Gathering of Tweakers

Quicksearch
The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

quote:
Termietje schreef op 06 januari 2004 @ 05:23:
Muwhaha, zeer sterk, zeer sterk, geweldig :)
Krijg bijna zelf de neiging er ook aan te beginnen :P

Doe dat dan ook :Y)
Succes :P
idd, lol, al in mijn topic van 2 jaar terug oid, en in andere topics , krijgt iedereen zin om het zelf ook tedoen, maar de results.. :P
As long as we have phun...

quote:
sokje schreef op 06 januari 2004 @ 20:09:
[...]

Doe dat dan ook :Y)
Succes :P

Kheb zelf al een 'normale' mod :P
Hmmz, en toch, tempting, tempting :P

The Power Within

quote:
Rebels schreef op 06 januari 2004 @ 23:03:
idd, lol, al in mijn topic van 2 jaar terug oid, en in andere topics , krijgt iedereen zin om het zelf ook tedoen, maar de results.. :P
Nou, een maat van me is bezig, naar aanleiding dat ik het had gedaan. Maar ik denk dat het wel te doen is voor andere mensen, resultaat is vaak wel lovend, voor niet zo gigantisch veel werk (uurtje of 6 voor een snelle) valt best mee denk ik. (Behalve dan als je 1m^3 aan lego hebt ongesorteerd :+ )
mmmmm..... dit is wel leuk en interresant :) .
heb zelf nog 2 dozen lego liggen waar ik al 4 jaar niks meer mee doe zalk maar even tevoorschijn halen is wel leuk om het zo te gebruiken.
Maar ik weet niet waar ik moet beginnen :| .

Sony VGN-AR61M Laptop * C2D T7500 * 8400m GT 256Mb * 4Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA

Ing.Dr.Prof.Onz.In

hmmm... de onderkant zou wel een goede start kunnen zijn? En anders gewoon *ergens* beginnen en kijken waar het schip strandt...

en als je nou onderdelen tekort komt want dat is vaak zo bij mij :9 .

Sony VGN-AR61M Laptop * C2D T7500 * 8400m GT 256Mb * 4Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA

The Power Within

Nou, als je begint met het mobo op de onderplaat te leggen, heeft dat 2 voordelen. Alle insteek kaarten, zijn vrij makkelijk te bevestigen. Als tweede voordeel heeft het, dat het veel onderdelen scheelt. Je hoeft namelijk niet de hoogte in, dát kost juist blokjes. Vergelijk bijvoorbeeld mijn Case, met de case van lego die gebouwd is in de vorm van een Midi tower. Daar zitten véél meer blokjes in verwerkt dan de mijne.

Verder kan je met raampjes ook een boel blokjes besparen. Een fan kan je ook erg veel blokjes schelen, als je dan zelfs een LEDfan gebruikt, ziet het ook nog cool uit ook.

Kortom, je kan op erg veel blokjes uitsparen, door even slim na te denken.

Hoe begin je

Je bedenkt eerst hoe je je case wil hebben in grove lijnen.
Ik neem even aan dat je je mobo aan de onderkant van de plaat legt. Nu ga je dit even vast zetten. Hierna prik je alle insteek kaarten erin (Nic, videokaart enzo).
Ik ben toen begonnen met het bouwen van het "IO-shield"

Hierna de ophanging van de voeding, die is namelijk erg groot en moet er wel in. daarna de CD-speler, die is ook tamelijk groot.

Dan ga je kijken waar je je fans wil hebben, waar in de muur of dak. Als je dit allemaal hebt, maak je de case af.

Naargelang van smaak kan je alles opvullen met raampjes/LEDjes en andere versiersels :P

Succes!

Mojo wijzigde dit bericht 07-01-2004 10:33 (34%)

Reg. datum: 07 november 2003

Nadat ik dit topic heb gelezen beginnen mijn handen ook wel erg te jeuken denk dak vanaaf ook maar is ff wat ga proberen met me lego. Dan post ik binnekort hier wel ff wat foot's
Iemand anders al weer update's uitgevoerd??

IK vind trouwens die pirate kast wel nice _/-\o_

ook synxter gaat bezig met een legomod.. ik wil een rijdende computer maken :)

The Power Within

Mijn volgende case gaat erg apart worden, die ga ik maken als ik weer tijd heb. Ik denk dat ik een soort van kasteel ga bouwen. Ik ben namelijk gesponsord, heb veel blokjes mogen lenen van een collega van me :P.

Edit: Leuk om te zien, dat iedereen erg enthousiast is trouwens _/-\o_ hulde.

Mojo wijzigde dit bericht 07-01-2004 15:56 (17%)

Gold Squadron Reporting In!

Oke Als ik me Laptop heb, dan ga ik proberen om daarvan een lego Laptop caseing erom heen te bouwen of mischien een Laptop Huis ipv laptoptas!

Maar ik moet wel zeggen dat hier heel veel leuke en creative mensen zittien, Proficiaat allemaal. _/-\o_

euss wijzigde dit bericht 08-01-2004 03:56 (72%)
Reden: overkill aan smilies trashed

Dual P3/EB 1Ghz, ABiT VP6, 4x 256MB PC-133 Micron, ATi 9800 Pro 256MB DDR2,V5 5500 PCI, Dual OpteronDP 285 E6, 4x 1GB PC3200 ECC Reg. Kingston, ASUS K8N DL, XFX 9800 GX2 XXX, Dual OpteronDP 248 CG, MS-9130, 2x 1GB PC3200 ECC Reg. Kingston, HD 3850 AGP.

ff een vragie hoe hebben jullie raampies vast gezet??
Ik heb vandag ff de bodemplaat gemaakt, Voeding ingebouwd mobo en cdromspeler. BLijkt alleen dak teweinig stenen heb :X

The Power Within

Die raampjes zitten gewoon in hun eigen Lego Behuizing? Het is geen apart plexi ervoor hoor. OP 1 van mijn pics is goed te zien, dat het om lego behuizingen gaat.
Sja het is dat ik momenteel nog met een andere mod bezig ben en ik het toch ff af moet maken |:(
Mijn handen jeuken om ook aan een lego mod te beginnen _/-\o_

Shit sorry niet goed gekeken 8)7

Maar zou dubbelzijdig tape wat zijn.
Ik ga straks maar is even kijke ofk ut op een andre manier ken klem zetten
TROuwens nog ff me specs:

Hp vectra ve 500 200mmx @ 233 ;)

Egt die kast is ontzettend bagger om alles uit te halen over klemmetje en schuifjes en zooi. Mja wel mooi 120mm Fan erin :)
Ga straks maar eens foot's maken

If it aint broke overclock it

Heey ik heb nog een bestuurbare auto van technisch lego iemand nog een leuk idee?

Reg. datum: 10 januari 2004

Ik ben momenteel bezig met er eentje te bouwen, voornamelijk snelbouwplaaten van het type "western" 6 breed. Ik moet nog op één tl buisje wachten voordat ik em dicht kan maken, (1 nadeel van lego-pc's ze gaan niet zo makkelijk open)
Paartips :
1. Maak eerst een kladversie , meestal kom je pas later achter welke plekken in de structuur belangrijk zijn en steviger moeten.
2. Denk aan alles optijd , verlichting moet je er tegelijkertijd inbouwen en kan moeilijk erna gebouwt worden.
3. Isolatie , geleiding : lego isoleert lichtjes en geleid niet (gelukkig :P ) de hardeschijf kan je best in een ophangen zetten.
4. hardeschijfmonteren : pak van die 1x8 en 1/3 blokje hoog latjes van lego technics , je hebt er met een gaatjein het uiteinde ( wordt gebruikt in de ophanging van de wielen in het stuurblokje van autootjes) schroef er 4 vast , dan zon zwarte staafje door het andere einde , door een technic balkje en je hardeschijf hangt als een schommel.
5. ventilators : technic balkje , zwartje staafje erin , door gaatjes van 8cm vent. past perfect.

The Power Within

quote:
Mr.SiS schreef op 10 januari 2004 @ 19:49:
Ik ben momenteel bezig met er eentje te bouwen, voornamelijk snelbouwplaaten van het type "western" 6 breed. Ik moet nog op één tl buisje wachten voordat ik em dicht kan maken, (1 nadeel van lego-pc's ze gaan niet zo makkelijk open)
Paartips :
1. Maak eerst een kladversie , meestal kom je pas later achter welke plekken in de structuur belangrijk zijn en steviger moeten.
2. Denk aan alles optijd , verlichting moet je er tegelijkertijd inbouwen en kan moeilijk erna gebouwt worden.
3. Isolatie , geleiding : lego isoleert lichtjes en geleid niet (gelukkig :P ) de hardeschijf kan je best in een ophangen zetten.
4. hardeschijfmonteren : pak van die 1x8 en 1/3 blokje hoog latjes van lego technics , je hebt er met een gaatjein het uiteinde ( wordt gebruikt in de ophanging van de wielen in het stuurblokje van autootjes) schroef er 4 vast , dan zon zwarte staafje door het andere einde , door een technic balkje en je hardeschijf hangt als een schommel.
5. ventilators : technic balkje , zwartje staafje erin , door gaatjes van 8cm vent. past perfect.

Dat zet ik in de startpost

:Y)

Hebben jullie het trouwens gelezen van de Lego Mindstorms?

Best jammer dat dat gaat stoppen, was best leuk.

Zelf heb ik een cybermaster, die is ook wel cool. Ik kan lekker met een joystickie dat ding laten rijden over de vloer :Y).

Mojo wijzigde dit bericht 11-01-2004 11:40 (12%)

Reg. datum: 10 januari 2004

Ja heb het gelezen maar vind eigenlijk dat het beetje eigenschuld werd...
Lego maakt nu veel onepiececrap speelgoed dat is geen lego! Lego is ZELF maken en zelf uitvinden , want die bionicle's daar zit leuk verhaal achter enzo (je kan ze nergens anders gebruiken die dingen), maar bij lego ging het om zelf bouwen en niet zelf verhalen verzinnen. en naar wat ik gelezen heb is de JackStone 2x zoo groot als normaal mannetje :S niet echt deftig vindik ... verder al die StarWars,Harrythepotthead etc... rommel boeit denk ik niet veel kinderen ... (hmm alhoewel) mja anyway ik wil piraten, kastelen,treinen,en city terug... Het ging mis vanaf het moment denk ik dat ze plots op de 5-7jaar doelgroep gingen mikken met de city sets... vanaf dat moment kwam er niet veel goedsmeer... mijn tijd (ik ben 16 (en 1maandtegaan)) en speel af vanaf 4de ofzo toen ik begon waren _desets_ piratenschepen enzo.
Ewald

The Power Within

Ik speel er inderdaad ook erg lang mee. Ik heb zelf erg veel losse blokken, stadsdelen dus. Ook heb ik een lego trein, met raampjes en al. Dat ding werkt nog steeds. (Misschien iets voor me volgende mod?) Ik vind het jammer dat ik weinig kasteel lego heb :( Ik vond dat altijd wel leuk, ik heb bijvoorbeeld een paar keer een enorm groot kasteel gebouwd. Dit was iets van 0,5 meter hoog, 1 meter breed en 0,5 meter diep. In een grote U vorm. Hij had aan de voorkant zo een toren met een zelfgebouwde katapult erop enzo...

Ik mis dat inderdaad toch wel een beetje nu, het zelf ontwerpen van dingen. Dat is met die grote "prefabs" helaas niet meer mogelijk.

offtopic:
ME = ook 16 :Y)
De casemodders kennen hem natuurlijk al (is al een oudje ;) ), maar bij een dergelijke mod hoort natuurlijk ook randapparatuur: [CM] Metku has done it again
Een paar oude topics:
- [CM] Mini-ATX Lego Mod
- [CM] JaY heeft ook een legocase ;)
- [Lego trein] Project 'Treintje rijden'

Tip voor als je plastic wilt molden: warm maken kan met een haardroger of verafbrander op de laagste stand. Zo kun je tenminste ook blokjes maken onder de meest rare hoeken.

euss wijzigde dit bericht 12-01-2004 10:58 (30%)

The Power Within

quote:
euss schreef op 12 januari 2004 @ 03:54:
De casemodders kennen hem natuurlijk al (is al een oudje ;) ), maar bij een dergelijke mod hoort natuurlijk ook randapparatuur: [CM] Metku has done it again
Een paar oude topics:
- [CM] Mini-ATX Lego Mod
- [CM] JaY heeft ook een legocase ;)
- [Lego trein] Project 'Treintje rijden'

Tip voor als je plastic wilt molden: warm maken kan met een haardroger of verafbrander op de laagste stand. Zo kun je tenminste ook blokjes maken onder de meest rare hoeken.

Dankje Euss _/-\o_ Dat zet ik in de startpost, ik zag trouwens dat je ook de pics geresized hebt, daarvoor ook bedankt _/-\o_

Zijn er verder nog mensen bezig geweest?

Zelf gaat in mijn Volgende mod een 3dfx Voodoo 5 5500 AGP, Asus A7V333 rev 2.0, 256 MB DDR en (waarschijnlijk) een Palomino 1600+ komen. Dit lijkt me wel een uitdaging, aangezien de airflow erg goed moet zijn >:)

Probleem alleen nog, ik heb nog 0 onderdelen :(, want ik heb geen geld, maar dat komt nog wel :)
Mense ik vind t egt super relaxerend wat jullie ammel met die blokjes doen, kheb t zelf ook n gedaan, omdat ik me kast goud had gespoten, maar was nogal mislukt en toen had ik dus geen platen meer enzo... Ik gebruikte toen DUPLO! ben je veeeeeel sneller klaar :D

E3110@4,32GHz - 1.3V - P5E3 - 2x2GB DDR3 1333 Optimem - 8800GT - RAID0

quote:
Stijnd schreef op 17 januari 2004 @ 18:57:
Mense ik vind t egt super relaxerend wat jullie ammel met die blokjes doen, kheb t zelf ook n gedaan, omdat ik me kast goud had gespoten, maar was nogal mislukt en toen had ik dus geen platen meer enzo... Ik gebruikte toen DUPLO! ben je veeeeeel sneller klaar :D

Maar dat lijkt me wel minder mooi..

Echt hele leuke dingen zitten ertussen! :Y)
Maar dan kan je lijkt me niet erg makkelijk bij je kast komen, als er iets mee is :?

krokketje wijzigde dit bericht 18-01-2004 13:57 (3%)
Reden: beetje kromme zin!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws