De rotsen hebben zwarte vlakken, en 2 bollen die normaal textures moeten hebben, hebben dit niet ! (zie dus grijze bollen met de maten erop enzo)
Specs:
amd 2400 @ 2800
twinmos 512 mb pc 3200
ati radeon 9700 @ pro
win xp sp1
Ati catalyst 4.2
alle spellen lopen perfect, maar bij de far cry demo (beide levels) krijg ik dus dit !
Ik heb op verschillende resoluties gezet, met/zonder AA etc, maar blijf het houden.
Hieronder voorbeeldje van hoe het eruit ziet.

Iemand enig idee ??
PC1: GIGABYTE GA-MA790FXT-UD5P, AMDX3 720 BE @3.5, 8GB KINGSTON HYPERX, SAPPHIRE HD4870 X2 2GB, SEAGATE 1TB, SEAGATE 320GB,CORSAIR 850W, SCYTHE MUGEN 2, PC2 ASUS P5K, INTEL QUAD Q6600, 4GB KINGSTON, XFX Geforce 250GTS 1024MB, SEAGATE 250GB
download opnieuw ?
Trouwens het ziet er best leuk uit... XIII achtig
quote:
as je in mun specs kijkt, heb ik de laatste ati driver (4.2) en elke game draait daar perfect op. Of het dus een driver probleem is weet ik nie zeker. Er waren wel volgens mij meer mensen met dit probleem als ik goed gelezen heb in dit topic.
Wordt af en toe niet goed van al die games die zo driver gevoelig zijn.
En ik heb de demo 2x binnengehaald van verschillende plekken ... maar blijf t houden ...
Iemand ? Als de full ook zo eruit gaat zien bij mij hoeft het al nie meer ... Maar zal heus wel goedkomen .. maar dit is gewoon k*t
PC1: GIGABYTE GA-MA790FXT-UD5P, AMDX3 720 BE @3.5, 8GB KINGSTON HYPERX, SAPPHIRE HD4870 X2 2GB, SEAGATE 1TB, SEAGATE 320GB,CORSAIR 850W, SCYTHE MUGEN 2, PC2 ASUS P5K, INTEL QUAD Q6600, 4GB KINGSTON, XFX Geforce 250GTS 1024MB, SEAGATE 250GB
't is gewoon een texture foutje, maak je er niet zo druk om
Bleet wijzigde dit bericht 08-03-2004 19:13 (6%)
Reg. datum: 02 februari 2004
heeft iemand van jullie een idee of niet?quote:PROT schreef op 08 maart 2004 @ 18:23:
Ik heb far cry op 1280*1024 draaien. met alles op very high. ik haal gemiddeld 40 fps. Als ik alles op medium zet. heb ik maar haast geen frames per seconde winst! dat kan toch niet zo weinig uitmaken?!
zlefs als ik naar 1024 gaat is er amper winst?!?!![]()
specs:
amd 3000+
1024 ddr
radeon 9800pro 256 ddr2 catal. 4.1
Iemand met dezelfde ervaring?? dit is poep!
Is er echt veel verschil tussen de eerste en de tweede demo?
Want ik heb via de frs zo'n promotional cd van farcry gescored.
Maar volgens mij is dit de eerste demo.
Btw ik speel em op deze pc
P3 600mHz
GeForce 2MX400 PCI 32mb
met 256 mb ram geheugen
Met alles op low en reso van 640*480 speelt ie eigenlijk best lekker. Continu een framerate van 25fps en af en toe een drop naar 10 fps
quote:JediUberknaft schreef op 08 maart 2004 @ 18:54:
ben erg benieuwd naar full version, maar met de demo heb ik toch rare dingen ..
De rotsen hebben zwarte vlakken, en 2 bollen die normaal textures moeten hebben, hebben dit niet ! (zie dus grijze bollen met de maten erop enzo)
Dat de rotsen zwarte vlakken hebben ligt aan je AA en FSAA instellingen, probeer eens in je 3D instellingen: Optimale Prestaties aan te zetten en dan Far Cry op High.
De bollen die je ziet onststaan doordat die textures/objecten ofzo niet aanwezig zijn dacht ik, tenminste ik heb ook zo'n bol als ik een wapen kies die niet in de demo zit.
Dat met die zwarte vlekken op de rotsen is ook al uitgebreid besproken, daarvoor (of daartegen
kep catalyst 4.2, een athlon 64 3000+, 768mb ddr400 en een sapphire radeon 9800pro 128mb.
Faure wijzigde dit bericht 08-03-2004 23:51 (18%)
Assumption is the mother of all failures
Reg. datum: 27 juli 2002
Ook de tweede loopt als een raket.
Intel 7205, 1024 Mb RAM, P IV 2,4 en ATI 9800PRO 256MB DDR2, CATACLYST 4.2
To Game Or Not To Game... That is no question!
Reg. datum: 11 september 2003
Maar dit gevoel was al behoorlijk snel verdwenen, toen ik lekker naar een mannetje wou toesluipen om hem eens lekker door zijn kop te knallen. Dit ging dus mooi niet door want hij hoorde me, en haalde al zijn vrienden erbij, en binnen de korste keren lag ik daar.
En dan het terug schieten, dit verloopt echt niet lekker. Het is net alsof de aim niet helemaal klopt, of ja niet klopt ik vind hem iig niet fijn. Het zou een stealth game moeten zijn. Want je kunt echt overal achter kruipen, maar het stealth gedeelte is weggelaten of zo
Over de graphics heb ik niks te klagen, maar een echt goede gameplay mis ik, daarom zal ik dit spel ook niet aanschaffen.
quote:Larss schreef op 09 maart 2004 @ 16:49:
Maar dit gevoel was al behoorlijk snel verdwenen, toen ik lekker naar een mannetje wou toesluipen om hem eens lekker door zijn kop te knallen. Dit ging dus mooi niet door want hij hoorde me, en haalde al zijn vrienden erbij, en binnen de korste keren lag ik daar.
Dat is nu juist de nieuwe AI. Als ze je horen gaan ze niet recht op je af lopen, maar dekking zoeken of versterking halen. Wil je hem stiekem besluipen, moet je erg stil zijn.
quote:En dan het terug schieten, dit verloopt echt niet lekker. Het is net alsof de aim niet helemaal klopt, of ja niet klopt ik vind hem iig niet fijn. Het zou een stealth game moeten zijn. Want je kunt echt overal achter kruipen, maar het stealth gedeelte is weggelaten of zo. STEALTH!!!??? vergeet het maar, je 'vijanden' hebben je veel en veel te snel door.
Je moet erg stil zijn. Als je door een struigewas loopt bewegen de bladeren waardoor de AI natuurlijk iets hoort.
Dat is gewoon ff wennenquote:En dan het terug schieten, dit verloopt echt niet lekker. Het is net alsof de aim niet helemaal klopt, of ja niet klopt ik vind hem iig niet fijn.
XWB wijzigde dit bericht 09-03-2004 16:55 (43%)
Canon Eos 550D + EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
Reg. datum: 11 september 2003
Nee het is idd geen sof2, maar ik vind het allemaal net wat te scherpquote:Hacku schreef op 09 maart 2004 @ 16:53:
[...]
Dat is nu juist de nieuwe AI. Als ze je horen gaan ze niet recht op je af lopen, maar dekking zoeken of versterking halen. Wil je hem stiekem besluipen, moet je erg stil zijn.
[...]
Je moet erg stil zijn. Als je door een struigewas loopt bewegen de bladeren waardoor de AI natuurlijk iets hoort.
Larss wijzigde dit bericht 09-03-2004 16:57 (13%)
Ik hoor een aantal van jullie klagen over foutmeldingen enz. met een 9800pro, maar daar heb ik geen last van. dat probleem met mijn frames(lees ergens boven) hoor ik niet van jullie. Ik snap t nog niet........
Door al deze redenen krijg ik jammer genoeg steeds minder zin in dit spel! En ik zit er al een jaar op te azen......
Maar ja, het gaat niet alleen om graphics bij een goede game. Ik ga maar weer s Call Of Duty spelen!!
Maar goed, oplossing is al gevonden: morgen ga ik een Sapphire RadeOn 9800 Pro kopen. Mijn oude kaart verkoop ik mooi. Dan kan ik voorlopig weer mee qua nieuwe generatie shooters.
just my 0.2 cents..
Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)
quote:Godjira schreef op 09 maart 2004 @ 18:18:
allemaal, alleen wanneer ik over het water kijk en ik ga lopen dan wordt mijn beeld erg traag. Ook de golven van het water gaan traag.
Das raar, ik heb ook een 9700NP en die loopt goed op medium (zelf speel ik enige instellingen op custom wat betreft AA en Bilineair/Triliniair), enige waar ik last van heb is een rammelende harddisk, maar ja ik zit al aan m'n maximum geheugenslots. Ik zou nog eens ff checken of je systeem wel goed getweaked is
By The Way: Tuesday 09.03.2004 Far Cry is gold!
Calvin&Hobbes wijzigde dit bericht 09-03-2004 18:35 (8%)
quote:Godjira schreef op 09 maart 2004 @ 18:18:Maar goed, oplossing is al gevonden: morgen ga ik een Sapphire RadeOn 9800 Pro kopen. Mijn oude kaart verkoop ik mooi. Dan kan ik voorlopig weer mee qua nieuwe generatie shooters.
Waarom zou je een 9800pro gaan kopen als je een 9700pro (dus relatief weining prestatiewinst ) hebt en de nieuwe generatie eraankomt binnen een maand of 2???
Far Cry zelf komt pas eind Maart uit dus?
Zing het dan gewoon nog ff uit en koop tzt een 9800XT of de "slome versie" van de nv40/r420. Lijkt me logischer.
edit: ok zie nu dat je een 9700 NONpro hebt.
Help!!!! wijzigde dit bericht 09-03-2004 18:41 (10%)
quote:b3n666 schreef op 09 maart 2004 @ 18:28:
Als ik jouw was zou ik toch ff op de r420 wachten voordat je veel geld uitgeeft. Met die kaart daarmee kan je ook de toekomstige spellen aan, met die 9800pro vast ook wel maar die r420 word toch weer een heel stuk sneller.
just my 0.2 cents..
De Sapphire 9800 Pro kost €235,- . Erg nette prijs imo. De nieuwe generatie zal rond de €500,- kosten (misschien zelfs meer). Dus vandaar mijn keuze.
Mijn systeem:quote:Calvin&Hobbes schreef op 09 maart 2004 @ 18:29:
[...]
Das raar, ik heb ook een 9700NP en die loopt goed op medium (zelf speel ik enige instellingen op custom wat betreft AA en Bilineair/Triliniair), enige waar ik last van heb is een rammelende harddisk, maar ja ik zit al aan m'n maximum geheugenslots. Ik zou nog eens ff checken of je systeem wel goed getweaked isvoordat je naar de winkel rent.
By The Way: Tuesday 09.03.2004 Far Cry is gold!
- ASUS A7V600 met laatste BIOS versie
- AMD Athlon XP 2500+
- 1024 MB DDR2700 (Samsung) geheugen
- Seagate 160GB 8MB S-ATA
- Club3D RadeOn 9700 non pro
- SoundBlaster Audigy 2 Player
- Lite-On DVD±RW LDW811S
- Lite-On 52x32x52x CD-RW
- Logitech MX700 / MX310 (backup muis
)
- Logitech Internet Navigator Special Edition
Ik heb namelijk nagenoeg dezelfde specs, maar ik vind hem prima soepel met alles op max. en res. 1280x960!
@Calvin&Hobbes: Hoe krijg jij je AA aan de praat met dit spel? Hoe ik mijn drivers ook instel, of als ik AA in het spel aanzet, het blijft uit, waar ik van baal, want met AA wordt het nog veel mooier.
quote:
Ik zeg ook niet dat je systeem poop is
het is alleen vreemd dat je als je naar het water kijkt je FPS omlaag gaan terwijl die van mij juist omhoog gaan (en ik heb alle reflectiemogelijkheden aanstaan).
Ik zit btw qua FPS als ik naar het water kijk rond de 40 - 50. Als het druk is (veel mercenaries) dan wil het wel eens keihard zakken naar 20
quote:Symsonic schreef op 08 maart 2004 @ 18:45:
Die 2e demo valt niet de downlaode zowat, al die mirrors zijn overbelast/down:(

http://ftp.wireplay.co.uk/demos/demofarcry2.zip
Dus lekker snel..
Gevonden via www.filemirrors.com
Dennahz wijzigde dit bericht 10-03-2004 15:07 (4%)
Stemmen jullie ook voor Jenna?. Waarvoor dank! :)
die is maar iest van 30mb en is vrij snel te dl'en bij www.3dgamer.com
werkte bij mij perfect.
Nee dus.
HuggyB wijzigde dit bericht 10-03-2004 17:20 (16%)
Ik ben geen mens, maar ook geen echt beest...
TheS4ndm4n. SWTOR server: Scepter of Ragnos, nick: Reynolds
Zal leuk worden
i7 920+GTX570 Gamestation // iPhone 4S // iPad+3G 64Gb // 13" Macbook Pro i5+Crucial M4 128Gb //
Ohquote:Grindtegel schreef op 10 maart 2004 @ 15:29:
je kunt toch ook gewoon de demo dl'en zonder het hele programma?
die is maar iest van 30mb en is vrij snel te dl'en bij www.3dgamer.com
werkte bij mij perfect.
Stemmen jullie ook voor Jenna?. Waarvoor dank! :)
They've been planning this for a million years. We're beat to shit.
Far Cry gaat geshipped worden met xFire, het ultieme messengerprogramma voor gamers.

Dit zal zeker een enorme boost zijn voor xFire, aangezien aangenomen kan worden dat Far Cry een enorme hit zal worden. Heel handig ook dat je meteen je buddies kan joinen in de servers waarin ze spelen.
Dus na Savage: The Battle For Newerth is het nu tijd voor Far Cry om xFire als officiele buddylist te gebruiken.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Hiervan hoop ik nou eens wel dat Microsoft dat bedrijfje opkoopt en het programmaatje in MSN verwerkt, want 2 verschillende messengers vind ik zo enorm zinloos en ook een beetje zonde van je geheugen.quote:CJ schreef op 11 maart 2004 @ 11:57:
Nog een nieuwtje over Far Cry.
Far Cry gaat geshipped worden met xFire, het ultieme messengerprogramma voor gamers.![]()
[afbeelding]
Dit zal zeker een enorme boost zijn voor xFire, aangezien aangenomen kan worden dat Far Cry een enorme hit zal worden. Heel handig ook dat je meteen je buddies kan joinen in de servers waarin ze spelen.
Dus na Savage: The Battle For Newerth is het nu tijd voor Far Cry om xFire als officiele buddylist te gebruiken.
an' your dad's your mom. Your auntie shags your brother an' 'ad 'is son.
quote:ZAMoRANo schreef op 11 maart 2004 @ 12:07:
[...]
Hiervan hoop ik nou eens wel dat Microsoft dat bedrijfje opkoopt en het programmaatje in MSN verwerkt, want 2 verschillende messengers vind ik zo enorm zinloos en ook een beetje zonde van je geheugen.
Dat hoop ik dus absoluut niet. Ik gebruik namelijk zelf geen MSN. Doe mij maar ICQ.
xFire neemt weinig (geheugen)ruimte in beslag, stuurt je niet naar de desktop als iemand je paged terwijl je aan het gamen bent en je kan precies zien wie in welke server zit en ze ter plekke joinen. Gewoon simpel zonder alle poespas van andere messengers.
CJ wijzigde dit bericht 11-03-2004 12:15 (3%)
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
ik mag toch hopen dat je dit niet echt meent he?quote:ZAMoRANo schreef op 11 maart 2004 @ 12:07:
[...]
Hiervan hoop ik nou eens wel dat Microsoft dat bedrijfje opkoopt en het programmaatje in MSN verwerkt, want 2 verschillende messengers vind ik zo enorm zinloos en ook een beetje zonde van je geheugen.
En niet 3 verschillende die elk hun eigen specifieke features hebben maar ook allemaal nadelen hebben waardoor je ze allemaal moet installeren.
MSN is ver van de ideale messenger maar slechte software is t niet, en als zoiets moois als dit daarin geintegreerd kan worden is dat alleen maar praktisch.
Reg. datum: 27 juli 2002
Gechecked met Ubisoft NL.
Dussuh, iedereen kan zijn favo messenger gebruiken
To Game Or Not To Game... That is no question!
bla?
Overigens heb ik nooit last gehad van een messenger die me naar de desktop sleurt vanuit een game bij een inkomend berichtje. Nooit bij ICQ, en nooit bij Miranda IM. Kwestie van goed instellen. Beide programma's bieden die optie daarvoor. Weet het niet over MSN omdat ik dat weiger te draaien.
Anyway, nog 14 dagen voor de release van Far Cry bij Play.com. Aftellen allemaal!
Nu moet ik of het spel even uit, of het opschrijven. Heb op diverse site's gekeken en met Google gezocht. Misschien lees ik er gewoon overheen.
bla?
In de FarCry directory staat wel een jpg=> C:\FarCry\FarCry_Controls.jpgquote:
quote:Calvin&Hobbes schreef op 12 maart 2004 @ 14:01:
[...]
In de FarCry directory staat wel een jpg=> C:\FarCry\FarCry_Controls.jpg
Thanks, kreeg ook net van de FarCry site een mailtje met dit;
quote:
If you took the default demo installation path:
C:\Program Files\Ubisoft\Crytek\Far Cry Demo\FarCry_Controls.jpg
Open the pic and then print it.
Volgens mij heb ik het uitgespeelt? Ik moest daarnet 2 helicopters neerhalen en via een deur binnen gaan om de manager oid te doden, heb ik gedaan. Toen de bom geplaats en weggerent. Uiteindelijk ontplofte de heleboel.. Heb ik um uitgespeelt of zitten er nog meer levels bij? Ik kwam weer direct naar dat Menu.
uitgespeeldquote:Alex T. schreef op 13 maart 2004 @ 15:17:
Lol, ik zag de Farcry demo nu pasVet spel, goeie besturing, geile graphics.. Alles op High en gaat wel soepel. Naast UT2004 ben ik van plan om dit spel ook te gaan kopen.
Volgens mij heb ik het uitgespeelt? Ik moest daarnet 2 helicopters neerhalen en via een deur binnen gaan om de manager oid te doden, heb ik gedaan. Toen de bom geplaats en weggerent. Uiteindelijk ontplofte de heleboel.. Heb ik um uitgespeelt of zitten er nog meer levels bij? Ik kwam weer direct naar dat Menu.
quote:Alex T. schreef op 13 maart 2004 @ 15:17:
Volgens mij heb ik het uitgespeelt? Ik moest daarnet 2 helicopters neerhalen en via een deur binnen gaan om de manager oid te doden.
Je bedoelt de concierge
Maar goed je hebt hem inderdaad uitgespeeld! (je kan trouwens op verschillende manieren het fort bereiken) Kan je gelijk aan de 2e demo beginnnen die is ook wel vet!
Hebbie misschien een link van dat Demo 2?quote:Calvin&Hobbes schreef op 13 maart 2004 @ 15:30:
[...]
Je bedoelt de concierge![]()
Maar goed je hebt hem inderdaad uitgespeeld! (je kan trouwens op verschillende manieren het fort bereiken) Kan je gelijk aan de 2e demo beginnnen die is ook wel vet!
quote:
Staat al meerdere keren in dit topic vermeld.
Moet je ff zoeken een paar pagina's terug.
quote:PROT schreef op 11 maart 2004 @ 21:02:
Heeft iemand een idee, waarom ik haast geen prestatie winst heb als ik van alles op very high naar high ga?!
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Je videokaart is dan niet de bottleneck in je systeem.quote:
Ik vindt t toch erg hoor dat ik op mijn systeem tussen de 30 en 60 fps haal als ik alles op high zet. 60 gaat NET, maar als het eronder komt vindt ik het echt kl*te.
Het gekste is nog, dat als ik bijv. in het eerste huisje binnen ga dat ik dus opeens onder 40 grens kom?! en buiten haast nooit!!
ik snap wel dat ik me wat kan inhouden, maar als ik high instel gaat het nog slechter?!VAAG! Ik heb me videokaart vorig jaar zomer gekocht voor o.a. dit spel!
Als dit niet normaal werkt in de uiteindelijke versie, dan wil ik dit spel zeker niet. Ik snap dat deze pracht kracht vraagt, maar dit klopt allemaal niet.
ik heb overigens:
athlon xp 3000
1024 ddr
radeon 9800pro 256 ddr2
Heeft iemand een zinnig antwoord?
Dus nu niet snel m'n startpost gaan jatten, want daar heb ik een gruwelijke hekel aan
The devil is in the details.
quote:
Hoe de final loopt weet nog niemand natuurlijk.
60 fps is voor een singleplayer-spel echt dik en dik voldoende. (Hoe ie multi loopt valt nog te bezien)
Ik zou zeggen wacht de final af en als je weigert onder 60 fps te spelen dan ga je toch lekker iets anders doen?
FC krijgt een 93/100
edit: te laat...
RocketKoen wijzigde dit bericht 13-03-2004 19:42 (15%)
TheS4ndm4n. SWTOR server: Scepter of Ragnos, nick: Reynolds
helaas geen duidelijke antwoorden op me vraag, maar ja het is toch maar af88. Ik hoop iig dat je gelijk hebt.
Niemand blijkt trouwens duidelijk te lezen, ik typte: >>>>TUSSEN DE 30 EN 60 FPS<<<<<< maar goed.....
En voor ZAMORANO: Als je niet serieus antwoord, zeg dan ajb nix, heeft ook niemand wat aan.
Serieus antwoord heb je gekregen, wat je er mee doet moet je zelf weten.quote:PROT schreef op 13 maart 2004 @ 19:44:
bedankt voor je reaktie lord haves!
helaas geen duidelijke antwoorden op me vraag, maar ja het is toch maar af88. Ik hoop iig dat je gelijk hebt.![]()
Niemand blijkt trouwens duidelijk te lezen, ik typte: >>>>TUSSEN DE 30 EN 60 FPS<<<<<< maar goed.....
En voor ZAMORANO: Als je niet serieus antwoord, zeg dan ajb nix, heeft ook niemand wat aan.
serieus'' quote he?)
ik merk het dus echt wel 30 tot 60fps, wil wel eens houterig over komen i.p.v. boven 60.
PROT wijzigde dit bericht 13-03-2004 20:03 (14%)
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima.
Legale gamescollectie|DVD Collection
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last
Dit topic is gesloten.