Hoofdcategorieën
Topicacties

Lite-On firmware flash 451S@851S, 851S@812S en 812S@832S

Pagina: 1 2 3 4 5 last

Reageer Nieuw Topic
Official Prozac Dealer!
Reg. datum: 04 april 2000
Matched: 451s

Hoewel er in dit draadje wel eens na gevraagd is, is er geen apart topic voor het overclocken van de lite-on 451S, zoals die er voor de 401 / 411 en de NEC 1000/1100A er wel is.

Omdat ik er al veel over gelezen heb, dacht ik er over om ook hier een draadje over te beginnen om ervaring uit te wisselen. Ik zet hier geen links naar de gehackte firmware of het lite-on programmatje toe, omdat ik niet weet of dat door de modjes gewaardeerd wordt. Echter een probleem zou het niet moeten zijn omdat de gehackte firmware van de nec 1300 ook mag.

De informatie over het overclocken van een lite-on 451S:

BACKUP je eeprom en orginele firmware. Dan is het terugflashen een fluitje van een cent

-> I.t.t. de 401 en de 411 lite-on drives, heeft de 451 de calibratiedata voor het branden op 8 speed wel in zijn EEPROM zitten en hoeft die dus NIET gemodificeerd te worden. Je kunt (nee moet) de EEPROM dus met rust laten. (dit maakt het terugflashen van de drive gemakkelijker)

-> Het LDW851FP programma modificeerd het de standaard lite-on update programma. Het verwijderd de checksum routine die de EEPROM controleerd op de versie van de drive. Door deze check te verwijderen kun je dus gewoon de .bin van de nieuwe firmware in de drive flashen. Ik heb gelezen dat mensen het via andere flash programma's ook gelukt is. (MKTflash dacht ik).

-> Het is dus niet mogelijk om na de upgrade weer de volgende upgrade erin te flashen. Je moet echt een gepatched firmware hebben. Immers de EEPROM is niet veranderd en wordt gezien als een 451S

-> De GS08 firmware kun je downloaden van de Lite-on pagina. Deze moet je dus wel patchen. Echter deze schijnt problemen te hebben met NERO en kan GEEN book-type-setting.

-> De GS0A firmware is nog niet beschikbaar via Lite-on, maar wel her en der op het net gesignaleerd. Deze schijnt goed te werken in een 451S en heeft Book-type-setting.

Ik neem geen enkele verantwoordelijkhied voor het omflashen van je drive. Dat is volledig op eigen risico. Stuur ook geen drive retour als je hem kapot geflashed hebt, dat je je eigen schuld en geen garantie kwestie!

En dan nu de tutorial over het flashen van je drive...

Backup je oude firmware (en eventueel eeprom hoewel die niet gewijzigd word)
En dan download dit bestandje (de gehackte firmware GS0A) wat een gewijzigde firmware is. Het is de standard firmware met de versie-routine verwijderd. Draai het progje en je hebt een 815S..

** new, new, new nu ook de GS0C voor de 451. Klik op het linkje om te downloaden **

NOGMAAL GEEN GARANTIE VAN MIJ EN NA DEZE FLASH OOK NIET MEER VAN LITE-ON

En dan nu de resultaten die ik bereikt heb tot op heden. Ik zal deze proberen aan te blijven vullen omdat je moeilijk van 1 disk uit kunt gaan.

Als eerste een schijf (Ritek G04) gebrand op 451S en gescand met de 451S
http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/XI9VZ56P95

Dan dezelfde schijf met k-probe uitlezen, maar dan met de geflashde GS0A firmware van de 851 erin. Zowel Nero als Record Max Now zien hem als 851S. Ook de BIOS rapporteerd een 851S.
http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/B90WMJ6093/picserver.jpeg

Ook hier zie je, wat in het media draadje al vaker geconstateerd is dat na een firmware upgrade de uitslagen van K-probe veranderen. Toch in beide gevallen een redelijk resultaat.

Maar ja, de echte test is natuurlijk een gebrande schijf op de 451S@851S. Dat resultaat zie je hier
http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/FQ27CU0IA1/picserver.jpeg

Wat blijkt: Ook een hele goede score, afgezien van een paar kieken. Maar piekjes doen er niet zo veel toe. bron De gemiddelde scores zijn heel laag en er zijn geen rotte secties op de drives te vinden. Nero speedtest en DVDinfo read test gingen dan ook voorbeeldig.

Verschillende mensen in andere flora hadden gerapporteerd dat hun brandkwaliteit verbeterde na het omflashen van de 451. Dat lijkt hier wat bevestigd te worden. De pieken kunnen media afhankelijk zijn. Dus meerdere schijven testen. Tevens waren geen van deze schijven tot aan het randje volgebrand. (vandaar de piek helemaal op het einde)
Ik heb nog niet op een standalone kunnen testen.
Testen van de Bit-setting moet ik ook nog doen.

Mijn zoektocht en veel van mijn antwoorden (en sommige stukjes van deze post) komen vooral van www.cdfreaks.com forum af. Vooral veel dank aan het "team Zebra", dat veel baanbrekend werk verricht heeft. _/-\o_

Vul je ervaringen hier aan... Ben zeer benieuwd of ander mensen hem durven te omflashen en wat hun resultaten zijn.

Ook een 2de schijf brand hij heel netje. Speelt ook goed en zonder haperingen af in mijn standalone (pioneer)

K-probe score...
http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/FJ1A0UX1CE/picserver.jpeg

Maar ook deze was niet volle bak.

Nu ook naar Dual - Layer te flashen

Dankzij hars73 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ blijkt dat je je 451 en 851 ook kunt flashen naar een dual-layer burner. Het woord is aan Hars73:

Ik heb mijn 451S ge-update en met Nero Infotool laat ie inderdaad zien dat het een Dual Layer brander is. Ik heb zelf geen dual layer schijfjes dus nog niet geprobeerd. Hieronder het topic bij CDFreaks...

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=100956

De firmware en andere tools voor Lite-on branders staan hier:

http://codeguys.rpc1.org/
[/quote]

Cyberpope wijzigde dit bericht 20-07-2004 12:53 (28%)
Reden: disk toegevoegd........

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

Reg. datum: 25 januari 2004
Geen matches

Volgende week gaat mijn 451 er aan geloven. Het prettige is dat er niks veranderd aan de eeprom en dat je hem dus gewoon weer kan terug flashen naar de orginele firmware

Official Prozac Dealer!
Geen matches

Ik heb nu al meerder DVD's gebrand en hij doet het gewoon goed bij mij. Ook doen ze het goed in mijn stand alone DVD speler. Zodra ik tijd heb zal ik nog wel een volle DVD scannen voor hier. De booktype setting heb ik nog niet geprobeerd omdat mijn Stand-alone alles afspeelt. Maar ook die wil ik eens proberen (tja als het kan, dan zal het ook... Je bent een tweaker of niet :) )

Heb alleen geen 8 speed media om te testen, maar dat komt wel.

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

NederVlaming
Reg. datum: 28 november 2000
Geen matches

Ik heb het ook gedaan. Met de GS08 wilde mijn brander nix meer doen, ging heftig staan knipperen, maar brandde wel.... Achteraf bedenk ik me nu dat dat wel eens een DMA issue geweest zou kunnen zijn... Maar goed, nu de GS0A en die doet het vooralsnog goed.... Nog geen 8x media getest, maar 4speed doet ie nog steeds prima...

Leslie is so...........
Reg. datum: 25 februari 2002

Is er iemand die een duidelijke tutorial hiervoor heeft of wilt maken?

Dus voor het omtweaken van 451S naar 851S, en dus ook met dat eeprom ensow?
NederVlaming

quote:
Burning_Tyre schreef op 27 januari 2004 @ 15:02:

Het mooie is, dat in de eeprom van de 451S al wel de calibratiedata zit voor branden op 8 speed. Deze laat je dus onveranderd. Enigste wat je doet is downloaden van de firmware van de site van LiteOn, en deze hacken zodat ie ook op een niet 851S flasht, je haalt dus de drivecheck eruit. Let wel even op dat de
GS0A firmware nog niet op de site van LiteOn staat, alleen de GS08... Met deze had ik echter wat problemen...

Net ook even een Pioneer 4x DVD+R op 8x beschreven, en lijkt het prima te doen _/-\o_

Official Prozac Dealer!

quote:
Burning_Tyre schreef op 27 januari 2004 @ 15:02:

Doe gewoon even deze file downloaden... Als ik meer tijd heb zal ik de startpost aanpassen en daar de files in opnemen.

http://www.elysiumsx.net/LDW851FP.rar

Startpost aangepast, staat bestandje nu in.

Badankt balusC voor toestemming voor linkje.

Cyberpope wijzigde dit bericht 27-01-2004 20:09 (11%)

Official Prozac Dealer!
Geen matches

quote:
philippi14 schreef op 27 januari 2004 @ 17:47:

Net ook even een Pioneer 4x DVD+R op 8x beschreven, en lijkt het prima te doen _/-\o_
Kun je de K-probe score hier neerzetten????

NederVlaming
Geen matches

quote:
Cyberpope schreef op 27 januari 2004 @ 20:11:
[...]

Kun je de K-probe score hier neerzetten????
Als jij mij ff uitlegt hoe Krpobe werkt.... Ik was er net meebezig, maar die test duurt freakin lang, dus ik ging tussendoor ff eten, maar toen was ie gecrashed.... Scores die ik tot dan toe had gezien vielen mij wat tegen... PI rond de 100 hele tijd, en PO heel laag, 2 ofzo.... Ik zal nog eens proberen een run te doen...

Official Prozac Dealer!
Geen matches

Dit heb ik gejat uit de topicstart van [Media compatibiliteit] Lite-On LDW-4xxS/8xxS [deel 2]

Daar staat veel meer info.

De uitleg van k-probe: http://cutebrit.crewserver.com/dvd/kprobe_uitleg.php

NederVlaming
Geen matches

Ah oke, die test die ik deed was niet goed, was een compleet andere test.... Dus die getallen zijn onzin... Ben nu bezig met een run.. Plaatje dadelijk in deze post ;)

edit: Daar is ie dan eindelijk... Vorige run was met foute settings, maar nu is ie goed... Best goede score volgens mij ;)
http://philippi.mine.nu/kprobe.JPG

Harrie wijzigde dit bericht 27-01-2004 21:20 (136%)

Geen matches

Writer gefl met de gehackte GSOA firmware. Mijn eerste DVD+RW 4x (schijfje zat bij de writer) gebakken op mijn 451@851 en het ging voorbeeldig. Nu nog op zoek naar 8x media. Ben nu met nero CD-DVD Speed wat testjes aan het draaien. Nog even uitzoeken hoe Krpobe werkt. :*)

Wordt vervolgd....

Official Prozac Dealer!
Geen matches

quote:
philippi14 schreef op 27 januari 2004 @ 20:43:
edit: Daar is ie dan eindelijk... Vorige run was met foute settings, maar nu is ie goed... Best goede score volgens mij ;)
Hele mooie score... Met welk programma heb je hem gebrand? En kon je daar standaard al 8x instellen? Heb alleen dvd-r... dus kan die niet op 8x branden.

NederVlaming
Geen matches

quote:
Cyberpope schreef op 28 januari 2004 @ 16:52:
[...]

Hele mooie score... Met welk programma heb je hem gebrand? En kon je daar standaard al 8x instellen? Heb alleen dvd-r... dus kan die niet op 8x branden.
gebrand met dvd decrypter... Je kan alle snelheden instellen, zelfs 16x dan schakelt de brander gewoon terug naar 8x.... Op het eind zie je dan ook het gemiddelde. Bij een bijna volle DVD kwam dit op 6,9x. (Hij begint namelijk eerst op lagere snelheid) Toch netjes als je eerst een 4x brander had. >:)

CoD 4 of TMN
Reg. datum: 02 augustus 2000
Geen matches

Misschien hoort het hier niet echt, maar euh gezien al die upgrades hiero. Misschien is het ook mogelijk om een 811s naar iets om te toveren?
Geen matches

quote:
lawaai schreef op 28 januari 2004 @ 18:16:
Misschien hoort het hier niet echt, maar euh gezien al die upgrades hiero. Misschien is het ook mogelijk om een 811s naar iets om te toveren?
Het is mogelijk, maar als ik de verschillende topics er op na lees kom ik tot de conclusie dat het niet verstandig is. Kijk ook is op club.cdfreaks in het lite-on forum.

Geen matches

http://picserver.org/view_image.php/072321OOE4/picserver.jpeg

Ook niet verkeerd dacht ik. Heb het gebrand met Nero 6 op een Philips 4x DVD+RW (DVDtje zat bij een Benq Writer)

Edit:

Heeft iemand een linkje voor me met duidelijke uitleg over Bit Type Settings. Snap er nog niet veel van. :?

testEd wijzigde dit bericht 28-01-2004 21:39 (94%)

Longtime Member
Reg. datum: 24 juli 2000
Geen matches

Vreemd, ik heb deze driver dus ook geflashed(alleen de gepatchte firmware dus), maar ik kan niet kiezen om op 8 speed te branden in nero 6(Philips DVD +R, CMC man.) Op 4 speed branden doet ie het goed, maar ik had gedacht dat ik zelf de snelheid in kon stellen ofzo... Ik kan nu in ieder geval wel het bittype setting tooltje gebruiken.....

oh ja, downgraden naar een gepatchte 451 firmware kan ook trouwens.

heb ik het nu goed gedaan, of heb ik helemaal fout.....

quote:
testEd schreef op 28 januari 2004 @ 18:39:
[afbeelding]

Heeft iemand een linkje voor me met duidelijke uitleg over Bit Type Settings. Snap er nog niet veel van. :?

Met dit tooltje kun je een DVD+R branden, zodat een DVD speler denkt dat het een "normale" DVD is.
Ik heb dus een aopen DVD speler die geen DVD+R kan lezen, nadat ik dat tooltje heb gebruikt kan deze dat wel(hij denkt dat het een DVD-R is(want die kan ie wel lezen)).

punica wijzigde dit bericht 28-01-2004 22:29 (38%)
Reden: antwoord op de vraag van testED

Official Prozac Dealer!
Geen matches

Het schijnt dat in nero je alleen op de snelhied kunt branden die de cd aangeeft. Daarom vroeg ik ook welke programma hij gebruikt had.

CoD 4 of TMN
Geen matches

quote:
Het is mogelijk, maar als ik de verschillende topics er op na lees kom ik tot de conclusie dat het niet verstandig is. Kijk ook is op club.cdfreaks in het lite-on forum.
Het lite-on forum is waar? kan niet zoveel vinden op www.lite-on.com (ofzo)
Official Prozac Dealer!
Geen matches

Kuch... Misschien in het lite-on forum van www.cdfreaks.com...

Namelijk: http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?s=&forumid=44

Maar waarom zou je een 811 willen flashen in een wat??

8x is al het snelste wat er is(op dit momen). Dual layer branden is op dit moment nog een optie dus er zijn geen media voor. De 811 kan bitsetting.

Dus 811 flashen na 4XX is nutteloos dat is downgraden
811 flashen naar een 851 is onmogelijk. 851=811 met een andere laserhead.

Dus waar wil je naar toe flashen?

Cyberpope wijzigde dit bericht 28-01-2004 22:59 (60%)

CoD 4 of TMN
Geen matches

naar zo'n dual layer natuurlijk. Niet dat het nu al van toepassing is, maar kijk graag in de toekomst :) Maar euh ik begrijp dus dat het absoluut niet mogelijk is dat de enkele branders naar dual brandertjes geflashed kunnen worden? Want ik heb toch echt enkele fabrikanten (op het web) gezien die dat mogelijk gemaakt hebben. Waarom lite-on niet... desnoods wil ik wel terug naar een 451 ;) Maar dat zou dan alleen voor even zijn.
Thx voor de link, ik kende die site niet sorry voor me noob gehalte vandaag :)
Official Prozac Dealer!
Geen matches

Wellicht dat naar een dual brander flashen in de toekomst een mogelijkhied word, maar lite-on heeft nog geen dual-brander zover ik weet. Dus dan kun je op dit moment ook nog niet flashen om dat niemand de drivers heeft kunnen vergelijk.

Dat wordt dus afwachten dus.

Leslie is so...........
Reg. datum: 25 februari 2002
Geen matches

Hey kan je nou met 451 al booktype veranderen ofsow, en bitsetting wat is dat precies?

Kan ik nou met me 451 ook branden zodat dvd spelers denken dat er een normale dvd inzit, heb een paar dvd's die die heel moeilijk of niet af wilt lezen in me dvd speler.
Official Prozac Dealer!
Geen matches

nee, met de huidige officiele firmware van lite-on kan dat nog niet. Het kan pas met de volgende firmware die uitkomt en die nu al wel her en der op het net te vinden is.

Bitsetting of boottype is een extra programmatje dat de indentificatie bits van DVD+r en DVD+rw veranderd zodat hij gezien word als een DVD-rom. Met DVD-r(w) kan dit niet omdat die vast in de disk zitten. Meer info op:

http://club.cdfreaks.com/...php?s=&threadid=83105

Pagina: 1 2 3 4 5 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: