Reg. datum: 09 maart 2004
Reg. datum: 09 maart 2004
(tsja, vissen houden niet zo van stikstof systemen
/* bookmarked!
<<Specs>> [/url] | Proud member of the openFRAG game development community -=[openfrag.org]=-
* Spiller kijkt naar zn eigen 110liter aquarium en ziet een dooie vis liggen
Drive it like you can afford to fix it.
hoe ga je gaten maken in die limo glazen? anders kunnen de kabels er niet uit lijkt mij.
C'est le ton qui fait le musique. | BINK software | HomePage | me @ linkedin
quote:ProFox schreef op 30 maart 2004 @ 19:53:
heb niet alle posts doorgelezen dus maybe is het al gevraagt
hoe ga je gaten maken in die limo glazen? anders kunnen de kabels er niet uit lijkt mij.
zeer orgineel idee (veel mensen hadden het idee al maar niemand had het lef om het uit te voeren
)
We zagen gewoon de bodem van de glazen af (foto's komen vandaag of morgen).
En wat betreft het lijmen van perspex mbv een gleuf freesen. Dat wil ook niet. Er is geen enkele lijm die perspex met glas waterdicht kan verlijmen. We zijn gekomen tot 3/4 van het aquarium, maar als je hem verder vult, spuit alles eruit.
Reg. datum: 29 februari 2004
( zo een fluitje van een cent moeten wezen voor mij )
Mail maar via msn ( het logistieke gedeelte is voor je zelf natuurlijk )...........
GmC-fan wijzigde dit bericht 30-03-2004 20:14 (30%)
Reden: aanvulling
GmCman
Verder veel succes met je mod, en zoals het er nu uitziet gaat het wel iets heel erg bijzonderds worden
Luchtlicht | D'Mob | You are free to do as we tell you to.
Iets van 60 liter gaat er in het aquarium. Bovendien komt eronder een extra plaat hout voor de stevigheid.quote:sleeping_hollow schreef op 30 maart 2004 @ 20:10:
Zorg iig wel dat je gewichtondersteuning genoeg is, zo'n aquarium kan knap zwaar worden. bakkie hier naast mij (100 * 40 * 40 cm) is al knap 160 kilo. Zou vervelend zijn als je hele mod bijna af is, en dan alles kapot gaat omdat je kastje het niet zou houden.
Verder veel succes met je mod, en zoals het er nu uitziet gaat het wel iets heel erg bijzonderds worden
Reg. datum: 10 december 2002
Anders knapt je bak.er hoeft maar een zandkorreltje te liggen en end of story..
Hele gave mod, alleen heb ik niet zo veel vertrouwen in dat onderstel. Lijkt me erg wankel. Zoals al vaker is gezegd, zo'n grote bak met water wordt héél erg zwaar. En ik betwijfel of de basis van de voet breed genoeg is.
Maar nogmaals: hele gave mod
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.
specs | HP Elitebook 8530w | HP NC2133 netbook |'De klant komt altijd van rechts.'
'Het risico van een slim voorstel is dat je de kans loopt te worden aangewezen om het uit te voeren.'
Ik heb het al eens gezien op een lanparty.
Heb alleen geen foto's ervan.
Hij had er ook nog allemaal leuke visjes erin zitten die hij 3 dagen heeft moeten voeren.
Alleen het principe was iets anders, hij had de aquarium op de pc gebouwd.
In dit aquarium zat 1,5 meter pijp in om als radiator te fungeren.
Waarmee hij ...........je raadt het al zijn waterkoeling mee koelde.
maar het idee was ongeveer gelijk.... in mijn ogen.
Werden die visjes dan niet veel te warm? Ik bedoel, als je drie dagen aan het gamen bent, dan zal de temperatuur van het water aan het einde van de dag wel behoorlijk oplopen lijkt mequote:mysteryofswitch schreef op 31 maart 2004 @ 02:40:
Hij had er ook nog allemaal leuke visjes erin zitten die hij 3 dagen heeft moeten voeren.
..:: Specs :: Foto-site :: Icon-changer ::.. Doe eens gek, verander mijn icoontje :)
[quote]mysteryofswitch schreef op 31 maart 2004 @ 02:40:
pcies waar ik aan zat te denken, maar daarvoor heeft ie die 2 buizen, fannetje erop en je hebt een flinke luchtstroming, maar ik ben benieuwd, het word geen koudwater-aquarium denk ik, eerder tropischquote:Werden die visjes dan niet veel te warm? Ik bedoel, als je drie dagen aan het gamen bent, dan zal de temperatuur van het water aan het einde van de dag wel behoorlijk oplopen lijkt me
quote:Robertstoppels schreef op 30 maart 2004 @ 20:02:
[...]
Wat betreft het lijmen van perspex mbv een gleuf freesen. Dat wil ook niet. Er is geen enkele lijm die perspex met glas waterdicht kan verlijmen. We zijn gekomen tot 3/4 van het aquarium, maar als je hem verder vult, spuit alles eruit.
Dit kan een druk probleem zijn. Nu kan ik me niet voorstellen dat er voor 60 liter water heel veel druk op het glas/perspex komt te staan, maar je zou het toch kunnen proberen om het langzaam op te bouwen.
Allereerst heeft de aquarium-siliconen (althans ik zag aan de tubes dat jullie deze gebruiken) 48 tot 96 uur nodig om volledig te drogen en te hechten. Daarna zou ik eerst een bodem water in de bak zetten (ongeveer 10 cm tot 15 cm hoog) De volgende dag weer een laag water erbij en zo bouw je het in een paar dagen op.
Ik heb zelf aquariums gebouwd en ook daar was dit een veel voorkomend probleem om een bak in een keer waterdicht te krijgen en hem te houden.
Je zou als laatste (als alles niet werkt en lukt) altijd nog constructielijm kunnen proberen (van bison) en de randen afdichten met siliconen..
Het is allicht het proberen waard.
Voor de rest ziet hij er uitstekend uit.. Keep up the good work.
Eerst even testen of het aquarium waterdicht is.

Helaas was ie dus niet waterdicht. De siliconenkit hecht niet aan het perspex.

De bodems van de limonadeglazen zagen met een tegelsnijder. Dat verliep verder allemaal prima.

Gat zagen voor de voeding.

Voeding in het meubel bouwen. Ook een paar extra stopcontacten voor de verlichting en een water- en luchtpomp.

Achteraanzicht.

Nog even wat gaten boren voor de luchtcirculatie-fans.

Zal dit topic ff in mijn bookmarks zetten, zodat ik alles mooi kan volgen
En ik zou trouwens een plaat onder je meubel zetten, zodat je draagvlak een stuk groter is. Anders gaat ie zeker om en das zonde!
Herby wijzigde dit bericht 31-03-2004 09:47 (31%)
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | rules
quote:LongJohn schreef op 31 maart 2004 @ 09:28:
[...]
Dit kan een druk probleem zijn. Nu kan ik me niet voorstellen dat er voor 60 liter water heel veel druk op het glas/perspex komt te staan, maar je zou het toch kunnen proberen om het langzaam op te bouwen.
Allereerst heeft de aquarium-siliconen (althans ik zag aan de tubes dat jullie deze gebruiken) 48 tot 96 uur nodig om volledig te drogen en te hechten. Daarna zou ik eerst een bodem water in de bak zetten (ongeveer 10 cm tot 15 cm hoog) De volgende dag weer een laag water erbij en zo bouw je het in een paar dagen op.
Ik heb zelf aquariums gebouwd en ook daar was dit een veel voorkomend probleem om een bak in een keer waterdicht te krijgen en hem te houden.
Je zou als laatste (als alles niet werkt en lukt) altijd nog constructielijm kunnen proberen (van bison) en de randen afdichten met siliconen..
Het is allicht het proberen waard.
Voor de rest ziet hij er uitstekend uit.. Keep up the good work.
Okay, ik weet niet meer precies hoe het ging, maar het was ongeveer zo:
we hadden de allereerste keer de perspex onderkant met siliconenkit aan de glazen wanden gekit. 2 dagen later gingen we dit testen op waterdichtheid. Toen er nog geen water in zat gingen we even kijken naar de lijmranden, en we konden al zien dat de siliconenkit van de perspex afstond. Er kon gewoon lucht onder komen, en toen al trokken wij de conclusie dat de siliconenkit niet aan perspex hechtte.
Toen gingen we toch maar even testen of de bak waterdicht was, en toen volgde de plaatjes die je op de vorige post kunt zien. De bak was nog niet waterdicht.
Hierna kochten we speciale lijm die aan glas, en aan perpspex hecht. De oude onderkant konden we er met heel weinig kracht onder de onderkant eruit duwen. Toen gingen we de perspex onderkant met deze speciale bison lijm aan het glas plakken, en ook direct de houten onderplank aan de onderkant. Na weer 2 dagen hebben gewacht gingen we kijken of de lijm goed had gehecht, en we zagen nu weer iets gelijks, behalve dat we nu zagen dat de lijm niet goed aan het glas hechtte. Maar in ieder geval al beter dan de siliconenkit aan het perspex.
We gingen ook nu even testen op waterdichtheid, maar al na 2 cm water zagen we de houten onderplank nat worden.
Nu gingen we een extra dikke laag van die lijm over de oude rand spuiten, en lieten dit weer 2 dagen drogen. Toen we nu keken zagen dat er bellen in de lijm waren gekomen ter grootte van een doperwt. Na deze bubbels te hebben opengemaakt en deze gevuld hadden met lijm lieten we de hele zaak weer 2 dagen rusten.
Na die 2 dagen bleek dat de bubbels enigzins terug waren gekomen. Toch gingen we nu testen, en we zagen na ongeveer 15 cm dat de bak toch op enkele plekken lek was. Dus weer de hele zaak gedroogd, en weer op die plekken extra extra gelijmd.
Wéér 2 dagen laten gingen we weer kijken of hij waterdicht was, en op het eerste gezicht ging het heel goed. Toen de bak helemaal vol was was er nog niet 1 druppeltje water uitgestroomd. Het was dan toch eindelijk gelukt!!!!
Dus we lieten de bak nog eventjes staan om te kijken of hij het ook eventjes vol hield.
Maar na 5 minuten begon er toch iets te druppelen aan de achterkant, en 20 seconden later spoot het er met grote kracht uit. Logisch want er stond heel veel druk achter.
Daarom gaan we nu toch maar proberen om gaten in een glasplaat te krijgen, want de pc kubus is helemaal van glas, en die was in 1 keer waterdicht.
And that's the way the cookie crumbles
ik blijf het volgen het begint al mooi vorm aan te nemen!
Succes met het boren van de gaten in de glasplaat.. Ik vind het resultaat vast wel hier terug
Reg. datum: 09 oktober 2003
Is het niet mogelijk om dat plexiglas te versmelten??
Dan heb je zeker wel een Waterdicht aquarium
Coole mod overigens. Veel succes er verder mee
Ik dacht dat jullie een Aqarium gingen maken ind e vorm van een rechthoek, en daarin nog een Aquarium met een PC erin...
code:
1
2
3
4
| _________________ | __vis_____ | | | PC | | | |_________| | |________vis_____| |
Sluuut wijzigde dit bericht 31-03-2004 10:15 (7%)
Cze, jak leci?
damn, die update niet gezien
LiquidSmoke wijzigde dit bericht 31-03-2004 13:06 (9%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.