Koffie?
Ja! Lekker
Leven en laten leven
Heb je wel eens last van je lul?
[HowTo] Ledbar met 64 leds
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicVoorzien van luchtgekoelde auto en watergekoelde PC....
Maar ik heb geen idee hoe. Als ik dit zo zie, dan heb jij dat wel
Enig idee hoe mij op weg te helpen?
Maar verder het is echt heel erg vet, zekers origineel en duidelijk anders dan de standaard led dingetjes.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders | Me specs
Zoek eens naar PWM op het forumquote:Catch22 schreef op 12 januari 2004 @ 22:09:
echt heeeel cool gedaan joh, niks dan respect.
Hoe heb je eea precies aangestuurd? Dat die 8 ledjes per IC (aangestuurd door die ene) goed glowen ?
Ik ben zeer geintresseerd in de schema's ed.
Momenteel heb ik een HDD vu metertje in me chieftech deurtje zitten, het printje en de draadjesbende heb ik gewoon achter een zilverkleurig kartonnetje verstopt dat zit vastgeplakt met dubbelzijdige tape.
Koel om te zien dat je nu eindelijk genoeg tijd hebt/had om 'm af te maken. Hij is echt mooi geworden
Oh btw, heb je die prints laten etsen of zelf op de een of andere manier gedaan? Ey groeten en spreek je misschien wel weer 's op ICQ
Reg. datum: 12 juni 1999
quote:_ferry_ schreef op 12 januari 2004 @ 22:55:
wellicht dat er samen met iemand op GoT leuke software aansturing valt te regelen?
Een fatsoenlijk stukje aansturingssoftware maken is niet zo'n probleem, dat lukt me wel
quote:jotheman schreef op 12 januari 2004 @ 23:39:
Behoorlijk wikkid Dennis
Koel om te zien dat je nu eindelijk genoeg tijd hebt/had om 'm af te maken. Hij is echt mooi geworden.
Oh btw, heb je die prints laten etsen of zelf op de een of andere manier gedaan? Ey groeten en spreek je misschien wel weer 's op ICQ
Ha die jotheman
Die printjes zijn door Eric geetst (denk wel dat je m kent ?
En ICQ draai ik al eeuwen niet meer... kom gewoon ns langs op irc.sorcery.net / #tweakers.net
Lone Gunman wijzigde dit bericht 13-01-2004 00:18 (8%)
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
De gewone rode led is eruit gehaald en vervangen door een rgb led. De aansturing van de normale led zit met een optocoupler verbonden aan de pic, en aan de pic hangt dan weer de rgb led.
De originele rode led brand normaal continu als beweging gedecteerd wordt, en minder fel (mbv pwm) als er geen beweging gedecteerd wordt.
Wat de pic doet: het originele signaal analyseren en zo opvangen of de muis bewogen wordt of niet. Aan de hand daarvan laat ie de rgb led door alle kleuren cyclen mbv pwm (als de muis niet bewogen wordt), of ie laat de rgb led rood branden (als de muis wel bewogen wordt).
Om het allemaal wat duidelijker te maken wat plaatjes...
Hier een totaaloverzichtje, het past er net allemaal in
De pinheader rechts kan gebruikt worden om de pic te programmeren (geen losse progger nodig dus) :

Hier zie je de pic + optocoupler zitten (t is een pic16f628 trouwens, beetje overkill, maar waarom een 16f84 kopen als deze goedkoper en beter is ?

En uiteraard wat filmpjes van het geheel in actie:
muis in actie met de kap erop (1242 KB / DivX 5.0)
muis in actie met de kap eraf (1432 KB / DivX 5.0)
Jammergenoeg heeft de videocamera wat moeite met de led (kleuren komen niet helemaal lekker over), maar in t echt zie je m door alle kleuren heengaan.
Het schema is inmiddels hier gepost: [HowTo]RGB-led muismod uit Lone Gunman ledbar topic
mzzl, lonert
euss wijzigde dit bericht 17-06-2004 19:09 (10%)
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
Geef jou een PIC en een paar ledjes en je weet niet wat je ziet...
We wachten nogsteeds op de schema's van je LEDbars...
Doe deze er dan gelijk maar bij!
NEE: dit is geen signature...
Werkt ie echt nog helemaal perfect zonder afwijkingen enzo? Dat is vrij knap!
in het begin wel wat problemen mee gehad trouwens, aangezien de verschillende kleuren niet allemaal naar hetzelfde punt hun licht uitstralen (is nou eenmaal zo bij rgb leds). De optische chip in de muis heeft bv moeite om beweging te detecteren als de kleur puur groen is, omdat de straal niet exact onder de bewegingssensor komt. Maar door de cyclen van de kleuren sneller te laten gaan is dat probleem helemaal weg.
Reg. datum: 18 december 2003
Dus het zou heel fijn zijn als de schema's etc. online komen ^^;;;;
(vanmorgen kreeg ik het idee om de randen van het plafond in mijn kamer vol te zetten met leds.....een kamer met looplicht xD)
Serial Experiments Lain - Memory is a record, you just ahve to rewrite it.
errug strakke muis btw, nog nooit eerder gezien, net als die ledbars. keep on modding
ik heb nog 1 vraagje,
waar haal je INTERN (binnen je kast) die seriele uitgang vandaan (volgens mij namelijk serieel (als dit niet zo is, waar haal je dan de stroom vandaan))???
maar echt HEEL mooi
It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos
Spanning komt trouwens gewoon van een molexstekker.
het ultieme jaargetijde..... aka kleine toeteraap | #!/usr/bin/girl
Ticking away, the moments that make up a dull day.
Reg. datum: 28 januari 2003
want zoiets zou ik ook wel willen, ben alleen nogal noob en zou dat niet zo 1,2,3 kunnen maken, meschien dat je een how-to zou kunnen maken
kun je ook instellen dat ie bij beweging blauw is en in rust rood?
zeer netjes gedaan iig
eendje wijzigde dit bericht 18-01-2004 00:30 (29%)
blup
Dat doe je goed! Ik ben al blij dat ik mijn eigen carkit kan bouwen, maar dat steekt sterk af bij jouw werk...
okt. 2009 boarden @ Landgraaf | 20 jan 2010 boarden @ Noorwegen | februari 2010 boarden @ Willingen | 23 april 2010 boarden @ Val Thorens | 13 juli 2010 Zuid Amerika?? | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo
vumeter met falloff en afterglow (6256 KB / DivX 5.0)
bruuuuut, kan je echt nie ff schema'tje plaatsen??? Ik vind dit echt supervet man.quote:Lone Gunman schreef op 18 januari 2004 @ 19:23:
Gister ff zitten prutsen met t aanstuurprogseltje, en een vu meter met falloff gemaakt. Niet echt spectaculair, maargoed
vumeter met falloff en afterglow (6256 KB / DivX 5.0)
- = [ Iiyama 15" LCD screen/ Asus A7V333 + raid an Audio/ AMD Athlon XP 2000+ / 512 MB DDR / 60GB Maxtor 7200rpm / GeForce4 Ti 4600 128MB DDR / Lite-ON 32x brander / Lite-ON DVD drive ] = -
Ik sta er echt van te kijken. Gewoon alles is perfect. Heel netjes afgewerkt en erg ruig met die optie dat je hem kan bedienen via RS232. Zelf klooi ik ook altijd met de PIC16F628. ben toevallig deze week begonnen om hem te bedienen via RS232, dus dit topic komt goed van pas. Heel leuk ook om ernaar te kijken.
100%
And keep up the good work!!
JVC HD100 - Full-HD D-ILA projector ;-)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last