Hoofdcategorieën
Topicacties

Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 12 oktober 2003

Van mij helaas geen PC mod maar wel een andere mod die ik te klein vind om daar een heel topic voor te gaan maken.

Het gaat namelijk om mijn DJ koptelefoon.
namelijk deze http://www.djgear.nl/catalogus/132.gif

Deze wil ik gaan voorzien van een likje verf in tijger print.

Nou is die van hard plastic en vraag ik me af wat voor verf ik er het beste voor kan gebruiken.. ik zat al te denken aan model bouw verf maar dat word nooit zo mooi glanzend en glad. Ik heb inmiddels al een kant op geschuurd en moet daar nog wel even mee verder.

Het idee komt trouwens van de kop telefoon van Mauro Picotto.
eerst had hij een licht gevend Geel Groen en Oranje koptelefoon.
en nu heeft hij deze :D
http://www.mauropicotto.com/website_v2/images/photos/photo07.jpg

(Hopelijk doen de pics het :S)

Reg. datum: 03 januari 2003

quote:
uhm..heuJ schreef op 08 januari 2004 @ 22:06:
[...]
waar haal je die dingen weg?? ben zelf ook opzoek..
Bij de conrad. Ze staan onder componenten, kabelbevestiging, kabelslangen.

euss wijzigde dit bericht 08-01-2004 23:46 (14%)

AMD Athlon XP 2500 + /// 512 DDR /// Geforce 4 Ti-4200 128 MB

DFI NF4 + x850XT @ PE..!!
Reg. datum: 23 september 2002

quote:
Fwenkie schreef op 08 januari 2004 @ 21:07:
[...]

Thanks voor de info! Wat is de standaard snelheid van je videokaart geheugen? Het geheugen op mijn Radeon 9500 Pro schijnt niet zo overklokbaar te zijn. Kom zelf tot 320~325 ipv 270, maar ga ff kijken of ik met heatsinkjes verder kom. En anders ziet het er gewoon vet uit! :) Heb zelf nog wel artic adhesive liggen.

Ik heb dus een radeon 9700NP, standaard speeds zijn dus core/mem: 270/275 (550).
Overkloked met een 9700 pro bios van crusial naar core/mem: 430/370 (740)!!

Ik zou het zeker proberen met je heatsinkies, staat idd mooi en het kan nooit kwaad natuurlijk :)
Te vroeg
Reg. datum: 26 september 2000

quote:
TeasingU schreef op 08 januari 2004 @ 19:34:
Een kameraad van mij stoorde zich ontzettend aan het geluid dat de hardeschijf veroorzaakte in zijn systeem. Wanneer de hardeschijf aan het werk was, resoneerde de hele kast (aluminium no-name) mee.

Na wat brainstormen had hij het volgende bedacht:
De hardeschijf zwevend laten hangen.
Dat is er alsvolgt uit komen te zien:

[afbeelding]

Grote versie >> http://members.chello.nl/et.vanvelzen/hardeschijf-b.jpg

Door middel van stevig siliconen draad met als eigenschap dat het niet hard wordt, is de hardeschijf opgehangen. Trillingen worden daardoor volledig geabsorbeerd en het resultaat is dat je hem niet meer hoort :)

Rechts zie je een blauw stukje plastic dat voorkomt dat de hardeschijf eventueel tegen de binnenkant van de behuizing botst.

Op dit moment is alleen nog de koeler van de processor te horen :)

Missie geslaagd !
Om een goede werking van de schijf te garanderen, moet deze geaard zijn wat nu dus niet het geval is. Ik zou dus als ik jou was je vriend adviseren om een koperen draad te verbinden tussen de harddisk en de kast.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's

Reg. datum: 06 december 2001

quote:
R3CoN schreef op 08 januari 2004 @ 21:08:
[...]

Pfff, lijkt me wel gevaarlijk als je naar lan's gaat. Ikzelf wil ook een stille computer kheb er nu 7 80 mm fans in zitten en 2 120 mm ( ivm overclocken van cpu en gpu ). Ik heb mooi een baybus gemaakt zodat ik alle fans uit kan zetten, maar omdat mijn pc dag en nacht aan staat hoor ik soms m'n hd hard opspinnen. Is hier nog een andere mogelijkheid voor ?

Check ff de volgende links voor "making a HD enclosure"

http://www.overclockers.com/tips1123/
http://www.overclockers.com/tips1126/ Vind deze zelf beter

CiPHER

quote:
SilverFrame schreef op 08 januari 2004 @ 18:57:
[...]

Mja maar je hebt veel verschillende soorten :

[afbeelding]
Deze soort is van 10,16, 23mm t/m 25
Conrad art nr. 542476

[afbeelding]
10 tot 16 mm, en een andere van dit soort 17 tot 21 mm
Conrad art nr. 540791

[afbeelding]
En dit lijkt me een soort van universele kabel gezien de maten :
Binnen-Æ 12 mm
Bundel-Æ 15 - 80 mm

Conrad art nr. 525694

Deze universele vind ik het mooist. Is hier iemand die dit zelf al gedaan heeft, en kan vertellen welke afmetingen hij heeft gebruikt?

Blokker had ze een poosje geleden in de aanbieding. Waarschijnlijk hebben ze ze nu nog. Scheelt een stuk in de verzendkosten. En anders heeft Gamma/Praxis ze ook.
Ik heb ook een stuk om mn ATX-kabel. Die was eigenlijk net iets te klein, maar daardoor zit het heerlijk strak en is hij eigenlijk toch wel goed ( |:( )
Mooi ziet het er echter niet uit.. je kan beter echte mesh pakken denk ik
.: zoepcrew :.
Reg. datum: 12 augustus 2002

quote:
GsJosh schreef op 08 januari 2004 @ 21:26:
[...]
Mijn POV gf4 TI 4200 xp heeft standaard al koelribben. Waarom heb je ze dan vervangen?

Ten eerste heb ik een voltmod op mn kaart gedaan. Daardoor kan ik het voltage over de core verhogen van 1.66 tot 1.9 Volt en het geheugen van 2.8 tot 3.1 Volt (hoger kan ook, maar dat is niet echt verantwoord meer) De standaard heatsinks van deze kaart zijn klein en zitten met dubbelzijdige tape vast. Niet echt ideaal als je er een voltmod op hebt gedaan.

Ten tweede, dit topic heet toch niet voor niks "Casemodding & Elektronica" ;) Het ziet dr gewoon vet uit!

quote:
Coenuh schreef op 08 januari 2004 @ 22:45:
[...]
Hoe heb je je koelblok gezaagd want heb hier ook nog zo'n koelblok liggen heb het geprobeerd maar kwam er nie door heen misschien is mijn zaag verkeerd maar wat voor 1 heb jij gebruikt ???

Uiteraard heb ik een grote ijzerzaag gebruikt :P

http://www.pmot.nl/images/products/ijzerzaag1.jpg

Toen ik begon te zagen dacht ik ook "daar kom je nooit doorheen". Maar gewoon stug doorzagen en daarna met een ijzervijl bijwerken. Veel succes ermee! Geloof me; het resultaat mag er wezen!

P4 2.6C@3.35 | POV Ti4200 XP 250@335 / 555@740 | 16 500 3D Marks

Ing.Dr.Prof.Onz.In
Reg. datum: 26 juni 2002

quote:
DJKylian schreef op 08 januari 2004 @ 22:47:
(...)Nou is die van hard plastic en vraag ik me af wat voor verf ik er het beste voor kan gebruiken.. ik zat al te denken aan model bouw verf maar dat word nooit zo mooi glanzend en glad. Ik heb inmiddels al een kant op geschuurd en moet daar nog wel even mee verder.
(...)
Eerst opschuren, tot zeg iets van grid 600, dan laagje primer, nog een keertje licht opschuren, evt. nog een laagje primer, dan schilderen, en voor mooie glans aflakken met blanke lak. Hoe meer lagen blanke lak, hoe dieper de glans!

Iemand kijkt in mijn scope....
Reg. datum: 24 februari 2001

- suckhole(zuigt lucht aan) vooraan in een AT-kast maken
- gatenroosters van AOpen HQ08 kast uitboren, afgewerkt met een vijl
- Tualatin-mod op Abit BH6 is eindelijk geslaagd
Meestal gewoon blij!

quote:
algabra schreef op 09 januari 2004 @ 12:42:
- suckhole(zuigt lucht aan) vooraan in een AT-kast maken

De meeste mensen noemen dat toch echt een air intake ofzo, want met suckhole denken veel mensen toch echt aan iets anders!

En heb je er misschien fotos van?? :?

<pcmadman> Dan moet je naar de bios gaan, daar kun je dat zien!
<noob> Wat heeft de bios met mijn computer te maken?
http://www.bit-byters.net

quote:
frickY schreef op 09 januari 2004 @ 11:24:
[...]

Blokker had ze een poosje geleden in de aanbieding. Waarschijnlijk hebben ze ze nu nog. Scheelt een stuk in de verzendkosten. En anders heeft Gamma/Praxis ze ook.
Ik heb ook een stuk om mn ATX-kabel. Die was eigenlijk net iets te klein, maar daardoor zit het heerlijk strak en is hij eigenlijk toch wel goed ( |:( )
Mooi ziet het er echter niet uit.. je kan beter echte mesh pakken denk ik
Jah ik ben bij de gamma en de praxis geweest, die hadden t niet :(.. nu maar bij de conrad besteld. En echt van die cablemesh eromheen gaat ook niet want die molex stekkers zitten in de weg

Reg. datum: 31 oktober 2002

Heeft iemand toevallig ideeen om zo'n airflow tube te maken. ik wil dus dat er een buis van mijn procecor af naar de achterkant vanmijn kast gaat zodat de fan van de proc. koeler lucht van buiten aanzuigt.

nou snap ik dat je dit met een rioleringspijp of andere pijp soorten kunt doen maar ik zoek eigenlijk iets speciaals heeft iemand hier ervaring mee

http://www.acryan.com/contest/ACRGWLC.htm

BOS superbike owns!!!
Reg. datum: 13 april 2003

quote:
nketelaar schreef op 09 januari 2004 @ 13:49:
Heeft iemand toevallig ideeen om zo'n airflow tube te maken. ik wil dus dat er een buis van mijn procecor af naar de achterkant vanmijn kast gaat zodat de fan van de proc. koeler lucht van buiten aanzuigt.

nou snap ik dat je dit met een rioleringspijp of andere pijp soorten kunt doen maar ik zoek eigenlijk iets speciaals heeft iemand hier ervaring mee

zoiets misschien? :)
kheb 't met plexiglas gemaakt.
ff provisorisch met plakband vastgemaakt, omdat de casemod in zijn geheel nog niet af is...

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/airduct3.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/airduct5.jpg

NewbieNeo wijzigde dit bericht 09-01-2004 13:59 (8%)

Reg. datum: 08 december 2003

Kan ik mijn cpu fan ook anderzom op mijn cooler zetten? dat scheelt nogal wat aan geluid denk ik?

Reg. datum: 08 september 2003

zou ik niet doen want dan blaast hij de lucht van het koel element af :)

Weird Lifeform
Reg. datum: 18 augustus 2001

Gister avond (of eigenlijk vanochtend heel vroeg :+) ben zag ik een case in mn kamer staan en mn gedachten gingen toen ongeveer zo.. "He, ik heb nog een case over.. case.. mod"

Meteen begonnen met kijken hoe en wat, case bleek helaas een stuk kleiner te zijn dan de gene die ik nu heb, en zoals alles erin zou moeten word ie niet leuk.
Dus wat doe je dan,juist, je pakt een kapot mobo, voedinkje en nog wat grut en gaat proberen.

Resultaat, case komt ondersteboven en het moederbord wordt een kwart slag gedraaid zodat de aansluitingen boven komen, voeding onder en de drives ook onder 8)7
Ineens is er veel meer ruimte :D
Volgende ontwerp punt is cooling. Dat was makkelijk aangezien ik de schoonheden nog had liggen.
http://www.wastedspace.nl/got/Picture%20016.jpg
Dit zijn 2 120mm 230Volt fans.

http://www.wastedspace.nl/got/Picture%20017.jpg
Dit is de opstelling tot nu toe, morgen bij mn pa wat gaan zagen enzo.
1 van de fans word intake in het window, de ander outtake boven de cpu :)

sorry voor de brakke pics, kep geen digicam dus moet het doen met een brakke webcam :X

[edit]
Oh en ik moet ook nog eens kijken hoe ik deze op mn radeon ga krijgen &gt;:)
http://www.wastedspace.nl/got/Picture%20018.jpg
Is de cooler van een pasief gekoelde Pentium 2 8)7

LordMithril wijzigde dit bericht 09-01-2004 14:41 (9%)

Beginnende bass gitaar speler
Bier, Whiskey en Metal!!

Reg. datum: 22 oktober 2003

quote:
Darneck schreef op 09 januari 2004 @ 14:29:
zou ik niet doen want dan blaast hij de lucht van het koel element af :)
en zuigt hij de warme lucht weg en blaast ie naar buinen, dus geen warme lucht in je kast ;)

HIER zijn mijn specjes te zien

Reg. datum: 08 december 2003

ja maar dan gaat de lucht dus naar boven in mijn kast hij zuigt dus lucht aan tussen de ribben en blaast het dan in mijn case. Nu is het zo dat ik ook nog 2 fans heb die lucht afzuigen uit mijn kast ongeveer 5cm van mijn cpu blok. kan het dan wel?

^^ met stom.
Reg. datum: 30 november 2002

Een kleine vraag; ik ga binnekort eens beginnen (hopelijk toch) aan zelf een case maken. Ik zit nu zowat te layouten en heb een vraag over de cdromdrive. Kan het kwaad om deze op zen kant te zetten? en welke gevolgen heeft dit aan de lees prestaties van het apparaat (is DVD rom, dus geen CD schrijver o.i.d.)?

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker
Een job als .NET programmeur? Stuur een DM!

Paintballer

quote:
Ibex schreef op 09 januari 2004 @ 21:22:
Een kleine vraag; ik ga binnekort eens beginnen (hopelijk toch) aan zelf een case maken. Ik zit nu zowat te layouten en heb een vraag over de cdromdrive. Kan het kwaad om deze op zen kant te zetten? en welke gevolgen heeft dit aan de lees prestaties van het apparaat (is DVD rom, dus geen CD schrijver o.i.d.)?
in pincipe moet dat geen zak uitmaken, maar let er wel even op dat je drive van die nokjes in de tray heeft zitten om de/het cd/dvd-tje beet te houden... anders is het lastig film kijken lijkt me ;)

Dye, Biatch!

for president
Reg. datum: 19 december 2002

eindelijk een nieuw mods topic :D ik ga binnenkort ook maar eens mijn hele mod laten zien,, een blauwe plexi cube geheel zelfbouw maar dat komt denk ik in een nieuw topicje ;)

http://members.lycos.nl/silverbojaaper/IM000005.jpg

Hier mijn kleine mod :). Weet iemand een goed idee om de bodem en overige kast delen (van binnen) die in het zicht zitten te versieren op de een of andere manier?

Capsaicin Addict
Reg. datum: 27 september 2003

je kan traanplaat plakfolie gebruiken, alleen zo veel mensen gebruiken het al, dus origineel is het niet echt.

ps. ik geloof dat je pic iets te groot is, breedte moet geloof ik 600 px zijn, correct me if im wrong.

b00m wijzigde dit bericht 10-01-2004 13:56 (33%)

BOS superbike owns!!!
Reg. datum: 13 april 2003

quote:
SilverFrame schreef op 10 januari 2004 @ 13:26:
Hier mijn kleine mod :). Weet iemand een goed idee om de bodem en overige kast delen (van binnen) die in het zicht zitten te versieren op de een of andere manier?

- je zou de binnenkant kunnen bekleden met noppenschuim (van dat studio isolatie gedoe). hiermee zorg je ervoor dat de hoge tonen wat meer worden geabsorbeerd.

- je zou de binnenkant in een mooi kleurtje kunnen spuiten, zoals ikzelf ook heb gedaan in mijn vrolijke mod. :)

- je zou de binnenkant kunnen bekleden met spiegels voor een extra ruimtelijk effect.

kortom, laat je fantasie de vrije loop en je hebt zo een idee..

:)
Reg. datum: 11 juli 2002

ik wou net mijn asus ti4800SE modden na ik die op pagina1 zag
dus ik koelblokjes van geheugen eraf krijgen eerste 3 zonder probleem 4e ging wat moeilijk dus ik maar wat harder d'r aan trekken ruk ik zo een geheugen chipie eraf :&#039;( dus dat wordt geen mod, zou je er trouwens garantie op krijgen?
gelijk maar een club3d radeon 9800XT besteld 8) die gaan we dan maar modden :)

koeni wijzigde dit bericht 10-01-2004 14:01 (7%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: