom het lang duurt: het is slecht voorbereide mod project. Want in het begin zijn er al mislukkelingen (persplex/glas lijmen) dus de mod bouwer had zo'n tegenvaller niet verwacht. Hij had gewoon naar aquariumbouwer moeten lopen voor advies & lijmsoorten.
Glas boren mag hij ook wel keertje bij aquarium bouwer doen, of advies vragen.

Dit verklaart ook deels in de latere stadium: de moeilijkste stappen komen nu, de mod bouwer wil eerst alles uitzoeken en kan dus niet hier zo snel reageren voordat hij juiste antwoord heeft gevonden.
De moeilijke deel zal erg lang duren voor een iemand die slecht heeft voorbereid.

Het spijt me. Ik vind zelf ook erg mooie mod, maar het is zeer gewaagd en bijzonder moeilijk. _/-\o_ En ik verwacht hier grote kans op mislukkeling en het zal lang duren door vele tegenvallers. Gezien nieuwe adviezen pas laat komen, ben ik van mening dat hele mod project even overnieuw moet: beter voorbereiden, informeer je bij experts (aquarium bouwer dus) en zo komt de project veel sneller af.
Voor elke aquarium mod geldt zeker: goed lijmen met juiste lijm bespaart ellende dan zoeken naar 'mogelijke' lijm. Het scheelt frustratie en tegenvallers en geen lekrisico's. ;(

(Ik heb ook net casemod in planning dat beeld heeft van een aquarium, maar dit keer alleen water in de wanden, en middenin helemaal open. En geen vissen.)

Opvouwbare DDRmat - Nieuwsgierig?

Reg. datum: 04 april 2004

quote:
MysticalQ schreef op 28 april 2004 @ 15:14:
heb gedult... ik denk dat iedereen wel een update wil... maar als hij geen tijd heeft!!!

btw! ik heb de CIP al een tijdje gevolgt.... zeker wel mooie uitwerking!! hopen dat je aquarium niet gaat lekken... zoals John_hoek al zei...!

succes met je tentamens en met de mod!

*bookmarked a long time ago!

Idd, beetje dom om je examens te laten vallen voor dit. Kun je je na de examens volledig op storten, hebben we ook iets om naar uit te kijken.

Btw: ziet er goed uit, ben ook benieuwd hoe word. Complimenten _/-\o_

Reg. datum: 11 september 2003

quote:

Tja, ik krijg nu het beetje een idee alsof je denkt dat we niks aan voorbereiding hebben gedaan.

Dat hebben we echter wel :)

Van tevoren hebben we berekend wat de kracht zou zijn op verschillende onderdelen in een aquarium. Ook zijn we bij meerdere bedrijven geweest ivm. het boren in glas. Echter kan dat hier niet in de buurt (ook niet bij de aquarium zaak, daar kostte het 50 euro per gat (dus keer 8 dan --> ¤ 400,-))

De gaten laten we nu boren door een bedrijf in duitsland (via het werk van m'n vader).

Verder wil ik nog even vertellen dat in dit aquarium bovendien iets wordt verwerkt dat je nog nooit eerder hebt gezien. :) Maar das voorlopig een verrassing. Ik kan alvast wel verklappen dat het wordt bestuurd door de pc zelf (via printerpoort).

Afgelopen dagen heb ik hier en daar wat uurtjes bijelkaar gesprokkeld, voor een centraal verzamelpunt van alle schakelaars, schema's, etc. etc. Dit wordt een grote printplaat met daarop oa. een hdd led meter, een regelbare fanbus, computergestuurd (nee, dit is niet de verrassing, ondanks dat het via de pc wordt bestuurd) licht via de pc (ook via schakelaar te schakelen) en meer. De fans zijn regelbaar, maar ook via een schakelaar aan of uit te schakelen (een push-to-contact schakelaar, dus daar zijn ook nog weer extra schematjes voor gemaakt).

automatische vissenvoerbak met sheduler :D

/me

killswitch+switch= death switc
Reg. datum: 26 februari 2003

ff over die verasing: is het toevallig een big-ass grafisch lcd wat in een dubbele wand van het aquarium komt te zitten.

zou wel erg nice zijn. Of heb ik je nu op een idee gebracht ;)
Ali Chemicali
Reg. datum: 18 maart 2004

misschien is de verrassing een printer? >:) }) 8)7 :D

Ali Chemicali wijzigde dit bericht 02-05-2004 23:39 (17%)

Ali Chemicali In Irakistan ga ik stappen met de Ku Klux Klan

Ali Chemicali
Reg. datum: 18 maart 2004

of nog beter: een soort van fanbus voor de lichten in zijn huis :D

Ali Chemicali In Irakistan ga ik stappen met de Ku Klux Klan

FV
Reg. datum: 06 september 2002

Nee jullie zitten ernaast :o , het wordt een 'via printerpoort gestuurde electronische vis' :P :+

PcFer wijzigde dit bericht 03-05-2004 09:50 (11%)

hallo

Drankorgeltje
Reg. datum: 02 maart 2003

water veroorzaakt kortsluiting, hmm doe er olie in, geen lucht uitlaat, olie wordt warm ..... jongs, aan tafel, de gebakken vis is klaar >:) :9

(een P4 3.4 Ghz EE geeft uiteraard het beste resultaat, alhoewel een tbird of palo ook wel wil >:) :Y) )
Reg. datum: 02 december 2003

quote:
effex schreef op 02 mei 2004 @ 20:15:
automatische vissenvoerbak met sheduler :D
dit is een vrij standaard toevoeging voor een aquarium, dus dat zou niet echt een vernieuwend iets zijn >:)

Reg. datum: 11 september 2003

Helaas helaas, niet geraden. Ik kan wel zeggen dat een van jullie een klein beetje in de buurt zat. Meer zeg ik niet, totdat het af is :D

pro

Is het een onderwater webcam? Of een LCD dat vissen projecteerd (dat de film finding nemo afspeelt).

Iets dat met de vissen interactie heeft lijkt me wel leuk.
The Joy of Posting

Ik blijf dit een geweldig project vinden en hoop dat het helemaal gaat lukken :D _/-\o_

Een webcam op de LPT poort lijkt mer erg onwaarschijnlijk . Maar een webcam die 24 uur/dag je vissen broadcast over het hele internet lijkt me wel retegaaf :D . Dus als je een plekkie hebt , zeker een webbie erbij proppen .

Ik denk idd meer in de trant van een onderzeebootje wat trajectmatig rondvaart ofzo . Of een CCFL (CCFishL) in het vissenhuisje e.d. .

Laat het eens snel weten ! Ik word/ben schieuwnierig :P

Let's put a smile on your face!

quote:
Khaine666 schreef op 03 mei 2004 @ 12:40:
Een webcam op de LPT poort lijkt mer erg onwaarschijnlijk .

Ik denk dat ze een automatisch draaiend statief bedoelen.. niet de webcam zelf ;)

Trace-and-track systeem.. webcam volgt volautomatisch de op dat moment dikste vis? :P

Penguin Squad
Reg. datum: 01 januari 2004

quote:
frickY schreef op 03 mei 2004 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat ze een automatisch draaiend statief bedoelen.. niet de webcam zelf ;)

Trace-and-track systeem.. webcam volgt volautomatisch de op dat moment dikste vis? :P

Electronic fish breeder 2000:

-Feeds the fishes whenever they need it
-Puts the fat fish on diet
-integrated FBC: Fish Birth Control :P

Wordt vast en zeker een coole mod ;)

------Specs------

Modder-eter?
Reg. datum: 23 maart 2004

Ja, precies en ook nog die automatische aquariumschoonmaker uit finding nemo.

Nee het is idd wel een heel tof ding als ik begrijp wat robert bedoelt, maar jullie zitten allemaal wel erg moeilijk te denken. Die webcam wouden we er trouwens wel in doen. Zonder dat track and trace programma dan. En dan idd een livebroadcast op het internet.
Maar het probleem is een beetje dat de binnenste doos helemaal dicht komt te zitten, dus moeten we een webcam daar dan in gaan stoppen en kunnen we er dan nooit meer bij. En ik weet niet of we nog ruimte hebben in dat ding.

And that's the way the cookie crumbles

pro

Dus het is eenvoudiger?
Gewoon de verlichting aan en uit zetten dan?
weehhh:) stinkend!
Reg. datum: 03 januari 2004

quote:
ktipr schreef op 04 mei 2004 @ 11:23:
Ja, precies en ook nog die automatische aquariumschoonmaker uit finding nemo.

Nee het is idd wel een heel tof ding als ik begrijp wat robert bedoelt, maar jullie zitten allemaal wel erg moeilijk te denken. Die webcam wouden we er trouwens wel in doen. Zonder dat track and trace programma dan. En dan idd een livebroadcast op het internet.
Maar het probleem is een beetje dat de binnenste doos helemaal dicht komt te zitten, dus moeten we een webcam daar dan in gaan stoppen en kunnen we er dan nooit meer bij. En ik weet niet of we nog ruimte hebben in dat ding.
dan kan je de webcam toch in een aparte waterdichte behuizing doen ergens in een hoek? dan zie je gelijk ook de pc in t aquarium zitte...;) veel vetter

i stink your ass!

Kan iemand me uitleggen waarom men steeds probeerd dit topic weer naar boven te schoppen zonder dat er bijzondere updates zijn?

Het is een onwijs mooi project en ik hoop ook van harte dat alles goed gaat lukken maar vindt geen reden waarom men steeds met onzin moet reageren op dit topic.

Bulligan, Hooligan@Kazzak || Juzamdjinn, Holygan@Stormrage

Reg. datum: 13 mei 2003

quote:
Hooli-gan schreef op 04 mei 2004 @ 17:33:
Kan iemand me uitleggen waarom men steeds probeerd dit topic weer naar boven te schoppen zonder dat er bijzondere updates zijn?

Het is een onwijs mooi project en ik hoop ook van harte dat alles goed gaat lukken maar vindt geen reden waarom men steeds met onzin moet reageren op dit topic.

Wat is er nou mis met een lekkere nutteloze fantasie? Of mag hier alleen serieus gecasemod worden? Alsof het bloedserieus werk is.... :s
Maar een update zou idd wel leuk zijn!

quote:
hasse_m schreef op 04 mei 2004 @ 14:34:
Dus het is eenvoudiger?
Gewoon de verlichting aan en uit zetten dan?
als t van die UV visjes uit japan zijn kan dat best mooi zijn hoor :D

/me

Reg. datum: 09 maart 2004

quote:
effex schreef op 05 mei 2004 @ 20:33:
[...]

als t van die UV visjes uit japan zijn kan dat best mooi zijn hoor :D
moet die dr wel een uv ledje in stoppen :D

Hulde aan de PaTs

Of je doet gewoon lekker goedkoop en koopt 6 goudvissen en hangt er een ccfl aan

Edit:
Waarom stop je er niet gewoon een aapje in ofzo , is toch ook een goed alternatief voor vissen als het met het water niet lukt

Arek wijzigde dit bericht 09-05-2004 13:52 (48%)

-----specs-----

Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
MrDummy schreef op 02 mei 2004 @ 17:14:
Even gevolgd deze topic en lezen van de adviezen van sommige mensen hou ik rekening mee dat deze gewaagde aquariummod wellicht gaat mislukken omdat er lekkage optreedt na een tijdje.

En koikarper houder hier meldt nog over speciale lijm en hoe het moet lijmen. Dat advies is zeker nogal laat aangekomen hier omdat bakken al gelijmd zijn = dat is vragen om mislukkeling.

De chat sfeer en 'opschieten ik wil wat zien' zal de sfeer niet goed maken, vooral bij mod bouwer. Teveel druk op project zetten vergroot mislukkelingen nog meer.
Beter je kop houden en geduld bewaren. De chat situatie en doorpraten maakt het niet beter op. Eigenlijk moet mod bouwer de topic leiden, niet jullie... :X

En ik kan hier al snel conclusie trekken waarom het lang duurt: het is slecht voorbereide mod project. Want in het begin zijn er al mislukkelingen (persplex/glas lijmen) dus de mod bouwer had zo'n tegenvaller niet verwacht. Hij had gewoon naar aquariumbouwer moeten lopen voor advies & lijmsoorten.
Glas boren mag hij ook wel keertje bij aquarium bouwer doen, of advies vragen.

Dit verklaart ook deels in de latere stadium: de moeilijkste stappen komen nu, de mod bouwer wil eerst alles uitzoeken en kan dus niet hier zo snel reageren voordat hij juiste antwoord heeft gevonden.
De moeilijke deel zal erg lang duren voor een iemand die slecht heeft voorbereid.

Het spijt me. Ik vind zelf ook erg mooie mod, maar het is zeer gewaagd en bijzonder moeilijk. _/-\o_ En ik verwacht hier grote kans op mislukkeling en het zal lang duren door vele tegenvallers. Gezien nieuwe adviezen pas laat komen, ben ik van mening dat hele mod project even overnieuw moet: beter voorbereiden, informeer je bij experts (aquarium bouwer dus) en zo komt de project veel sneller af.
Voor elke aquarium mod geldt zeker: goed lijmen met juiste lijm bespaart ellende dan zoeken naar 'mogelijke' lijm. Het scheelt frustratie en tegenvallers en geen lekrisico's. ;(

(Ik heb ook net casemod in planning dat beeld heeft van een aquarium, maar dit keer alleen water in de wanden, en middenin helemaal open. En geen vissen.)

ik denk juist dat t ze wel lukt omdat ze nu mensen hebben die goed advies geven, en dus hooguit de bak opnieuw moeten maken, wat wel te doen is, en alle problemen gelijk verhelpt

dus mr dummy graag even wat positievere insteek voortaan, als iets moeilijk gaat, altijd positief blijven :)

Reg. datum: 13 mei 2003

waarom stop je de pc niet in een een plastic tas, en gooi je hem in bad of de vijver? weet je iig dat hij waterdicht is, en dat het lukt :P

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: