Music is an expression of pure emotion
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
ehm heb je een grote (zware) pan met platte bodem? je kun proberen je plaat weer recht te krijgen. leg je plaat op een vlakke ondergrond en leg daar een licht vochtige theedoek overheen en daarop zet je dan een pan met kokend water en dan af laten koelen... (heb ooit deze tip gehoord) nooit zelf geprobeerd...iemand die weet of dit werkt?quote:Michali schreef op 20 maart 2004 @ 12:57:
Hebben jullie mischien een tip (of een paar) voor het goed draaien met een holle / zwevende plaat zeg maar? Ik ben namelijk gewend om de plaat af te remmen door op de plaat zelf te drukken en niet de rand van de plateau te gebruiken. Ik heb nu twee platen die een 20-40 seconden blijven spinnen als ze een redelijke backspin geef (aan 1 kant dan). Erg gevoelig dus. Mischien dat er iets aan te doen is? Er valt zo in ieder geval niet echt lekker mee te draaien. Ik durf bijna geen correcties uit te voeren.
::: I like it loud :::
Reg. datum: 23 december 2003
Ik heb namelijk het idee dat ik mijzelf niet zoveel meer kan bijleren op de manier zoals ik nu draai. Maar toch denk ik wel dat het nog stukken beter kan.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
bijvoordbeeld:
- kan de opbouw etc beter: zo ja hoe?
- mixtechniek: nieuwe manieren om platen in elkaar over te laten gaan?
- volume / tempo goed?
andere kritiek en tips zijn ook altijd welkom natuurlijk!
[ http://savale.tomt.net/dj_savale_20-3-2004_192.mp3 ] = 192kbits stereo - 94,0mb
[ http://savale.tomt.net/dj_savale_20-3-2004_64.mp3 ] = 64kbits stereo - 31,3mb
ps: is er misschien behoefte aan een playlist?
savale wijzigde dit bericht 20-03-2004 16:34 (33%)
ben aan t luisterenquote:
savale wijzigde dit bericht 21-03-2004 12:25 (31%)
Lijkt me niet dat dat werkt. Ik zou dan een ring aan de buitenkant nodig moeten hebben en het lijkt me niet dat dat goed blijft zitten. Het draait namelijk op het middelste punt.quote:Chiron schreef op 20 maart 2004 @ 13:05:
een slipmat verknippen dat je alleen nog maar een 'ring' hebt?
Music is an expression of pure emotion
als je die dan vastlijmt op een 'gewone' slipmat misschien welquote:Michali schreef op 20 maart 2004 @ 16:47:
[...]
Lijkt me niet dat dat werkt. Ik zou dan een ring aan de buitenkant nodig moeten hebben en het lijkt me niet dat dat goed blijft zitten. Het draait namelijk op het middelste punt.
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
Nou heb ik een klein vraagje: is er al bekend wat de nieuwe Technics SL-DZ1200 ongeveer gaat kosten in Nederland?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn Twin Turbo Supra
Ik heb persoonlijk geen idee, maar onze 'vriend'quote:SnowDude schreef op 21 maart 2004 @ 11:49:
Hallo, ik zal me even voorstellen omdat ik hier eigenlijk nooit post. Ik ben SnowDude en draai voornamelijk progressive en deephouse (En alles wat daar tussenvalt).
Nou heb ik een klein vraagje: is er al bekend wat de nieuwe Technics SL-DZ1200 ongeveer gaat kosten in Nederland?
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
quote:Chiron schreef op 22 maart 2004 @ 13:49:
895 euro zoiets las ik ergens?
+ een honderdje of 5 er bij hoorde ik gisteren nog.
Tis ook wel heel erg onwaarschijnlijk dat deze draaitafel minder gaat kosten als de pioneer CDJ1000 en de Denon 5000. Dat zal voor het eerst in de geschiedenis zijn dat technics dan goedkoper is als de rest met zulke dingen
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
Reg. datum: 21 juni 2000
quote:T3KST3P schreef op 20 maart 2004 @ 01:15:
Ja ik studeer in Nijmegen dus ja daar moet ook gespammed worden. En het helpt ook als je een medewerker van de waaghals kent.
Sten, waar zijn die ClubEight feesten?
In Terborg (in den Achterhoek).
Wellicht gaan we Doetinchem ook aandoen met een ander concept.
04.06 :: Atak Enschede Combustion || 05.06 :: 013 Tilburg :: fckn wckd* || 11.06 :: Merleyn Nijmegen Something Else || 10.07 :: 013 Tilburg fckn wckd*
Reg. datum: 25 januari 2004
Verkooprelease datum: Juni 2004
Informatie: http://www.panasonic.nl/d...lreadlistitem.asp?id=4994
Wederom een topper van Technics die zeker de standaard zal gaan zetten kwa DJ cd spelers
Jeroenz18 wijzigde dit bericht 23-03-2004 10:59 (13%)
www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag
quote:Jeroenz18 schreef op 22 maart 2004 @ 22:34:
Wederom een topper van Technics die zeker de standaard zal gaan zetten kwa DJ cd spelers.
Ai, zeg dat nou niet want das een erg gewaagde uitspraak hier....
Maargoed, kom maar op met die discussie zou ik zeggen, zou deze cd speler de cdj1000 verdrijven?
Persoonlijk denk ik het niet, aanezien het me een erg log apparaat lijkt die geeneens zo gek veel functies heeft. Qua prijs zou het wel goedkoper zijn dan de pioneer.
Het hangt er denk ik allemaal vanaf hoe die in het gebruik is, of het nou echt zo beter mixed met cd als je het vinyl gevoel hebt.
Here I am, so what are you 2 other wishes?
My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
quote:Jeroenz18 schreef op 22 maart 2004 @ 22:34:
Wederom een topper van Technics die zeker de standaard zal gaan zetten kwa DJ cd spelers.
Sorry dat ik het zeg maar dit is echt de stomste uitspraak die je kunt doen.
Ik heb ff met dat ding staan spelen op Plasa en ten eerste kun je er lang niet alles mee van wat je met een Pioneer of Denon kan.
Ten tweede dat ding is lomp glimt aan alle kanten en is naar mijn mening pislelijk.
En als laatste punt -> Wat heeft technics behalve de SL1200 nog meer aan kwaliteitsspul gemaakt voor de dj? Juist helemaal niks noppes nada. De M5G is een aanfluiter eersteklas met zijn skip resist gebeuren.
Wat zeg ik de MK5 is een aanfluiter eersteklas aangezien Technics allang nieuwe features had kunnen doorvoeren maar ze draaien liever hun klanten een poot uit door het een ander kleurtje leds te geven (oja ze stoppen er tegenwoordig leds in. Tis fucking amazing dat ze dat aandurven mike want een led is toch wel van deze tijd) en er een kloink schakelaar in zetten waarmee je de pitch kunt verhogen naar 16%. Poeheeeeee wat een feature. Goh daar word ik echt helemaal wild van. Nee tegenwoordig krijg je standaard een beetje speling op de arm. Krijg je d'r gratis bij. Nou das toch wel weer aardig van ze niet dan?
Komop zeg wat heeft dat hele Technics nou nog gepresteerd na de SL1200MKII? Helemaal geen ene fuck want ze moeten grof geld neer tellen om hun mixers op het DMC te krijgen. Officieel heet dat sponseren ;-) Ik ken namelijk geen ene turntablist die graag met zo'n mixer werkt. Je moet tenslotte niet raar op staan te kijken als ie na een half uur scratchen begint te bleeden op de faders.
Oftewel een hele hoop bombarie speculaties en weet ik veel wat over dat voor Technics z'n doen technisch hoogstandje maar ik wil nog wel is zien of ie zo in trek is als mensen er op hebben gedraaid. Mischien leuk voor thuis maar alles behalve praktisch voor on the road.
Nee kijk dan naar een Numark met zijn CDX1. Die lui bouwen behalve kut draaitafels de laatste tijd heeeeeeeeeeeeeeele goede cd spelers. Kijk naar de Axis 2-8-9 en de CDN88 en 90. CD spelers waar je wat mee kunt tegen een naar mijn mening nette prijs. En het leuke is dat ze ook nog is perfect werken zoals het hoort en features aan boord hebben waar je wat mee kan.
Numark maakt hier en daar dan wel is een fout maar ze ontwikkelen tenminste iets nieuws en blijven niet eeuwig door borduren op het oude concept.
Wees dus maar niet bang dat die SLDZ1200 een vette hit gaat worden want ik durf al wel hard op te zeggen dat ie het niet gaat redden tegen de pioneers denons en numarks.
De SL1200MKII heeft een cult status en dat heeft ie ook verdiend in de jaren maar dat zal met dat nieuwe ding wel nooit gaan gebeuren.
Reind wijzigde dit bericht 23-03-2004 02:04 (3%)
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
Wat zei ik; een erg gewaagde uitspraak hierquote:Reind schreef op 23 maart 2004 @ 02:02:
[...]
Sorry dat ik het zeg maar dit is echt de stomste uitspraak die je kunt doen.
Here I am, so what are you 2 other wishes?
Yesterday was yesterday, if you try to recapture it you will only loose tomorrow....
dat is ook een vraag die bij mij naar boven komt. zelf draai ik alleen maar vinyl dus vroeg ik mij dit af.
(Professional DJ 4-channel Mixer with Digital In/Outs) $699.95
A perfect companion for the new turntable is the SH-MZ1200 DJ mixer. The new DJ mixer features a unique four-channel play mode feature, which provides surround sound at venues by assigning each track to Right/Left or Front/Rear. The SH-MZ1200 digital mixer is fully equipped with 12 inputs (CD x 2, Line x 3, Phono x 3, Mic x 2, Digital x 2) and 7 outputs. (Master x 3, Headphone x 1, Monitor x 1, Recording x 1, Digital x 1) Each channel has its own 3-band equalizer with –24dB (12dB/oct) attenuation.
Five self-illuminating Cue buttons select from four source channels and the effects channel, with Monitor Mixing knob and Mono Split Mode for headphone monitoring. Effects controls include level adjustment, Send and Return, a Pre/Post switch and individual effect On/Off switches for each channel.
Other features include:
- An optical Cross Fader, which uses microprocessor controlled VCA technology for extended service life and has three types of curves.
- Left/Right Split for independent fader and equalizer control over the left and right stereo channels.
- Separate Out to send Channel 1 or 2 to the front speakers, and Channel 3 or 4 to rear speakers.
- Fader-triggered start-stop for digital turntables, two digital inputs, and reverse selectors for all faders.
quote:num-lock schreef op 23 maart 2004 @ 09:37:
EN wil een dj die cd`s draait wel het gevoel hebben dat hij met vinyl bezig is?
Volgens mij is de CD-DJ niet de doelgroep maar de Vinyl-DJ. Dus ik denk dat dat niet echt aan de orde is. De grote DJ's heben twee belangrijke redenen om met CD's te draaien. 1. Gewicht van een tas met 1000 CD's is lager dan 50 platen. En 2. Het voordeel van CD, is dat je 's middags een track kan afmixen en 's avonds direct de zaal in kan gooien.
Ook vraag ik mij af of de Technics wel gaat doen wat ze beloven.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn Twin Turbo Supra
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.