Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
MSalters schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:56:
Check even de doos van de x20, of dit modellen zijn met kaartgarantie. Dan krijg je eenmalig een gratis HOME download. Inderdaad, bij die map zitten geen IQ routes en gezien het prijsverschil zou ik dat ook negeren. De 920 heeft dubbel zoveel geheugen als de 720, maar daar heb je eigenlijk alleen wat aan als je er MP3s op wil zetten. Plus, een 2GB SD kaartje kost geen 50 euro en daar kun je ook MP3s van spelen.
Maar voor de rest dat EPT is dat marketing of is dat de meerprijs waard ?
Die bt remote is ook niet echt wauw.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Reg. datum: 11 augustus 2008

dag mensen,

ik heb me nu al een paar dagen beziggehouden met mijn tomtom go 710 te voorzien van de laatste dingen. momenteel staat er navcore 8.011 op en western and central europe 805. op. alles blijkt goed te werken maar wel een paar vraagjes...

elke keer ik hem uitschakel en terug wil gebruiken krijg ik handjes van tomtom met tromgeroffel en dan de gele balk die volloopt. pas daarna kom ik in het programma terecht.

mijn computerstem kan ik af en toe eens testen in het spraakmenu maar ik kan er geen gebruik van maken tijdens het navigeren.

heeft er iemand ervaring met deze problemen? zoja, is er iets aan te doen?

groeten

spiesse

tomtom, the easy way...

quote:
carnager schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:32:
Iemand enig idee hoe je die 6 maanden free trial van HD Traffic inschakelt? Heb een Go 930 HD Traffic gekocht maar hoe je je 6 maanden krijgt, zoals vermeld op de (gesealde) doos, staat nergens.. Had eigenlijk een kaartje ofzo verwacht, of dat íe het gewoon gelijk zou doen. Dus niet... :S
Als het goed is moet die het meteen al doen. Wel even je een TT account aanmaken op de internet site en invoeren in je TT.

quote:
haroldso schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:34:
[...]
Als het goed is moet die het meteen al doen. Wel even je een TT account aanmaken op de internet site en invoeren in je TT.
Mja, heb gistermorgen maar met tomtom gebeld want ondanks dat ik een account had gemaakt en ingevoerd op tomtom bleef hij het niet doen. In de namiddag begon het te werken, al krijg ik nu bij tomtom services weer iets dat account niet goed is qua username/password, ondanks dat ik het al meermaals gecheckt en gecontroleerd heb. Maargoed, hd-traffic werkt iig.. Op de tomtom site staat mn vraag nog op research... Straks maar s testen of alles het vandaag gaat goen.. ;]

Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl || Volg je bankbiljetten over de wereld: MoneyTracker! http://www.sdvanime.com

Misschien wel serverproblemen bij TT. Had ik de vorige keer ook last van. Kreeg ik ook zo'n foutmelding toen ik wou updaten via TT Home.

quote:
spiesse schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:18:
ik heb me nu al een paar dagen beziggehouden met mijn tomtom go 710 te voorzien van de laatste dingen. momenteel staat er navcore 8.011 op en western and central europe 805. op. alles blijkt goed te werken maar wel een paar vraagjes...

elke keer ik hem uitschakel en terug wil gebruiken krijg ik handjes van tomtom met tromgeroffel en dan de gele balk die volloopt. pas daarna kom ik in het programma terecht.
Dat is je TomTom die boot. Net zoals een PC draait een TomTom een Operating System (Linux) en dat start niet instantaan.

TomTom HOME 2.2 Windows en Mac

quote:
haroldso schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:39:
Misschien wel serverproblemen bij TT. Had ik de vorige keer ook last van. Kreeg ik ook zo'n foutmelding toen ik wou updaten via TT Home.
Kan zijn ja.. Situatie gister is verder onderanderd gebleven..

Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl || Volg je bankbiljetten over de wereld: MoneyTracker! http://www.sdvanime.com

Ik heb momenteel problemen dat ik mijn TT account gegevens niet kan invoeren in mijn navigatiesysteem. Hij komt dan met een foutmelding dat mijn inloggegevens niet kloppen, en dat terwijl ik dezelfde gegevens gebruik om op de TT website in te loggen. Heeft iemand misschien dezelfde problemen, en heeft iemand een oplossing hiervoor? Ik heb de TT Go 730 HD Traffic. Terugzetten naar fabrieksinstellingen mocht niet baten.

Heb je wel GSM-ontvangst? Mijn TT geeft soortgelijke problemen als ik geen (goede) ontvangst heb, als ik dan buiten ben of dicht bij het raam dan werkt het wel goed.
GSM ontvangst heb ik wel, want het blauwe lampje brand en ik heb ook genoeg satalietjes. Het probleem is dat ik niet gebruik kan maken van de plus-diensten van TomTom, zoals bijvoorbeeld het weer etc., omdat hij via mijn navigatiesysteem mijn inlognaam en password niet accepteerd. Ik heb ook al TomTom support gecontact, maar nog geen antwoord teruggekregen.

quote:
haroldso schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:09:
Ik heb momenteel problemen dat ik mijn TT account gegevens niet kan invoeren in mijn navigatiesysteem. Hij komt dan met een foutmelding dat mijn inloggegevens niet kloppen, en dat terwijl ik dezelfde gegevens gebruik om op de TT website in te loggen. Heeft iemand misschien dezelfde problemen, en heeft iemand een oplossing hiervoor? Ik heb de TT Go 730 HD Traffic. Terugzetten naar fabrieksinstellingen mocht niet baten.
Ik heb exact hetzelfde, nu al gedurende een week..
Bij tomtom staat de status nog altijd op 'research'.
GSM ontvangst is top: helemaal vol bereik.
NB Eerst wilde HD traffic niet en de normale tomtom plusservices (weerbericht o.a.) wilden wel.. Maar sinds HD traffic het is gaan doen werken dus die plusservices niet meer met inderdaad het username/wachtwoord probleem, welke identiek zijn aan wat ik op de tomtom site gebruik.

quote:
carnager schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:14:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, nu al gedurende een week..
Bij tomtom staat de status nog altijd op 'research'.
GSM ontvangst is top: helemaal vol bereik.
NB Eerst wilde HD traffic niet en de normale tomtom plusservices (weerbericht o.a.) wilden wel.. Maar sinds HD traffic het is gaan doen werken dus die plusservices niet meer met inderdaad het username/wachtwoord probleem, welke identiek zijn aan wat ik op de tomtom site gebruik.
Ik heb al contact gehad met TomTom en zij hebben mij de clear-flash tool opgestuurd die ik moest gaan toepassen, maar helaas zonder resultaat. Ik kon alle instellingen weer opnieuw gaan doen, maar het probleem blijft. Het gekke is dat in het begin alles het gewoon deed, maar sinds deze week niet meer. Ik heb maar weer de vraag gesteld aan TomTom dat hun oplossing niet werkt. Nu maar hopen dat zij wel met een goede oplossing komen. Ben in iedergeval blij dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Ik hou je wel op de hoogte...

quote:
haroldso schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:00:
[...]
Ik heb al contact gehad met TomTom en zij hebben mij de clear-flash tool opgestuurd die ik moest gaan toepassen, maar helaas zonder resultaat. Ik kon alle instellingen weer opnieuw gaan doen, maar het probleem blijft. Het gekke is dat in het begin alles het gewoon deed, maar sinds deze week niet meer. Ik heb maar weer de vraag gesteld aan TomTom dat hun oplossing niet werkt. Nu maar hopen dat zij wel met een goede oplossing komen. Ben in iedergeval blij dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Ik hou je wel op de hoogte...
Ja, ze hebben mij al eens min of meer hetzelfde laten doen door op de reset knop onderop de tomtom te duwen een halve minuut.. Kon ik ook alle instellingen weer opnieuw invoeren. Zonder het gewenste resultaat, helaas..
Status is nog altijd 'in research' volgens de site.

On a side-note: HD-traffic werkt wel ècht super hoor! :D

carnager wijzigde dit bericht 19-08-2008 19:09 (3%)

quote:
carnager schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:08:
[...]

Ja, ze hebben mij al eens min of meer hetzelfde laten doen door op de reset knop onderop de tomtom te duwen een halve minuut.. Kon ik ook alle instellingen weer opnieuw invoeren. Zonder het gewenste resultaat, helaas..
Status is nog altijd 'in research' volgens de site.

On a side-note: HD-traffic werkt wel ècht super hoor! :D
Dat klopt, echt super! Als ons probleem is opgelost ben ik ook een reuze tevreden gebruiker van mijn TomTom Go 730 HDT. Superapparaat! Ik had hiervoor de Navigon 7110, maar deze TomTom is toch een hogere klasse.

Tomtom is blijkbaar aan het rommelen geweest met m'n account..
Op de tomtom heb ik nu, naast hd traffic, weer het weerbericht en buddys terug.
Zoals het hoort, zegmaar.

MAAR: Als ik naar buddys ga en ik wil het vernieuwen of een buddy toevoegen, dan zegt-ie dat ik me nog niet heb aangemeld op tomtom plus.. Wat dus wel degelijk het geval is. Lijkt bijna wel of de tomtom een soort schijn-account aanspreekt in plaats van mijn normale account. Ongeacht of ik het nogmaals instel... :S

Wat ik ook merk, deze moderne tomtom weigert pertinent een bepaalde binnendoor-route die ik al jaren rijd te plannen. Ongeacht hoe vaak ik hem alternatieven laat berekenen, hij blijft me er omheen leiden.. Enkel als ik onderweg ben en 2 automatische herberekeningen heb gehad en het écht niet meer anders kan, gaat hij de binnendoor route oppakken. Scheelt toch anderhalve kilometer op de kortst berekende route en is pakweg even snel als de snelst berekende route..
Jammer dat de groenkakkers dat kennelijk toch voor elkaar hebben gekregen, want m'n antieke tomtom software op pda plande wel netjes die binnendoor-route! :S

Ja die van mij doet het ook weer...eindelijk!

Mij lijkt de volgende vraag wel goed passen in dit topic.

M'n oom heeft al iets meer dan een jaar een Go 910. Hij is er erg tevreden over, tot een maand geleden. Hij weigert gewoonweg een fix te vinden. Resetten hebben we al zeker 10x gedaan, zonder resultaat. Daarna heb ik em maar aan de pc gehangen met TTHome. De Quick-Fix update uitgevoerd, netjes herstart, maar nee. Het maakt helaas niks uit. We lieten hem ook een half uur buiten, geen resultaat. Via Google kan ik weinig vinden over mensen die hetzelfde probleem hebben (laat staan een oplossing).

Nu is mijn vraag, is ie domweg stuk? Lijkt mij persoonlijk vreemd, aangezien hij altijd in een hoesje zit en hij werkelijk nooit is gevallen. Het probleem is dan ook gewoon opeens gekomen, niet na het verrichten van een handeling of iets dergelijks.

Iemand...? :)
Mogelijk zou een compleet nieuwe installatie kunnen helpen alsmede een update naar de laatste versie van de software 7.162 meen ik.

Guardian Angel wijzigde dit bericht 29-08-2008 22:47 (37%)

quote:
Guardian Angel schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:45:
Mogelijk zou een compleet nieuwe installatie kunnen helpen alsmede een update naar de laatste versie van de software 7.162 meen ik.
Oh damn, vergeten erbij te zetten, hij heeft al de nieuwste versie, 7.162 inderdaad. :)

App. 7.162
Besturingssysteem: 2327
GPS v. 1.21
Opstart 4.8600
Dat zijn inderdaad de laatste officiële versies. Ik zou de kaarten etc. met de hand dus niet via TTHOME veiligstellen en daarna weer vanaf de CD herinst6alleren. Mogelijk helpt dit.
Thanks Guardian Angel, zal morgen ff naar em toegaan. Hij zit echt thuis nu te mokken omdat ie dat ding echt nodig heeft. :P

Maar het veiligstellen van de kaarten..? Ben zelf niet al te bekend met TomTom, heb niet eens een navi.. Bedoel je gewoon via Mijn Computer een kopie van de 910 HDD maken en dan gewoon tijdelijk bewaren op de Pc HDD, en na de herinstallatie weer terugplaatsen op de 910 HDD..?
Ja, alles gewoon kopieëren voor de zekerheid. Daarna de HD formateren en de kaart(en) etc. opnieuw vanaf de CD installeren. Heb dit zelf nog nooit gedaan dus garantie tot aan het einde van dit bericht.

Kijk ook eens op http://www.jouwnav.nl/forum/index.php?showforum=40 misschien zijn er topics met hetzelfde probleem. Anders registreren en vragen.

TT is nogal tricky met de software en die moet je dus sowieso downloaden om de laatste versie 7.162 te hebben. Standaard werd het ding met een oudere versie uitgeleverd.
Stappenplan dus (ik wil dat ding echt niet slopen, vandaar):

- Reservekopie maken van de HDD.
- 910 HDD formateren (met welk programma? Gewoon via Windows, een programma zoals Partition Manager, of misschien de TT CD..?)
- Kaarten via de CD van TT opnieuw installeren.
- Einde.

Dus mijn enige vraag voordat ik aan de missie begin, waarmee moet ik em een format geven..? :)
Sorry, maar dat gaat niet helpen. De fix van een TomTom staat los van de kaarten. De fix wordt gedetecteerd in de Sirf GPS chip; de kaart wordt gebruikt op de CPU voor de wegen. Je kunt dus ook zonder probleem een fix krijgen in Frankrijk met een Benelux kaart.

Maar je kunt gewoon terug naar de leverancier, en een beroep doen op wettelijke garantie (zie de talrijke SG topics)

TomTom HOME 2.2 Windows en Mac

Idd, ben er zelf ook achtergekomen dat een herinstallatie niks uit heeft gemaakt. ;( Tja, voor die wettelijke garantie gaat m'n oom het maar zelf doen, want dat kan hij zelf prima regelen. :)

Maar de vreemde vraag is, hoe komt het dat hij gewoon geen fix kan detecteren opeens. Want er is echt helemaal niks met het apparaatje gebeurd.. :(

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws