Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Vidi, Vici, Veni

Hey zimbab... Dat bedoel ik dus... Vind die dingen die jij neerzet dus kwa design niet mooi... En dan geef ik liever 10000 uit voor een parasound set dan 40000 voor zo'n ding als jij neerplant...

edit: nouja... 40000 zal het niet gaan worden voor zo'n set volgens die prijslijst...

MikeyMan wijzigde dit bericht 21-12-2003 17:49 (20%)

www.carina-avensisclub.nl

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
MikeyMan schreef op 21 december 2003 @ 17:47:
Hey zimbab... Dat bedoel ik dus... Vind die dingen die jij neerzet dus kwa design niet mooi... En dan geef ik liever 10000 uit voor een parasound set dan 40000 voor zo'n ding als jij neerplant...

edit: nouja... 40000 zal het niet gaan worden voor zo'n set volgens die prijslijst...

Daarom zei ik eerst ook:

quote:
Of jij hebt een aparte smaak of je hebt nog veeel te weinig gezien
We zijn er nu dus gewoon achter dat je een aparte smaak hebt. 9 van de 10 mensen zullen namelijk Theta of Bel Canto mooier vinden dan HK. Maar er is niks mis mee dat jij dat niet vindt.....ieder zo zijn ding. ;)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Reg. datum: 25 april 2002

quote:
MikeyMan schreef op 21 december 2003 @ 17:47:

9500 basis unit + 3 extreme dac boards (5500 euro per stuk) + digital output board (1100) geeft toch een leuk bedragje :)

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

ach.. home theatre doe ik als ik geld heb pas.. ik ben nu met mijn stereo combo redelijk tevree :)

maar neemt niet weg dat die theta spul gewoon :9~ is...

http://www.hometheaterhifi.com/volume_9_1/images/ces-day-3-josephrm33si.jpg

is hier nou ook nog een loodgietersbedrijf voor nodig om deze radiatoren in te bouwen?? B)

Gitaarwerk wijzigde dit bericht 21-12-2003 19:15 (62%)

I'm hit!
Reg. datum: 30 september 2000

Toekomstige (droom) HC mag dat ook?

Ik ben op zoek naar deze:

http://www.crtprojectors.co.uk/cine7_black.jpg
Barco 708 of 708s of 7LT

Iemand een idee waar je goede 2e hands kunt scoren (prijsklasse 2 a 3K)?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

quote:
Gitaarwerk schreef op 21 december 2003 @ 19:00:
ach.. home theatre doe ik als ik geld heb pas.. ik ben nu met mijn stereo combo redelijk tevree :)

maar neemt niet weg dat die theta spul gewoon :9~ is...

[afbeelding]

is hier nou ook nog een loodgietersbedrijf voor nodig om deze radiatoren in te bouwen?? B)
Ha droog, dacht ff dat je een HTPC had staan in een gemodde Coolermaster case in spiegelbeeld:
http://www.coolermaster.com/product_common_images/445e6eaa98f3daf69b98114e5663b557.jpg
:D . Maar dat is dus niet het geval zie ik aan het label >:) .

_XipHiaS_ wijzigde dit bericht 21-12-2003 20:41 (9%)

E6420@2.1GHz,Swiftech WC,Commando Rev.103G,2x1GB OCZ PC8500,Seagate 7200.9 160GB,LITE-ON DVD LH-20A1S,Audigy II,Gigabyte 7600GT,Logitech MX700,MS Natural Ergonomic KB 4K,EIZO FS L767,Cooler Master Stacker

Reg. datum: 07 april 2002

quote:

[afbeelding]
Barco 708 of 708s of 7LT

Probeer Rob Dingen van htforum.nl eens.

Btw, waarom wil je perse deze? Omdat het een vrij compacte CRT-projector is die toch behoorlijk hoog scant? Je kan beter met een model hoger beginnen, bv. Barco 800/801. Deze zijn in formaat inderdaad een stuk groter, maar hebben o.a. ook grotere buizen en een beter plaatje dan de 70x-serie.

way active

I'm hit!

Ik heb Rob al eens bestookt met wat vragen (niet concreet of hij iets kon leveren).

Waarom deze?

Omdat ik hem in een salontafel wil inbouwen en de 80x is een meter lang. Deze is 73 cm en dan hou ik nog circa 180 cm projectie afstand over (beetje lastig uitleggen, maar het scherm moet voor de TV hangen).

Zie hier
http://www.xs4all.nl/~rwmmos/HT/EPSN0002s.jpg

Als ik de ruimte had zou ik natuurlijk liever een 8" kopen..

Of ik moet die Sony inruilen voor een lcd scherm of zo, dan kan het scherm 30 cm naar achteren (maar ja dat kost ook weer veel).

(PS er komen nog verduisterings gordijnen ;) )

Ah, zoiets dacht ik al en ik begrijp je idee heel goed :)

Volgens de specs van de 708 is de minimale schermbreedte 140 cm. en als je dit invult in Lens, kom je uit op een projectie-afstand van 196,5 cm. bij 16:9 projectie (en 198,5 cm. bij 4:3 projectie). Dit is echter de afstand van het scherm tot het voorste ophangpunt, dus die 180 cm. is wel aardig haalbaar.
Maar ik denk dat je dit al hebt uitgerekend, dus is het eigenlijk voor niets, maar goed :)

Een 708 is helaas niet zo gangbaar. Een 701 is al iets gangbaarder, maar die scant niet zo hoog en heeft een beperkte bandbreedte van 45 MHz, maar op zich wel genoeg, aangezien de 'hogere' resoluties niet zo'n zin hebben met een 70x :)
Afijn, als je toch een 708 wilt hebben, zul je gewoon wat geluk en/of geduld moeten hebben.

way active

Reg. datum: 20 januari 2002

quote:
Duck-Twacy schreef op 21 december 2003 @ 20:01:

[afbeelding]
Barco 708 of 708s of 7LT

Dat lijkt op een cine8 ;) , het is zeker een zeer mooi en kwalitatief hoogwaardig product, maar nu effe niet :'( .

Pain is a sign of weakness leaving the body.

I'm hit!

quote:
Pizzaboer_JA schreef op 21 december 2003 @ 21:33:
Ah, zoiets dacht ik al en ik begrijp je idee heel goed :)

Volgens de specs van de 708 is de minimale schermbreedte 140 cm. en als je dit invult in Lens, kom je uit op een projectie-afstand van 196,5 cm. bij 16:9 projectie (en 198,5 cm. bij 4:3 projectie). Dit is echter de afstand van het scherm tot het voorste ophangpunt, dus die 180 cm. is wel aardig haalbaar.
Maar ik denk dat je dit al hebt uitgerekend, dus is het eigenlijk voor niets, maar goed :)

Zoveel weet ik er nog niet van, bedankt voor de berekening.

Als het niet gaat wordt het gewoon een Panasonic AE500 crt of zo (ook leuk)

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

Hey Ronald, ook weer een keertje hiero ? :)
is die theta spul niet wat voor jou?? misschien een leuke plaats voor een mand op te zetten voor je katten :)

quote:
Zoveel weet ik er nog niet van, bedankt voor de berekening.

Als het niet gaat wordt het gewoon een Panasonic AE500 crt of zo (ook leuk)
np :)

Met Lens kun je de projectie-afstand/beeldbreedte bereken van Barco projectoren.

De Panasonic AE500 lijkt me inderdaad ook een leuke projector, maar kijk dan ook naar de Sanyo PLV-Z2 die ongeveer in dezelfde prijsklasse ligt, beide overigens LCD projectoren. Er zijn nog een aantal projectoren die interessant zijn, maar als CRT mogelijk is, zou ik zeker daarvoor kiezen.

Vergeet ook niet dat een fatsoenlijk scherm behoorlijk belangrijk is: echt doek is toch een stuk beter dan bv. een geverfde plaat hout. Kwaliteit van doek wil nogal verschillen, o.a. in dikte en daarmee samenhangend 'krulling' etc.

Ook over de aansturing (CRT vereist progressive aansturing. LCD niet altijd, ligt aan de kwaliteit van de interne deïnterlacer) moet je goed nadenken.

Afijn, je moet maar gewoon eens wat spul lezen op avs ofzo :)

way active

Reg. datum: 24 januari 2001

quote:
HT-freak schreef op 16 december 2003 @ 22:48:
[...]

Het beeld verslaat elke Philips, Sony etc...
Ik wil niet flauw doen maar eh... het design van Loewe is van Philips (Design), en de beeldbuis ook! :-)

Wireless is more

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
Duck-Twacy schreef op 21 december 2003 @ 20:55:
Ik heb Rob al eens bestookt met wat vragen (niet concreet of hij iets kon leveren).

Waarom deze?

Omdat ik hem in een salontafel wil inbouwen en de 80x is een meter lang. Deze is 73 cm en dan hou ik nog circa 180 cm projectie afstand over (beetje lastig uitleggen, maar het scherm moet voor de TV hangen).

Zie hier
[afbeelding]

Als ik de ruimte had zou ik natuurlijk liever een 8" kopen..

Of ik moet die Sony inruilen voor een lcd scherm of zo, dan kan het scherm 30 cm naar achteren (maar ja dat kost ook weer veel).

(PS er komen nog verduisterings gordijnen ;) )
Is dat bij jou thuis? Ik kan me heel andere foto's herrineren.

I'm hit!

quote:
Gitaarwerk schreef op 21 december 2003 @ 23:08:
Hey Ronald, ook weer een keertje hiero ? :)
is die theta spul niet wat voor jou?? misschien een leuke plaats voor een mand op te zetten voor je katten :)
Worden ze zo warm dan? Ook leuk als voetensteuntjes in de winter (onder mijn buro) ;)

I'm hit!

quote:
Pizzaboer_JA schreef op 21 december 2003 @ 23:19:
[...]
np :)

...

Afijn, je moet maar gewoon eens wat spul lezen op avs ofzo :)

Bedankt voor die link. Ben me natuurlijk wel aan het orienteren. Iedere kenner zegt dat crt veel mooier is dan lcd/dlp (behalve de Marantz). Ga dus maar eerst ergens kijken (ITC of zo). Heb begrepen dat voor optimaal resultaat je ook een scaler moet kopen of zo.

Wat zijn die schermen trouwens idioot duur. Ik heb nu een crt projector geleend (sony data projector) en projecteer op een (heel) oud diascherm. Dat gaat al best aardig.

De Sanyo en Panasonic zijn redelijk aan elkaar gewaagd volgens deze test
http://www.projectorcentr..._z2_panasonic_pt_L500.htm
En dan is er nog de Sharp 200/201 of Epson TW200.. Die Sharp zit eigenlijk al een beetje boven mijn budget (alhoewel een 2e hands crt + scaler waarschijnlijk meer kost, maar ik vind die Barco's zulke gave apparaten ;) )

I'm hit!

quote:
Jag schreef op 22 december 2003 @ 01:52:
[...]
Is dat bij jou thuis? Ik kan me heel andere foto's herrineren.

Ha Jag, al dipool laag? ;)

Ik heb een L vormige kamer, misschien bedoel je een foto van mijn oude speakers of diy rack (even geen foto online, is toch altijd een zootje).

Mind explorer
Reg. datum: 23 augustus 2002

nou ik zal ook maar eens een poging wagen :)

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=587349

mijn setje, bestaande uit een hele oude sony versterker van rond de 20 jaar oud 8)
een dansai dvd speler
en een sony tunertje

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=587351

mijn super de luxe tv :P

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=587352
de us blaster set verzorgt het geluid van de dvd in 5.1 en de akai speakers waarvan er 1 te zien werken mee in combinatie met de set van usblaster.
de akai speakerset hangt dus aan de sony versterker en zorgt voor het geluid als ik cd's wil luisteren via de dvd speler.

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=587354
en tot slot de achterspeakers, horende bij de usblaster set

en geloof het of niet, het klink verbazingwekkend goed :) (voor het geld dan ;) )

Mind explorer

Cuore Sportivo

quote:

Die box naast je sub, is dat een cd/dvd opbergbox ??

Je hebt zeker een Trust digicam ?

..:: Fabbrica Italiana Automobili Torino 500 ::..

quote:
Heb begrepen dat voor optimaal resultaat je ook een scaler moet kopen of zo.
Jep. In sommige projectoren zit nog wel eens een line-doubler, maar een externe scaler geeft een betere kwaliteit.
quote:
Wat zijn die schermen trouwens idioot duur. Ik heb nu een crt projector geleend (sony data projector) en projecteer op een (heel) oud diascherm. Dat gaat al best aardig.
Ik neem aan dat jij op zoek bent naar een rolscherm. Die zijn inderdaad duur, behalve bv. de S-serie van Projecta, maar dat doek gaat nogal snel krullen schijnt het (dun doek, oprollen, etc.)
Ik ga zelf een DHZ-scherm met echt projectiedoek maken die permanent aan de muur hangt, maar dat is denk ik geen goede mogelijkheid als ik jouw opstelling zie. Je kunt natuurlijk wel een frame maken en daarop doek spannen en dit ophangen aan je constructie als je film gaat kijken en er weer af halen (en ergens neerzetten) als je hem niet gebruikt.

quote:
Die Sharp zit eigenlijk al een beetje boven mijn budget (alhoewel een 2e hands crt + scaler waarschijnlijk meer kost, maar ik vind die Barco's zulke gave apparaten ;) )
Ach, voor een 'instap' CRT-projector heb je niet meteen de meest dure scaler nodig, maar kan je met een progressive scan dvd-speler (bv. Philips 963SA, Marantz 4300, HK DV25, etc. hebben allemaal PS op de component uitgang en sturen 480p (NTSC) en 576p (PAL) uit) ook goed uit de voeten.
Ik meen dat de 708 ook een component-ingang heeft en dan kun je deze DVD-spelers rechtstreeks op de projector aansluiten. Als de Barco (of andere projector) alleen een RGBHV-ingang heeft, heb je een transcoder nodig die component omzet naar RGBHV, zoals de Key Digital X-Blaster.

Deze DVD-spelers zijn te koop vanaf zo'n 300 euro, dus dat is te overzien.

way active

Mind explorer
Reg. datum: 23 augustus 2002

quote:
Alfa_33 schreef op 22 december 2003 @ 11:33:
[...]

Die box naast je sub, is dat een cd/dvd opbergbox ??

Je hebt zeker een Trust digicam ?

dat is een cd opbergbox ja :+
en hoe weet jij wat voor digicam ik heb :o
(zijn de foto's zo gaar 8)7 )

Mind explorer

Zie mijn opstelling op de 2de pagina of op
ik zoek nu ter vervanging van mijn oude phillips "satteliet" speakers nieuwe en kleinere exemplaren.
Nu zijn alle groten hier wel tig keer aan bod geweest (hierin ben ik ook al voorzien) ik zoek dus nu kleine satteliet speakers die ik mooi op kan hangen if op stands kan zetten.

Wie heeft tips; posten hier kan natuurlijk ook

Superdeboer wijzigde dit bericht 10-05-2006 19:31 (9%)
Reden: anonimisering

Moolteepass
Reg. datum: 17 september 2001

quote:

Nu, dit vind ik mooi, origineel en strak :p

het leken mij heavy duty trussen, heb je dat zaakje kunnen kopen onder de 250 euro ?
Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
neo2001 schreef op 22 december 2003 @ 17:55:
Zie mijn opstelling op de 2de pagina of op
ik zoek nu ter vervanging van mijn oude phillips "satteliet" speakers nieuwe en kleinere exemplaren.
Nu zijn alle groten hier wel tig keer aan bod geweest (hierin ben ik ook al voorzien) ik zoek dus nu kleine satteliet speakers die ik mooi op kan hangen if op stands kan zetten.

Wie heeft tips; posten hier kan natuurlijk ook

http://www.celestion.com/products/soundstyle/avp303_1.htm
http://www.castle.uk.com/pages/compact_satellite.htm
http://www.monitoraudio.com/products/radius/index.htm

Mooie dingen , keuze genoeg lijkt me.

Superdeboer wijzigde dit bericht 10-05-2006 19:31 (5%)
Reden: anonimisering

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: