Zeer mooi filmpje, handige bediening zo te zien. Mag ik vragen wat voor oordopjes er precies bijzaten want volgens de IOPS site wordt hij geleverd met Cresyn oordopjes die zeker niet brak zijn. Deze zijn heel wat hoogwaardiger dan de merkloze of sennheiser dopjes die meestal worden meegleverd. Kan je hier wat informatie over geven?
P.S. Het kan natuurlijk zijn dat er wel Cresyns bijzitten maar dat jij Shure of etymotic oordopjes gewend bent.
edit: Iemand was me voor
P.S. Het kan natuurlijk zijn dat er wel Cresyns bijzitten maar dat jij Shure of etymotic oordopjes gewend bent.
edit: Iemand was me voor
Ojjorz wijzigde dit bericht 05-02-2004 18:52 (4%)
Reg. datum: 08 februari 2002
Ik vind vooral de bas niet zo lekker klinken (maar dat komt ook omdat ik ze niet ver genoeg in mn oor krijg denk ik).quote:El Cid schreef op 05 februari 2004 @ 18:51:
[...]
You got to be kidding! Ik vindt die Cresyn doppies echt geweldig.
Maar ik ben niet echt oordopjes expert. Heb alleen maar el cheapo sony dopjes gehad hiervoor. En begrijp me niet verkeerd, ze klinken nog altijd een stuk beter dan die sony dopjes
Weet iemand trouwens waar dat ene metalen bolletje aan de halsketting voor is?
Stimp wijzigde dit bericht 05-02-2004 19:02 (8%)
Mag ik je een tip geven Stimp? Zet bij de equalizer settings de "master eq" helemaal uit. En zet dan SRSWOW aan, SRS op 8, en TruBass helemaal open. En luister dan nog eens met de bijgeleverde doppies. Zo heb ik 'm ingesteld. En de bassen klinken zo ook geweldig, volgens mijn bescheiden mening dan. 
@Ojjorz
Dat de bijgeleverde doppies van Cresyn zijn heb ik van jou. Weet je het niet zeker dan? Er staat namelijk IOPS op. Ze zien er namelijk wel identiek uit als de Cresyns. Dus zou het dan ook namaak kunnen zijn?
@Ojjorz
Dat de bijgeleverde doppies van Cresyn zijn heb ik van jou. Weet je het niet zeker dan? Er staat namelijk IOPS op. Ze zien er namelijk wel identiek uit als de Cresyns. Dus zou het dan ook namaak kunnen zijn?
El Cid wijzigde dit bericht 05-02-2004 19:20 (29%)
@ El cid
Ik had het aan mmport gevraagd en die zeiden van wel. Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar die zijn. Ik vroeg het me alleen af omdat de reactie van Stimp niet zo positief was, vandaar... Ze lijken 100% op Cresyns dus ik denk niet dat ze fake zijn.
Ik had het aan mmport gevraagd en die zeiden van wel. Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar die zijn. Ik vroeg het me alleen af omdat de reactie van Stimp niet zo positief was, vandaar... Ze lijken 100% op Cresyns dus ik denk niet dat ze fake zijn.
Ik neem mn commentaar over de oordopjes ook terugquote:Ojjorz schreef op 05 februari 2004 @ 19:31:
@ El cid
Reg. datum: 04 februari 2004
Reg. datum: 04 februari 2004
Hé hartstikke bedankt heb hem gelijk ge-updated en dat is gelukt
wie wil zn IOPS MFP 512 mb ruilen tegen mijn I-pod 
uuuf wat een geil ding!
uuuf wat een geil ding!
Hier staat wat
quote:Stimp schreef op 05 februari 2004 @ 18:31:
Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de line-in functie, dus of die echt ruist weet ik niet.. De enige 2 minpuntjes vind ik het joystickje, wat eigenlijk net iets te klein is en wat vrij snel onder je vinger wil wegglippen. En het bedienen van de speler gaat niet zo geweldig als je het hoesje eromheen hebt.
Ik had je filmpje ff bekeken, hoe jij em nu bedient glipt ie ook beetje weg als ik em zo gebruik, maar als je nou gewoon tegen de zijkant aandrukt, moet je natuurlijk wel de aan de andere kant drukken
Btw zou je ook die firmware van die 512 mb versie kunnen uploaden, of is dit dezelfde ?
Mijn F12k2 videos :) Ready! & My First Vid
Normaal bedien ik het apparaatje ook niet zoals op het filmpje, maar ik wilde het zo duidelijk doen zodat je zoveel mogelijk zag van de IOPSquote:Senninha schreef op 05 februari 2004 @ 21:20:
[...]
Ik had je filmpje ff bekeken, hoe jij em nu bedient glipt ie ook beetje weg als ik em zo gebruik, maar als je nou gewoon tegen de zijkant aandrukt, moet je natuurlijk wel de aan de andere kant drukken, dan werkt ie perfect, ook geen geklooi meer dan, gewoon niet erop drukken, maar aan de zijkant. probeer dat eens
Btw zou je ook die firmware van die 512 mb versie kunnen uploaden, of is dit dezelfde ?
En op de site stond maar 1 firmware versie, dus deze kun je denk ik ook gewoon voor de 512 mb versie proberen.
quote:El Cid schreef op 05 februari 2004 @ 19:16:
Mag ik je een tip geven Stimp? Zet bij de equalizer settings de "master eq" helemaal uit. En zet dan SRSWOW aan, SRS op 8, en TruBass helemaal open. En luister dan nog eens met de bijgeleverde doppies. Zo heb ik 'm ingesteld. En de bassen klinken zo ook geweldig, volgens mijn bescheiden mening dan.
Als ik de Master Eq op "0" zet, bij alles zeg maar, en dan naar SRSWOW wil gaan, dan hangt ie!! Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad? Ik heb het al 3/4 keer geprobeerd maar elke keer als ik de SRS sterkte wil aanpassen (in dit geval op 8 wil zetten, volgens de tip van El Cid) dan loopt ie vast. Zou dit probleem op te lossen zijn door nieuwe firmware er op te zetten? Zoja hoe doe je dat? Eerst je IOPSje formateren? Dan in je pctje stoppen, aanzetetn en dan??? Wat is je root folder? gewoon de folder waarin Music Voice en Recors zitten?
Bedankt alvast
forever more
quote:Kevinnn21 schreef op 06 februari 2004 @ 10:12:
[...]
Als ik de Master Eq op "0" zet, bij alles zeg maar, en dan naar SRSWOW wil gaan, dan hangt ie!! Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad? Ik heb het al 3/4 keer geprobeerd maar elke keer als ik de SRS sterkte wil aanpassen (in dit geval op 8 wil zetten, volgens de tip van El Cid) dan loopt ie vast. Zou dit probleem op te lossen zijn door nieuwe firmware er op te zetten? Zoja hoe doe je dat? Eerst je IOPSje formateren? Dan in je pctje stoppen, aanzetetn en dan??? Wat is je root folder? gewoon de folder waarin Music Voice en Recors zitten?
Bedankt alvast
Ik heb het ook even geprobeerd, maar bij mij blijft ie niet hangen. Dus misschien dat dit inderdaad in de firmware is opgelost (ik gebruik 1.1.0.4).
Hier staat beschreven hoe je moet updaten: http://gathering.tweakers...message/19925639#19925639
Edit: Je hoeft trouwens niet alles in de master EQ op 0 te zetten. Als je de SRS eq functie kiest wordt die zoiezo niet meer gebruikt
Stimp wijzigde dit bericht 06-02-2004 10:25 (8%)
Reg. datum: 20 maart 2002
Ik heb nog even een keertje naar de nieuwe line-in opnames geluisterd, maar ik vind dat er nog steeds betrekkelijk veel ruis opzit. Ik krijg niet echt het idee dat het 192kbps is, het is veel te fel. Maar goed, ik heb ook GEEN idee hoe bijvoorbeeld de iRiver 590T record, dus misschien is dit commentaar onterecht. Ik baseer dit dus op het feit dat mijn MD-speler wel geruisloos record via de line-in, maar dat kan best een verschil zijn dus.
En dat filmpje? Blegh, fantastisch.
Als ik het allemaal zo zie vraag ik me echt oprecht af waarom ik in nog op de iAudio 4 wacht, maar goed, dat komt ook door de looks van de IOPS denk ik en de drang om nou eindelijk een mp3-speler te hebben. Ik beheers me nog even en wacht geduldig af, maar als ik dat menu toch zo zie...wow! 
Nadeel lijkt me wel dat je Master EQ niet meer werkt met SRS. Lijkt me erg storend, want dan krijg je een beetje het iRiver 390T effect. Je wil de extra's aanzetten, maar je wilt niet je Master EQ uitzetten, dus komt het er in de praktijk op neer dat je de extra's uitlaat en toch de voorkeur aan de master eq geeft. Misschien is de SRS EQ wel erg goed hoor, maar dan vind ik het toch fijner dat BBE bijvoorbeeld in combinatie met de Master EQ te gebruiken is..
En dat filmpje? Blegh, fantastisch.
Nadeel lijkt me wel dat je Master EQ niet meer werkt met SRS. Lijkt me erg storend, want dan krijg je een beetje het iRiver 390T effect. Je wil de extra's aanzetten, maar je wilt niet je Master EQ uitzetten, dus komt het er in de praktijk op neer dat je de extra's uitlaat en toch de voorkeur aan de master eq geeft. Misschien is de SRS EQ wel erg goed hoor, maar dan vind ik het toch fijner dat BBE bijvoorbeeld in combinatie met de Master EQ te gebruiken is..
Ik wil eigenlijk ook nog wel even wat reviewen over mijn OHH zo kicke IOPS
De voordelen zijn overal al wel eigenlijk te lezen
- Tof uiterlijk
- Zeer goede geluidskwaliteit, mits je hem natuurlijk op 192 kb hebt opgenomen je mp3tje
- SRSWOW daar heb ik echt nog te weinig kaas van gegeten. Je merkt wel degelijk een geluidsverschil, maar ik hou toch meer van stereo en niet van het 3d effect wat je volgens mij toch creeert met SRSWOW
- Menu overzicht
- Compatible met XP, het is inpluggen (aanzetten) en kopieeren maar
Nadeel
- Bediening, zeker die joystick knop, ik merk het ook al met mn sonyerissoon t610 die ik een maand of 7 heb en toch al aardig los begint te raken.
- Hij is al 4 keer vastgelopen, via de RESET knop kan je hem makkelijk resetten maar lijkt me toch niet echt goed, maar ik neem aan dat dit ook met de andere mp3 spelers kan gebeuren (het blijft software)
- Radio (veel ruis, maar misschien heb ik dat ook nog niet echt onder de knie
Verder heb ik nog een vraag aan de andere gebruikers, heeft er al iemand zo'n gif bestandje gedownload en erop gezet? Zo ja als wat gebruik je dat dan? als screensaver?
De voordelen zijn overal al wel eigenlijk te lezen
- Tof uiterlijk
- Zeer goede geluidskwaliteit, mits je hem natuurlijk op 192 kb hebt opgenomen je mp3tje
- SRSWOW daar heb ik echt nog te weinig kaas van gegeten. Je merkt wel degelijk een geluidsverschil, maar ik hou toch meer van stereo en niet van het 3d effect wat je volgens mij toch creeert met SRSWOW
- Menu overzicht
- Compatible met XP, het is inpluggen (aanzetten) en kopieeren maar
Nadeel
- Bediening, zeker die joystick knop, ik merk het ook al met mn sonyerissoon t610 die ik een maand of 7 heb en toch al aardig los begint te raken.
- Hij is al 4 keer vastgelopen, via de RESET knop kan je hem makkelijk resetten maar lijkt me toch niet echt goed, maar ik neem aan dat dit ook met de andere mp3 spelers kan gebeuren (het blijft software)
- Radio (veel ruis, maar misschien heb ik dat ook nog niet echt onder de knie
Verder heb ik nog een vraag aan de andere gebruikers, heeft er al iemand zo'n gif bestandje gedownload en erop gezet? Zo ja als wat gebruik je dat dan? als screensaver?
forever more
quote:Kevinnn21 schreef op 06 februari 2004 @ 11:44:
-- Hij is al 4 keer vastgelopen, via de RESET knop kan je hem makkelijk resetten maar lijkt me toch niet echt goed, maar ik neem aan dat dit ook met de andere mp3 spelers kan gebeuren (het blijft software)
- Radio (veel ruis, maar misschien heb ik dat ook nog niet echt onder de knie)
1. "Based on the elements of the flagship SRS 3D technology, WOW restores the spatial cues and ambient information that is lost during standard stereo playback." Van de site van SRS zelf. Dus ja, je hebt gelijk. Er wordt een ruimtelijk effect gecreeerd.
2. Vastlopen is minder, maar heb je de laatste firmware er al opstaan? Volgens mij fixed deze dit vast wel!
3. Heb je wel goed ontvangst met een normale radio? En probeer hem anders eens tegen een metalen object te houden (zo vergroot je het ontvangende vermogen van het spelertje
@Excidium
Ik denk inderdaad dat het ook een persoonlijke keuze is. Heb jij zelf de IOPS? zoja maak je gebruik van SRS?
Die site is wel kicke van srs (www.srslabs.com) een hoop info, alleen ik vind het persoonlijk geen meerwaarde geven aan stereo geluid. Maar misschien is het ook een kwestie van een goed nummer en van wennen
Ik denk inderdaad dat het ook een persoonlijke keuze is. Heb jij zelf de IOPS? zoja maak je gebruik van SRS?
Die site is wel kicke van srs (www.srslabs.com) een hoop info, alleen ik vind het persoonlijk geen meerwaarde geven aan stereo geluid. Maar misschien is het ook een kwestie van een goed nummer en van wennen
forever more
Nee, ik heb (helaas?) geen IOPS. Maar als het een kwestie van "wennen" is, dan vind je het van nature niet mooi, dus moet je het niet forceren imo.
Probeer eens wat subtiele SRS settings zou ik zeggen.
Probeer eens wat subtiele SRS settings zou ik zeggen.
Je kunt geen gif direct erop zetten maar alleen speciale .asv bestanden. Die kun je maken met dat progje wat erbij zit.quote:Verder heb ik nog een vraag aan de andere gebruikers, heeft er al iemand zo'n gif bestandje gedownload en erop gezet? Zo ja als wat gebruik je dat dan? als screensaver?
Ik heb zelf van t IOPS forum wat van die bestanden gedownload en een beetje iets westerse namen gegeven
Zo'n asv bestand moetje gewoon in een willekeurige map op je speler zetten. En er dan via je navigator heengaan en openen
Reg. datum: 10 juni 2003
Mijn Iops is nu al overleden.
Ik weet dat het een super speler is, Zeker de mooiste die ik ooit heb gezien, en ook nog eens werelds geluidskwaliteit.
Maar ik hoef er niet nog een, ik heb er nu gewoon geen goed gevoel meer over.
Heb nu maar gevraagd of ze de 4 gig Muvo 2 willen opsturen.
Ik weet dat hij kwalitatief minder is alleen 4000Mb is wel een groot pluspunt.
Iig veel plezier allemaal met jullie Iops, ik hoop dat ik dinsdag mijn nieuwe speler heb.
Ik weet dat het een super speler is, Zeker de mooiste die ik ooit heb gezien, en ook nog eens werelds geluidskwaliteit.
Iig veel plezier allemaal met jullie Iops, ik hoop dat ik dinsdag mijn nieuwe speler heb.
quote:JayHova schreef op 06 februari 2004 @ 18:49:
Mijn Iops is nu al overleden.
WAT!!! is dat serieus!!
kan je misschien ff zeggen wat er precies is gebeurt??
Waaraan is hij overleden? 
*edit* iemand was me al voor
*edit* iemand was me al voor
Excidium wijzigde dit bericht 06-02-2004 18:52 (39%)
Ik ging gisteravond even nog een paar nummers erop zetten, Toen zij de computer opeens , bestands naam te groot, Maar dat klopte niet, hij was juist erg kort dacht ik.
Toen liep De computer helemaal vast , ( ik heb een Amd 64 Pc ) en ik nam de speler eruit.
Daarop stond dat hij nog steeds verbonden was, dus ik resetten, en daarna liep hij de hele tijd vast bij het opstart scherm, waar hij je Firmware versie aangeeft, en ik maar resetten. Maar niks hielp meer. Ik ben echt teleurgesteld, want de speler was echt mooi. en ZEER goed. alleen nu heb ik iets in mijn hoofd waarom ik hem niet meer hoef. Maar MMport heeft me zeer goed ondersteund en geholpen, nu maar hopen dat ik snel mijn creative krijg.
Toen liep De computer helemaal vast , ( ik heb een Amd 64 Pc ) en ik nam de speler eruit.
Daarop stond dat hij nog steeds verbonden was, dus ik resetten, en daarna liep hij de hele tijd vast bij het opstart scherm, waar hij je Firmware versie aangeeft, en ik maar resetten. Maar niks hielp meer. Ik ben echt teleurgesteld, want de speler was echt mooi. en ZEER goed. alleen nu heb ik iets in mijn hoofd waarom ik hem niet meer hoef. Maar MMport heeft me zeer goed ondersteund en geholpen, nu maar hopen dat ik snel mijn creative krijg.
Ik zag dat er zo'n puntje achter de USB-stekker zat waarmee je een zogenaamde 'hard-reset' kan doen. Ik neem aan dat je dat ook geprobeerd hebt?
Je MuVo zal zo ook overlijden hoor. Hoewel, dit is een HD-speler, maar in de handleiding staat dat je het apparaatje NOOIT eraf mag halen als hij nog connected is. Dit kan permanente schade opleveren. Zoek de forums maar na. Dit heeft weinig te maken met de IOPS zelf, maar meer met jou manier van handelen ben ik bang.
Je had je pc gewoon eerst uit moeten zetten...
*edit*Dit geldt ook voor firmware flashes voor de onwetenden hier! Er zijn zo al talloze spelers overleden!
Je had je pc gewoon eerst uit moeten zetten...
*edit*Dit geldt ook voor firmware flashes voor de onwetenden hier! Er zijn zo al talloze spelers overleden!
Excidium wijzigde dit bericht 06-02-2004 19:09 (14%)
ik heb hardware matig gereset. en jah, dit was de eerste keer dat ik het zo deed. En trouwens zo gevoelig zijn die dingen ook niet, het begon allemaal met die Fout melding. Maarjah, ik heb nu ook zoiets , probeer nu maar die Muvo2, die heeft tenminste 4 gig, ik wou anders de Iaudio alleen mij werd gezegt dat die pas begin maart kwam.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last