Gathering of Tweakers

Quicksearch
KEFalicious..

quote:
kieskes schreef op 21 februari 2004 @ 19:10:
Mijn stereo setup maar weer is :)

[afbeelding]

Specs:

Cabasse Farella 401 (93dB rendement)
Marantz CD17KI

[afbeelding]

De Unison Research S2 (2*12Watt klasse A)

[afbeelding]

zie hier m'n nieuwe zelfbouw netsnoer :) , XTC Interlink en Vd Hul D352 ls kabel (word zsm vervangen door kimber 8tc waarschijnlijk)

Ben nu aan het sparen voor een leuke thorens met SME en mooi element.

Oh Kieskes, wat zijn zo ongeveer de formaten van die speakers? Ze lijken namelijk gigantisch.....

Ik vind die cd-speler eigenlijk best wel lelijk trouwens :s Dat vindt ik beetje jammer, voor de rest een super set 8) (het gaat bij de cdspeler trouwens wel om het geluid natuurlijk ;) )

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Reg. datum: 07 december 2003

nice allemaal :) ik zag eerst niet dat ze zelfgebouwd waren toppie (Y)

JUHQOKG

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik heb maar nog eens nieuwe fotootjes getrokken , buiten opstelling & wat pc stuff is er niets veranderd.. Nieuwe fotootjes dus (clickable) :)

Setje bestaat uit :

COMPONENTEN
TV Sony KV-C292 70 Cm 4:3 Trinitron
CD Marantz CD-60
DVD Philips DVD700
Receiver Marantz SR-4300
Bekabeling Kimber 4VS , Hitachi Interlinks ( LC-OFC ) , ..

SPEAKERS
Front Celestion C3 O+
Rear Celestion 9
Center Celestion C4C
Sub Magnat Motion 300A

http://home.pi.be/~swinneke/setje/overzichtje.jpg
Overzichtje van alles ( PC & HT )

http://home.pi.be/~swinneke/setje/setje.jpg
De HT O+

http://home.pi.be/~swinneke/setje/C3.jpg
Mijn grote trots en liefde - De Celestion C3 ..

http://home.pi.be/~swinneke/setje/REAR.jpg
De ex-fronts , nu de rears .. Blijven mooie speakers , en het DD plaqueje maakt het af ;)

http://home.pi.be/~swinneke/setje/PC.jpg
De PC , geen HT PC , gewoon AMDtje 2Gig , met als laatste nieuwe aanwinst de Creative Inspire P380 2.1 Speakers. Leuke dingetjes voor het geld !! ( en mijn Nokia ligt er ook mooi te liggen :p )

http://home.pi.be/~swinneke/setje/PC2.jpg
Pctje nogeens :)

http://home.pi.be/~swinneke/setje/setjeold.jpg
De afscheidkaart , tot weerziens op mijn setje! :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Mooie foto's allemaal! Die unison research's amps zien er erg stijlvol uit :9 . Ook die zelfbouw seas opstelling is erg ok :Y) nu alleen de afwerking nog ;) . Tom je set ziet er ook weer puik uit. Alleen ff opletten als je foto's maakt met een lange sluitertijd zonder flitser dat je de kleurbalans een beetje bijstelt 8) . Ga zo door.

Walter.PPK wijzigde dit bericht 23-02-2004 00:08 (35%)

quote:
Walter.PPK schreef op 23 februari 2004 @ 00:06:
Tom je set ziet er ook weer puik uit. Alleen ff opletten als je foto's maakt met een lange sluitertijd zonder flitser dat je de kleurbalans een beetje bijstelt 8) . Ga zo door.
Thx ! Ik heb mijn Powershot voor die nacht-kunsmatiglicht-indoor-shots nog niet echt onder controle .. moet ik écht wel eens mee oefenen.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Prettig gestoord :o)

quote:
BiX schreef op 22 februari 2004 @ 15:07:
Zijn hier ook mensen van onder de 18 met zoown set? want anders doe ik toch iets fout(ok ik 14)
http://home.tiscali.nl/leenvdlinden/aiwa.jpg
dat is mijn setje als 15 jarige (over 2 weken 16)

M'n setje heeft een paar "nieuwe" speakers, het zijn de speakers die oorspronkelijk bij m'n stereosetje zaten, klinkt iig beter als die satelites van me creative inspire 4400 set, wat ik dus hiervoor had
(voor specs kijken in vorige draadje:P)

Da-Pho0L wijzigde dit bericht 23-02-2004 00:27 (7%)

/dev/null

quote:
BiX schreef op 22 februari 2004 @ 15:07:
Zijn hier ook mensen van onder de 18 met zoown set? want anders doe ik toch iets fout(ok ik 14)
Ik ben 16 , mijn set staat hier boven :)

FKA 'bobje86nl' \o/

Mooi, een lekker fris topic weer. Ik ben een trouwe volger ervan :*) .
quote:
Abbadon schreef op 18 februari 2004 @ 11:16:
Ik weet niet of ik doorschiet maar een dedicated 18.1" TFT voor m'n MP3 pc is toch best wel leuk eigenlijk :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De bijbehorende pc staat onder de stoel zodat 'ie out of sight is en je hoort 'm bijna niet (oude Dell Optiplex PII 400 desktop voorzien van een Audigy).

Kabels nog wat beter wegwerken en evt. een draadloze muis en klaaro, m'n HT weer uitgebreid :)

Overige specs en pics staan in het vorige topic.
Dat is inderdaad een leuk TFT schermpje. Maar ik ben erg nieuwsgierig naar dat meubeltje, waar heb je dat vandaan (het is geen computermeubeltje, toch)?

Bobje wijzigde dit bericht 23-02-2004 01:08 (4%)

quote:
TomSwinnen schreef op 23 februari 2004 @ 00:28:
[...]

Ik ben 16 , mijn set staat hier boven :)
Jij hebt zeker geld over :P Netjes set voor een 16-jarige... Ik ben 17 en doe het met mijn Philips home-theater setje van 403 euri inclusief verwijderingsbijdrage :P

Ticking away, the moments that make up a dull day.

quote:
Zoetepils schreef op 21 februari 2004 @ 18:59:
Wauw mooie HT's heb ik langs zien komen _/-\o_ .
Maar nou heb ik ff een vraagie; Is het niet slimmer om (ik zag het net al bij Pauluz) ipv van een dure B&W LCR60 of LCR600 center speaker gewoon een DM602 of DM601 bookshelf speaker te kopen? Afgezien dat de normale center speaker dus goed magnetisch is afgeschermd.
[....]
Graag commentaar en/of ervaringen

Nevermind, beetje verkeerd topic om dit bericht in te posten 8)7
Ik heb al een apart topic gestart

Ik heb zelf ook nog een B&W cc3 als center speaker. Maar ik vond de 601s3 zoveel beter klinken matchen bij mn 602's dat ik deze als center speaker ben gaan gebruiken. De cc3 staat nu als rear center.

Een LCR60 klinkt naar mening wel iets beter. Dat komt misschien wel door de positionering van de units. De tweeter zit nu bij mij helemaal rechts. En op 3 meter zitafstand hoor je dat jammergenoeg wel.

Pauluz at ZaanZone.nl | Xbox Gamertag: Pauluzz |

quote:
Gemineye schreef op 22 februari 2004 @ 21:36:
[...]

Oh Kieskes, wat zijn zo ongeveer de formaten van die speakers? Ze lijken namelijk gigantisch.....

Ik vind die cd-speler eigenlijk best wel lelijk trouwens :s Dat vindt ik beetje jammer, voor de rest een super set 8) (het gaat bij de cdspeler trouwens wel om het geluid natuurlijk ;) )

90 x 26 x 32 cm :P Valt nog wel vind ik eerlijk gezegd.

de cd speler is kwa kleur inderdaad een beetje fout ivm de rest, maarja, maakt mij niet veel uit, het geluid maakt alles goed :9

1 europa

Mwah ik ben 17 en ik heb ook zon set, stelt alleen nog niet zoveel voor,

50 cm 4:3 tv van sony
Sony stereotorentje speakers
Philips speakers als rear
2 aan elkaar gehangen in serie speakertjes van sony die dienen voor center + speakers tv al center.
En een subwoofer 80 watt.
Sony str-595 versterker.

Klinkt wel goed voor het geld :)
Maarja binnenkort word alles vervangen...

Samen staan we sterk!

Whisky Liefhebber

quote:
IkBenAlles schreef op 23 februari 2004 @ 12:28:
Mwah ik ben 17 en ik heb ook zon set, stelt alleen nog niet zoveel voor,

50 cm 4:3 tv van sony
Sony stereotorentje speakers
Philips speakers als rear
2 aan elkaar gehangen in serie speakertjes van sony die dienen voor center + speakers tv al center.
En een subwoofer 80 watt.
Sony str-595 versterker.

Klinkt wel goed voor het geld :)
Maarja binnenkort word alles vervangen...

Door wat, als ik vragen mag? :P

---

Mijn TV wordt overigens morgen vervangen door een Finlux CTW-2837TN breedbeeld tv. Het is niet het beste van het beste, maar ik denk dat het voor mij prima zal voldoen :)

Glenfiddich wijzigde dit bericht 23-02-2004 14:58 (15%)

Mooi fout is niet lelijk

Op dit moment:

Pioneer V310QL set:
2 Fronts: 35 - 20000Hz
Center + Surrounds: 80-20000Hz

Receiver: Pioneer VSX-D511 5x 80Watt RMS, DD5.1, DTS en Prologic II
DVDSpeler: Cyberhome 402, Regiovrij
TV: JVC 55cm Zilver Flatscreen

Nog geen sub hierbij.. wil er nog wel eentje bijkopen/maken binnekort.

Tevens overweeg ik de aankoop van een beamer + scherm

quote:
Gemineye schreef op 21 februari 2004 @ 15:12:
Dankzij de vele foto's die hier gepost worden (ahum) Een kleine up van mij ;)

Nieuwe speakerkabels gekocht; Van den Hul Teatrack Hybrid. (Voorheen was dat gewoon standaard OFC draad) Damn zeg, wat een verschil! Dat had ik niet echt verwacht! Heb meteen ook nog even een Van den Hul optocoupler gehaald, zoals ook te zien op de foto. Bij sommige muziek vind ik analoog beter (natuurlijker) klinken, bij andere muziek vind ik digitaal beter (helderder) klinken! Ik ben er nog niet helemaal uit.. ;)

hier wat foto's: (en oh ja; wie had er de vorige keer commentaar op mn digicam? :D dit is een nieuwe :) )

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Gemineye

Hey, plaatjes van de kabels -zien er goed uit! Netjes ge-biwired ook. En zie ik daar niet een Van den Hul D-102 III Hybrid interlink? Heerlijk kabeltje, wist niet wat ik hoorde.

Dit weekend krijg ik mijn 2 x 3m QED XT400 met airloc bananen binnen (ga ze eigenlijk halen, in Manchester). Daarna knips ik wel wat pics.

edit:
Linkje toegevoegd

Mosez wijzigde dit bericht 23-02-2004 17:48 (5%)

Mooi zitten? Barcelona chair!

Reg. datum: 07 december 2003

t valt me op dat heel wat mensen wel 2 tot 3 maal hun zelfde home cinema setje posten :/

JUHQOKG

Tja, ik heb hem ook twee keer gepost, maar dan wel met 9 maanden ertussen, dus met significante wijzigingen. Volgende komt over een maandje of 6 als het in een ander meubel staat ;)

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

©

quote:
Zoetepils schreef op 21 februari 2004 @ 18:59:
Wauw mooie HT's heb ik langs zien komen _/-\o_ .
Maar nou heb ik ff een vraagie; Is het niet slimmer om (ik zag het net al bij Pauluz) ipv van een dure B&W LCR60 of LCR600 center speaker gewoon een DM602 of DM601 bookshelf speaker te kopen? Afgezien dat de normale center speaker dus goed magnetisch is afgeschermd.
Ik heb nu namelijk al een setje B&W's 602's, ben ik heel tevreden over. Maar bij een vriend van mij hebben ze de LCR60 (s2) en die heeft al vrij snel dat ie qua laag te snel aan z'n max zit in vergelijking met de andere speakers. In principe zou ik in mijn geval dan voor nog een DM 602 gaan.

Ik zal ff voor het gemak opsommen waarom ik denk dat ik beter voor de 602 dan voor de LCR60 kan gaan;
- Goedkoper :Y) (tja ik blijf een student)
- 'Homogener' geluidsbeeld (maar dat vind ik niet een heel belangrijk punt)
- Mooier laag, en de 602 zal minder snel aan zijn max zitten qua laag.

Graag commentaar en/of ervaringen

Nevermind, beetje verkeerd topic om dit bericht in te posten 8)7
Ik heb al een apart topic gestart

Ik moet je voor een groot deel gelijk geven, er zijn alleen 2 dingen die je niet moet vergeten:

1. Je kunt 601's, 602's etc. niet per stuk maar alleen per paar kopen. Je moet dus maar net iemand weten die bijv. de 2de unit hebben wil (zo hebben Pauluz en ik het gedaan).

2. Een LCR heeft betere verhoudingen op bijv. op een TV te leggen, en hij is dus inderdaad magnetisch afgeschermt, een gewone 60x wil je nl. niet in de buurt van je TV hebben.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Mac powered

quote:
bobje86nl schreef op 23 februari 2004 @ 01:07:
..Maar ik ben erg nieuwsgierig naar dat meubeltje, waar heb je dat vandaan (het is geen computermeubeltje, toch)?

Die heb ik bij Otak vandaan. Ben bij redelijk wat zaken hier in de stad langs geweest maar het meeste vond ik of te duur en/of niet mooi (plus vaak acht week levertijd). Deze was erg goedkoop (¤ 80,-) en ik kon 'm direct meenemen :P En het is idd geen computer meubel maar een AV ding.

quote:
vieux schreef op 23 februari 2004 @ 17:58:
t valt me op dat heel wat mensen wel 2 tot 3 maal hun zelfde home cinema setje posten :/

Tja, zó erg is het toch niet? Ik bedoel, het valt mij niet op een bezwaarlijke manier op.

quote:
idekker schreef op 22 februari 2004 @ 14:24:
De center en surrounds zijn twee maanden terug gemaakt met de front als basis.
Ziet er leuk uit. Is dat veel gedoe dat zelf bouwen en moet je de tweeters, woofers, waffers e.d. er zelf bij uitzoeken of is het één bouwpakket? (weet hier nul komma nul vanaf :P )

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

Mr. Guide

quote:
Abbadon schreef op 23 februari 2004 @ 18:34:Ziet er leuk uit. Is dat veel gedoe dat zelf bouwen en moet je de tweeters, woofers, waffers e.d. er zelf bij uitzoeken of is het één bouwpakket? (weet hier nul komma nul vanaf :P )

Dankje.
De Scirocco is een reeds bestaand ontwerp van Speaker&Co, dus het moeilijke werk is al voor ons gedaan. Je kunt een op maat gezaagt houtpakket, units, filter componenten en kabels bestellen bij S&C en dan kun je ze zelf gaan bouwen (voornamelijk lijmen en solderen).
Je kunt er ook voor kiezen om ze door S&C te laten bouwen, maar dat kost logischerwijs wat meer.
De center is op maat gemaakt, maar is, zoals ik al eerder zei, gewoon hetzelfde qua kastinhoud, units en filter. Alleen met andere buiten maten en basreflexpijpen aan de voorkant.
De surrounds zijn min of meer naar bestaand ontwerp, alleen zat hier de basreflexpoort achterin. Dit is echter niet ideaal (bij plaatsing dichts langs een muur) en het zorgde voor groot kaal vlak onder de mid-laag unit.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

KEFalicious..

quote:
kieskes schreef op 23 februari 2004 @ 11:40:
[...]

de cd speler is kwa kleur inderdaad een beetje fout ivm de rest, maarja, maakt mij niet veel uit, het geluid maakt alles goed :9

In dat geval zijn ze nauwelijks groter dan mijn kef's, maar ze lijken echt veel groter op de foto ;) vandaar mn vraag..

Het gaat inderdaad om t geluid ;)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

KEFalicious..

quote:
Mosez schreef op 23 februari 2004 @ 17:12:
[...]Hey, plaatjes van de kabels -zien er goed uit! Netjes ge-biwired ook. En zie ik daar niet een Van den Hul D-102 III Hybrid interlink? Heerlijk kabeltje, wist niet wat ik hoorde.

Danku, danku :)
die kabels klinken nog beter dan ze er uit zien, echt.. ;)

Dat is idd de van den hul d102 III Hybrid :)

Veel mensen onderschatten wat mij betreft de waarde van goede kabels! Als ik deze zelfde set met standaard kabels beluister, en daarna weer met de kabels van de foto, dan is dat toch een wereld van verschil, met dezelfde apparatuur!!

Er gaat wel veel geld in zitten, though.. :/

ik blijf upgraden ;) de dvdspeler en centerspeaker zijn reeds onderweg :Y)
(Die worden natuurlijk ook weer voorzien van wat hoogwaardige kabeltjes ;) )

Gemineye

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
kieskes schreef op 23 februari 2004 @ 11:40:
[...]

wat voor boxen zijn het eingelijks ? welk merk etc

[ help me (A) ]

quote:
yash schreef op 23 februari 2004 @ 21:20:
[...]

wat voor boxen zijn het eingelijks ? welk merk etc
Staat er toch bij? Cabasse Farellas (401)

quote:
Pauluz schreef op 21 februari 2004 @ 16:55:
Ik heb mijn spullen al is in eerder delen geshowed. Maar ik woon nu op mezelf en heb dus een nieuwe ruimte :

[afbeelding]

Ik heb gister ff de Swat trailer opgenomen om te kijken wat voor effect dat nou heeft :)

Alleen had ik niet door dat de camera aan het schuiven ging door de trillingen :)

http://pauluz.zaanzone.nl/swat.avi
Geweldig om te zien hoe geboeid je naar die trailer zat te kijken :). Wat ik me nu afvraag, heb je geen last van de set die onder de projectie van je beamer staat als je die lichtflitsen ziet? Het lijkt me overigens het enige nadeel, want ik moet zeggen dat die beelden er erg mooi uitzien (voor zover dat uit het filmpje te halen is ;) ) Nice set!

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws