Gathering of Tweakers

Quicksearch
mensen, lees dan eerst eens wat van mijn eerdere reakties hier... Ik snap ook wel dat je eerst moet gaan luisteren. Ik heb alleen momenteel nog geen geld voor de speakers die ik wil. Sterker nog, heb nog nieteens bedacht welke ik uberhaupt wil. Heb wel al een stuk of vijftien speakersets varierend tussen de 900 en 2900 euro bij elkaar gezocht die ik moet gaan luisteren.
Ik vind het alleen niet handig dat tot nu toe (zonder speakers) mijn computer altijd aan moet hebben staan om geluid te hebben. (geluid gaat nu van mijn versterker naar mijn computer) En daarom leek mij het geinig om, totdat ik fatsoenlijke speakers kan betalen, een of ander cheap ass setje neer te gooien, in de verwachting dat het waarschijnlijk toch wel beter zou klinken dan mijn computerspeakersetje. En voor 49 euro ga ik dan niet de moeite doen om mijn versterker naar correct te slepen en te gaan luisteren. Dus tis niet dat ik er de ballen verstand van heb ofzo, maar het was het proberen waard. Ik ga ze nu gewoon terugbrengen, geen man overboord. En dan over een tijdje gewoon echte speakers halen...

al met al: niet blaten voordat je weet waar de klepel hangt :P

ps... Nogwat, lord elrond, erg vriendelijk vind ik je niet echt overkomen, zeker gegeven het feit dat je klaarblijkelijk vergeten bent de faq te lezen (niet groeten enzo, edit knopje...)

MikeyMan wijzigde dit bericht 24-02-2004 23:59 (8%)

www.carina-avensisclub.nl

Whisky Liefhebber

offtopic:
[quote]MikeyMan schreef op 24 februari 2004 @ 23:57:
ps... Nogwat, lord elrond, erg vriendelijk vind ik je niet echt overkomen, zeker gegeven het feit dat je klaarblijkelijk vergeten bent de faq te lezen (niet groeten enzo, edit knopje...)[/quote]

Dat groeten was toch juist verboden?

Mooi fout is niet lelijk

bedoelde ik ook; dat je niet moet groeten...

Powered By XS4All

quote:
Play schreef op 24 februari 2004 @ 19:37:
hmm, leuk hoor, maar waarom heb je 2 sets opgehangen?
quote:
IkBenAlles schreef op 24 februari 2004 @ 19:53:
Al die PC speakertjes zijn wel leuk, maar 1 goede speakers is nog altijd beter dan 10000 sattelieten bij elkaar...
quote:
Haemorrhage schreef op 24 februari 2004 @ 21:17:
[...]

* haemorrhage is het hier helemaal mee eens

En overal 2 satelietjes ophangen heeft ook weinig toegevoegde waarde, naar mijn mening.
Ik kreeg ze gratis dus tja moet ik ze dan weggooien ofzo :> 1 sub staat btw uit die dient als nachtkastje =] Klonk opzich wel leuk alleen 2 volume knoppen is vet kut :)
Kijk dat verandert de zaak natuurlijk :P Als't gratis is, lekker gebruiken die zooi :)

Ticking away, the moments that make up a dull day.

quote:
StarTAC schreef op 24 februari 2004 @ 19:00:
Dit is mijn (nog incompleet voor Home Cinema) HIFI stereo set.

Bestaande uit:
Versterker: NAD C320BEE
CD/DVD speler: NAD T512
Speakers: QUAD 11L

Overzichtsfoto
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Closeup van speaker (nog aangesloten op oude Sony spullen)
[afbeelding]

Nog up te graden:
- TV uiteraard, binnenkort krijg ik er een te leen van mn zus.
- CD speler (NAD C521BEE) of tuner (NAD C422) (twijfel twijfel)
- Universele AB, NAD HRT-2

Verder ben ik van plan stereo te blijven. Ik heb liever geluid uit twee (relatief) echt goede speakers, dan mijn (redelijk beperkte studenten) budget te moeten delen over 5 speakers + subwoofer + receiver. Ook omdat ik vooral muziek luister, en dat vind ik in stereo ook al gek genoeg :)

Opmerkingen/suggesties hoor ik graag. Verder hoop ik dat jullie niet te erg teleurgesteld in het feit dat dit niet echt Home-Cinema is.

Mooi setje hoor. Het upgraden met een CD-speler is een goed idee, de T512 staat niet bepaald bekend om zijn CD-weergave kwaliteiten.

Als je de NAD C521BEE op het hoog hebt zou ik vooral ook eens kijken (luisteren) naar de C541i. Die is inmiddels vervangen door de nagenoeg hetzelfde C542 en daardoor voor een prikkie te koop. Het is wel echt een klasse hoger dan de C52x-serie, helemaal met een goede interlink.

Nog een tip: kijk of je in de UK kunt kopen, het hifi-land bij uitstek wat mij betreft. Veel meer keus, en veel betere prijzen. Bovendien is het een EG land, dus vrije invoer. Niet alle zaken daar verzenden naar het buitenland, maar deze doet dat wel: Creative Audio. Heb daar zelf mijn QED XT400 speaker-cable vandaan.

Alternatief is in Nederland kopen met inruil (gegeven dat je van die T512 af wil). Gewoon rondbellen naar hifi-zaken en vragen wat ze ervoor geven. Ik kreeg zo een erg goede deal bij Hobo Hifi in Amsterdam.

Laatste tip: haal in de kiosk de What Hifi van februari. Staat vol met testverslagen (zoals gewoonlijk) maar extra is de uitgebreide buying guide.

edit:
Lichtelijk off-topic zo langzamerhand, excuses.

Mooi zitten? Barcelona chair!

offtopic:
Mosez: bedankt voor de tips. Maar weet jij waar ik dan nog de C541i kan kopen, ik helaas niet.

quote:
StarTAC schreef op 24 februari 2004 @ 19:00:
Dit is mijn (nog incompleet voor Home Cinema) HIFI stereo set.

Bestaande uit:
Versterker: NAD C320BEE
CD/DVD speler: NAD T512
Speakers: QUAD 11L

Overzichtsfoto
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Closeup van speaker (nog aangesloten op oude Sony spullen)
[afbeelding]

Nog up te graden:
- TV uiteraard, binnenkort krijg ik er een te leen van mn zus.
- CD speler (NAD C521BEE) of tuner (NAD C422) (twijfel twijfel)
- Universele AB, NAD HRT-2

Verder ben ik van plan stereo te blijven. Ik heb liever geluid uit twee (relatief) echt goede speakers, dan mijn (redelijk beperkte studenten) budget te moeten delen over 5 speakers + subwoofer + receiver. Ook omdat ik vooral muziek luister, en dat vind ik in stereo ook al gek genoeg :)

Opmerkingen/suggesties hoor ik graag. Verder hoop ik dat jullie niet te erg teleurgesteld in het feit dat dit niet echt Home-Cinema is.
Heb je wel eens geluisterd of je verschil hoort tussen je NAD DVD speler en een 521 CD speler? Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat dat een wereld van verschil is (met deze setup)
Naimoholic

CD- en DVD-spelers zullen in die setup een marginaal verschil zijn denk ik. Je moet ook een aardig getraint oor hebben om het verschil er een beetje uit te halen. Het verschil zal er best zijn, maar overweldigend zal het niet zijn. Ik hoor overigens wel een duidelijk verschil in mijn eigen setup met verschillende spelers, maar dat is niet helemaal eerlijk. Mijn set is veel onthullender (en daarbij denk ik ook wel iets prijzijger). Overigens heb ik volgende maand de nieuwe speler gepland staan, ik had een 'kleine' meevaller deze maand, daardoor is ie een maandje vervroegd :) .

Mooie sets trouwens, zo hier en daar. Die buizenbakken hebben toch wel wat bijzonders. Ik heb het nooit gehoord, maar het lijkt me toch wel gaaf om het een keertje te beluisteren. Zal eens vragen bij de lokale HiFi-boer (laat het maar niet horen :P ) of hij nog iets heeft :) .

Trouwens, in het vorige topic was iemand van plan de B&W Matrix 802 S2/S3 aan te schaffen, maar daar heb ik toen niets meer over gelezen. Hoe is dat afgelopen?

De set van StarTAC: Kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met Dr. Strangelove, erg mooie set! Zou voor mij ook een kanshebber zijn geweest. 'Helaas' is het voor mij een beetje uit de hand gelopen ;) .

De set van Abaddon: Mooie set! Nette opstelling ook zo. En zeker een mooi interieur.

Music Addicted

quote:
StarTAC schreef op 25 februari 2004 @ 12:58:
offtopic:
Mosez: bedankt voor de tips. Maar weet jij waar ik dan nog de C541i kan kopen, ik helaas niet.
Stassen heeft 'm bijvoorbeeld nog in de prijslijst staan, voor EUR 399,-. Een mooi prijsje volgens mij, nieuw was-ie EUR 550,-. Het lijkt overigens wel of Stassen over de hele linie onder de prijzen zit van bijvoorbeeld Hobo of Raf.

Wat ik zou doen is pen en papier pakken en een rondje bellen langs (landelijke) hifi zaken. Ook al adverteren ze er misschien niet meer mee, er staat altijd nog wel ergens een C541i nieuw in een doos of ze hebben een demo-model dat er nu wel uit mag. Kan de prijs nog verder omlaag. Zie www.hifi.nl voor een overzicht van hifi zaken.

Ik zou niet al te lang wachten trouwens aangezien veel hifi-zaken voorjaars-sale hebben en die 542 er al weer tijdje is.

NB: let op dat je niet de C541 koopt, dus zonder "i". Da's echt een ander apparaat.

Mooi zitten? Barcelona chair!

goed, vandaag naar correct geweest om de pioneer s-sp40 set te ruilen... Maar ze wilden geen geld terug geven (mag dat uberhaupt?), dus een magnat setje (cubus 25) mee naar huis genomen... Klonk toen ik het daar hoorde wel aardig voor het geld... Maar hier thuis klinkt het echt veel minder... Af en toe onwijze bas, verder weinig midden... Dus toch maar eens wat bedenken om te kopen ipv deze set, want deze gaat ook meteen terug...

Reg. datum: 17 december 2003

http://www.hifi.nl/gfx/glas_9_12022004.jpg

die grote ziul op voorste rij met zo zwart dingetje ervoor weet zo niet hoe je het noemt... die links van de sub staat weet iemand wat voor merk en type dit is ?

[ help me (A) ]

Mr. Guide

quote:
yash schreef op 25 februari 2004 @ 19:33:
[afbeelding]

die grote ziul op voorste rij met zo zwart dingetje ervoor weet zo niet hoe je het noemt... die links van de sub staat weet iemand wat voor merk en type dit is ?
Dat lijkt op een Chario Syntar 100T http://www.chario.it/main.htm

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

quote:
yash schreef op 25 februari 2004 @ 19:33:
[afbeelding]

Volgens mij zijn het allemaal chario boxen en diegene die jij bedoelt is volgens mij de chario syntar 100T. Hier een linkje van de 100T:
http://www.chario.it/syntar/100%20tower.htm

Zelf heb ik de boekplank modellen van chario(syntar 100) in 5.1 opstelling, met als center de syntar dialogue. De sub van chario vond ik niet echt geweldig en heb daarvoor een mordaunt-short premiere 308 sub gekocht(voor de prijs een erg goede sub en het geld was op :P )

ff voorproefje van mijn fronts die in aanbouw zijn :>

http://picserver.org/view_image.php/G3BY52NH046

:Y)

Vincent SAV-C1 | Vincent D-150 | Marantz MA-500 | Denon DVD2800MK2 | Klipsch RF25 | Klipsch RB25 | Klipsch RC10 | Klipsch KSW10 | Barco DATA 500

quote:
JWO schreef op 25 februari 2004 @ 19:51:

[afbeelding]

damn vakwerk :D

ff over dat het die charios waarschijnlijk waren bedankt! kheb ff gesearched prijzige dingen :D

[ help me (A) ]

veerboot met underscores

quote:

[afbeelding]

zien dr erg mooi uit :D was toch een school project ofzo? hoop IIG niet dat je ze blijvend gaat gebruiken op die amp+cd speler die ernaast staan ;)

pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+

quote:
_ferry_ schreef op 25 februari 2004 @ 21:55:
[...]

zien dr erg mooi uit :D was toch een school project ofzo? hoop IIG niet dat je ze blijvend gaat gebruiken op die amp+cd speler die ernaast staan ;)

haha nee hoor, al klinkt dat ook al erg goed :9

ze komen te hangen aan mij Panasonic SA - HE90 Receiver (5x100w @ 6ohm)
en de cd/dvd'tjes worden gedraait door een Sony dvp-ns305 speler.

JWO wijzigde dit bericht 25-02-2004 22:17 (19%)

Vincent SAV-C1 | Vincent D-150 | Marantz MA-500 | Denon DVD2800MK2 | Klipsch RF25 | Klipsch RB25 | Klipsch RC10 | Klipsch KSW10 | Barco DATA 500

ik zeg toch nee

quote:
ff voorproefje van mijn fronts die in aanbouw zijn

[afbeelding]

hoe denk je ze te gaan afwerken?

doneer nu in mijn wintersport fonds !!!!

Heeft iemand mijn bal gezien?

Ok, mijn "Home Theatre" set, heb helaas geen digicam, dus kan niet de foto's van de opstelling laten zien.

Allereerst de receiver:

http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1025282053116vsx_d511_s_detailpage.jpg

De Pioneer VSX-D511

Levert 5x80watt, heeft Dolby Digital en DTS ondersteuning. Voor de overige specs:
http://www.pioneer.nl/nl/...573&taxonomy_id=62-98

Mijn DVD-speler:

http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/1025547226259dv_350_s_detailpage.jpg

De Pioneer DV-350

De DVD-speler vind ik verder niet zo belangrijk, belangrijkste eisen waren dat hij er goed uitzag bij mijn versterker, in het meubel van mijn televisie pastte en dat hij MP3's (S)VCD's en CDRW afspeelde. Specs:
http://www.pioneer.nl/nl/...567&taxonomy_id=62-84

Mijn boxen:

http://www.mordaunt-short.co.uk/pix/prem_all.jpg

Mordaunt-Short Premičre

Ze klonken in combinatie met mijn versterker erg warm en dat vind ik persoonlijk prettig. Ik had geen budget voor allemaal losse speakers naar mijn smaak en dit was als surroundset het beste dat ik binnen mijn budget tegenkwam. Specs:
http://www.mordaunt-short.co.uk/products/premiere.asp

Mijn televisie:

http://www.jvc.nl/images/photo/av28h20eus-001.jpg

JVC AV28H20S

Mijn eisen waren: 28" (ik vind 32 te groot voor in de woonkamer), 100hz en plat beeld. Toen ik televisies in verscheidene zaken naast elkaar zag staan, vond ik in mijn prijsklasse het beeld van deze televisie gewoon veruit het beste. Verder zit er alles op wat je maar nodig zou kunnen hebben qua aansluitingen. Specs:
http://www.jvc.nl/product.php?id=AV28H20EUS&catid=41

Daarnaast staat er nog een PC-tje naast de TV waarvandaan ik divx-jes kijk.

http://www.coolermaster.com/product_common_images/0fc9182cd323b6bca862591aaf8b5628.jpg

Kast is de Coolermaster Centurion. Specs:
http://www.coolermaster.c...le=+CAC-T01+Centurion%201

De hardware bestaat uit een Asus a7v266, AMD XP1500+, Asus GeForce2 MX/400, 512MB PC2100, Soundblaster Live! 5.1, 2x Maxtor 60GB. Wilde het eerst verkopen, maar het systeem is op deze manier nog best nuttig.

Ik ben er best tevreden mee. Voorlopig ga ik ook niks upgraden. Misschien als ik ooit een grotere woonruimte krijg, dat ik de frontspeakers vervang door 2 zuilen van M-S. :)

FC Bal op het Dak :-( (814986) - VII.762

quote:
no_no_no schreef op 25 februari 2004 @ 22:45:
quote:
ff voorproefje van mijn fronts die in aanbouw zijn

[afbeelding]

hoe denk je ze te gaan afwerken?
waarschijnlijk zwart/zilver hoogglans :*)

ik zeg toch nee

heel moeilijk om goed strak te krijgen (heb je geschroefd? :X )
maar als het lukt :*)

ff goed gekeken en geen schroefje gezien

no_no_no wijzigde dit bericht 25-02-2004 23:15 (21%)

doneer nu in mijn wintersport fonds !!!!

zeker leuk setje hoor cookiepower hoe duur waren die ms set eingelijks ?

/edit:

je kan overigens beter los kopen heb net alles ff bekeken maar die speakers waren los 79 p/s bij raf * 4 = 356 + sub 259 = 615 + nog center a 100 misschien gekoper kom je op 715 ongeveer en de set in 1 kost 750 :D

yash wijzigde dit bericht 26-02-2004 07:29 (62%)

[ help me (A) ]

KEFalicious..

quote:
no_no_no schreef op 25 februari 2004 @ 23:14:
heel moeilijk om goed strak te krijgen (heb je geschroefd? :X )
maar als het lukt :*)

ff goed gekeken en geen schroefje gezien

ook met schroeven is het prima strak te krijgen hoor.. dan moet je een verzinkboor gebruiken en daarna plamuren..

Ik ben op dit moment met een audiomeubeltje bezig, omdat ik toch nog een plaatje mdf over had.. Het gaat nog niet zo hard, want het is kouuuuuuuuuuuud in de garage.... :X

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Yay, misschien kan ik een beamer krijgen voor 250 euri *)

www.avpnews.com

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws