Hoofdcategorieën
Topicacties

Yamada DVX-6600

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Nieuw Topic
ߤ åf®åîÐ!
Reg. datum: 04 oktober 2001

Introductie
De nieuwe opvolger van Yamada DVX-6000 en DVX-6100 is uit.

Meest belangrijke verandering is Yamaha DVX-6600 ondersteunt ook
Global Motion Compensation (GMC) , Quarter Pixel Compensation (Q-PEL) en Voibs-OGG.
Chip van deze speler is Mediatek MTK1389D
.__________________________________________________________________________
Foto's Info & Links
http://members.chello.nl/a.ozen4/data/yamada6600s.jpg
(klik voor grotere foto)
(klik hier voor extra foto's)
.Info op Umax/Yamada site
.Yamada DVX-6600 op DVDr-Help.com
.Yamaha DVX-6600 Googled
.Yamada DVX-6600 op Tweakers Pricewatch
.Review DVX-6600
.my-yamada Engelse Suport site
.
.Yamada DVX-6600 forum (Engels)
.Yamada DVX-6600 Support topic (Duits)
.Thomas3k in support topic is van Yamada
.
.Review's of informatie over deze speler gevonden? Meld het A.U.B.
Yamada DVX-6600 Screen Captures
.Screens:
Met Dank aan Pieter Nr1
.
.
.
.
.Klik voor grotere foto's
http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/intro-s.jpg
Intro
http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/setup1-s.jpg
Setup 1
http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/setup2-s.jpg
Setup 2
http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/divx-s.jpg
DivX Navigatie
http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/mp3-s.jpg
Mp3 Navigatie
http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/jpg-s.jpg
JPG Navigatie
http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/kodak-s.jpg
Kodak Viewer
Specificaties:
Disks CD-Audio, CD-Video, S-Video, MP3-CD, MP3-DVD, JPEG-CD,
JPEG-DVD, CD, CD-RW, DVD, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Formaat MPEG1 (ISO11172), MPEG2 (ISO13818)
MPEG4 SP (Simple Profile)
MPEG4 ASP (Advanced Simple Profile), XviD,
MP3, WMA, PCM, Voibs-OGG

ASP Global Motion Compensation (GMC)
Quarter Pixel Compensation (Q-PEL)
B-frame
Hogere Bitrate tot 10Mbsp

Audio Dolby Digital, DTS

Video Aansluitingen S-Video, Composite Video, Scart

Audio Aansluitingen Stereo, Coaxial, optisch, 5.1 Kanals Uitgang

OSD-Menu 8 Talen
Engels, Chinees, Frans, Duits, Spaans, Italians, Nederlands, Portugees

Upgrade Firmware Upgrade met CD-R

Afmetingen 45 x 450 x 250 mm (Opgegeven door Yamada)
50 x 430 x 250 mm (ware grootte)

Word meegeleverd Afstandsbediening, Batterijen, Video-Kabel, Audio Kabel, Handleiding

Garantie 12 Maanden

Ondertiteling DVD en SVCD word wel met ondertiteling vertoond.
Ondertiteling AVI word nog niet ondersteund tot volgende firmware.

Specifieke Functies Zoom: 2x, 3x, 4x, 1/2, 1/3, 1/4
Snel vooruit spelen: 2x, 4x, 8x, 16x
Snel achteruit spelen: 2x, 4x, 8x, 16x
Slow Motion: 1/2, 1/4, 1/8, 1/16

Handleiding
http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/spacer.gifhttp://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/yamada-man-front.gif

Yamada DVX-6600 Handleiding (Engels)
Rechts klikken en dan "Doel Opslaan als..." kiezen
Firmware Upgrades
http://members.chello.nl/a.ozen4/yamada6600/firmwarning.gif

Download: Firmware revision 05.00.03.05 beta

Deze Firmware is een beta versie en Yamada geeft hier geen support op.
Veranderingen:
  • Ondertiteling Support (*.srt bestanden, bestand naam moet zelfde als avi bestand)
  • Na het zoomen gaat zoom text nu weg (1/4, 1/2... etc.)
  • Als een avi bestand afgespeeld word komt er geen tijd meer in beeld
  • Enige beeld verbetering in DivX en Xvid films

Volgende firmware moet veel meer verbeteringen bevatten, het is allen nog niet
bekend wanneer deze uit komt.

Download: Originele Fimware
Deze firmware is de zelfde firmware zoals je Yamada DVX-6600 nog nieuw in doos zit.
Je moet deze firmware alleen gebruiken als je niet tevreden bent met nieuwere firmwares.
Yamada/Umax en ik zelf zijn niet verantwoordelijk als je deze firmware gebruikt.
Je krijgt geen enkele support als iets fout gaat tijdens upgraden van alle versies.

Belangrijke tips met Firmware update:
- Vergeet nooit je Firmware CD in de speler na het updaten!
- Gebruik goede media
- Let er op dat er geen kinderen in de buurt zijn wanneer je met update bezig bent,
want je weet nooit wat een kind kan doen (bijv. zomaar stekker uit trekken)
- Als je speler op een elektra groep zit die vaak uitvalt door geringste dingen,
moet je het op een andere elektra groep aansluiten.
- Als je weet dat de energie bedrijf bezig is in de beurt, wacht tot dat ze klaar zijn.

Ik weet dat sommige dingen die ik hierboven noem ver gezocht zijn,
maar je kan beter goed voorbereid zijn.

Stappen om huidige firmware versie te zien op Yamada DVX-6600
  • Zorg dat er niets in de speler zit (dus geen DVD of CD in de speler)
  • Druk nu op [Setup] knop op afstandbediening
  • Ga naar "Voorkeurinstellingen" (laatste icon in de rij) "Prefence page" in Engels
  • Toets nu 1369
  • Nu zie je de firmware versie
Tips
Hier vind je tips die je kan gebruiken met Yamada DVX-6600.

.DVD menu, gesproken taal, ondertiteling Code voor Nederlands = 7876
.DVD menu, gesproken taal, ondertiteling Code voor andere talen = list

.Tijdens AVI afspelen blijft te verstreken tijd in beeld lopen die kan je uitzetten
door 2x [Display] knop op je afstandbediening te druken.(ogelost met nieuwe firmware)
Bugs & irritatie punten
Hier vind je bugs en irritatie punten die Yamada DVX-6600 gebruikers ervaren.

.CD/DVD lá is te zwak.
.Verstreken tijd word standard aangegeven tijdens AVI afspelen.(opgelost)
.Ondertiteling voor DivX en Xvid word nog niet ondersteund (opgelost)
.Lange dir en file namen worden niet volledig aangegeven.
.GMC en Q-PEL is nog niet volledig ondersteund (word nog opgelost)
.Er is een bug in ondertitelingen met originele DVD's
.Lange ondertitelingen worden afgekapt bij srt files

Mededelingen

Als je Extra belangrijke informatie over deze speler vind laat ons weten door in deze
topic te posten!

Ik zal startpost constant bij houden zodat het overzichtelijk word voor ons allemaal.

Reptile-X wijzigde dit bericht 02-05-2004 09:58 (176%)
Reden: Extra info toegevoegd

Happy-Happy Joy-Joy
Reg. datum: 31 december 2001

hmmm.....linkje niet geweest, maarrrr..leest hij ook cd-r(w) & zelfgebakken DVD's? Zo ja, welk formaat (+/-)?

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

ߤ åf®åîÐ!

Ik denk het wel want DVX-6000 kon ook al alles lezen. Heeft ook ondertiteling support bij DivX en Xvid's...

Dus alle formaten behalve DVD-Ram

Zie ook Yamada DVX-6000 topic.
DVX-6600 heeft alleen paar extra's meegkregen dat is alles, het mooie is met DivX Pro gemaakte DivX'tjes kunnen ook afgespeeld worden.

Reptile-X wijzigde dit bericht 17-02-2004 01:40 (7%)

Matched: TeamBVD
Reg. datum: 30 augustus 1999

quote:
Audio Aansluitingen: Stereo-, Koaxial-, optischer-, 5.1 Kanal Ausgang
ziet er uit als een nederlandse C't recensie ;)
ߤ åf®åîÐ!

Ha! je heb me door :P

Ik had die tabel eerst in duits gemaakt zoals op de Yamada site en daarna omgezet in Nederlands, maar mensen begrijpen dat wel denk ik :)

Over beschikbaarheid in Nederland:

Ik heb met een huidige DVX-6000 verkoper van pricewatch telefonisch contact gelegd of ze de DVX-6600 kunnen leveren, ik krijg een mail binnen of ze deze speler al kunnen leveren.

Ik post hier als dat door gaat, ik hoop dat de prijzen gunstig worden bij hun , want ze zijn niet een van de goedkoopste DVX-6600 verkopers.

Reg. datum: 18 februari 2004

Ik ben vandaag in Veghel geweest en daar konden ze de Yamada DVX 6600 bestellen voor € 132,50

Ze zeiden dat ze binnen een week binnen zouden hebben als ik hem zou bestellen...

Bestellen dus :P

quote:
BassBionic schreef op 18 februari 2004 @ 12:11:
Ik ben vandaag in Veghel geweest en daar konden ze de Yamada DVX 6600 bestellen voor € 132,50

Ze zeiden dat ze binnen een week binnen zouden hebben als ik hem zou bestellen...

Bestellen dus :P
Bij welke winkel in veghel, ik kan die van mij (DVX 6000) nog terug brengen :)

ߤ åf®åîÐ!

@ BassBionic

Hebben ze ook toevallig een online store?

Ik wacht geduldig af op een antwoord van die zaak maar het moet niet al te lang duren want dan ga ik het uit Duitsland halen.

Weet iemand of de 6600 al te koop is in Duitsland, vooral regio Aken?
Of ergens in Nederlands of Belgisch Limburg?
Ik wou de 6000 gaan halen, maar op dit moment is het even wachten wel waard volgens mij.

Forza Utreg!
Reg. datum: 02 juni 2003

zit hier een decoder in voor 5.1 geluid, waardoor je direct speakers op aan kan sluiten?

Reg. datum: 03 juni 2003

hoe lijkt het....de firmware van de 6600 op de 6000? :9
of zou dat niet werken.
we horen het vanzelf.

ߤ åf®åîÐ!

@ Pluppie
Je zou het hier kunnen checken ;)

@ reanimation
Ik denk het niet, ten eerste prijs zou dan hoger zijn en deze is zelfde als 6000 maar dan meer ondersteuning voor Divx en Xvid zoals ik al zei.
Dus er moet waarschijnlijk een versterker achter.

Het zou wel leuk zijn als het wel zo was :)

@ laan0206
Je weet nooit wanneer de firmware update komt voor 6600 maar als iemand dit probeert kan zijn dat de 6000 naar z'n ... gaat. :o
Ik zou zelf eerst naar Yamada mailen 6000 word toch niet meer gemaakt, dan maakt hun niets uit waarschijnlijk of iemand zou kunnen kijken of beide spelers zelfde chip hebben.

swing it baby
Reg. datum: 11 december 2003

Ik had bij CLUB Computer Systems gevraagd of zij hem al hadden (of binnenkort zouden krijgen). Ze hadden bij de distributeur geinformeerd, maar deze wist niet of en wanneer de Yamada 6600 verkocht zou worden :'(

Afwachten dus

I'm just taking care of business

Powerball @ 12.582

Kan je deze nou beter kiezen dan een Kiss speler (of heeft deze ook een vergelijkbare die Qpel etc ondersteund)? De prijs vind ik iig wel aardig ~99 euro.

Reg. datum: 12 juni 2001

quote:
evaarties schreef op 19 februari 2004 @ 13:37:
Kan je deze nou beter kiezen dan een Kiss speler (of heeft deze ook een vergelijkbare die Qpel etc ondersteund)?
Dit is een volgende generatie divx-speler, dus in dat opzicht kun je beter deze kopen. De Kiss ondersteund geen q-pel en gmc. De nadelen die de oude yamada had zoals geen ogg support zijn nu ook verdwenen. Maarja de keuze hangt nog steeds af van wat je ervan verlangt. Als je bijvoorbeeld een netwerk interface noodzakelijk vindt dan ligt de kiss voor de hand. ALs je gewoon divx en dvd wil kunnen afspelen dan is de yamada een zeer goede speler daarvoor.

Powerball @ 12.582

quote:
cool_zero schreef op 19 februari 2004 @ 15:37:
[...]

Dit is een volgende generatie divx-speler, dus in dat opzicht kun je beter deze kopen. De Kiss ondersteund geen q-pel en gmc. De nadelen die de oude yamada had zoals geen ogg support zijn nu ook verdwenen. Maarja de keuze hangt nog steeds af van wat je ervan verlangt. Als je bijvoorbeeld een netwerk interface noodzakelijk vindt dan ligt de kiss voor de hand. ALs je gewoon divx en dvd wil kunnen afspelen dan is de yamada een zeer goede speler daarvoor.

Ah tnx.. een netwerkinterface wil ik eigenlijk alleen hebben om ook m'n films die geen ondertiteling op de CD hebben, te kunnen bekijken met ondertiteling.

Als er nou een manier is om een CD te branden met alle ondertitel files en deze in te lezen waarna je de filmCD erin doet, dan is dat ook super natuurlijk.
ߤ åf®åîÐ!

@ evaarties

Het is juist mogelijk met een Yamada DVX-6000 ondertiteling files (srt en sub) bij te doen op een CD of DVD met je Divx en Xvid erop, en selecteren voor dat je de avi file start.

Zover ik begrijp is dat ook mogelijk met DVX-6600 binnen paar weken, als ik al die informatie lees ze zijn druk bezig met verder ontwikkeling van de nieuwe speler.

Cool_zero heeft veel ervaring met DVX-6000 dus zijn info is voor ons van belang, om straks met DVX-6600 te vergelijken.

Over upgraden van DVX-6000 naar DVX-6600, blijkt nu onmogelijk want in de nieuwe speler zit een andere chip in…

Ik heb ook een mail terug gehad voor mijn vraag wanneer ze het kunnen leveren en dit was de antwoord:
quote:
Ik heb even contact opgenomen met onze leverancier, maar het is nog niet bekend wanneer de DVX-6600 in het assortiment opgenomen wordt. Zodra we deze speler wel kunnen leveren neem ik per e-mail contact met u op.

Powerball @ 12.582

quote:
Reptile-X schreef op 19 februari 2004 @ 16:45:
@ evaarties

Het is juist mogelijk met een Yamada DVX-6000 ondertiteling files (srt en sub) bij te doen op een CD of DVD met je Divx en Xvid erop, en selecteren voor dat je de avi file start.

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik heb nl al een groot aantal films op CD gebrand staan, deze zijn echter gebrand zonder ondertitelfile.

Wat ik nu wil is eerst mijn algemene CD erin met alle ondertitels, de juiste selecteren en nu de CD erin met de Avi file.

edit:
Ik heb je stukje nog een keer gelezen en het lijkt toch wel op hetzelfde. De ondertitelfile moet dan wel meteen totaal ingelezen worden.

evaarties wijzigde dit bericht 19-02-2004 17:31 (12%)

Er staan er een heel stel op Ebay, zoeken op Yamada 6600 (beschikbaar voor Nederland) voor 129 Euro. Ziet er erg goed uit moet ik zeggen !

Reg. datum: 12 juni 2001

quote:
evaarties schreef op 19 februari 2004 @ 17:30:
Ik heb je stukje nog een keer gelezen en het lijkt toch wel op hetzelfde. De ondertitelfile moet dan wel meteen totaal ingelezen worden.
Bij de oude yamada 6000 gebeurt dat nu wel. Of dat ook bewust zo is, is een beetje de vraag, maar als je een subtitle laad van een andere cd en daarna van film wisselt, dan heb je nog de 'oude' sub erbij.

Powerball @ 12.582

quote:
cool_zero schreef op 19 februari 2004 @ 20:44:
[...]

Bij de oude yamada 6000 gebeurd dat nu wel. Of dat ook bewust zo is, is een beetje de vraag, maar als je een subtitle laad van een andere cd en daarna van film wisselt, dan heb je nog de 'oude' sub erbij.
Dat is super, dan weet ik nu wel welke ik ga kopen.

quote:
Bij welke winkel in veghel, ik kan die van mij (DVX 6000) nog terug brengen :)
check www.rgmcomputers.nl voor adres enzo maar hij staat niet in de onlineshop want ze hebben hem niet in hun assortiment.

ߤ åf®åîÐ!

Update:
Extra foto's toegevoegd, ook van de achter kant (aansluitingen).

Officiële Yamada online winkel NewSell.de verkoopt DVX-6600 nu, zie de directe link naar speler in mijn eerste post.
Het word verzonden naar EU landen.

Maar nog steeds geen online winkel in Nederland die het verkoopt, alle online winkels die ik mail wachten op hun distributeurs. :|

Reg. datum: 19 april 2003

Gaat niet specifiek over de yamada, maar zit te twijfelen tussen een normale speler en een divx speler. Ik zit er niet aan te denken om de films eerst om te moeten zetten naar een pal formaat om ze daarna te kunnen brande op dvd zodat ze op een tv te zien zijn. Ik heb hier een paar programma's van herman finkers en van hans teeuwen
bij elkaar zo'n 4 gb, en wil daar een dvd van maken met een leuk menutje dir ik zelf wil maken. Kan dat met een divxspeler en zo ja met wat voor software?

ߤ åf®åîÐ!

Vergeet niet dat DivX spelers ook DVD spelers zijn het is zelfs zo deze spelers zijn DVD spelers met DivX ondersteuning, dus als je DVD maakt met Menu's die kan je ook op een DivX speler afspelen met menu's die je zelf gemaakt heb.

Zover ik weet is er geen mogelijkheid om een DivX te maken met een menutje.

De groote voordeel is wel dat je paar DivX files die je heb kan je op een DVD-/+R/RW kan branden in verschillende mappen met ondertitel bestanden zoals .srt en .sub en vervolgens kan afspelen op een DivX speler met ondertiteling.

Ik wil niet meer divx of xvid omzetten naar SVCD of DVD om vervolgens kijken op mijn huidige DVD speler te bekijken, te veel werk als je aan mij vraag ik heb meer dan 100 SVCD's gemaakt op die manier en ik ben het zat :P
Ik heb ook een Marmitek gigset om draadloos te kijken maar de beeld kwaliteid is niet perfect als een standalone speler.

Maar ik word ongeduldig om te wachten op Yamamada DVX-6600.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009