Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hey, ik ben op zoek naar een cam, vooral om fotos te maken op houseparty's, dus donkere omgevingen met lasers en bewegende lampen etc, voornamelijk fotos van mensen en van de omgeving, ik heb niet echt een idee welke cam hier het beste geschikt voor is binnen mijn budget (300¤ tot 400¤), ik gebruik de cam van mijn ouders wel eens maar veelal worden de fotos wazig en/of te donker, (fuji finepix A310) toch wel minimaal 3mp

voorbeeld:

http://www.phant0m.nl/filedump/0%20065.jpg

maar deze daar in tegen, is wel weer redelijk

http://www.phant0m.nl/filedump/0%20026.jpg

maar als ik een keertje overdag of tijdens mijn werk ergens ben wil ik ook gewoon point-and-shoot fototjes kunnen maken

Phant0m wijzigde dit bericht 03-03-2004 01:19 (3%)
Reden: budget gewijzigt

Fire Walk With Me

quote:
Phant0m schreef op 02 maart 2004 @ 15:07:
Hey, ik ben op zoek naar een cam, vooral om fotos te maken op houseparty's, dus donkere omgevingen met lasers en bewegende lampen etc, voornamelijk fotos van mensen en van de omgeving, ik heb niet echt een idee welke cam hier het beste geschikt voor is binnen mijn budget (300¤ tot 400¤), ik gebruik de cam van mijn ouders wel eens maar veelal worden de fotos wazig en/of te donker, (fuji finepix A310) toch wel minimaal 3mp
....
maar als ik een keertje overdag of tijdens mijn werk ergens ben wil ik ook gewoon point-and-shoot fototjes kunnen maken

Dat is erg moeilijk met dat budget. Wat "simpele" party-pics lijken zijn voor een camera erg moeilijke dingen. Je hebt immers te maken met erg weinig licht en flitsen verziekt de sfeer. Het beste zou zijn een DSLR (vanwege z'n grote sensor die weinig ruis geeft bij hoge ISO's) met een zeer lichtgevoelige lens... maar dat is weer niet te betalen.

Als ik zou moeten kiezen.... Canon S400 ofzo?

Digitale camera met first curtain flash instelling zou wel erg handig zijn. (dit bevriest het object bij een lange sluitertijd). En je krijgt dan mooie party-pic's effecten. (vind ik :) )

Flits heb je hoe dan ook nodig met een digitale camera. Verder zou ik zoeken naar een camera die iig 400 ISO aan kan. Meer is nog beter, maar weet niet of je een digitale kan vinden die dat kan.

Zelfonstpanner van bijvoorbeeld 2 seconden zou ook mooi zijn, dan zet je je camera gewoon ergens op een muurtje, paaltje, etc. en dan met een sluitertijd van bijv. 5 seconden.

Ohja.. een variabele sluitertijd (manual instellingen) zou wel handig zijn...

succes!

Als ik maar een beetje kan computeren

Reg. datum: 28 maart 2000

quote:
DefaultUser schreef op 04 maart 2004 @ 12:36:
Digitale camera met first curtain flash instelling zou wel erg handig zijn. (dit bevriest het object bij een lange sluitertijd). En je krijgt dan mooie party-pic's effecten. (vind ik :) )

Flits heb je hoe dan ook nodig met een digitale camera. Verder zou ik zoeken naar een camera die iig 400 ISO aan kan. Meer is nog beter, maar weet niet of je een digitale kan vinden die dat kan.

Zelfonstpanner van bijvoorbeeld 2 seconden zou ook mooi zijn, dan zet je je camera gewoon ergens op een muurtje, paaltje, etc. en dan met een sluitertijd van bijv. 5 seconden.

Ohja.. een variabele sluitertijd (manual instellingen) zou wel handig zijn...

succes!

Het is aardig dat je wilt helpen, maar je loopt nu wel een beetje bullshit te verkondigen. In een sluitertijd van VIJF seconden kunnen mensen de halve zaal zijn doorgelopen :+. Heb je die tip uit het boek "Hoe maak ik de meest onschepre foto's - Deel 1"? En "Flits heb je hoe dan ook nodig met een digitale camera"? Dat klopt natuurlijk niet he... Doe maar eens een search op foto's van Floris, die is professioneel houseparty-fotograaf.

Dat van die zelfontspanner is wel nuttig, dan voorkom je namelijk dat de camera beweegt bij het afdrukken. Er zijn overigens zat camera's met instelbare ISO-waarden tot ongeveer 3200 (Canon EOS-10D), maar daar betaal je voor. Een EOS 300D is echter een stuk goedkoper, maar gaat toch ook al tot ISO 1600, wat me op zich genoeg lijkt voor een goede, scherpe party-foto. Maar ook die camera valt met een lens erbij toch nog 3 keer zo duur uit als jouw budget toelaat. Staar je bij het uitzoeken van je cam trouwens niet blind op die ISO-waarden, want mijn IXUS-400 kan ook foto's maken op 400 ISO, maar de hoeveelheid ruis is dan echt onacceptabel. Je hebt voor zoiets gewoon een grotere sensor en een grote, lichtsterke lens nodig. Als je echt voor weinig geld iets goeds wilt kopen, kun je misschien een 2e hands Canon D30 of D60 zoeken, maar ik denk dat jij meer een camera zoekt om 'af-en-toe' eens een leuke foto te schieten, en er dus niet echt geld in wilt investeren, of niet?

ik wil het zeker wel vaker gaan doen fotos maken op party's maar het moet geen bakbeest van een cam zijn, het liefst ook 1 met een zoeklampje erin, voor het maken van fotos van mensen

I was cool before I met ya
Reg. datum: 02 november 2000

De bovenste foto heeft zo te zien gewoon last van bewegingsonscherpte. Een statief helpt al heel goed daartegen. Flitsen is geen optie omdat je dan sfeerloze foto's krijgt. (de mensen op de voorgrond staan erop, maar de lichten en zo..)

Als 500 euro je budget is, moet je maar naar een digicam kijken met een image stabilizer. In NL kan je dat niet halen voor die prijs, maar als je in het buitenland wilt bestellen, kan je naar de Panasonic FZ10 of de nieuwe Canon Pro IS kijken. Kosten zo rond de 500 dollar, da's net wat minder dan 500 euro. Dus nog genoeg voor verzendkosten en evt. belasting.

Acties: [view]

Door: Floor-is AM Pricewatch / Moderator FG
FYI: Ik fotografeer op houseparties, wel met een D-SLR, maar ik ken de slagen van de zweep. Heb zelf een S45 als backupcammie en zoals de planning is zal dat na de zomer mijn huidige 10D worden. (Ik wil met een EOS 1D MarkII gaan werken)

De 1e van de 2 foto's die je laat zien is eigenlijk niet echt geweldig: veel te lange sluitertijd waardoor niet alleen jij, maar ook de rest van het publiek bewogen is.

Je kan met hele simpele cameras al heel prima foto's maken hoor, voorbeeldje met een S45 dan maar?
http://www.floor-is.nl/PF/Qlimax-hvn-lsr.jpg

[Toevoeging]
Je hebt niet echt veel te besteden, wat op zich logisch is, niet iedereen heeft bakken geld liggen om een goede cam met een paar superlenzen aan te schaffen (en anderen willen het weer niet uitgeven).
Ik ben zelf begonnen met een Nikon Coolpix990 die ik ook maar had geleend, na een paar feesten begon ik het apparaatje wel door te krijgen en werden mijn foto's telkens beter. Maar omdat ik hem maar had geleend moest ik op een gegeven moment toch zelf een cammie kopen. Ik had ook niet al te veel budget en heb daarom een Canon S45 aangeschaft, simpelweg omdat ik de G3 niet betalen kon.
Een S45 is in principe een superding, maar hij mist een aantal instellingen die de G3 wel heeft, de lens is een stukje minder en je kan er echt geen flitser op kwijt; als ik het nu opnieuw zou moeten doen had ik wel een G3 gekocht denk ik. De opvolger van de G3 is de G5 en die kost op het moment onder de 500 euro in de pricewatch, naar mijn mening een no-brainer. :)

Een andere optie zou de Sony DSC-V1 kunnen zijn, ongeveer in dezelfde prijsklasse. Voor een leuk vergelijk tussen de G5, de V1 en een Nikon (te veel ruis) zie: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscv1/page15.asp

Vragen? Geef maar een gil! Ik ga je echt de geheimen van de smit niet vertellen, maar kan je wel wat tips geven over apparatuur. :)

Floor-is wijzigde dit bericht 05-03-2004 21:34 (130%)

Mijn gear
If what is is, what is the story in my head then all about?

Reg. datum: 06 januari 2000

Hoe zit het met compact camera's en foto's maken op feestjes :?

Ik heb inmiddels 3000 foto's op feestjes en in kroegen gemaakt. Maar dan met een Minolta Dimage 2300. Een oud beestje van 2 mpix.

Ik heb dus soortgelijke eisen. Maar m'n ervaring leert dat je toch een compacte camera wilt om even in je broekzak te steken. Zeker als je zelf ook even mee wilt feesten op de momenten dat je geen foto's maakt :)

Of gaat dit puur over full-time fotograferen op feesten? Dan zal ik verder m'n mond dicht houden.

Timmey wijzigde dit bericht 05-03-2004 22:55 (11%)

aka Doc Gonzo aka Belgje

Ben zelf net overgeschakeld op een Canon A80 voor m'n partypic bezigheden...
(ben in 2 zaken de (un)official in-house photo guy, 3 dagen per week)

M'n vorige cam was 'n Minolta S404 (was na 25000 pics aan 'n beetje pensioen toe), de opvolger, de S414 kan je nog wel ergens online terugvinden tussen de 300 en 350 euro...

Pics : http://docgonzo.com
(laatste gallery is geschoten met A80, rest met S404)

Misschien kunnen we hier 'n party-photographer topic van maken?

DocGonzo photography | [12:14:30] (GerardHenninger): maar jij bent ook een lieve belg (L)(K)

quote:
JRTB schreef op 04 maart 2004 @ 13:19:
[...]

Het is aardig dat je wilt helpen, maar je loopt nu wel een beetje bullshit te verkondigen.

Sorry dat het voor jou overkomt als bullshit. Dan heb ik niet duidelijk omschreven wat ik bedoel... :)

quote:
In een sluitertijd van VIJF seconden kunnen mensen de halve zaal zijn doorgelopen :+. Heb je die tip uit het boek "Hoe maak ik de meest onschepre foto's - Deel 1"? En "Flits heb je hoe dan ook nodig met een digitale camera"? Dat klopt natuurlijk niet he... Doe maar eens een search op foto's van Floris, die is professioneel houseparty-fotograaf.

Oke, oke. Ik ben geen professionele fotograaf maar een compacte budget camera (400 euro) gaat niet veel verder dan 400 ISO. Dus je moet iets met flits of langere sluitertijd doen wil je een beetje redelijke foto's krijgen.

Ik vind iets te lange sluitertijden bij zo weinig licht eigenlijk wel iets hebben. Beetje sfeer effect. Maar ja, da's iets persoonlijks natuurlijk. :P

quote:
Er zijn overigens zat camera's met instelbare ISO-waarden tot ongeveer 3200 (Canon EOS-10D), maar daar betaal je voor. Een EOS 300D is echter een stuk goedkoper, maar gaat toch ook al tot ISO 1600, wat me op zich genoeg lijkt voor een goede, scherpe party-foto. Maar ook die camera valt met een lens erbij toch nog 3 keer zo duur uit als jouw budget toelaat. Staar je bij het uitzoeken van je cam trouwens niet blind op die ISO-waarden, want mijn IXUS-400 kan ook foto's maken op 400 ISO, maar de hoeveelheid ruis is dan echt onacceptabel. Je hebt voor zoiets gewoon een grotere sensor en een grote, lichtsterke lens nodig.

Inderdaad. Helemaal mee eens. TS zoekt een camera die tussen de 300 en 400 euro ligt. Dat is van het type compact/budget. Dus met dat budget kan je geen camera's vinden met een hogere ISO dan 400 lijkt mij.

quote:
Als je echt voor weinig geld iets goeds wilt kopen, kun je misschien een 2e hands Canon D30 of D60 zoeken, maar ik denk dat jij meer een camera zoekt om 'af-en-toe' eens een leuke foto te schieten, en er dus niet echt geld in wilt investeren, of niet?

Good point ! :D
2e hands is dan misschien wel een oplossing, daar had ik nog niet aan gedacht.

Als ik maar een beetje kan computeren

Ikzelf maak al meer dan 1 1/2 jaar foto's voor partyvibes.nl iig. Ik heb het een paar maanden met een minolta gedaan.... Foto's waren erg gaar toendertijd :

http://www.partyvibes.nl/pv/modules/coppermine/albums/userpics/hha150303/hha15303%20%2857%29.jpg

Toen paar maanden later met een Canon s50 waar ik erg blij mee was :

http://www.partyvibes.nl/pv/modules/coppermine/albums/userpics/awakenings111003/Awakenings11-10-03%20251.jpg

De canon s50 kan erg goed foto's maken, maar je moet vaak geluk hebben. En het is ook zo dat de meeste foto's erg donker uit komen, want als je de sluitertijd lager zet dan worden de foto's erg wazig dus het is kiezen of delen...

Nu loop ik met een Sony DSC-F717 rond :)

http://www.partyvibes.nl/pv/modules/coppermine/albums/userpics/hha-28-02-2004/part2/hha28-2-4-323.jpg

http://www.partyvibes.nl/pv/modules/coppermine/albums/userpics/hha-28-02-2004/part2/hha28-2-4-454.jpg

Naar mijn mening een van de beste camera's om foto's mee te maken op een feest. Dit dankzij de F/2.0 en de functie om je lcd scherm te draaien t.o.v je lens. Alleen deze valt buiten je budget (700 euro is de 717 nu).

Uiteraard als je echt geld teveel heb zou ik voor een 10D gaan met een goede lens alleen dan ben je gauw meer dan 2000 euro kwijt...

Maar de Canon s50 is ook een erg goed alternatief en kost maar 400 euro.

pricewatch: Canon PowerShot S50 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.9, Zilver)

Als je meer foto's wilt zien die met de s50 gemaakt zijn moet je het maar zeggen ik heb er meer dan genoeg online staan :)

Ik heb alle foto's met de s50 geschoten op iso 100 (met de 717 ook btw. maar daar ga ik volgende week weer even mee spelen :)).

Paar high res pics met de s50 :

http://server.stt-gaming.nl/reef/feestpics/

Raven_ wijzigde dit bericht 06-03-2004 12:59 (8%)

quote:
Timmey schreef op 05 maart 2004 @ 22:53:

Ik heb inmiddels 3000 foto's op feestjes en in kroegen gemaakt. Maar dan met een Minolta Dimage 2300. Een oud beestje van 2 mpix.

Ik heb dus soortgelijke eisen. Maar m'n ervaring leert dat je toch een compacte camera wilt om even in je broekzak te steken. Zeker als je zelf ook even mee wilt feesten op de momenten dat je geen foto's maakt :)

Of gaat dit puur over full-time fotograferen op feesten? Dan zal ik verder m'n mond dicht houden.
Nou ik ging eerst ook met zo'n gedachte rond. Van, ik wil wel kunnen feesten. Maar nu met de sony kan dat niet echt natuurlijk. Vandaar dat als je een perspas krijgt voor een feest je meestal +1 hebt, voor de eventuele pakezels... })

quote:
Timmey schreef op 05 maart 2004 @ 22:53:

Ik heb dan wel een baan voor door de week, maar als ik op een feest aan het fotograferen ben, ben ik er ook echt om te fotograferen en niet om iets anders te doen. Maar om je gelijk uit de droom te helpen: Als ze je camera ontdekken bij het fouilleren kan je hem ofwel daar achterlaten (geen garantie dat je hem terugkrijgt) of terug naar de auto om hem daar achter te laten. Ben je met het OV, dan heb je dus echt pech.
quote:
dodge_911 schreef op 05 maart 2004 @ 23:14:
Ben zelf net overgeschakeld op een Canon A80 voor m'n partypic bezigheden...
(ben in 2 zaken de (un)official in-house photo guy, 3 dagen per week)

M'n vorige cam was 'n Minolta S404 (was na 25000 pics aan 'n beetje pensioen toe), de opvolger, de S414 kan je nog wel ergens online terugvinden tussen de 300 en 350 euro...

Pics : http://docgonzo.com
(laatste gallery is geschoten met A80, rest met S404)

Misschien kunnen we hier 'n party-photographer topic van maken?

Een A80 is IMHO lang niet genoeg, maar ik ben dan ook nogal een zeikerd ;) Jij schiet veel peoplepics zag ik op je site, dat is 'even een ander verhaal' dan lichtwerk zal ik maar zeggen. Mensenfoto's moet je met bijna elke cam met een flits wel kunnen doen bruut gezegd.

BTW: 25k foto's en aan zijn pensioen toe? Damn mijn (4e) 10D heeft nu iets van 23k foto's meegemaakt, ik moet er niet aan denken om die te vervangen bij de 25k :o
quote:
DefaultUser schreef op 05 maart 2004 @ 23:49:
[...]

Sorry dat het voor jou overkomt als bullshit. Dan heb ik niet duidelijk omschreven wat ik bedoel... :)

NOFI, maar volgens mij weet je gewoon niet waar je het over hebt, in deze lichtomstandigheden werken is zo ontzettend anders dan elke andere vorm van fotografie...

quote:

[...]

Oke, oke. Ik ben geen professionele fotograaf maar een compacte budget camera (400 euro) gaat niet veel verder dan 400 ISO. Dus je moet iets met flits of langere sluitertijd doen wil je een beetje redelijke foto's krijgen.

Ik vind iets te lange sluitertijden bij zo weinig licht eigenlijk wel iets hebben. Beetje sfeer effect. Maar ja, da's iets persoonlijks natuurlijk. :P

Ik leef ook niet van mijn fotografie, daarvoor zijn er eenvoudigweg te weinig partijen die een fotograaf kunnen (of willen) betalen.
Een budgetcam op 400ISO levert veel te veel ruis op, hoger dan ISO200 moet je eigenlijk al niet gaan en dan moet je nog oppassen met je sluitertijd omdat bij lange sluitertijden (>1/60) deze cams al vaak relatief veel ruis gaan geven.

Wat jij mooi vind hoeft niet wat 'de massa' mooi vind te zijn, of erger nog: wat de opdrachtgever mooi vind.

quote:

[...]

Inderdaad. Helemaal mee eens. TS zoekt een camera die tussen de 300 en 400 euro ligt. Dat is van het type compact/budget. Dus met dat budget kan je geen camera's vinden met een hogere ISO dan 400 lijkt mij.

Nogmaals: die ISO is minder interessant dan je denkt. Let vooral op diafragma, op extra mogelijkheden, ruisonderdrukking etc. etc.

quote:
[...]

Good point ! :D
2e hands is dan misschien wel een oplossing, daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik wel, digicams waarmee je houseparties doet gaan vaak kapot, veel vaker dan bij 'normaal' gebruik. Een laser in je lens is vrij killing voor je CCD/CMOS. ;)

Floor-is wijzigde dit bericht 07-03-2004 15:58 (75%)

Mijn gear

Door: Remy Admin Fotografie
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

Titelfixje :)

quote:
Raven_ schreef op 06 maart 2004 @ 12:57:
Ikzelf maak al meer dan 1 1/2 jaar foto's voor partyvibes.nl iig. Ik heb het een paar maanden met een minolta gedaan.... Foto's waren erg gaar toendertijd :
offtopic:
Wat is die site TRAAAG, mozes kriebel ik moet gemiddeld meer dan een seconde wachten op een foto en ik heb toch echt 8Mbit hier dat serieus hard knallen kan...
quote:
[afbeelding]

Toen paar maanden later met een Canon s50 waar ik erg blij mee was :

[afbeelding]

De canon s50 kan erg goed foto's maken, maar je moet vaak geluk hebben. En het is ook zo dat de meeste foto's erg donker uit komen, want als je de sluitertijd lager zet dan worden de foto's erg wazig dus het is kiezen of delen...

Als ik even hard mag zijn >:) (Geen persoonlijke aanval overigens)
Die 1e foto is vrij triest, ik zou hem niet op het net plaatsen zogezegd.
De 2e foto is al een stuk beter, maar je had echt beter kunnen doen; ik heb daar beter geschoten dan dat met een Ixus waarbij je niks in kon stellen...

quote:
Nu loop ik met een Sony DSC-F717 rond :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Naar mijn mening een van de beste camera's om foto's mee te maken op een feest. Dit dankzij de F/2.0 en de functie om je lcd scherm te draaien t.o.v je lens. Alleen deze valt buiten je budget (700 euro is de 717 nu).

Die lens is inderdaad f/2 en dat is super! Ik vind het design van de body en de lens best wel tof ook, ben alleen niet helemaal te spreken over de kleuren uit de camera, maar dat is dan weer persoonlijk.
Overigens zou ik de Sony F828 afraden, tenzij je het niet erg vind om standaard een 50% resize te doen, waarna je de foto gaat bewerken. In andere woorden: veel geheugen nodig voor 8Mpix, later resizen naar 50% oppervlakte (4Mpix) om dan de foto's te bewerken... Beetje zonde IMHO.
quote:
Uiteraard als je echt geld teveel heb zou ik voor een 10D gaan met een goede lens alleen dan ben je gauw meer dan 2000 euro kwijt...

De EOS 10D kost ongeveer 1500, een beetje leuke lens erbij (2e hands 17-35L) kost nog eens rond de 1000. Dan je CF nog en een echte flitser; weer 500. Tel uit je centjes :P

quote:
Maar de Canon s50 is ook een erg goed alternatief en kost maar 400 euro.

pricewatch: Canon PowerShot S50 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.9, Zilver)

Als je meer foto's wilt zien die met de s50 gemaakt zijn moet je het maar zeggen ik heb er meer dan genoeg online staan :)

Ik heb alle foto's met de s50 geschoten op iso 100 (met de 717 ook btw. maar daar ga ik volgende week weer even mee spelen :)).

Paar high res pics met de s50 :

http://server.stt-gaming.nl/reef/feestpics/

Persoonlijk vind ik de S45 beter dan de S50, dezelfde lens op een iets beter uitgebalanceerde CCD, de 5Mpix CCD is eigenlijk way te veel voor dat kleine pietepeuterige lensje.
Ik vind die lens gewoon niet goed genoeg, de lens op de G5 is echt een HEEL stuk beter, kijk daar eens serieus naar. :)

Floor-is wijzigde dit bericht 07-03-2004 16:47 (4%)

Mijn gear

Ik heb met mijn Canon A70 ook aardig wat pics geschoten.

Wel een enorm gepuzzel met sluitertijden en diafragmas instellen, maar als je eenmaal op dreef bent gaat t best wel ;)

Wil je de DJ ofzo fotograferen, gebruik dan een (lichte) invulflits. Wel erg lastig in te stellen, als de DJ 1 m naar je toekomt is ie al vrij snel overbelicht ;)

Pics die ik gemaakt heb:

Vorig jaar, Index, Shuttorf, Duitsland:

http://www.djsmiley.com/pics/index/

Paar weken geleden:
http://www.djsmiley.com/pics/dana/

En toch hebben mensen een veel te negatief beeld (no pun intended ;) ) van flash. Dat komt door al die foto's van mensen met een rabbit in the headlights blik en bleke gezichten. Als je de flits zo instelt dat hij alleen de voorgrond moet uitlichten (fill in flash) en de lichtmeting voor sluitertijd en diafragma doet op de achtergrond kun je hele mooie flitsfoto's maken. Je krijgt dan eigenlijk een foto met lange sluitertijd (de achtergrond is immers donker) en flits. Dit heet ook wel slow synchro flash op sommige camera's. Een makkelijke manier om aan je camera te vertellen dat je dit wilt is de setting "night portrait", als je camera die heeft. Het beste is trouwens om je camera dan ergens op te laten steunen, omdat hij toch vrij lange sluitertijden zal kiezen voor de donkere achtergrond, en langer dan 1/60e zal niet meer echt scherp worden.

[edit] ik zie nu dat de foto's van DJSmiley een goed voorbeeld zijn. Bijvoorbeeld deze: http://www.djsmiley.com/pics/dana/img_3015.jpg (met licht onderbelichte DJ ;) ).

Je kunt overigens ook aardige flash foto's maken als je het licht via het plafond kunt laten reflecteren, maar het plafond bij feesten is veelal zwart of erg hoog, dus dat gaat hier ws niet op :)

[edit] Zie ook: http://www.photo.net/concerts/mirarchi/concer_i

jeroen wijzigde dit bericht 07-03-2004 18:37 (31%)

Reg. datum: 06 januari 2000

quote:
Floris schreef op 07 maart 2004 @ 15:49:
Ik heb dan wel een baan voor door de week, maar als ik op een feest aan het fotograferen ben, ben ik er ook echt om te fotograferen en niet om iets anders te doen. Maar om je gelijk uit de droom te helpen: Als ze je camera ontdekken bij het fouilleren kan je hem ofwel daar achterlaten (geen garantie dat je hem terugkrijgt) of terug naar de auto om hem daar achter te laten. Ben je met het OV, dan heb je dus echt pech.
Er zijn enorm veel mensen die ook in discotheken etc. foto's maken, waar het dus wel gewoon mag. Little difference :)

quote:
Floris schreef op 07 maart 2004 @ 15:49:
[...]
Als ze je camera ontdekken bij het fouilleren kan je hem ofwel daar achterlaten (geen garantie dat je hem terugkrijgt) of terug naar de auto om hem daar achter te laten. Ben je met het OV, dan heb je dus echt pech.
Euh... hoe kom jij met een 10D en een dikke f/2.8 of groter lens door de bewaking dan? :D Misschien wil je het niet vertellen, maar ik vraag het me echt af. Je kunt em niet even in je broek- of jaszak steken (wdb zou een 300D voor jou mss beter zijn geweest: zelfde sensor als 10D maar wel wat kleiner :) )

aka Doc Gonzo aka Belgje

quote:
Floris schreef op 07 maart 2004 @ 15:49:BTW: 25k foto's en aan zijn pensioen toe? Damn mijn (4e) 10D heeft nu iets van 23k foto's meegemaakt, ik moet er niet aan denken om die te vervangen bij de 25k :o

Mjah, aan z'n pensioen, eerder de ziektewet (zo heet dat bij jullie denk ik)...
Hij 's een beetje gehandicapped, ontspanknop is beetje fubar :)
Heb 'm gisteren dan maar met remote op 'n ministatiefje gebruikt, 'm op vaste plekken in de zaak neergezet en maar duwen op dat knopje van de remote...
Maar 'k moet nog naar de juiste instellingten zoeken, d'r zitten een paar echt mooie artyfarty pics tussen, maar vooral megaveel ruis (iso400) en veel vage beelden...
Lichteffecten komen er wel mooi op uit, meer achterin de zaal.

DocGonzo photography | [12:14:30] (GerardHenninger): maar jij bent ook een lieve belg (L)(K)

Nice topic ...
Floris heeft connecties bij verschillende organisaties, vandaar dat hij er wel in komt:)
Kom je nou ook bij ID-T binnen Floris , volgens mij wel door de connectie met Trueserver.

Ehm , ik zelf ben ongeloofelijk aan het twijfelen tussen de G5 , Minolta Z2 en de Canon S1 IS. De 2 laatste meer omdat je perfecte movie captures kan doen zolang je CF kaart dat toestaat , ook zitten deze in mijn prijs klasse. Eigenlijk zit ik zo te twijfelen dat is desnoods afwacht tot de zomer want de reviews van de camera's hierboven is niet al te best :( Van de Z2 moet nog een review komen, wel schijnt deze de bugs op te lossen die de Z1 heeft , maar ik was helaas niet weg van de sample images bij Minolta op de website. Welke het beste op feesten performed is mij nog steeds een raadsel , dat zal waarschijnlijk dezelfde zijn met het beste kwaliteit qua images lijkt me.

Reg. datum: 17 januari 2000

quote:
Ik leef ook niet van mijn fotografie, daarvoor zijn er eenvoudigweg te weinig partijen die een fotograaf kunnen (of willen) betalen.
Een budgetcam op 400ISO levert veel te veel ruis op, hoger dan ISO200 moet je eigenlijk al niet gaan en dan moet je nog oppassen met je sluitertijd omdat bij lange sluitertijden (>1/60) deze cams al vaak relatief veel ruis gaan geven.
ISO400 is bij de meeste digicam's prima bruikbaar; je moet je foto's alleen natijd ff nabewerken om de ruis te verwijderen. Sommige programma's/photoshop plugins kunnen dat perfect. Enig nadeel is dat er een klein beetje scherpte verloren gaat, maar heej; als je een 5Mpix plaatje hebt dan heb je wel een paar pixels over.
Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Wat je veel beter kunt doen, is een camera kopen met minder pixels, maar met een relatief grote ccd. Dan heb je veel minder last van ruis bij hogere ISO waarden. Daar heb je veel meer aan dan aan een camera met 5 mp waarvan de effectieve pixelgrootte maximaal de helft is dan van het 3 mp broertje.

@ Floris.
Even over je laatste reactie. Ik vond het niet aardig van je dat je die gozer zijn werk afkeurt zonder opbouwende kritiek te leveren. Vertel hem niet alleen dat het beter kan, maar ook hoe het dan beter kan!
Ten tweede vind ik je niet helemaal compleet wat betreft de G5. Juist aan de hand van de redenatie die je erboven hanteert, zou je de G3 ten opzichte van de G5 moeten aanbevelen.

Tot slot nog een vraagje. Is het fotograferen vanaf een statief uitvoerbaar bij een dergelijk feest?

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.

Met statief fotograferen op een feest is niet echt common practice , ze verklaren je voor gek en je moet dan ook nog is zo'n statief meenemen en ik denk niet dat je pakezel die je dan mee hebt daarmee wil rondlopen :).
Bovendien kan je niet altijd alles veilig opslaan. Naar mijn inziens ben je ook helemaal gek in je hoofd als je alleen maar naar een feest gaat om te fotograferen , is echt een waste of time dan.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws