Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Eraser schreef op 15 februari 2004 @ 22:16:
[...]

Naja, het zal wel aan mij liggen. :X
Nope! :)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

past het niet?pak een hamer...

ja en zo kan ie wel weer....... :( :(

het is nu allemaal wel duidelijk zo.

laten we het over voedingen gaan hebben.. B) B) :+ :+

AMD Athlon XP2500+(@ 3200+ 11x200Mhz 1,75V) Asus a7n8x-x 512mb infineon DDR400 2x seagate 20 en 40Gb club3d gf4ti4200 64mb creative SB live 4.1 netwerk Toshiba dvdrom liteon 52X cdfikker antec truepower330.

Reg. datum: 21 december 2001

hoe belangerijk is dat versie 1.2 of 1.3 bij die voedingen?

ik zie dat de nieuwste modellen ATX+12V v1.3 hebben.
en als ik dan bij bijv enermax kijk, dan zie ik dat v1.3 voor amd 64 en nieuwe P4's is. maar betekend dat dan dan v.1.2 niet zo goed daarvoor is?

dus als ik ga upgraden naar socket 939 amd 64 moet ik dan een v 1.3 voeding hebben??

Canon Digital Ixus V2

Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
_MB_ schreef op 15 februari 2004 @ 23:24:
hoe belangerijk is dat versie 1.2 of 1.3 bij die voedingen?

ik zie dat de nieuwste modellen ATX+12V v1.3 hebben.
en als ik dan bij bijv enermax kijk, dan zie ik dat v1.3 voor amd 64 en nieuwe P4's is. maar betekend dat dan dan v.1.2 niet zo goed daarvoor is?

dus als ik ga upgraden naar socket 939 amd 64 moet ik dan een v 1.3 voeding hebben??
Versie 1.3 is de nieuwe ATX standaard en wel op gebied van de 12 V. Deze is namelijk van 'betere kwaliteit' volgens deze standaard. De afwijking mag daarom ook iets meer zijn. Versie 1.3 is in dit geval dus beter.

maar werkt 1.2 ook gewoon op de nieuwste amd 64?

nog een vraag apart:
waarom heb je zelf voor een tagan 480 gekozen?

_MB_ wijzigde dit bericht 15-02-2004 23:51 (43%)

Canon Digital Ixus V2

Reg. datum: 11 januari 2004

Ik moet ook een nieuwe voeding en dacht zelf ook aan de Nexus Nx-3500. Wilde het ook bijna bestellen. Kost nu ongeveer 80 euro. Maar deze heeft geen PFC. Dat maakt hem net zo goed als een zalman ZM300B-APS, want deze heeft wel active PFC. Deze kost 60 euro. Toch?

Volgens mij zijn een van de stilste de silenx voedingen met 14 db maar die zijn niet verkrijgbaar in Nederland. Klopt dat? (Waar dan?)

Asus a7v8x
Amd 3000+
2 x cdrom
2 x hd 7200 rpm
pov 5900xt

Heb ik aan die zalman ZM300B-APS of ZM300A-APF genoeg vermogen?
K weet niet eens wat het verschil tussen die 2 is. In prijs 2 euro en de ene is nieuwer dan de ander.

Ik hoop dat het genoeg is, want zalmans 400 watt modellen zijn 40 euro duurder.

Thermaltake Silent Pure Power 360 w006 ziet er ook interessant uit. Deze is 72 euro.

Welke zal ik nemen?

Music is my life

quote:
_MB_ schreef op 15 februari 2004 @ 23:50:
maar werkt 1.2 ook gewoon op de nieuwste amd 64?

nog een vraag apart:
waarom heb je zelf voor een tagan 480 gekozen?
Ja, natuurlijk werkt die 1.2 op een AMD 64.

Waarom ik voor die Tagan 480 Watt gekozen heb? Ik wilde graag een stille voeding, die vooral veel ampère heeft op de 5 V lijn. En hoe dat uitpakt kun je lezen in mijn review in het vorige topic (link staat in de startpost)

quote:
FYX schreef op 16 februari 2004 @ 01:15:
Ik moet ook een nieuwe voeding en dacht zelf ook aan de Nexus Nx-3500. Wilde het ook bijna bestellen. Kost nu ongeveer 80 euro. Maar deze heeft geen PFC. Dat maakt hem net zo goed als een zalman ZM300B-APS, want deze heeft wel active PFC. Deze kost 60 euro. Toch?

Volgens mij zijn een van de stilste de silenx voedingen met 14 db maar die zijn niet verkrijgbaar in Nederland. Klopt dat? (Waar dan?)

Asus a7v8x
Amd 3000+
2 x cdrom
2 x hd 7200 rpm
pov 5900xt

Heb ik aan die zalman ZM300B-APS of ZM300A-APF genoeg vermogen?
K weet niet eens wat het verschil tussen die 2 is. In prijs 2 euro en de ene is nieuwer dan de ander.

Ik hoop dat het genoeg is, want zalmans 400 watt modellen zijn 40 euro duurder.

Thermaltake Silent Pure Power 360 w006 ziet er ook interessant uit. Deze is 72 euro.

Welke zal ik nemen?
300 Watt is eigenlijk iets aan de lage kant. Op zich zal het wel kunnen, maar dan zit je wel aan het maximum van de voeding (in dit geval de Zalman 300 Watt). Wat betreft geluidsproductie zit er weinig verschil tussen Thermaltake en Zalman. En aangezien die 360 Watt beter bij dat systeem past, zou ik voor die Thermaltake gaan.

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit gehoord van Silenx. Als deze niet vermeld staat in de pricewatch, is naar mijn weten de kans klein dat hij in Nederland verkrijgbaar is.

quote:
Eraser schreef op 16 februari 2004 @ 09:33:
[...]
Ja, natuurlijk werkt die 1.2 op een AMD 64.

Waarom ik voor die Tagan 480 Watt gekozen heb? Ik wilde graag een stille voeding, die vooral veel ampère heeft op de 5 V lijn. En hoe dat uitpakt kun je lezen in mijn review in het vorige topic (link staat in de startpost)
ok tnx. weer een kandidaat voeding erbij :)

Canon Digital Ixus V2

Reg. datum: 11 januari 2004

Die Zalman heeft wel pfc en te vergelijken met een normale 400 watt.
Dat zou toch genoeg moeten zijn.

Eigenlijk zijn die thermaltakes voedingen zelfs wat stiller dan de zalman, onder stress dus ik neem die wel denk ik, maar aan de andere kant kost ie 20 euro duurder.

Kom er nog steeds niet uit.

Welke andere merken zijn ook stil?

Reg. datum: 19 januari 2004

Weet iemand of er nog voedingen te koop zijn waarbij alle kabels al netjes gemeshed zijn. De thermaltake purepower butterfly voedingen hebben dit. Maar zijn er nog meer voedingen die dat hebben? Als het even kan voedingen zonder lichtjes in de fans.

Ik zat toevallig net bij Enermax te kijken voor specs en toen viel het plaatje van de kabels me gelijk op, ziet er netjes uit :). Wel ff helemaal naar onderen scrollen.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Heb het volgende volgens Asus Probe 2

CPU : 40c
MB : 27c

+12V : schommelt de hele tijd tussen de 12,032 en 11,968
+5v : 4,945
+3.3v : 3,312
Vcore 1,696

Nu geeft het sinds dat ik een ati 9600xt vorige week heb geinstalleerd problemen.

- Computer loopt vast
- Computer reboot in een keer
- Monitor vliegt in standby

Heb nu een voeding van 300W

Catalyst V4.1
2x hds
2x DVD spelers
512 mb
ati videokaart 9600xt
Tv Kaart

Waar ligt het aan dat ik deze problemen heb ?? te lage voeding

Hattrick team : Losers United (149080) Div VI.161

Levicom 350 Watt
Nexus 350 watt
Antec 350watt
Antec TruePower 330watt
Chieftec 360watt
Ernemax 350watt
Tagan 330watt
Zalman 300watt

welk van deze voeding is het beste voor een overgelockt
systeen met een hoog belaste 12 volt lijn.. (neon, veel case fans etc)
En welke uitvoering van die voeding dan, want er zijn zoveel
verschillden uitvoeringen te vinde in de pricewatch, de ernemax
heeft er iets van 12 ofzo :/ (silent plus, PFC, nornaal etc)

flashjuh wijzigde dit bericht 16-02-2004 21:43 (6%)

Ik heb nu na een half jaar alweer spontane reboots met mijn Qtec 400-watt voeding :{ Hiervoor had ik dat ook, en het bleek de voeding te zijn. Nu heb ik dat dus weer (al 4 keer gereboot in 3 dagen tijd) en nu heb ik het een beetje gehad met die cheap-ass voedingen. Ik wil een goeie voeding waar ik bij wijze van spreken nog 10 jaar mee vooruit kan.

Mijn systeem:

Mobo: ASUS P4B
CPU: P4 1600 Mhz @ 1860 Mhz
Videokaart: XFX Geforce FX5200
1 7200 rpm HDD (ik wil er later nog wel een HDD bij kopen)
1 DVD-speler
1 CD-rom

Bovendien draai ik RC5, wat dus betekent dat ik constant op een cpu-load van 100% draai. Ik wil ook rekening houden met een toekomstige extra HDD. Zelf dacht ik aan een Enermax 350w voeding, die bij Gistron voor +/- 60 euro te koop is. Er zit ook een fan-control knopje op dat ding, zodat je de fanspeed kan regelen.

Edit: btw, ik wil er - als ik een nieuwe kast heb - ook nog één of twee casefans bijhangen, die ik wil regelen via een fanbus. Ook wil ik er nog één of twee CCFL's in bouwen.

Denken jullie dat dit een goeie keus is?

JER00N wijzigde dit bericht 16-02-2004 22:05 (10%)

quote:
flashjuh schreef op 16 februari 2004 @ 21:42:
Levicom 350 Watt
Nexus 350 watt
Antec 350watt
Antec TruePower 330watt
Chieftec 360watt
Ernemax 350watt
Tagan 330watt
Zalman 300watt

Met het oog op al je casemod stuff zou ik zeggen op sowieso rond de 400watt te kijken. Verder is het belangrijk een PFC in je voeding te hebben, zodat je een efficiënt mogelijke voeding hebt. Aanraders: Antec, Enermax, Chieftec, Levicom (heb zelf de X-Alien 500 Black 8) )

Naar mijn weten is elk merk voeding die je opnoemt een A-merk en kan je haast geen verkeerde keus maken.
Ik ben van plan binnenkort te gaan upgraden:
Athlon 64 3200+ met Zalman 7000A-Cu
Asus K8v
2x 512 Mb Corsair PC3200
Sapphire Radeon 9800 pro Ultimate
2x120 Gb Seagate
2x160 Gb Seagate Sata
Plextor Brander + Pioneer DVD

Nu vraag ik me af of een zalman aps Zalman ZM400B-APS (400 Watt ) wel genoeg zal zijn gezien ik er 4 harddisks in heb hangen. De Zalman zou ik kiezen vanwege zijn stilte, maar ik hoop dus wel dat hij genoeg vermogen heeft voor mijn systeem.

Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5

Ik heb onlangs mijn systeempje verbouwd.

Heb nu:

1x ASUS P4P800/GD
1x Intel P4 2.4Ghz (nu nog, wordt asap vervangen voor een P4E 3.2)
1x ASUS 9800XT
1x Maxtor 160Gb. SATA
1x Maxtor 80Gb. ATA
1x Lite-On 411
vervolgens alleen de standaard fans van een Antec Super Lanboy

het geheel gevoed door een Q-TEC Gold 400W Dual Fan

Mijn systeem gisterenavond aangezet, stond vanochtend uit. Zou het kunnen zijn dat de voeding te licht is? Mijn collega heeft hetzelfde probleem, heeft alles hetzelfde behalve de videokaart (hij heeft een 9200SE)...

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niet in de BIOS heb gekeken op welke temperaturen het mainboard de hele zaak uitgooit.....

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtrooper is running on AMD Opteron 175, 3GB RAM & Asus 7800GTX TOP, all thrown into an Antec LanBoy Case ;-)

Hallo,

Ook ik wil via deze weg even de mening./hulp inroepen van de professionals ;) Korte omschrijving van mijn probleem: 'TE VEEL HERRIE"

Ik heb recent een nieuwe PC aangeschaft. In eerste instantie is ie bedoeld voor downloaden en branden. Ik had met een beperkt budget te maken en ben toen op de volgende configuratie uitgekomen:
- Asus A7V600 mobo
- AMD Athlon XP 2500+
- 1x512Mb TwinMos
- Goedkoopste Asus videokaartje
- Maxtor 120Gb S-ATA disk
- Nec 2500 DVD-+ brander
- Target CY4-AK Color Series case
- Extra CoolerMaster SAF-S82 fan ("moest" van leverancier PowerLine)

(volledig te zien op http://www.tweakers.net/gallery/107199/sys)

Eigenlijk wil ik de machine zo stil mogelijk maken, zodat ie uiteindelijk "geaccepteerd" wordt in de woonkamer. Idee is dan om hem volledig te koppelen aan TV en mijn bestaande DD/DTS receiver om er een echte HTPC van te maken. Maar dan moet ie natuurlijk wel stil zijn.

Alleen blijkt ie een &%^@^@-herrie te maken. Op dit moment is dat met name de voeding. Als die stiller wordt dan zou ik wellicht de andere onderdelen kunnen beoordelen (verdenk ook die extra CoolerMaster case-fan).

Maar goed, ik heb dus het idee dat ik eerst de voeding (die bij de case kwam) maar eens moet vervangen. Omdat ik op zoek ben naar zo veel mogelijk stilte kom ik eigenlijk bij Zalman uit. Lijkt me wel de meest voor de hand liggende keuze, maar is het ook de beste?

Verder is dan nog de vraag hoeveel vermogen... Ik ga geen hele gekke dingen doen met het systeem. Maximum wat er ooit zal gebeuren is 2e harddisk, DVD lezer, TV-in kaart erin, videokaar vervangen door een "echte" en dat is het dan wel zo'n beetje. Geen flauw idee op hoeveel vermogen ik dan zit, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit niet extreem is en ik dus met het "normale" model uit de voeten kan. Bij Zalman kom ik dan uit op de ZM300B-APS.

Extra specifiek puntje is dat de computer voorlopig verbannen is naar de meterkast. Ik bestuur hem op afstand vanaf mijn werk of thuis vanaf een simpel laptopje. In de meterkast zit echter ook de warmtewisselaar van de stadsverwarming waardoor het vrij warm is in die kast. AsusProbe geeft nu bij idle draaien aan dat het mobo zo'n 45 graden is en de CPU 52.

Al met al dus een simpele vraag: Is de Zalman ZM300B-APS de beste keuze in mijn situatie met:
- Warme omgeving (meterkast)
- Geen extreme eisen aan vermogen
- Moet zo stil mogelijk zijn

Hopelijk willen jullie de tijd en moeite nemen om hier even jullie licht over te laten schijnen.

Alvast bedankt!

Reg. datum: 01 juni 2001

Hmm, ik krijg allemaal foutmeldingen in Excel als ik die Vermogensschatter (in de Topicstart) probeer te openen. Ben ik enige? Kan iemand het even checken, weet ik waar ik aan toe ben, bedankt ;)
This is the song La la la la

ik zoek een stille voeding die mij genoeg power kan geven voor me pc gaat om een

P 4 2,8 ghz
1024 pc3200 ddr twinmos ram dual channel
asus p4p800 mobo
cd brander lite on 52 speed
cd rom speler 52 speed lite on
Sound blaster audigy 2
Club 3d radeon 9800 pro 128 mb
2 maal sata 160 gb schijf van maxtor in raid 0 config 7200rpm
1 maal 160 GB maxtor ide schijf 7200 rpm
1 maal 80 GB maxtor schijf 7200 rpm
intel netwerkkaart 10/100mbit
Slot cooler
Coolermaster Musketeer LLC-U01
enermax uc-a3fatr2s multifunction panel
1 maal prosseror koeling
3 maal case fans enermax 80 x 80
dit alles in een coolermaster kast de tac-t01 wavemaster

Kheb nu 1 of andere vage voeding van 550 wat erin doet het goed enzo maar hij maakt te veel lawaai en dat wil ik dus tegen gaan. Zoek een stille voeding.

quote:
YoG schreef op 17 februari 2004 @ 12:03:
Hmm, ik krijg allemaal foutmeldingen in Excel als ik die Vermogensschatter (in de Topicstart) probeer te openen. Ben ik enige? Kan iemand het even checken, weet ik waar ik aan toe ben, bedankt ;)
Dat had ik ook, ik dacht dat het aan mijn versie van excel lag (uit '95; versie 7.0). Welke versie gebruik jij?

Music is my life

quote:
FYX schreef op 16 februari 2004 @ 16:08:
Die Zalman heeft wel pfc en te vergelijken met een normale 400 watt.
Dat zou toch genoeg moeten zijn.

Eigenlijk zijn die thermaltakes voedingen zelfs wat stiller dan de zalman, onder stress dus ik neem die wel denk ik, maar aan de andere kant kost ie 20 euro duurder.

Kom er nog steeds niet uit.

Welke andere merken zijn ook stil?
De wat nieuwere AOpen voeding zijn ook stil. De voeding van Tagan zijn superstil, stiller nog dan de AOpen's.
quote:
Terrestra schreef op 16 februari 2004 @ 20:39:
Heb het volgende volgens Asus Probe 2

CPU : 40c
MB : 27c

+12V : schommelt de hele tijd tussen de 12,032 en 11,968
+5v : 4,945
+3.3v : 3,312
Vcore 1,696

Nu geeft het sinds dat ik een ati 9600xt vorige week heb geinstalleerd problemen.

- Computer loopt vast
- Computer reboot in een keer
- Monitor vliegt in standby

Heb nu een voeding van 300W

Catalyst V4.1
2x hds
2x DVD spelers
512 mb
ati videokaart 9600xt
Tv Kaart

Waar ligt het aan dat ik deze problemen heb ?? te lage voeding
Zijn die voltages gemeten tijdens het gebruik van die 9600XT :? Ik denk namelijk niet dat het aan je voeding ligt. Die voltages zien er zeer goed uit. Welk merk is die 300 Watt :?
quote:
flashjuh schreef op 16 februari 2004 @ 21:42:
Levicom 350 Watt
Nexus 350 watt
Antec 350watt
Antec TruePower 330watt
Chieftec 360watt
Ernemax 350watt
Tagan 330watt
Zalman 300watt

Ah leuk, een spelletje! 'Raad de specs'. B)

Even serieus. Hoe moet ik deze vraag beantwoorden als ik je systeem helemaal niet vermeld. Ik moet weten hoe zwaar je 12 V lijn belast wordt en of je processor veel verbruikt.

quote:
Pastasaus schreef op 16 februari 2004 @ 22:03:
Ik heb nu na een half jaar alweer spontane reboots met mijn Qtec 400-watt voeding :{ Hiervoor had ik dat ook, en het bleek de voeding te zijn. Nu heb ik dat dus weer (al 4 keer gereboot in 3 dagen tijd) en nu heb ik het een beetje gehad met die cheap-ass voedingen. Ik wil een goeie voeding waar ik bij wijze van spreken nog 10 jaar mee vooruit kan.

Mijn systeem:

Mobo: ASUS P4B
CPU: P4 1600 Mhz @ 1860 Mhz
Videokaart: XFX Geforce FX5200
1 7200 rpm HDD (ik wil er later nog wel een HDD bij kopen)
1 DVD-speler
1 CD-rom

Bovendien draai ik RC5, wat dus betekent dat ik constant op een cpu-load van 100% draai. Ik wil ook rekening houden met een toekomstige extra HDD. Zelf dacht ik aan een Enermax 350w voeding, die bij Gistron voor +/- 60 euro te koop is. Er zit ook een fan-control knopje op dat ding, zodat je de fanspeed kan regelen.

Edit: btw, ik wil er - als ik een nieuwe kast heb - ook nog één of twee casefans bijhangen, die ik wil regelen via een fanbus. Ook wil ik er nog één of twee CCFL's in bouwen.

Denken jullie dat dit een goeie keus is?
Ja, dat zal een goede keuze zijn, zeker als je kijkt naar wat je er allemaal nog in wilt bouwen.
quote:
aramdin schreef op 16 februari 2004 @ 22:24:
[...]

Met het oog op al je casemod stuff zou ik zeggen op sowieso rond de 400watt te kijken. Verder is het belangrijk een PFC in je voeding te hebben, zodat je een efficiënt mogelijke voeding hebt. Aanraders: Antec, Enermax, Chieftec, Levicom (heb zelf de X-Alien 500 Black 8) )

Naar mijn weten is elk merk voeding die je opnoemt een A-merk en kan je haast geen verkeerde keus maken.
Hoe kun je dat nou zeggen als je niet eens zijn systeem kent :?
quote:
robbertkrebbers schreef op 16 februari 2004 @ 22:42:
Ik ben van plan binnenkort te gaan upgraden:
Athlon 64 3200+ met Zalman 7000A-Cu
Asus K8v
2x 512 Mb Corsair PC3200
Sapphire Radeon 9800 pro Ultimate
2x120 Gb Seagate
2x160 Gb Seagate Sata
Plextor Brander + Pioneer DVD

Nu vraag ik me af of een zalman aps Zalman ZM400B-APS (400 Watt ) wel genoeg zal zijn gezien ik er 4 harddisks in heb hangen. De Zalman zou ik kiezen vanwege zijn stilte, maar ik hoop dus wel dat hij genoeg vermogen heeft voor mijn systeem.
Voor ongeveer hetzelfde geldt heb je de Tagan 480 Watt en deze is gegarandeerd even stil als de Zalman 400 Watt. Ik denk dat je het niet lang vol zult houden met die 400 Watt, hoewel dat wel genoeg zal zijn voor dat systeem. Als je voor de toekomst wat zekerder wilt zijn en er een lange periode mee vooruit wilt gaan, dan zou ik voor die Tagan gaan.

Succes met je keuze. ;)

quote:
Stormtrooper schreef op 17 februari 2004 @ 11:14:
Ik heb onlangs mijn systeempje verbouwd.

Heb nu:

1x ASUS P4P800/GD
1x Intel P4 2.4Ghz (nu nog, wordt asap vervangen voor een P4E 3.2)
1x ASUS 9800XT
1x Maxtor 160Gb. SATA
1x Maxtor 80Gb. ATA
1x Lite-On 411
vervolgens alleen de standaard fans van een Antec Super Lanboy

het geheel gevoed door een Q-TEC Gold 400W Dual Fan

Mijn systeem gisterenavond aangezet, stond vanochtend uit. Zou het kunnen zijn dat de voeding te licht is? Mijn collega heeft hetzelfde probleem, heeft alles hetzelfde behalve de videokaart (hij heeft een 9200SE)...

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niet in de BIOS heb gekeken op welke temperaturen het mainboard de hele zaak uitgooit.....
Geef eerst even de voltages door als je wilt. Op papier moet de Q-tec genoeg kunnen leveren, maar of hij dat ook in werkelijkheid doet is de vraag.
quote:
johndoe73 schreef op 17 februari 2004 @ 11:50:
Hallo,

Ook ik wil via deze weg even de mening./hulp inroepen van de professionals ;) Korte omschrijving van mijn probleem: 'TE VEEL HERRIE"

Ik heb recent een nieuwe PC aangeschaft. In eerste instantie is ie bedoeld voor downloaden en branden. Ik had met een beperkt budget te maken en ben toen op de volgende configuratie uitgekomen:
- Asus A7V600 mobo
- AMD Athlon XP 2500+
- 1x512Mb TwinMos
- Goedkoopste Asus videokaartje
- Maxtor 120Gb S-ATA disk
- Nec 2500 DVD-+ brander
- Target CY4-AK Color Series case
- Extra CoolerMaster SAF-S82 fan ("moest" van leverancier PowerLine)

(volledig te zien op http://www.tweakers.net/gallery/107199/sys)

Eigenlijk wil ik de machine zo stil mogelijk maken, zodat ie uiteindelijk "geaccepteerd" wordt in de woonkamer. Idee is dan om hem volledig te koppelen aan TV en mijn bestaande DD/DTS receiver om er een echte HTPC van te maken. Maar dan moet ie natuurlijk wel stil zijn.

Alleen blijkt ie een &%^@^@-herrie te maken. Op dit moment is dat met name de voeding. Als die stiller wordt dan zou ik wellicht de andere onderdelen kunnen beoordelen (verdenk ook die extra CoolerMaster case-fan).

Maar goed, ik heb dus het idee dat ik eerst de voeding (die bij de case kwam) maar eens moet vervangen. Omdat ik op zoek ben naar zo veel mogelijk stilte kom ik eigenlijk bij Zalman uit. Lijkt me wel de meest voor de hand liggende keuze, maar is het ook de beste?

Verder is dan nog de vraag hoeveel vermogen... Ik ga geen hele gekke dingen doen met het systeem. Maximum wat er ooit zal gebeuren is 2e harddisk, DVD lezer, TV-in kaart erin, videokaar vervangen door een "echte" en dat is het dan wel zo'n beetje. Geen flauw idee op hoeveel vermogen ik dan zit, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit niet extreem is en ik dus met het "normale" model uit de voeten kan. Bij Zalman kom ik dan uit op de ZM300B-APS.

Extra specifiek puntje is dat de computer voorlopig verbannen is naar de meterkast. Ik bestuur hem op afstand vanaf mijn werk of thuis vanaf een simpel laptopje. In de meterkast zit echter ook de warmtewisselaar van de stadsverwarming waardoor het vrij warm is in die kast. AsusProbe geeft nu bij idle draaien aan dat het mobo zo'n 45 graden is en de CPU 52.

Al met al dus een simpele vraag: Is de Zalman ZM300B-APS de beste keuze in mijn situatie met:
- Warme omgeving (meterkast)
- Geen extreme eisen aan vermogen
- Moet zo stil mogelijk zijn

Hopelijk willen jullie de tijd en moeite nemen om hier even jullie licht over te laten schijnen.

Alvast bedankt!
De Zalman is van beide kanten (stilte en capaciteit) gezien goed. Wat ik vreemd vind is dat je systeem 45 graden is, terwijl je er een casefan in hebt zitten. Draait deze wel? :) Nee serieus, voor je harde schijf is het niet erg fijn dat hij in zo'n warme kast draait. Deze wordt daardoor zelf ook (te) heet.

Je kunt eraan denken om een Tagan 330 Watt te kopen. Deze twee fans zijn namelijk temperatuur gestuurd en helpen je systeem koeler te houden. Wat betreft prijs is er bijna geen verschil en wat betreft kwaliteit/geluidsproductie zijn deze voedingen (Zalman en Tagan) gelijk.

Ik zou in dit geval voor de Tagan gaan, maar die keuze moet je zelf maken. Succes ;)

quote:
bloodnose schreef op 17 februari 2004 @ 12:13:
ik zoek een stille voeding die mij genoeg power kan geven voor me pc gaat om een

P 4 2,8 ghz
1024 pc3200 ddr twinmos ram dual channel
asus p4p800 mobo
cd brander lite on 52 speed
cd rom speler 52 speed lite on
Sound blaster audigy 2
Club 3d radeon 9800 pro 128 mb
2 maal sata 160 gb schijf van maxtor in raid 0 config 7200rpm
1 maal 160 GB maxtor ide schijf 7200 rpm
1 maal 80 GB maxtor schijf 7200 rpm
intel netwerkkaart 10/100mbit
Slot cooler
Coolermaster Musketeer LLC-U01
enermax uc-a3fatr2s multifunction panel
1 maal prosseror koeling
3 maal case fans enermax 80 x 80
dit alles in een coolermaster kast de tac-t01 wavemaster

Kheb nu 1 of andere vage voeding van 550 wat erin doet het goed enzo maar hij maakt te veel lawaai en dat wil ik dus tegen gaan. Zoek een stille voeding.
Als je echt een stille voeding wilt dan is de Tagan of Zalman daarvoor perfect. De Tagan 480 Watt heeft iets meer capaciteit dan de Zalman 400 Watt en is wat betreft geluid gelijk. Gezien de prijzen zit er weinig verschil tussen beide Duisters. ;)
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Tante Truus schreef op 17 februari 2004 @ 12:43:
[...]

Dat had ik ook, ik dacht dat het aan mijn versie van excel lag (uit '95; versie 7.0). Welke versie gebruik jij?

Ik zit met 2003, heb het ook al geprobeerd met de Excel viewer maar dat werkt ook voor geen meter.
Ik 2003 kreeg ik allerlei Visual Basic fouten en een VBA 1004 fout.
quote:

Microsoft Office Excel-logbestand voor bestandsherstel

Er zijn fouten aangetroffen in bestand D:\Temp\Rar$DI11.74734\PSU_vermogens_schatter V2.xls
Dit is een lijst met de herstelde items:

Het Visual Basic-project is verloren gegaan.
Jammer! Was juist zo'n handig iets geweest..
quote:

Ah leuk, een spelletje! 'Raad de specs'. B)

Even serieus. Hoe moet ik deze vraag beantwoorden als ik je systeem helemaal niet vermeld. Ik moet weten hoe zwaar je 12 V lijn belast wordt en of je processor veel verbruikt.

haha, neej, maar elke voeding kan mijn systeem wel aan, het gaat me er aleen om welke het meest stabiel is met een hoog belaste 12 volt lijn en een overgeclockt.
Dit zijn mn specs:
Asus an7
2x 512 pc3200 cl2 @ 446mhz
Athlon XP 2500+ (barton) @ 11x223
Sapphire radeon 9800pro @ 9800xt
8 casefans
2 x neon lamp (kome er mischien nog 2 bij)
Zelfgemaakte fan controller
Coolermaster Aerogate 2
Dvd
Cd-rw
3 hdd's

flashjuh wijzigde dit bericht 17-02-2004 15:23 (5%)

Music is my life

quote:
YoG schreef op 17 februari 2004 @ 15:11:
[...]

Ik zit met 2003, heb het ook al geprobeerd met de Excel viewer maar dat werkt ook voor geen meter.
Ik 2003 kreeg ik allerlei Visual Basic fouten en een VBA 1004 fout.

[...]

Jammer! Was juist zo'n handig iets geweest..
Probeer dit eens. Ik heb het uitgepakt en op mijn FTP gezet.
quote:
flashjuh schreef op 17 februari 2004 @ 15:21:
[...]

haha, neej, maar elke voeding kan mijn systeem wel aan, het gaat me er aleen om welke het meest stabiel is met een hoog belaste 12 volt lijn en een overgeclockt.
Dit zijn mn specs:
Asus an7
2x 512 pc3200 cl2 @ 446mhz
Athlon XP 2500+ (barton) @ 11x223
Sapphire radeon 9800pro @ 9800xt
8 casefans
2 x neon lamp (kome er mischien nog 2 bij)
Zelfgemaakte fan controller
Coolermaster Aerogate 2
Dvd
Cd-rw
3 hdd's
Niet dus! Dat gaat zeker niet lukken hoor. Zo'n zwaar overgeclocked systeem, de combinatie van 3 hd's en 8 casefan's/CCFL, dat wordt 100% zeker niet wat. Je moet gaan denken aan een voeding van minstens 450 Watt. Zelf heb ik goede ervaringen met de Tagan 480 Watt, deze heeft namelijk flink wat Ampères op de Volt-lijnen. Hierdoor kun je ver en stabiel overclocken. Mijn 2500+ heeft op 11x226 gelopen met een voltage van 2,1 Volt. De voeding gaf geen krimp.

Eraser wijzigde dit bericht 17-02-2004 15:37 (9%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws