Hoofdcategorieën
Topicacties

[HowTo] Ledbar met 64 leds

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 30 november 2001

echt heeeel cool gedaan joh, niks dan respect.

Hoe heb je eea precies aangestuurd? Dat die 8 ledjes per IC (aangestuurd door die ene) goed glowen ?

Koffie?
Ja! Lekker
Leven en laten leven
Heb je wel eens last van je lul?

veerboot met underscores

wellicht dat er samen met iemand op GoT leuke software aansturing valt te regelen?

Voorzien van luchtgekoelde auto en watergekoelde PC....

Lekker belangrijk allemaal
Reg. datum: 07 september 2000

Als ik dit zo zie, dan heb ik ook wel wat ideeën over wat ik ga doen met mijn ledjes :P
Maar ik heb geen idee hoe. Als ik dit zo zie, dan heb jij dat wel :+

Enig idee hoe mij op weg te helpen?

Maar verder het is echt heel erg vet, zekers origineel en duidelijk anders dan de standaard led dingetjes.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders | Me specs

60% Puur Sap!
Reg. datum: 27 augustus 2001

quote:
Catch22 schreef op 12 januari 2004 @ 22:09:
echt heeeel cool gedaan joh, niks dan respect.

Hoe heb je eea precies aangestuurd? Dat die 8 ledjes per IC (aangestuurd door die ene) goed glowen ?
Zoek eens naar PWM op het forum ;)
charmant
Reg. datum: 08 september 2001

Ziekelijk vet gedaan gewoon _/-\o_

Ik ben zeer geintresseerd in de schema's ed.

Momenteel heb ik een HDD vu metertje in me chieftech deurtje zitten, het printje en de draadjesbende heb ik gewoon achter een zilverkleurig kartonnetje verstopt dat zit vastgeplakt met dubbelzijdige tape.

Was like that when I got here!

Behoorlijk wikkid Dennis :D
Koel om te zien dat je nu eindelijk genoeg tijd hebt/had om 'm af te maken. Hij is echt mooi geworden :).

Oh btw, heb je die prints laten etsen of zelf op de een of andere manier gedaan? Ey groeten en spreek je misschien wel weer 's op ICQ ;)

I see dead pixels... Pjoetert HTPC

Reg. datum: 12 juni 1999

quote:
_ferry_ schreef op 12 januari 2004 @ 22:55:
wellicht dat er samen met iemand op GoT leuke software aansturing valt te regelen?

Een fatsoenlijk stukje aansturingssoftware maken is niet zo'n probleem, dat lukt me wel :) Heb op t moment alleen een tekort aan tijd ervoor :/ Maar als t goed hoop ik over een maandje ofzo meer tijd te hebben...

quote:
jotheman schreef op 12 januari 2004 @ 23:39:
Behoorlijk wikkid Dennis :D
Koel om te zien dat je nu eindelijk genoeg tijd hebt/had om 'm af te maken. Hij is echt mooi geworden :).

Oh btw, heb je die prints laten etsen of zelf op de een of andere manier gedaan? Ey groeten en spreek je misschien wel weer 's op ICQ ;)

Ha die jotheman :) toch wel zo'n 2 jaartjes geleden (of langer zelfs) ermee begonnen, toen alleen zonder microcontroller, PWM etc... maar tis nu redelijk af ;)

Die printjes zijn door Eric geetst (denk wel dat je m kent ? :) ) Heb er hier thuis geen materiaal voor namelijk.
En ICQ draai ik al eeuwen niet meer... kom gewoon ns langs op irc.sorcery.net / #tweakers.net ;)

Lone Gunman wijzigde dit bericht 13-01-2004 00:18 (8%)

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Zoals beloofd, hier wat plaatjes van de gemodde muis (hardware is gemaakt door n vriend van me (Roel)), k heb voor hem een progseltje geschreven voor in de pic.

De gewone rode led is eruit gehaald en vervangen door een rgb led. De aansturing van de normale led zit met een optocoupler verbonden aan de pic, en aan de pic hangt dan weer de rgb led.
De originele rode led brand normaal continu als beweging gedecteerd wordt, en minder fel (mbv pwm) als er geen beweging gedecteerd wordt.
Wat de pic doet: het originele signaal analyseren en zo opvangen of de muis bewogen wordt of niet. Aan de hand daarvan laat ie de rgb led door alle kleuren cyclen mbv pwm (als de muis niet bewogen wordt), of ie laat de rgb led rood branden (als de muis wel bewogen wordt).

Om het allemaal wat duidelijker te maken wat plaatjes...

Hier een totaaloverzichtje, het past er net allemaal in :)
De pinheader rechts kan gebruikt worden om de pic te programmeren (geen losse progger nodig dus) :
http://faq.tweakers.net/cme/muispwm/mouse_open_small.jpg

Hier zie je de pic + optocoupler zitten (t is een pic16f628 trouwens, beetje overkill, maar waarom een 16f84 kopen als deze goedkoper en beter is ? :) ) :
http://faq.tweakers.net/cme/muispwm/mouse_pic_small.jpg

En uiteraard wat filmpjes van het geheel in actie:
muis in actie met de kap erop (1242 KB / DivX 5.0)
muis in actie met de kap eraf (1432 KB / DivX 5.0)
Jammergenoeg heeft de videocamera wat moeite met de led (kleuren komen niet helemaal lekker over), maar in t echt zie je m door alle kleuren heengaan.

Het schema is inmiddels hier gepost: [HowTo]RGB-led muismod uit Lone Gunman ledbar topic

mzzl, lonert

euss wijzigde dit bericht 17-06-2004 19:09 (10%)

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

* z.o.z *
Reg. datum: 26 april 2001

aiaiai Lone....
Geef jou een PIC en een paar ledjes en je weet niet wat je ziet... _/-\o_
We wachten nogsteeds op de schema's van je LEDbars...
Doe deze er dan gelijk maar bij! :9

NEE: dit is geen signature...

Ik haat Tiel

Die muis is echt stoer!
Werkt ie echt nog helemaal perfect zonder afwijkingen enzo? Dat is vrij knap!

die muis werkt idd zonder afwijkingen... :)

in het begin wel wat problemen mee gehad trouwens, aangezien de verschillende kleuren niet allemaal naar hetzelfde punt hun licht uitstralen (is nou eenmaal zo bij rgb leds). De optische chip in de muis heeft bv moeite om beweging te detecteren als de kleur puur groen is, omdat de straal niet exact onder de bewegingssensor komt. Maar door de cyclen van de kleuren sneller te laten gaan is dat probleem helemaal weg.

Reg. datum: 18 december 2003

Dit is echt 1337, zelf ben ik al van plan om twee ledbars te maken van minimaal +/- 40 leds........beetje ambitieus van mij omdat ik nog een n00b ben in [CM] en electronica enzo nog moet leren. :X Maar ik moet en zal leren hoe dingen in elkaar zit :7.

Dus het zou heel fijn zijn als de schema's etc. online komen ^^;;;;

(vanmorgen kreeg ik het idee om de randen van het plafond in mijn kamer vol te zetten met leds.....een kamer met looplicht xD)

Serial Experiments Lain - Memory is a record, you just ahve to rewrite it.

Wind powered...
Reg. datum: 03 oktober 2002

mja dat wordt dure grap :P neem aan dat de omtrek van je kamer toch meer dan 10 meter is, en ledjes hebben diameter van +/- 5mm dus 20000 ledjes ofzo?

errug strakke muis btw, nog nooit eerder gezien, net als die ledbars. keep on modding :Y)
A.K.A. LA Kip

echt HEEL mooi _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ik heb nog 1 vraagje,

waar haal je INTERN (binnen je kast) die seriele uitgang vandaan (volgens mij namelijk serieel (als dit niet zo is, waar haal je dan de stroom vandaan))???

maar echt HEEL mooi _/-\o_

It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos

k heb een asus a7n8x deluxe mobo, daar zit de 2de com poort als pinheader op het moederbord :) Komt wel mooi uit dus, geen gedoe met t doorlussen van de com poort op de achterkant enzo.
Spanning komt trouwens gewoon van een molexstekker.

boerûh
Reg. datum: 18 augustus 2003

Omg, mooi man, vooral dat die ledjes op de maat van de muziek gaan vind ik mooi, en muis is ook heel appart en mooi.

t0000000000t!

Ej lone! Leuk dat je hem hier hebt gepost, je had hem op mijn lannetje dus eigenlijk net pas werkend. Het ziet er wel stoer uit ja. En gezien het enthousiasme kun je bijna een investeerder gaan zoeken die hem voor je gaat bouwen in serieproductie :P

het ultieme jaargetijde..... aka kleine toeteraap | #!/usr/bin/girl

Reg. datum: 07 oktober 2003

Ik zou het best wel leuk vinden om zoiets ook in mijn Chieftecje te hebben... Zou je misschien mij een plaatje van de printjes, en een boodschappenlijstje ofzo kunnen sturen? 'K heb hier 0,0 ervaring mee, maar dit lijkt me een leuk projectje om eens mee te beginnen :D Als je zin en tijd hebt zou je't misschien eens kunnen mailen naar wormaap apenstaartje hotmail punt com (tevens msn-adres :P)?

Ticking away, the moments that make up a dull day.

die muis is echt "wicked" maaree heb je daar ook een ontwerp of een schema van?
want zoiets zou ik ook wel willen, ben alleen nogal noob en zou dat niet zo 1,2,3 kunnen maken, meschien dat je een how-to zou kunnen maken :D
kun je ook instellen dat ie bij beweging blauw is en in rust rood?

is een lief konijntje

als je geen zin / tijd hebt om de schema's op te stellen... lijstje van alle onderdelen + scherpe pics moet voldoende zijn om de avontuurlijke soldeerders onder ons even zoet te houden :P ik bedoel van de pics die je hier hebt staan kan je bijv al de layout van de printplaten waar de ledbars opgaan afleiden.. alleen is het ictje niet te lezen

zeer netjes gedaan iig

eendje wijzigde dit bericht 18-01-2004 00:30 (29%)

blup

Keihard de lekkerste!

Mooi hoor, petje af!

Dat doe je goed! Ik ben al blij dat ik mijn eigen carkit kan bouwen, maar dat steekt sterk af bij jouw werk... :)

okt. 2009 boarden @ Landgraaf | 20 jan 2010 boarden @ Noorwegen | februari 2010 boarden @ Willingen | 23 april 2010 boarden @ Val Thorens | 13 juli 2010 Zuid Amerika?? | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo

Railgun God

echt petje af hoor!! erg stoer!! zou zoiets ook wel willen in me kast ben alleen niet zo thuis in electronica. _/-\o_ _/-\o_

"Je suis qui je suis, ni plus, ni moins." | Last.fm | XBL & PSN id: Korumera

Gister ff zitten prutsen met t aanstuurprogseltje, en een vu meter met falloff gemaakt. Niet echt spectaculair, maargoed :)

vumeter met falloff en afterglow (6256 KB / DivX 5.0)

I don't drive fast, I fly
Reg. datum: 09 juli 2002

quote:
Lone Gunman schreef op 18 januari 2004 @ 19:23:
Gister ff zitten prutsen met t aanstuurprogseltje, en een vu meter met falloff gemaakt. Niet echt spectaculair, maargoed :)

vumeter met falloff en afterglow (6256 KB / DivX 5.0)
bruuuuut, kan je echt nie ff schema'tje plaatsen??? Ik vind dit echt supervet man.

- = [ Iiyama 15" LCD screen/ Asus A7V333 + raid an Audio/ AMD Athlon XP 2000+ / 512 MB DDR / 60GB Maxtor 7200rpm / GeForce4 Ti 4600 128MB DDR / Lite-ON 32x brander / Lite-ON DVD drive ] = -

Full-HD !!

Dit is echt zéér netjes gedaan allemaal.
Ik sta er echt van te kijken. Gewoon alles is perfect. Heel netjes afgewerkt en erg ruig met die optie dat je hem kan bedienen via RS232. Zelf klooi ik ook altijd met de PIC16F628. ben toevallig deze week begonnen om hem te bedienen via RS232, dus dit topic komt goed van pas. Heel leuk ook om ernaar te kijken.

100% _/-\o_

And keep up the good work!!

JVC HD100 - Full-HD D-ILA projector ;-)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: