Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel IX

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
:------)

quote:
Reind schreef op 23 maart 2004 @ 02:02:
[...]
Wat heeft technics behalve de SL1200 nog meer aan kwaliteitsspul gemaakt voor de dj? Juist helemaal niks noppes nada.

SL 1300
RS-9900US
SL-FM1

Ga aub je mond spoelen, zij hebben de basis gelegd voor wat jij nu pretendeerd te zijn.

zzzflitzzz wijzigde dit bericht 23-03-2004 22:14 (32%)

Sed quis custodiet ipsos custodes?

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
zzzflitzzz schreef op 23 maart 2004 @ 10:47:

Ga aub je mond spoelen, zij hebben de basis gelegd voor wat jij nu pretendeerd te zijn.
De basis ja, maar Technics Panasonic houdt nu de regel: "Never, but NEVER change a winning team".

Kijk eens verder dan je Technics lang is :)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Ben ik helemaal met je eens maar de stelling dat de SL1200 het enigste is wat Technics ooit gepresteerd heeft is onzin.

was ook eigenlijk een stomme uitspraak :P , de CDJ-1000 is veel & veel beter |:(

Jeroenz18 wijzigde dit bericht 23-03-2004 11:35 (92%)

www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag

AboutDJ

quote:
[...]

SL 1300
RS-9900US
SL-FM1

Ik had het over na de SL1200 ->

De SL1300 die jij noemt -> http://panasonic.jp/techn...troduce/img/SL-1300_1.jpg Leuk en aardig maar geen dj draaitafel.

De RS-9900US ->http://www.vintagetechnics.com/images/RS9900uscatalog.jpg Das goddomme een tapedeck en geen dj mixer of wat dan ook. Komt nog is bij dat ie ouder is als de SL1200 (staat in de specsheet). En ik zei toch erg duidelijk -> WAT HEEFT TECHNICS GEPRESTEERD NA DE SL1200MKII Dit gebruikten ze voor de oorlog.

Oftewel ga jij je bek maar spoelen aangezien jij pretendeerd iets te weten waar je geen flikker van af weet of lees goed wat ik heb geschreven. Beide draaitafels zijn geen dj gear en dat tapedeck is al ouder als de SL1200. Leer dus lezen of houd lekker je wijze piep dicht :) want de vraag was -> Alles na de SL1200 wat de SL1200 heeft overtroffen of er in de buurt kwam qua dj gear.

Mensen leer goddorie nou is een tekst lezen -> Ik heb het over dj gear en niet over hifi spulletjes.
Dus kom maar op met die dj mixers - headphone's - turntable's e.d die ontworpen zijn voor de dj en gemaakt door technics.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

AboutDJ

quote:
zzzflitzzz schreef op 23 maart 2004 @ 10:52:
Ben ik helemaal met je eens maar de stelling dat de SL1200 het enigste is wat Technics ooit gepresteerd heeft is onzin.

Ik had het ook over dj gear. Je moet dus lezen voor je je bek open trekt.

Over hifi e.d houd ik lekker mijn bek dicht. We hadden het over dj gear en niet over hifi. :)

l-e-z-e-n dus en als jij denkt dat er toch een goede dj mixer van technics bestaat wijs hem me dan maar ff aan want die is voor zover ik weet nooit iemand tegen gekomen.

Trouwens nog ff wat -> Mag jij me vertellen wat ik pretendeer te zijn. Je wou toch niet gaan vertellen dat door de SL1200 ook het hele dj gebeuren van de grond kwam en dat ik zonder technics nooit een dj had kunnen worden? Als dat zo is moet je je echt ff na laten meten.

Reind wijzigde dit bericht 23-03-2004 11:31 (38%)

kan het effe wat rustiger???

www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag

AboutDJ

Nee :)

Als mensen durven gaan te beweren dat Technics naast de SL1200 nog veel meer goede gear ontwikkeld heeft (laten we de afgelopen 15 jaar pakken) en ook nog is tegen mij gaan vertellen dat ik me bek moet gaan spoelen en OOK nog is durven te zeggen dat hun de basis hebben gelegd voor het dj gebeuren van vandaag de dag vind ik dat je een draai om je spreekwoordelijke oren nodig hebt want dan sta je uit je nek te zwetsen.

Technics heeft een vette mazzel gehad met de SL1200 en ze hebben na de SL1200 nooit meer een dj product (druk het maar ff vet voordat sommige mensen er weer overheen lezen) uitgebracht van die kwaliteit.

Trouwens van die Technics "sekte" aanhangers heb ik ondertussen een beetje de buik vol. Technics heeft 1 dj product van noemenswaardige naam gemaakt de afgelopen 25 jaar en dat was de SL1200. Voor de rest van hun producten waren er makkelijk betere te vinden in die tijd en zo'n uitblinkend merk is Technics nooit geweest. Ga er dan ook nog is bij lopen prediken dat de SL gezorgd heeft voor de basis van nu, tsja dan vraag je er wel grandioos om dat ik die mening ff keihard onderuit schoffel want iets beter maken als het is heb ik een schurfthekel aan.

Ik heb niets tegen de SL, niets tegen het merk Technics al vind ik wel dat ze hun gebruikers een poot uitdraaien. Waar ik wel heeeeeeeeeeeeel erg slecht tegen kan is dat mensen gaan beweren dat Technics een goede fabrikant is van dj gear want das namelijk echt gel*l eersteklas.

Reind wijzigde dit bericht 23-03-2004 11:46 (12%)

Je hebt wel gelijk dat Technics maar 1 echt goed product heeft neergezet, de SL-1200.

Je ziet eigenlijk "bijna" niemand met een complete Technics dj-set.

Een ideale DJ-set is eigenlijk als volgt :P :

2 x CDJ-1000
2 x SL-1200
1 x DJM-600

Tenminste ...dat vindt ik :)

Jeroenz18 wijzigde dit bericht 23-03-2004 11:59 (56%)

vinyl inside
Reg. datum: 02 maart 2001

quote:
Jeroenz18 schreef op 23 maart 2004 @ 11:58:
Je hebt wel gelijk dat Technics maar 1 echt goed product heeft neergezet, de SL-1200.

Je ziet eigenlijk "bijna" niemand met een complete Technics dj-set.

Een ideale DJ-set is eigenlijk als volgt :P :

2 x CDJ-1000
2 x SL-1200
1 x DJM-600

Tenminste ...dat vindt ik :)

zoiets ?

http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/pics/djset1.jpg

8)

wibblemoo wijzigde dit bericht 23-03-2004 12:02 (15%)

Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

quote:
Reind schreef op 23 maart 2004 @ 11:43:
Nee :)

... en ook nog is tegen mij gaan vertellen dat ik me bek moet gaan spoelen en
Da's dus niet gezegd, nu lijkt het ineens op flamen...

AboutDJ

quote:

Ik quote :) dussssssssssssss.............

En op die post van wibblemoo -> Die DJM er tussen uit en een Xone62 of een Sclatje er tussen :)

Reind wijzigde dit bericht 23-03-2004 12:10 (26%)

jep Wibblemoo :p

dat ziet er goed uit ;)

ik heb zelf een DJM-600 silver + (jammer genoeg) 1 x CDJ-100s

Ik ben nie zo rijk :P

Jeroenz18 wijzigde dit bericht 23-03-2004 12:24 (55%)

vinyl inside
Reg. datum: 02 maart 2001

quote:
Reind schreef op 23 maart 2004 @ 12:09:
[...]

En op die post van wibblemoo -> Die DJM er tussen uit en een Xone62 of een Sclatje er tussen :)
nah ik wil zo'n modified djm600. nog ff sparen ;)

Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

quote:
Reind schreef op 23 maart 2004 @ 12:09:
[...]

NHF, maar ik doelde dus op mond vs. bek :)

Laat maar, iedereen hier weet dat jij een grote bek hebt en die dus ook laat zien :P

Reind,

Mijn excuses dat ik je gekwetst hebt. :'(

zzzflitzzz wijzigde dit bericht 23-03-2004 13:07 (8%)

Reg. datum: 28 september 2001

De SL-DZ1200 mag dan, kijkent naar de spec's, niet beter zijn dan de CDJ's, qua look's vind ik em er wel vele malen beter uit zien. Maarja, das ook niet zo moelijk want die CDJ's zijn naar mijn mening oer en oer lelijk....... ;)

"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten

Drinking for Holland @ Le Mans

Grappig dat iemand met de subtitle 'Vinyl inside' z'n CD-spelers dichterbij het mengpaneel heeft staan dan z'n draaitafels. :P

@Chojinz: Het is misschien niet de mooiste cd-speler, maar hij werkt wel! En de knoppen zitten (voor zover ik de plaatjes van de Technics heb kunnen bekijken) logischer dan op de Technics. Technics heeft IMHO de fout gemaakt een volledige SL1200 te willen maken, waardoor de logica in de bediening er niet helemaal is. Ooordelen kan ik natuurlijk pas als ik dat ding een keer onder de vingers heb gehad, en dat zal nog wel ff duren vrees ik. Ik ken nl niemand die z'n Pioneers er uit gaat gooien voor de Technics. ;)

LangTall wijzigde dit bericht 23-03-2004 13:34 (70%)

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

quote:
LangTall schreef op 23 maart 2004 @ 13:28:
Grappig dat iemand met de subtitle 'Vinyl inside' z'n CD-spelers dichterbij het mengpaneel heeft staan dan z'n draaitafels. :P
Ja klopt, hierdoor kan hij z'n vinyl op de cd-spelers zetten 7(8)7 (hence the vinyl inside)

de almachtige
Reg. datum: 22 november 2002

quote:
waar haal jij zoveel geld ineens vandaan?

MSI K7N2 Delta-L, XP2600+ (333fsb) 1 GB pc2700 DDR, GForce FX5900u, 60 GB 7200 rpm, lite-on 32X brander, 52X cd-rom, Philips 107b monitor @ 100 Hz, Creative audigy, Creative 5.1 5300 speakers, 13859 3dmarks

quote:
wibblemoo schreef op 23 maart 2004 @ 12:43:
[...]

nah ik wil zo'n modified djm600. nog ff sparen ;)

modified? explain?

en doe mij in plaats van die Pioneer ook maar een Xone62 of Xone92 met eventueel kaospadje erbij... klinkt mijlenver beter en is een stuk robuuster

En Reind.. niet om het een of ander, maar volgens mij was het toch echt een of andere wazige japanner van Technics die op het idee kwam om pitch-control in te bouwen op een draaitafel, wat in essentie het begin was van het hele dj-mix gebeuren

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Reg. datum: 28 september 2001

@ LangTall: Ow, daar kan je best gelijk in hebben hoor. Maar ik vind em wel supersexy die sldz 1200. De cdj daarintegen vind ik nogal goedkoop aandoen (ook al draait tie top!)

"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten

AboutDJ

quote:
Chiron schreef op 23 maart 2004 @ 13:37:
[...]

modified? explain?

Dat betekent dat je een pioneer krijgt met wel voldoende headroom e.d. Ze passen dan de volledige gain structuur e.d aan in de mixer waardoor de mixer gewoon meer ruimte geeft qua headroom. Ook klinkt ie beter als een standaard DJM.

Het enige minpunt er aan is dat de modificatie rond de 1000¤ komt als je het goed wilt doen en dan is een DJM echt te duur. Want een Xone 62 met een EFX500 is dan opeens wel veel aantrekkelijker.

Het is zooooooooooooo jammer dat pioneer zelf die djm niet aan past naar de huidige maatstaven in het high end gebied want verder is het op zich een erg leuke mixer met potentie. Maarja bij pioneer willen/kunnen ze dat dan weer niet.
Het schijnt wel dat de DJM707 en 909 wat dat betreft sterk verbeterd zijn maarja das nog ff afwachten of het werkelijkheid is.
Ach gelukkig maken ze uitermate goede cd spelers. Het jammere er aan is alleen dat ze zo stervensduur zijn.

AboutDJ

quote:
Chiron schreef op 23 maart 2004 @ 13:37:
[...]

En Reind.. niet om het een of ander, maar volgens mij was het toch echt een of andere wazige japanner van Technics die op het idee kwam om pitch-control in te bouwen op een draaitafel, wat in essentie het begin was van het hele dj-mix gebeuren

Voor de SL1200 gebruikte men lenco's die ook allang voorzien waren van pitch control. :)

Pitch control is nooit uitgevonden voor dj's maar voor hifi gebruik. Dat wij dj's het ergens anders voor gebruiken als waar het oorspronkelijk voor bedoeld was is een ander verhaal ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: