Gathering of Tweakers

Quicksearch
Relax, we understand j00

Dames en heren, het is mij een eer en genoegen u van harte welkom te mogen heten bij de opening van het achtste negende deel van de How to become a DJ legacy Slow Chat soap Database op GoT.

Een kleine introductie is op z'n plaats, voor wat historisch besef...

Op maandag 11 juni 2001, om 19:16, plaatste Timmey het onschuldig ogende topic How to become a Dj.... in het Audio, Video & HiFi Forum gedeelte van het GoT forum.

Dit groeide meteen uit tot een van de allergrootste draadjes die we ooit gezien heben op dit forum, met maarliefst 3144 reacties.

Het totaal aantal post, zonder mislukte of dubbele nieuwe topicstarts mee te nemen, is ondertussen de veertienduizend benaderd: 3.144 (I) + 2.004 (II) + 1.504 (III) + 2.000 (IV) + 2.005 (V) + 1.274 (VI) + 1.000 (VII) en 1.008 (VIII) = 13.939 posts.

Wat er van de originele topicstarter verder gekomen is is in de nevelen der tijd verloren gegaan, maar zijn wellicht onbedoelde nalatenschap leeft voort.

Zoals de ontstane traditie dicteert rest mij dan nog het schaamteloos kopieren van de openingspost uit het voorgaande deel, waarme het nieuwe Deel 9 officieel van start gaat, etc, blablabla, enzo :P

:? Wat doet een DJ nou eigenlijk?
DJ staat al jarenlang voor disk jockey, een term die tegenwoordig extreem gehyped wordt, maar velen weten eigenlijk niet wat het vak nou precies inhoudt. DJ zijn kent twee aspecten: De techniek en de sfeer. Onder techniek wordt het mixen van plaatjes verstaan. Mixen is het gelijkzetten van tempo en beats, om vervolgens aan het einde van een nummer een soepele overgang te regelen. Dit klinkt heel simpel, maar dat is het zeker niet (in het begin al helemaal niet). Het mixen is een zeer nauwkeurig proces, waarbij de kleinste afwijking er al voor kan zorgen dat de boel na 10 seconden niet meer gelijk loopt. Dan kennen we nog het andere aspect, de sfeer. Als DJ op een feest ben jij verantwoordelijk voor de sfeer op de dansvloer. Nu zijn er een aantal factoren waarmee je de sfeer kan beďnvloeden, waarvan de belangrijkste bij uitstek de platenkeus is. Het neerzetten van een gevarieerde en goed opgebouwde set is alles behalve makkelijk. Daarnaast is de uitstraling van de DJ ook belangrijk. Een DJ die enthousiast bezig is, zal zonder twijfel betere resultaten halen dan een zak hooi die er ook niet voor de lol staat.

:? Wat is het verschil tussen een DJ en producer?
Dat zijn twee termen die vaak door elkaar worden gehaald. Een DJ staat simpelweg voor platendraaier, een figuur op een feest of op de radio die plaatjes opzet. Een producer is degene die de plaatjes maakt. De reden waarom deze twee termen door elkaar worden gehaald, is omdat een producer meestal beide doet. Denk bijvoorbeeld aan DJ Tiësto, die bekend staat om zowel zijn producties als zijn DJ-kunsten. Een vaak gemaakte fout is echter dat een goede producer automatisch als volwaardig DJ wordt aangezien. Dit is lang niet altijd waar! Er zijn voorbeelden van mensen die geniaal produceren, maar er als DJ weinig van bakken.

:? Wat is beter, CD of vinyl?
Dit is een discussieonderwerp die vaak zat is gehouden in de voorgaande delen. Uiteindelijk komt het erop neer dat er geen absolute winnaar is. Beide media hebben zo hun voordelen en nadelen. Bij vinyl heb voordelen zoals direct contact met het medium, absolute controle over de plaat en uitgebreid assortiment aan platen. CD's zijn compacter, beschadigen minder snel en zijn thuis te bakken.
Qua mixgenot zijn deze systemen niet met elkaar te vergelijken. Met vinyl werk je door direct met de hand de plaat te corrigeren, bij CD's doe je dat met behulp van een groot wiel en de pitch bend. De mixtechnieken verschillen zoveel, dat je geen concrete winnaar hebt. De voorkeur qua medium is bij iedere DJ anders. Om één heel groot misverstand uit de weg te ruimen: Met beide systemen valt perfect te mixen!

:? Ik wil graag DJ worden, welke apparatuur moet ik nemen?
Je zult eerst een keuze moeten maken tussen de twee verschillende media. Als je vinyl wilt draaien, hou er dan rekening mee dat je toch echt een platenzaak in de buurt moet hebben. Als je CD's wilt draaien, dan zul je er rekening mee moeten houden dat er bijna geen extended mixen van nummers in de winkel zullen liggen! Daarom is het als CD DJ ontzettend moeilijk om de desbetreffende auteursrechten te betalen en de muziekindustrie te steunen, omdat er voor CD DJ's erg weinig CD's geschikt zijn.
Voor apparatuur raden wij je aan een kijkje bij New-Line te nemen, een zeer uitgebreide DJ-gear winkel met zowel professionele apparatuur als beginnersspullen. Voor draaitafels is er zelfs een uitgebreid topic aanwezig met aanbevelingen en afraders. Verder is het verstandig om de commentaar van shopbaas André serieus te nemen, omdat deze man bijzonder veel verstand van de apparatuur heeft! Let daarom vooral op de producten die genoteerd staan als "Drés Choice", en stel hem gewoon vragen als je iets niet weet.

Voor de rest algemene aanbevelingen in de volgende categorieën (over het algemeen is het aan te raden om apparatuur te kopen bóven het very low budget!):

Mixers (geen battlemixers)
Very low-budget: Gemini PMX-500
Low budget: Gemini PS-626i / JB-Systems MX4
Midrange budget: Gemini UMX-7 (uitverkocht) / American Audio Q-D5
High budget: Dateq XTC/Allen&Heath Xone:32/Vestax PCV-275
Clubmixers: Pioneer DJM-600/ Dateq LPM7.3-GPM8.3-Apollo / Rodec 180MKII

Draaitafels (S-arm voor het normale mixwerk)
Very low budget: Reloop RP-2000MKIII/JB-Systems Q-20/Akiyama DJ-2000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Low budget: Reloop RP-4000MKIII/JB-Systems Q-30/Akiyama DJ-3000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Midrange budget: Reloop RP-5000MKIII/Gemini PT-2100
High budget: Technics SL-1200MK2 of M3D/Gemini PDT-6000/Synq XTRM-1 en klonen daarvan
CD-spelers (enkel)
Low budget: Gemini CDJ-20
Midrange budget: American DJ PSX
High budget: Pioneer CDJ-800/Pioneer CDJ-1000MKII/Denon DN-S5000/Numark Axis-8

CD-spelers (dubbel)
Low budget: American DJ DCD-Pro 400
Midrange budget: DAP 900D/Numark CDN-36
High budget: Pioneer CMX-3000/Pioneer CMX-5000/Numark CDN-88/Numark CDN-90

Natuurlijk zijn er ook een zat andere goede producten in deze branche. Dit is slechts een kleine indicatie van wat een goede keuze zou zijn.

:? Zozo dat DJ spul is aardig prijzig zeg! Kan dat niet tweedehands?
Tuurlijk! De grote sites Ebay en Marktplaats zullen vast wel DJ gear ergens tussen hebben, maar het is ook verstandig om op het tweedehands forum van het New-Line forum te kijken en het Vraag & Aanbod-forum van IDP (URL's onderin). Beginnersapparatuur wordt erg vaak te koop aangeboden omdat de mensen besluiten om de apparatuur te vervangen met spullen uit een hogere prijsklasse, dus als je wilt beginnen zul je altijd wel tweedehands beginnersspullen tegenkomen ergens.

:? Hoe kom ik aan de bak als DJ
DJ'en is een leuke bezigheid en moet vooral een hobby blijven, maar het liefst wil je natuurlijk je kunsten ook aan een publiek tonen. Dit is niet alleen goed voor een flinke kick (als iedereen op jouw plaatjes uit zijn dak gaat), maar ook erg leerzaam. Je leert namelijk om een soort interactie tussen jou en het publiek te voeren.
De vraag is natuurlijk: hoe kom ik dan voor een publiek terecht?
Zorg eerst dat je veel geoefend hebt, dat houdt in dat je zowiezo het beatmatchen onder de knie hebt (foutjes maken mag weleens). Laat eerst een aantal van je mixen eens horen aan wat vrienden en kennisen. Zodra je een goede mix op CD hebt staan, begint het netwerken. Maak eens een praatje met de plaatselijke DJ en laat dan een CD van je achter (uiteraard met naam, e-mail ed), ook mensen op school op de hoogte brengen van jouw draaikunsten kan helpen voor wat naamsbekendheid. Ga dan niet stilletjes zitten wachten, maar onderneem zelf actie. Stel voor om een keer te draaien op een schoolfeest of doe mee aan een DJ-contest.
Wanneer je al deze stappen uitvoerd ligt het niet meer in jouw handen. Maar wat er ook gebeurt probeer het plezier in het draaien te houden, ga dus niet ergens draaien waar je jezelf absoluut niet thuis voelt (ga als Techno-DJ niet in de plaatselijke kroeg skihut-hits draaien om toch maar aan de bak te komen).

:? Waar kan ik muziek vinden?
In de platenzaak :). Onderaan dit topic vindt je een lijst met links.

:? En hebben deze überl33te mixmeisters ook een IRC kanaal?
Jazeker :*) Check daarvoor #GoTDJ op irc.tweakers.net

:+ GoT DJ overzicht
DJ Stijlen
BtM909 :: BO the Man• 2Step / UK Garage
• Funky House
• R&B / Hip Hop
EmpathyVaak:
• Trance
• Hardtrance
• Hardhouse

Minder vaak:
• Hardstyle
• Techno
JaapvR• FunkTechno
• Clubstijl
MolshoopVerschillende soorten Techno
Keez :: DJ CC (Case Closed)• Jumpstyle Trance
• Uplifting Trance
• Hardstyle
• Hardtrance
TekDrum&Bass
Universal Creations• (Progressive)Trance (dus de wat meer kwaliteits Trance)
• Progressive
• Classics (Club, Trance en House)

Daarbuiten ook:
• ClubTrance
• Techno (meestal de wat hardere)
• Hard Trance
• DnB
• Groove
• House
Vash• Techno
• Trance
JasperT• Funky
• Groovy
• House
• Club
• Funky Techno
Arne_F :: DJ LysoProgressive, Trance en Techno

numlock• Hip Hop
• Beat-crossover
• turntabelism
Jimsterrr :: DJ Jim-E• Trance
Canard• Progressive Trance
• Hardtrance
• Hardstyle
• Techno

:+ Voorgaande topics en dochterdraadjes
How to become a Dj...
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III
How to become a Dj... deel IV
How to become a Dj... deel V
How to become a Dj... deel VI
How to become a Dj... deel VII
How to become a Dj... deel VIII
How to become a Producer
How to become an LJ...

:+ Andere DJ fora/topics
DJ2DJ forum
New-Line forum
Mixmasters.tk forum
DeeJay Forum
TechHouse

:+ Platenzaken
Lijst platenzaken in Nederland en België
Dancegrooves (online NL)
Recess Records (online NL)
Only DJ's (online NL)
Rare Records (online NL)
Platenshop.nl (online NL)
Hard To Find Records (online UK)
DotVinyl (online UK)
vinylshop(online nl)

:+ DJ Gear
DJGear.com
J&H Prof Licht en Geluid
New Line licht en geluid

:+ Handige links
Mixmasters.tk
Technics Dutch dance charts
Advanced vinyl handling
New-Line licht & geluid
Afstellen van een draaitafel arm

Flake wijzigde dit bericht 04-05-2004 12:42 (38%)

miljaar deel 9 alweer! :)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Shall we play a game

Deel 9 harstikke mooi op naar de 1000 posts

Trouwens nog een aanvulling voor de openingspost:

Enkele CD speler
Pioneer CDJ100

Enkele Digital Multi Media Player/ MP3/ CD
Pioneer DMP-555

En voor zowel de DJ als VJ de revolutionaire Pioneer DVJ-X1
Deze speler kan zowel CDs als DVDs afspelen maar helaas geen MP3. De speler heeft verder dezelfde functies als de CDJ1000MKII
Deze speler heeft wel SVHS/BNC/RCA voor video
Fotootje:
http://www.pioneerdj.net/sections/image_bank/players/dvj-x1/preview/large/DVJ-X1_TOP_150.jpg

Ik zoek een stukje software waar je het EAN nummer van een cd in kan vullen en dat dan die informatie van de cd wordt gedownload, het betreft hier dus alleen de info geen muziek.
de info kom uit de freedb.org

Nog uit het vorige topic ik zoek eigenlijk de single van Ard und Jorn met 16 deze is beperkt gemaakt wie weet waar deze nog te krijgen is?

Apple MacBook Pro 2,4Ghz, 2008 , HTC TyTn2, LG Full HD 42" LF65,

Just GoT it.
Reg. datum: 14 januari 2004

Hi y'all! ik dacht een nieuw topic, een nieuw member :*)

Short intro: ik draai met CD's, momenteel het liefst progressive (incl. richting trance en club). heb alle supercommerciele muziek ook gedraaid (incl. 70s/80s, house classics, r&b, trance), maar daar hebben we het hier niet over.. en ja, ik wacht nog ff op mijn toegang tot [SG] :+

Misschien als toevoeging op DJ fora: Techhouse.nl (no spam intended!).

Timmert aardig aan de weg en is speciaal bedoeld voor techno DJ's / producers. Je zult mij er daarom ook niet zo vaak vinden :)

Relax, we understand j00

Kijk nu overdrijft Pioneer alweer... De CDJ-800 is werelds (kheb er 2 :D), de 1000 ook maar dit gaat nooit wat worden.

Less is more!

alweer een deel erbij :p

Die pioneers lijken mij erg leuk speelgoed voor VJ's, ik denk dat dat ook het doelpubliek is voor deze speler. Een DJ zal hier niet zoveel aan hebben, maar VJ'en is volgens mij de volgende markt waar iedereen zich kan op storten, Pioneer wil hier alvast voet aan de grond krijgen en als het ff kan mischien zelfs een standaard zetten, iets wat ze aardig kan lukken gezien hun positie op de CD'speler markt voor dj's

You don't need eyes to see, you need vision

http://www.geminidj.com/images2/namm2004.jpg
quote:
Gemini continued to revolutionize the DJ industry by delivering technologically advanced professional DJ equipment at NAMM 2004. We proudly presented 17 exclusive quality DJ products for the year 2004. First we have the UMX SPECIAL EDITION, a VCA scratch mixer, then a 24-bit digital effects unit, the DSP-1. The MPX-3 is the world’s first fully functional Dual MP3 CD player with Digital MP3 Text, allowing the use of thousands of tracks with easy access. We also bring to the consumer 2 dual CD players with Digital Effects, the CFX-40 & CFX-50 along with 2 sleek CDJ units, the CDJ-01 & CDJ-02 & a standard dual CD player, the CDX-402. For your listening pleasure we designed, 2 new great headphones the DJX-1 & Eggphones. Not to mention our 5 DJ bags: SB-30, EB-70, EBT-70, PB-80, & PBT-80 designed for the vinyl enthusiast. Finally we have two innovative microphones; 1 handheld, the unbreakable DJM-2 and the DJM-1 an attachable gooseneck mixer microphone.
http://www.geminidj.com/images2/mp3x.jpg
MP3X

http://www.geminidj.com/images2/dsp1.jpg
DSP1

http://www.geminidj.com/images2/cdj2.jpg
CDJ02

Veel plastic als je het mij vraagt

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

Less is more!

quote:

Mixers (geen battlemixers)
Very low-budget: Gemini PMX-500
Low budget: Gemini PS-626i
Midrange budget: Gemini UMX-7
High budget: Dateq XTC/Allen&Heath Xone:32/Vestax PCV-275

Bij het low en mid budget kunnen ook wat mixers van JB komen, ook deze komen hier vaak langs. De beat 4 bvb, een leuke beginner met best wat features voor zn geld

bij high budget kan/moet gewoon ook de Rodec 180 staan, het beste waar ik ooit op gedraaid heb en (in Belgie) al even standaard als een set SL1200's, Waarom de Pioneer mixers niet vermeld worden begrijp ik ook niet, hoewel de meningen verdeeld zijn is het een erg populaire mixer die je als DJ on the road zeker tegenkomt.

Shall we play a game

Inderdaad de Rodec moet erbij staan evenals de Dateq Apollo

En als forum toch nog wel het deejayforum

http://www.deejayforum.nl

Movinghead wijzigde dit bericht 01-02-2004 21:44 (39%)

* JumpStart slaps Vash...

Had je dit nou niet een beetje beter aan kunnen pakken, jij schaamteloze knip-en-plakkert ? :P

Iets als:

quote:
Dames en heren, het is mij een eer en genoegen u van harte welkom te mogen heten bij de opening van het achtste negende deel van de How to become a DJ legacy Slow Chat soap Database op GoT. :)

Een kleine introductie is op z'n plaats, voor wat historisch besef...

Op maandag 11 juni 2001, om 19:16, plaatste Timmey het onschuldig ogende topic How to become a Dj.... in het Audio, Video & HiFi Forum gedeelte van het GoT forum.

Dit groeide meteen uit tot een van de allergrootste draadjes die we ooit gezien heben op dit forum, met maarliefst 3144 reacties.

Het totaal aantal post, zonder mislukte of dubbele nieuwe topicstarts mee te nemen, is ondertussen de veertienduizend benaderd: 3.144 (I) + 2.004 (II) + 1.504 (III) + 2.000 (IV) + 2.005 (V) + 1.274 (VI) + 1.000 (VII) en 1.008 (VIII) = 13.939 posts.

Wat er van de originele topicstarter verder gekomen is is in de nevelen der tijd verloren gegaan, maar zijn wellicht onbedoelde nalatenschap leeft voort.

Zoals de ontstane traditie dicteert rest mij dan nog het schaamteloos kopieren van de openingspost uit het voorgaande deel, waarme het nieuwe Deel 9 officieel van start gaat [blah blah]...
:+ :D

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

Relax, we understand j00

Zoals ik eerder heb vermeld: Clubmixers (180/Apollo) ga ik er niet bij zetten omdat die voor de meesten gewoon niet interessant zijn. Verder over de Pioneer: Deze heeft téveel slijtage voor een thuismixer. On the road kom je hem wel eens tegen, maar na fors gebruik houdt dat ding er vanzelf mee op.

En JumpStart: Wat jij wil >:)

quote:

DJ Wedstrijden

De Planet Plastic DJ Contest gaat van start! Planet Plastic gaat deze dj contest opzetten in samenwerking met DJ-Opportunity. Met onze contest willen we je de kans geven, behalve een prijs aan platen, ook een draaiplek op 'prime-time' te winnen op een van de volgende lokaties die daarvoor hun welwillende medewerking willen verlenen: Powerzone (Amsterdam), De Hemkade 48 (Zaandam), Lexion (Zaandam), Fresh FM (Zoetermeer). Ook zullen er tijdens enkele voorrondes en tijdens de finales, talentscouts rondlopen van enkele grote dj bookings buro's (Concept Bookings (UDC) en ID&T), op zoek naar nieuw talent!
Voor de jurering hebben enkele bekende Nederlandse top dj's hun medewerking toegezegd!

De eerste ronde zal op vrijdag 5 maart plaatsvinden in café de Trappist te Amsterdam. Inschrijven kan vanaf maandag 2 februari, kost ¤ 10,- en kan alleen in de winkel.

De duur van de contest wordt eind februari bepaald aan de hand van het aantal inschrijvingen per categorie/genre maar let op: het aantal inshrijvingen zal in verband met de snelheid van de contest worden beperkt tot 50.
Per avond zullen 4 dj's de gelegenheid krijgen om te draaien, per maand vinden er twee rondes plaats. Tevens zijn deze avondjes ook bedoeld om je netwerk van dj vrienden uit te breiden en eens met anderen te kunnen kletsen over alles wat omn het dj zijn heen gebeurt.

Kom snel langs in de winkel voor meer informatie en inschrijven!
:)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Less is more!

quote:
Vash schreef op 03 februari 2004 @ 10:14:
Zoals ik eerder heb vermeld: Clubmixers (180/Apollo) ga ik er niet bij zetten omdat die voor de meesten gewoon niet interessant zijn. Verder over de Pioneer: Deze heeft téveel slijtage voor een thuismixer. On the road kom je hem wel eens tegen, maar na fors gebruik houdt dat ding er vanzelf mee op.

Hier kan ik het niet mee eens zijn, het gaat hier niet om jou mening maar om het verstrekken van informatie. Dergelijke populaire dingen kan je gewoon niet negeren.. afin...

oldschool

quote:
leffe_blond schreef op 03 februari 2004 @ 20:24:
[...]

Hier kan ik het niet mee eens zijn, het gaat hier niet om jou mening maar om het verstrekken van informatie. Dergelijke populaire dingen kan je gewoon niet negeren.. afin...
Eens, er mogen imo veel meer zaken in htbadj range objectiever bekeken worden.

"You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit.
It's about how hard you can get hit and keep moving forward.
How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!"

vinyl inside

quote:
Verder over de Pioneer: Deze heeft téveel slijtage voor een thuismixer. On the road kom je hem wel eens tegen, maar na fors gebruik houdt dat ding er vanzelf mee op.
heb je er zelf 1 ? of papagaaien we nu reind.....

Shall we play a game

quote:

Pioneer slechte mixer?, hij is een van de meest gevraagde op het moment vanwege de functies. Dus zal dan wel niet zo slecht zijn als je mening is.

En van slijtage merk ik niet zoveel aangezien ik veel met deze dingen werk. tuurlijk er zijn ook dingen die kapot kunnen gaan maar dat is ook bij Dateq, Rodec etc etc.

Oja Vash nog even over Ard und Jorn met 16 uit het vorige DJ topic.

ik heb de hardball besteld en komt over 2 dagen binnen

Movinghead wijzigde dit bericht 05-02-2004 00:13 (26%)
Reden: aanvulling

Acties: [view]

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

He Vash... Kan mijn overzicht met stylen nog in de openingspost? O-)

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

quote:
Movinghead schreef op 04 februari 2004 @ 17:42:
[...]

Pioneer slechte mixer?, hij is een van de meest gevraagde op het moment vanwege de functies. Dus zal dan wel niet zo slecht zijn als je mening is.

de functies zijn leuk, makkelijk te bedienen maar inmiddels al super uitgekauwd, als een dj aan komt zetten met de zoveelste flanger, echo en delay in een set dan heb ik 't vaak al wel bekeken..
past gewoon in hetzelfde rijtje als de sl1200, sony mdr-v700 en de pioneer cdj1000.. er is voor minder geld kwalitatief al beter te krijgen (op die cdj1000 na misschien) maar iedereen wil alleen maar die bekende dingen hebben

voor de rest is de djm600 gewoon slechter qua duurzaamheid, geluidskwaliteit en robuustheid, maargoed ik spreek dan uit eigen ervaring met het ding, niet dat ik het een straf vind om er op eentje te draaien, maar er is beter, geloof me

watbetreft die pioneer > hij draait bij ons nog steeds zonder enige reparaties :D
en bij ons is P60 in amstelveen, waar dat ding vrij intensief gebruikt word

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

quote:
MR_WAZOO schreef op 04 februari 2004 @ 23:01:
watbetreft die pioneer > hij draait bij ons nog steeds zonder enige reparaties :D
en bij ons is P60 in amstelveen, waar dat ding vrij intensief gebruikt word

Ben jij 1 van de vette mazzelaars. :D

Ik had laatst ergens neer gezet hoeveel pioneer faders/potmeters ik vorig jaar heb vervangen bij vrienden/bekenden.
Was toch wel om je redelijk kapot van te schrikken (schrok er namelijk zelf ook van)

Maar binnenkort gaat ik naar de pioneer testcase dag en dan zullen we is zien of die nieuwe mixers wat zijn en of pioneer geleerd heeft van zijn fouten.

Cam en notebook gaan mee zodat ik alles mooi kan gaan noteren en niets vergeet. :)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

ehh ik kan me vergissen maar die Pioneer is wel degelijk een keer stuk gegaan MR_WAZOO O-)

Relax, we understand j00

quote:
wibblemoo schreef op 04 februari 2004 @ 15:41:
[...]

heb je er zelf 1 ? of papagaaien we nu reind.....
Heh nee, gelukkig niet. Maar ik heb er tot nu toe al 2 aan de lijn gehad of er "even naar gekeken" kon worden (2 drive-in shows), dingen waren tot op de naat toe afgeragt.

Maar jullie je zin: Ik heb er een aantal clubmixers tussen gezet :). DJ overzichtje zit er ook in.

En als mijn stijl nu veranderd is?

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

Acties: [view]

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

quote:
Empathy schreef op 05 februari 2004 @ 13:20:
En als mijn stijl nu veranderd is?
Dan wordt dat aangepast :?

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Ik draai nu zo'n 9 maanden. Daarvoor had ik nog nooit een draaitafel aangeraakt. Ik heb hier volgens mij nog niet echt van me laten horen, ik ben meer te vinden in de P&W kant van GoT.

Ik had even een paar vraagjes over het matchen van de platen. Ik heb wel redelijk vaak dat als een plaat gewoon goed gelijk heb lopen met de ander en ik de naald dan weer aan het begin van het nummer plaats, dat de snelheid dan ook ineens nier meer gelijk is. Het kan dan wel zijn dan ik de pitch weer een halve centimeter moet verplaatsen wil de snelheid weer kloppen. Nu vraag ik me af of dat komt de de niet al te duur kostende Reloop 4000MKIII TT's of dat dat wel redelijk normaal is en dat ik dat ook wel kan verwachten op andere draaitafels (ik heb namelijk nog nooit op een andere gedraait).

Verder lijkt het soms wel (ik weet dat het erg vreemd klinkt) dat de equalizer op mijn mengpaneel effect heeft op de snelheid van de plaat. Het lijkt wel soms dat als ik een plaat begin in te mixen dat hij gewoon perfect loopt, en op het moment dat ik de bass er in gooi, dat de plaat dan ineens weer wat minder snel draait. Ik weet wel dat platen niet voor de eeuwigheid gelijk blijven lopen, maar het is toch wel vreemd.

Verder nog even wat info dan. Ik draai eigenlijk alleen techno. Heb nu een collectie van 25 platen (:( niet echt veel dus maar dat komt nog wel). Heeft iemand trouwens een goede site waar je online platen kunt beluisteren en bestellen? Ik heb nu zoals gezegt 2 RP4000MKIII tt's en een gemini ps698i mixer, beetje low budget dus, maar ik ben wat geld aan het verzamelen voor wat betere apparatuur. Ik zat zelf te denken aan de Reloop 6000MKIII (staat overigens nog niet in het lijstje bij jullie, ook een OEM product en is hetzelfde als die Akiyama en Synq) met de dateq XTC als mixer.

Music is an expression of pure emotion

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws