quote:
Timmey schreef op 05 maart 2004 @ 22:53:
Hoe zit het met compact camera's en foto's maken op feestjes
Ik heb inmiddels 3000 foto's op feestjes en in kroegen gemaakt. Maar dan met een Minolta Dimage 2300. Een oud beestje van 2 mpix.
Ik heb dus soortgelijke eisen. Maar m'n ervaring leert dat je toch een compacte camera wilt om even in je broekzak te steken. Zeker als je zelf ook even mee wilt feesten op de momenten dat je geen foto's maakt
Of gaat dit puur over full-time fotograferen op feesten? Dan zal ik verder m'n mond dicht houden.
Ik heb dan wel een baan voor door de week, maar als ik op een feest aan het fotograferen ben, ben ik er ook echt om te fotograferen en niet om iets anders te doen. Maar om je gelijk uit de droom te helpen: Als ze je camera ontdekken bij het fouilleren kan je hem ofwel daar achterlaten (geen garantie dat je hem terugkrijgt) of terug naar de auto om hem daar achter te laten. Ben je met het OV, dan heb je dus echt pech.
quote:
dodge_911 schreef op 05 maart 2004 @ 23:14:
Ben zelf net overgeschakeld op een Canon A80 voor m'n partypic bezigheden...
(ben in 2 zaken de (un)official in-house photo guy, 3 dagen per week)
M'n vorige cam was 'n Minolta S404 (was na 25000 pics aan 'n beetje pensioen toe), de opvolger, de S414 kan je nog wel ergens online terugvinden tussen de 300 en 350 euro...
Pics :
http://docgonzo.com
(laatste gallery is geschoten met A80, rest met S404)
Misschien kunnen we hier 'n party-photographer topic van maken?
Een A80 is IMHO lang niet genoeg, maar ik ben dan ook nogal een zeikerd

Jij schiet veel peoplepics zag ik op je site, dat is 'even een ander verhaal' dan lichtwerk zal ik maar zeggen. Mensenfoto's moet je met bijna elke cam met een flits wel kunnen doen bruut gezegd.
BTW: 25k foto's en aan zijn pensioen toe? Damn mijn (4e) 10D heeft nu iets van 23k foto's meegemaakt, ik moet er niet aan denken om die te vervangen bij de 25k
quote:
NOFI, maar volgens mij weet je gewoon niet waar je het over hebt, in deze lichtomstandigheden werken is zo ontzettend anders dan elke andere vorm van fotografie...
quote:
[...]
Oke, oke. Ik ben geen professionele fotograaf maar een compacte budget camera (400 euro) gaat niet veel verder dan 400 ISO. Dus je moet iets met flits of langere sluitertijd doen wil je een beetje redelijke foto's krijgen.
Ik vind iets te lange sluitertijden bij zo weinig licht eigenlijk wel iets hebben. Beetje sfeer effect. Maar ja, da's iets persoonlijks natuurlijk.
Ik leef ook niet van mijn fotografie, daarvoor zijn er eenvoudigweg te weinig partijen die een fotograaf kunnen (of willen) betalen.
Een budgetcam op 400ISO levert veel te veel ruis op, hoger dan ISO200 moet je eigenlijk al niet gaan en dan moet je nog oppassen met je sluitertijd omdat bij lange sluitertijden (>1/60) deze cams al vaak relatief veel ruis gaan geven.
Wat jij mooi vind hoeft niet wat 'de massa' mooi vind te zijn, of erger nog: wat de opdrachtgever mooi vind.
quote:
[...]
Inderdaad. Helemaal mee eens. TS zoekt een camera die tussen de 300 en 400 euro ligt. Dat is van het type compact/budget. Dus met dat budget kan je geen camera's vinden met een hogere ISO dan 400 lijkt mij.
Nogmaals: die ISO is minder interessant dan je denkt. Let vooral op diafragma, op extra mogelijkheden, ruisonderdrukking etc. etc.
quote:
[...]
Good point !

2e hands is dan misschien wel een oplossing, daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik wel, digicams waarmee je houseparties doet gaan vaak kapot, veel vaker dan bij 'normaal' gebruik. Een laser in je lens is vrij killing voor je CCD/CMOS.

Floor-is wijzigde dit bericht 07-03-2004 15:58 (75%)