Hoofdcategorieën
Topicacties

[HowTo] Ledbar met 64 leds

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 19 oktober 2002

_/-\o_ Jeeeetje wat mooi :9~ ,
Is het mogenlijk om Of die dingen bij jou te bestellen ( geprogrammeert, niet gesoldeerd ? :P)

* G4E-PARAD0X heeft interesse :P

is een lief konijntje

quote:
G4E-PARAD0X schreef op 18 januari 2004 @ 22:10:
_/-\o_ Jeeeetje wat mooi :9~ ,
Is het mogenlijk om Of die dingen bij jou te bestellen ( geprogrammeert, niet gesoldeerd ? :P)

* G4E-PARAD0X heeft interesse :P

i'm in!

solderen kan ik nog wel maar programmeren...... brr :P

blup

Reg. datum: 07 oktober 2003

Als er misschien toch eens een schemaatje online zou komen ofzo, kan ik'm wel ineen solderen op zich, maar 't programmeren is waar ik moet afhaken :| Misschien dat iemand zich geroepen voelt om hier een progseltje voor te schrijven met wat leuke functietjes (die evt. misschien zelfs aangepast kunnen worden? Of ben ik dan érg veel'eisend'? :P)

Ticking away, the moments that make up a dull day.

quote:
(Bericht Lone Gunman) Mocht iemand interesse hebben, k heb hier de pic code, print layouts etc liggen, en ben zowieso van plan om deze binnenkort allemaal online te gooien

Ik ben heel benieuwd naar de .asm code. _/-\o_
Hoe laat je individuele LEDs PWM-en nadat deze zijn ingevoerd in het shifregister.
Op je LED printen heb je alleen de DS (serial in) ST-CP en SH-CP van de shift-reg. uitgevoerd (plus de voeding natuurlijk).

Op deze mannier zouden toch alle 32 LEDs aan/uit geschakelen, voor PWM en niet alleen bv. LEDje 16 op 80% LEDje 15 op 70% enz. ?

Zou jij de PIC code willen posten, ik denk dat wij daar veel van kunnen leren.
(ik ga er van uit dat het in ASM geschreven is)

I have no idea what neurons misfired in my brain to make me write this.

Reg. datum: 21 september 2001

Ik ben ook heel benieuwd naar de source.. Ben zelf ook best veel bezig geweest met PWM aansturen van leds en allerlei andere dingen. Ook met seriele aansluiting. Ben vooral benieuwd naar hoe je communicatie gemaakt hebt, want je moet er toch een soort van taaltje voor maken

In welke taal is het proprogrammeerd? Assambler, of niet?

trouwens wel heel strak gedaan!! Complimenten!

Ralpy wijzigde dit bericht 21-01-2004 12:10 (43%)

Screenprotectors 3 stuks ¤ 5,99 ==> www.Datakabelshop.nl

is een lief konijntje

hele lieve aardige meneer lone gunman

mogen we alstublieft van u schema's en boodschappenlijstjes?

u bent geweldig!

:P

blup

I don't drive fast, I fly
Reg. datum: 09 juli 2002

quote:
eendje schreef op 20 januari 2004 @ 17:27:

u bent geweldig!

ik sluit me hierbij aan ;)

- = [ Iiyama 15" LCD screen/ Asus A7V333 + raid an Audio/ AMD Athlon XP 2000+ / 512 MB DDR / 60GB Maxtor 7200rpm / GeForce4 Ti 4600 128MB DDR / Lite-ON 32x brander / Lite-ON DVD drive ] = -

ADSL2+ Uitgesteld tot ???

Wat is het meest handige programmatje om dit spul mee te ontwerpen ??
Ing.Dr.Prof.Onz.In
Reg. datum: 26 juni 2002

"dit spul": software of hardware? PCB'tjes is Eagle wel een goede, Assembler kan je mplab gebruiken (PIC asm assembler van Microchip, freeware :p)

quote:
paulus4ever schreef op 22 januari 2004 @ 11:46:
Wat is het meest handige programmatje om dit spul mee te ontwerpen ??

hmmm.. wat bedoel je met spul?

Het tekenen van schema? Het programmeren van microcontroller? Het schrijven van software voor microcontroller?

Ik denk dat je bedoeld de software voor in een microcontroller. Daar zijn veel dingen voor, maar ze worden allemaal gecompileerd naar assambler. Assambler is een vrij basic taaltje(35 opdrachten), niet echt makkelijk om in te beginnen.

Voor een mooie uitleg kijk op: http://www.circuitsonline.net/artikelen/view/8

Als beginner zou ik zelf eigenlijk een andere taal aanraden en dat is JAL. JAL is ook gewoon een programma wat het JAL taaltje compileert naar assambler en ook een HEX file maakt die weer in de pic geladen kan worden. Heel simpel taaltje, het maakt het programmeren van dit soort projectjes een stuk makkelijker.

Zie: www.voti.nl/jal

//
Reg. datum: 01 juni 2001

Ik heb trouwens deze staan:
http://www.licht-geluid.nl/Afbeeldingen/AD0100-0401.JPG
http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=2568
Misschien kun je hier ook wat mee? aanpassen o.i.d.?

//

Little Britain!
Reg. datum: 28 november 2001

Heej, zo'n idee om 32 LEDs PWM aan te sturen had ik ook! Alleen is mijn schema wat anders, ik gebruik ook een AVR in plaats van de PIC.

PWM'en van meerdere kanalen kan in software trouwens gemakkelijk gedaan worden. Je kan bijvoorbeeld een timertje laten lopen en continu alle waardes voor de LEDs ermee vergelijken en daarmee uitzetten. Als de teller weer bij 0 is gaan alle LEDs weer aan (behalve die met waarde 0).

Een klein projectje van me met softwarematige PWM signalen in een AVR kun je hier vinden. De source is niet geoptimaliseerd enzo, maar het werkt best wel aardig! :)

Blabla

Zo heej dat ziet er effe WREED UIT ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Vooral leuk dat je een filmpie erbij hebt. >:)

Goedman :) ga zow door zou ik zeggen :*)

MARK

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
eendje schreef op 20 januari 2004 @ 17:27:

u bent geweldig!

Alsublieft _/-\o_

keep trying...

Eerst deed iedereen moeilijk, zonder pic, dat zo'n klein ding toch wonderen kan doen, damn, van de week die 3 VU-meters voor niks gebouwd :( naja, die verpats ik wel weer aan mijn neefje ;)

Ing.Dr.Prof.Onz.In
Reg. datum: 26 juni 2002

quote:
Ralpy schreef op 22 januari 2004 @ 13:57:
[...]

(...) Assambler is een vrij basic taaltje(35 opdrachten), niet echt makkelijk om in te beginnen.

Niet helemaal waar, Assembler is een ontzettend uitgebreide taal, met te veel instrukties om (makkelijk) uit wijs te worden. Waar jij het over hebt, is RISC Assembler, oftewel Assembler met een Reduced Instruction Set. Hier werken alle microchip PICs mee, en ook nog enkele andere microcontrollers.

* SetsunaKaede heeft nog eens een 8052 geprogd, met de volledige instruktieset... 8)7

Reg. datum: 12 maart 2000

quote:
mazda626 schreef op 20 januari 2004 @ 17:53:
[...]

ik sluit me hierbij aan ;)
Ik ook :>

Gigabyte EX58-UD5, Core i7 920@3.3GHz, G.Skill 6GB 1333, EVGA GTX260 Core216 (756/1620/2376), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, Adaptec 5805 + 5x500 GB RAID5, Iiyama E1900S-B2, VISTA X64 SP2

Little Britain!

De AVR heeft ook een RISC architectuur, maar toch nog >100 instructies! Maar omdat ze slechts 1 taak tegelijk doen (wat bij de PIC niet het geval is) is het nog steeds niet makkelijk om te programmeren. Je moet namelijk de volledige hardware architektuur kunnen begrijpen!

Als je ervaring hebt met C, pascal, basic of soortgelijke talen kun je beter met C, jal of bascom AVR gaan werken, je programma wordt er wel altijd groter en dus meestal trager door!

EDIT: Zo te zien wordt er hier gebruik gemaakt van mos 4094 chips da's een schuifregister met latch. Daar klok je de data in en met de strobe functie zet je het dan op de output. De output enable functie kan de uitgangen aan of uit zetten (dus ook een global HF dim functie kan nog geimplementeerd worden! Dit is te maken met bijvoorbeeld 1/3 74hc14)

Benadski wijzigde dit bericht 23-01-2004 13:37 (29%)

quote:
SetsunaKaede schreef op 23 januari 2004 @ 12:54:
[...]

Niet helemaal waar, Assembler is een ontzettend uitgebreide taal, met te veel instrukties om (makkelijk) uit wijs te worden. Waar jij het over hebt, is RISC Assembler, oftewel Assembler met een Reduced Instruction Set. Hier werken alle microchip PICs mee, en ook nog enkele andere microcontrollers.

* SetsunaKaede heeft nog eens een 8052 geprogd, met de volledige instruktieset... 8)7
klopt idd, maar ik had het eigenlijk meer over de assambler voor deze microcontrollers van microchip.

quote:
Lone Gunman schreef op 18 januari 2004 @ 19:23:
Gister ff zitten prutsen met t aanstuurprogseltje, en een vu meter met falloff gemaakt. Niet echt spectaculair, maargoed :)

vumeter met falloff en afterglow (6256 KB / DivX 5.0)

Niet echt spectaculair?? |:(
Ik vind dat je best trots op jezelf kan zijn dat je dit zo even in elkaar plakt. Ik zou zelf niet weten waar ik zou moeten beginnen :? Heeeel netjes gedaan!!

Helemaal als je strax links je download en rechts je upload ziet _/-\o_

Reg. datum: 06 september 2002

Helemaal te gek, een IA zou te gek zijn _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

quote:
Benadski schreef op 23 januari 2004 @ 13:32:
Als je ervaring hebt met C, pascal, basic of soortgelijke talen kun je beter met C, jal of bascom AVR gaan werken, je programma wordt er wel altijd groter en dus meestal trager door!
Daar ben ik het niet mee eens. Voor grote applicaties zoals bijvoorbeeld een CNC frees kun je misschien het beste in C werken zodat het programma overzichtelijk blijft en alles gemakkelijk aan te roepen is. Maar voor simpele applicaties zoals een LED bar is C veel ingewikkelder dan assembly. Je gebruikt in assembly voor de AVR toch maar enkele verschillende instructies in zo'n geval.
Master of the Edit-button

d0000d, dit is echt extreem sweet!

damn... ik ga meteen C leren... :P
zodra de schema's er zijn (en ik cash heb :P ) ga ik er 1 bouwen en eens kijken of ik er software bij kan maken :D
momenteel heb ik alleen maar kennis van PHP, en heb ooit Delphi5 gedaan maar dat ben ik helemaal kwijt.
Qbasic ook ooit mee gespeeld, maar ook dat ben ik helemaal kwijt.

Angel in my pocket, Devil by my side.
[CGCiP] Stealth Jet V

* z.o.z *
Reg. datum: 26 april 2001

Zeg Lone, zit je nou te wachten tot er iemand om schema's vraagt ofzo? :?
Ik bedoel, we smeken je allemaal op onze knieën om de schema's.
Wat wil je dat we doen dan? :X
Zet er dan niet bij dat je de schema's wilt posten als er iemand om vraagt... ;(

NEE: dit is geen signature...

Little Britain!

quote:
-DarkShadow- schreef op 23 januari 2004 @ 17:39:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Voor grote applicaties zoals bijvoorbeeld een CNC frees kun je misschien het beste in C werken zodat het programma overzichtelijk blijft en alles gemakkelijk aan te roepen is. Maar voor simpele applicaties zoals een LED bar is C veel ingewikkelder dan assembly. Je gebruikt in assembly voor de AVR toch maar enkele verschillende instructies in zo'n geval.

Assembler kan ook overzichtelijk zijn, als je maar pseudo C of Basic commentaar achter de instructies zet en genoeg documenteert! Als snelheid een vereiste is (zoals bij het blinkenAVR project van mij) dan kun je niet eens wat met C...

Wat ik bedoelde te zeggen is dat wanneer je de hardware architectuur niet kan snappen van de AVR (datasheet lezen en ook snappen kunnen veel mensen niet) dat je dan ook niets aan Assembler hebt. Ik ken mensen die al enkele jaren met AVR's aan het klooten zijn en toch alleen wat in C kunnen doen. ASM gaat bij hun altijf fout!

EDIT: Jongens de schema's staan er al! Met een beetje moeite kun je ze zo van de PCB's aflezen! De chips zijn bekend...

Benadski wijzigde dit bericht 23-01-2004 19:17 (7%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: