---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik zou me zeker aanmelden, ook al halen ze niet wat ze beloven.. Het ziet er goed uit
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Reg. datum: 29 mei 2002
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
en ze leggen tegenwoordig bij nieuwbouw gewoon glasvezel naar binnen in plaats van alleen onder de stoep...
als ik het zou kunnen nemen, had ik het allang gehad
Pindakaas wijzigde dit bericht 12-01-2004 11:32 (15%)
24 Uur in een dag, 24 flesjes in een bierkrat... Toeval???
* DonDaaf heeft sinds kort een huurhuis, maar niet via Portaal...
"I may disagree with what you have to say, but I shall defend, to the death, your right to say it." - Francois Marie Arouet Voltaire Website
Bestaande huurders kunnen het afnemen, nieuwe moeten het verplicht afnemen, a ¤ 50 dus.
Dit voornemen werd echter pas onlangs geuit, dus volgens mij duurt het nog wel 1 a 2 jaar voordat het echt ingevoerd is.
Ik ben benieuwd, want huur zelf bij Portaal, en heb nu nog 8000/512-inet (Cistron) voor ¤ 99, plus dus nog telefoon en kabel-tv.
Ik denk dat die 10 Mbit best voor ¤ 50 is te realiseren. Namelijk ook al die mensen die het niet of nauwelijks gebruiken betalen ¤ 50 mee, en daarnaast beschikt Portaal waarschijnlijk zoals de meeste woningbouwverenigingen over onwaarschijnlijk grote voorraden geld die zich toch maar vervelen. Daarnaast heeft Portaal dus geen winstoogmerk.
Het is niet te mooi om waar te zijn, als je het mij vraagt. Als Portaal het doorzet, gaat het denk ik zeker gebeuren. Voornaamste risico is denk ik dat mensen bezwaar gaan maken tegen de verplichte afname.
wicher wijzigde dit bericht 12-01-2004 11:36 (14%)
"Stargate: Uniting Planets" | Photogallery Updated!
tegen die tijd vervalt mijn huidige abbo, even kijken of we dan kunnen overstappen
quote:Mac11 schreef op 12 januari 2004 @ 11:30:
Wel raar dat ze geen postcode check hebben, ik wil me wel aanmelden maar hier leveren ze het toch niet dat weet ik haast wel zeker!
Is helemaal niet zoo vreemd.
* Dit is alleen voor Portaal-huizen
Huur je niet bij Portaal, dan is dit niet relevant voor je.
Op de website staat dat vrijwel alle Portaal-huizen zullen worden aangesloten. Dus, de voornaamste check die je nu nodig hebt is: huur ik bij Portaal? ja/nee.
Aangezien het plan heel recent is, en ze pas in 2005 willen opleveren, denk ik dat er nog niet of nauwelijks een planning is. Tegen de tijd dat ze bezig zijn met de (gefaseerde) inwerkingstelling zal er wel een postcodecheck zijn oid.
Portaal is dus een woningbouwvereniging. Ze bouwen en verhuren woningen, zijn een van 's lands grootste, en opereren (vooral?) in en rond Arnhem/Nijmegen, Eemland (Amersfoort), Leiden en Utrecht. Ikzelf woon in Utrecht (Lunetten, SSH) in een studentenhuis van Portaal.
wicher wijzigde dit bericht 12-01-2004 11:48 (15%)
En als je er GEEN gebruik van wilt maken toch 25 euro kosten per maand willen berekenen...
En mijn voorgaande ervaringen met portaal zijn, van we leggen het aan, knippen alle overige kabels door en pas als je naar de rechter gaat zeggen ze sorrie we wisten niet dat je niet wilde.
En bedenk... die 10mb/s is brutto... daar gaat je TV/Telefoon/Alarmering en overhead nog vanaf en wat er dan overblijft is inet....
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
quote:Duur schreef op 12 januari 2004 @ 11:47:
En bedenk... die 10mb/s is brutto... daar gaat je TV/Telefoon/Alarmering en overhead nog vanaf en wat er dan overblijft is inet....
Mijn ervaringen met Portaal zijn ook zeker niet onverdeeld positief, maar over dit idee ben ik wel positief.
Ik vraag me af of die 10 Mbit bruto is...
Zoals er staat is de snelheid binnen het netwerk 100 Mbit. Hoogstens zou tv en telefoon dáár af gaan. Zelfs dat vraag ik me af, aangezien op die glasvezel naast die 100 Mbit nog ruimte zat is volgens mij.
Die 10 Mbit is volgens mij de verbinding van het portaalnetwerk naar het internet.
Zou wel kickuh zijn
(Ik hoop alleen dat ze dit met secure L2TP of pptp tunnelen, anders kan ik straks mijn buurman plagen of andersom op zijn netwerk gebruik).
VisionMaster wijzigde dit bericht 12-01-2004 11:58 (3%)
I've visited the Mothership @ Cupertino
Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
quote:wicher schreef op 12 januari 2004 @ 11:51:
[...]
Mijn ervaringen met Portaal zijn ook zeker niet onverdeeld positief, maar over dit idee ben ik wel positief.
Ik vraag me af of die 10 Mbit bruto is...
Zoals er staat is de snelheid binnen het netwerk 100 Mbit. Hoogstens zou tv en telefoon dáár af gaan. Zelfs dat vraag ik me af, aangezien op die glasvezel naast die 100 Mbit nog ruimte zat is volgens mij.
Die 10 Mbit is volgens mij de verbinding van het portaalnetwerk naar het internet.
In de verklaring van portaal stond dat er naar huizen een 10mb/s lijn gelegt zou worden waarover al die diensten gaan.
Dus daaruit concludeer ik bruto... (net als bij sommige ADSL-providers)
En mijn ervaringen met portaal zijn helaas zo... dat ik het 'worstcase' scenario verzin, het tien keer erger maak, en dan achteraf blij ben als het alsnog niet tegen valt... 't is dat ik een leuk huis op een zeer leuk plekje heb... maar er is één reden waarom ik aan verhuizen denk...
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Reg. datum: 02 april 2002
Maar een simpele rekensoms leert ons het volgende:
¤55 p/m aan internet
¤12,95 p/m aan TV
¤30 p/m aan abbokosten van de telefoon
dus ik kom hier thuis maandelijks op een bedrag van bijna ¤100, dus voor mij is het supervoordelig.
Mensen die geen gebruik maken van internet zullen eigenlijk nauwelijks voordeel hebben, als ze zware abbo's hebben komen ze nog wel bij de ¤50 per maand. Echter krijgen ze dan eigenlijk internet 'kado'.
Naar mijn idee zal het echter geen probleem zijn om 40% bij elkaar te krijgen desnoods ga ik alle portaalwoningen hier in Arnhem af om de mensen te overtuigen (misschien word ik wel een nieuwe generatie johova getuige ofzo
Maar ik kijk erg uit naar deze vooruitgang, nog een jaartje aanklooien met adsl, en dan lekker aan de slag met portaal... Ik verheug me er op
quote:Spider.007 schreef op 12 januari 2004 @ 12:26:
Mijn collega heeft het inderdaad ook maar aangevraagd; ik zal ervaringen doorgeven aan jullieHet is inderdaad; zoals wicher al aangeeft een aanbieding die alleen bedoeld voor huurders van Portaal. Het zou wel mooi zijn als dit 10 MBit zowel down als up is
Direct van Portaal site:
Veelgestelde vragen
Internet
1.Geldt er een datalimiet?
1.Nee, u kunt net zoveel internetten als u maar wilt zonder extra kosten. Er geldt wel en zogenaamde ‘fair use policy’.
2.Hoe snel is de verbinding met het internet?
2.Het netwerk van Portaal staat een verbinding toe van 10 Mb/s up- en download. Binnen het netwerk is de snelheid zelfs 100Mb/s.
3.Wordt mijn verbinding langzamer als mijn buren ook aan het internetten zijn?
3.Nee, uw buren hebben geen invloed op de snelheid van het netwerk.
4.Hoeveel computers kan ik aansluiten?
4.U kunt zoveel computers aansluiten als u zelf wilt. U zult wel zelf moeten zorgdragen voor een router of een hub.
5.Kan en mag ik een eigen server aansluiten?
5.Ja, u kunt heel goed een eigen server aansluiten.
6.Krijg ik een vast IP adres?
6.Ja, u krijgt een vast IP adres.
7.Hoeveel email adressen krijg ik en hoe groot mag mijn mailbox zijn?
7.U kunt maximaal 5 mailboxen gebruiken met 20 mb data in de mailbox
8.Heb ik een speciale modem of andere apparatuur nodig?
8.In uw meterkast komt een zogenaamde ethernet verbinding. Hierdoor heeft u geen modem nodig.
9.Is er ook een spamfilter aanwezig?
9.Ja
quote:guardian_angel schreef op 12 januari 2004 @ 12:33:
Doe jezelf iig een plezier en ga je niet verplichten tot koop of iets te betalen .. dit is pas het prille begin, .. ik gun het hun wel .. dat dit een geweldig success mag weten, maar ik zou ff de kat uait de boom kijken
Mja als we nou eens met zijn allen de kat uit de boom gingen kijken... dan gaat het hele project niet door he, en dat zullen wij tweakers niet zo erg leuk vinden denk ik
Maar ze hebben de boel al aardig voor ogen hoe ze dingen gaan aanpakken, althans dat idee krijg ik van hun, ze hebben al een leverancier die het netwerk wil aanleggen en een provider die de rest qua internet regelt. En met dit soort dingen zullen er altijd een aantal kinderziektes inzitten. Dat hou je bijna altijd wel.
sPENKMAN wijzigde dit bericht 12-01-2004 12:37 (65%)
Of je stuurt even een email naar mijn gsm: guardianangel@orange.nl
"Goedemorgen, met Portaal"
Euh, goedemiddag! Leuk plan, glasvezel, wat zijn de plannen met IPv6?
"(stilte) Met wát?"
Mjah. OK, dat had ik kunnen zien aankomen. En usenet, gaan jullie dat aanbieden?
"Gaan we wát aanbieden?"
Hm. Net was ik nog blij
"U kunt in elk geval twee nummers meenemen."
Dat weet ik, dat staat in jullie faq. Maar die andere twee?
"Geen idee. Mogen we u daarover terugbellen?"
...dat mag. Kort en goed: de standaardvragen zijn allemaal gecovered, maar de extra's zullen wel weer moeilijk en zwaarbevochten worden. Ik weet wél dat ik 10Mbit up/down leuk vind, en dat de interne 100Mbit-backbone waanzinnige bittorrent-snelheden gaat opleveren, maar ik weet ook weer precies waarom ik bij XS4all zit.
Toch: een innovatief plan - we zitten in Leiden niet verkeerd; eerst dat wireless-project en nou dit weer
Overigens kon onze helpdesker me vertellen dat ze de rollout zeker nog dit jaar gaan starten, 2005 zou vooral genoemd worden om de verwachtingen niet te hoog te laten oplopen.
Goedkoper is het zeker: ik zit ruim boven de 100 euro per maand voor inet/telefoon/tv, als dat naar 50 euro gaat kan een usenetabo'tje en een apart abo voor een ipv6 tunnelbroker er ook nog wel vanaf
dat de eerste lijnen over 2 a 3 maanden opgeleverd worden,
hij kon me alleen niet vertellen waar dat zou zijn
in 2005 zouden dan alle woningen van portaal met glasvezel moeten voorzien zijn.
Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?
Ik vraag me af of de mensen die nu een brief hebben gekregen ook als eerste aangesloten gaan worden, of is het zo dat alle portaal-huurders deze brief ontvangen hebben ?
Ik ben iig benieuwd naar de ervaring/metingen van gebruikers
I've got a feeling...
quote:prospero21 schreef op 21 januari 2004 @ 03:37:
w00h00, ik heb dus ook zo'n brief in de brievenbus gekregen.. Mezelf uiteraard direct aangemeld en nu dus afwachten maar.
Ik vraag me af of de mensen die nu een brief hebben gekregen ook als eerste aangesloten gaan worden, of is het zo dat alle portaal-huurders deze brief ontvangen hebben ?
Ik vermoed dat ze gewoon per woonblok oid aansluiten, anders moeten die monteurs de hele tijd heen en weer rijden en dat gaat op de keper beschouwd ook niet echt ergens over. In elk geval nog geen brief ontvangen, hier in Leiden. Waar woon jij?
Vertel - wat is I-Switch? Is het de bedoeling dat we nou zenuwachtig worden? Wordt ik toch wel, huidige provider is XS4all dus op de snelheid en de kosten na kan het alleen maar slechter wordenquote:Wekkie schreef op 21 januari 2004 @ 08:25:
Moet onwillekeurig toch wel een klein beetje aan I-Switch denken
Ik ben iig benieuwd naar de ervaring/metingen van gebruikers
Maar het ligt nu nog nergens, dus ga maar geen moeite doen om het direct te krijgen. Het wordt nog allemaal aangelegd en het zal ongetwijfeld weer in het nieuws komen zodra het mogelijk is voor je.
quote:[Airwolf] schreef op 21 januari 2004 @ 14:58:
* [Airwolf] werkt nu bij portaal.
Maar het ligt nu nog nergens, dus ga maar geen moeite doen om het direct te krijgen. Het wordt nog allemaal aangelegd en het zal ongetwijfeld weer in het nieuws komen zodra het mogelijk is voor je.
Je mag je profiel wel eens wijzigen
Wat wel interessant is is de inside info die jij ons nu kan leveren
Wordt internet uitbesteed of gaan ze zelf peeren? Wie gaat de TV-signalen aanleveren? Wordt het VoIP of een proprietary telefoonsysteempje?
Info! We want info!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
Dit topic is gesloten.