Reg. datum: 30 augustus 2003
_ferry_ wijzigde dit bericht 14-12-2003 22:45 (10%)
pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+
een van de grotere foute vooroordelen, dat grote speakers veel vermogen nodig hebben. Grotere speakers hebben vaak een hoger rendement dan kleinere, en zijn prima met elke versterker aan te sturen. Grootte zegt zowiezo niet zo heel veel over speakers en of ze moeilijk aan te sturen zijn (dat zijn bijna geen speakers).quote:Bierkameel schreef op 13 december 2003 @ 20:04:
Is die kleine alleen de voorsterker want die kan zulke grote speakers nooit alleen aansturen toch?
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
quote:
Mag ik vragen waar je dat meubel vandaan hebt , of weet iemand soms een vergelijkbaar meubel ?
wil een lager tv meubel , om straks het projectie scherm boven de tv te kunnen hangen
kingfriko
Dat mag zekerquote:kingfriko schreef op 15 december 2003 @ 16:38:
[...]
Mag ik vragen waar je dat meubel vandaan hebt , of weet iemand soms een vergelijkbaar meubel ?
wil een lager tv meubel , om straks het projectie scherm boven de tv te kunnen hangen
Radar testte een aantal veelverkochte Home Cinemasets en lette daarbij vooral op de geluidskwaliteit. Wordt het beloofde bioscoopgeluid waargemaakt? Het testpanel bestaat uit een aantal film- en geluidsfreaks, waaronder regisseur Ben Sombogaart, recensent René Mioch en discjockey Edwin Diergaarde. Herh. dinsdag Nederland 1, 11:27
Radar - Nederland 2, 20:25"
Intresant eventueel voor de HT-fans. Ik ga iig ff kijken, ik dacht.. ik laat het de HT-fans het ook weten
HT-fans gaan denk ik geen complete pioneer/jvc/aldi setjes aanschaffen, dat is meer voor de "normale" gebruikers ....quote:Novah schreef op 15 december 2003 @ 16:55:
"Welke Home Cinemaset is het best?
Radar testte een aantal veelverkochte Home Cinemasets en lette daarbij vooral op de geluidskwaliteit. Wordt het beloofde bioscoopgeluid waargemaakt? Het testpanel bestaat uit een aantal film- en geluidsfreaks, waaronder regisseur Ben Sombogaart, recensent René Mioch en discjockey Edwin Diergaarde. Herh. dinsdag Nederland 1, 11:27
Radar - Nederland 2, 20:25"
Intresant eventueel voor de HT-fans. Ik ga iig ff kijken, ik dacht.. ik laat het de HT-fans het ook weten
Mijn HTje : Paulthé
Kijk dat er verschillen zijn tussen de modellen qua prestaties is duidelijk, dat je die test ok. Maar dat je gaat testen of ze bioscoop geluid kunnen produceren.
Wat duurdere losse componten sets komen vaak wel in de buurt of zijn beter dan het geluid in de bioscoop. Dat is natuurlijk altijd een kwestie van smaak. Maar die setjes halen het niet.
| Yamaha RX-V800 | Sony wega 28inch | Dali Suite 2.5/Dali Suite 1.5/Dali Suite Center | Tonsil Sub | PS2 als dvd
TV: JVC (AV28WT5EP)

Van boven naar beneden,
VCR: Aiwa (HV-GX935z)
DVD Speler: Sony (DVP-NS405/S)
Tuner/Versterker: Sony (HT-DDW840)
CD-Wisselaar: Sony (CDP-CE375)

De speakers zijn van sony, welke hoorde bij hun HT set (HT-DDW840).
En dit alles wordt bediend door een One-For-All Kameleon (URC-8060)

Dat is de S830, wat een erg goede speler is. De S540 schijnt overigens echt een bar slecht ding te zijn als ik een aantal verkopers mag geloven (verschillende zaken).quote:HIDMAN-X schreef op 14 december 2003 @ 20:55:
[...]
Deze is idd plastic, 1 type hoger heeft wel een metalen front, weet zo het exacte type niet maar deze in ieder geval niet.
Vergis je niet, op HT gebied zijn het echt niet altijd brakke dingen. Dikke sub, alles integreert wel lekker en is perfect te plaatsen. Sommige sets van vele malen het geld zijn veel minder geschikt voor HT omdat ze ontworpen zijn door de gebruiker op muziek.quote:Rappie schreef op 15 december 2003 @ 17:03:
[...]
HT-fans gaan denk ik geen complete pioneer/jvc/aldi setjes aanschaffen, dat is meer voor de "normale" gebruikers ....
Dus oordeel niet zo hard, voor muziek zijn ze inderdaad vooral niet geschikt, maar HT stelt wat andere eisen.
Ik zie overigens heel wat nieuwe setjes voorbij komen waar al lekker aan geklust is, ga zo door. Staar je niet blind op veel duurdere setjes, met creativiteit bereik je verassende reslutaten.
Play wijzigde dit bericht 15-12-2003 17:15 (9%)
www.hospitalitylife.nl
Reg. datum: 22 mei 2000
quote:_ferry_ schreef op 14 december 2003 @ 19:17:
[...]
kun je ook wat spec's posten enzo?want t ziet er wel strak opgesteld uit
ja, ik d8 ik hou het kort, omdat het eigenlijk over Ht gaat, maar er waren toch nogal wat reacties op m'n stereo setje.
Ik denk dat ik heb gewoon stereo ga houden, omdat ik in een kleine kamer zit, en de geluidskwaliteit het belangrijkste vind.
Ik heb bewust niet voor de B&W stands gekozen omdat deze geloof ik zelf 370 euro per stuk zijn. Dat vind ik wel erg veel van het goede, tevens werd er in een test aangegevens dat de B&W stands niet echt top waren en dat de 805's eigenlijk beter verdienen. Inmiddels ben ik wel weer in twijfel gekomen want ik ben weer heel veel met Hifi bezig.
De specs op dit moment:
Fronts: B&W Nautilus 805.
Voor V: Arcam delta 110 digital
Eind V: Bryston 3 B nrb.
DVD : Onkyo dv sp500.
Bekabeling vd hull HS 122, en CS 122 geloof ik
Maar ik ben heftig op zoek naar upgrade mogelijkheden, het klinkt nu toppie, alleen ik wil liever nog meer detail, en een open en helderder geluid. Wil nog meer in de muziek gaan zitten.
De TV boeit me niet, heb al voor tft gaan kijken, alleen voor dat geld kun je wle leuek hifi spullen kopen, ik ga expirimenteren met plaatsing, en de tv weghalen, als blijft dat de tv het signaal verstoord gaat hij sowieso de deur uit en moet er een beamer komen.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag, ik ben pas 20 dus geld groeit niet op m'n rug, alleen heb niet een bepaald budget, het mag kosten wat het moet kosten.
Ik wil meer leven in het geluid stoppen, en zit te dneken aan iig een losse cd speler (bijv. de cyrus cd8) En dan misschien ook nog de voorversterker vervangen door een cyrus.
Tevens kijk ik een beetje naar de marantz SR 14mk2ki, en de Sr 9300. (HT) en vooral de PM 14 MK2ki, icm met de cd17mk2ki.
Ik zoek een winkel die dit heeft staan er waar ik het thuis kan proberen.
Reacties zijn welkom, mochten er nog vragen zijn roept u maar...
Reg. datum: 25 april 2002
250 per stuk en zijn precies op maakt gemaakt voor de 805's. Indien samen kopen met de 805's zelfs de stands gratisquote:FFF schreef op 15 december 2003 @ 17:25:
[...]
Ik heb bewust niet voor de B&W stands gekozen omdat deze geloof ik zelf 370 euro per stuk zijn. Dat vind ik wel erg veel van het goede, tevens werd er in een test aangegevens dat de B&W stands niet echt top waren en dat de 805's eigenlijk beter verdienen. Inmiddels ben ik wel weer in twijfel gekomen want ik ben weer heel veel met Hifi bezig.
Wat zou er zo slecht aan zijn dan?quote:Play schreef op 15 december 2003 @ 17:13:
[...]
Dat is de S830, wat een erg goede speler is. De S540 schijnt overigens echt een bar slecht ding te zijn als ik een aantal verkopers mag geloven (verschillende zaken).
Reg. datum: 18 september 2003

De bouwkwaliteit zou niet goed zijn, inferieure componenten etc.quote:
Dit heb ik zelf niet bekeken en het interesseerde me weinig dus heb verder niks uitgezocht etc. Kijk gewoon zelf of het beeld en geluid je bevalt, want in welk perspectief je die uitspraken moet zien weet ik ook niet.
Play wijzigde dit bericht 15-12-2003 19:30 (21%)
www.hospitalitylife.nl
Beeld en geluid zijn prima (in mijn ogen en oren
Als ie daar iets over te melden had dan had ik dat natuurlijk graag gehoord vandaar dat ik het vraag.
HIDMAN-X wijzigde dit bericht 15-12-2003 19:54 (34%)
Ik denk dat je voor een nog beter geluid inderdaad een betere bron nodig hebt. Kijk ook eens naar de Arcam CD-spelers, ze hebben er een heleboel, van redelijk betaalbaar tot heel erg duur. Maar, ook leuk, de vorige serie (Alpha, ipv de huidige Diva) is ook erg goed en momenteel op de tweedehands markt bijzonder betaalbaar.quote:FFF schreef op 15 december 2003 @ 17:25:
[...]
ja, ik d8 ik hou het kort, omdat het eigenlijk over Ht gaat, maar er waren toch nogal wat reacties op m'n stereo setje.
(..)
Maar ik ben heftig op zoek naar upgrade mogelijkheden, het klinkt nu toppie, alleen ik wil liever nog meer detail, en een open en helderder geluid. Wil nog meer in de muziek gaan zitten.
Kenmerk van de Arcam spelers is muzikaliteit en detail. Combineren met B&W doet het ook wel geloof ik, maar daar hebben Boekster en Dr. Strangelove meer ervaring mee.
Great minds think alike!
Is dat nou linoleum dat op de vloer ligt? Het is een beetje moeilijk inschatten op basis van 1 foto, maar het lijkt alsof je echt een hele harde akoestiek hebt. Daar zou ik zeker wat aan doen, op zijn minst de eerste reflecties weghalen. Maar ook absorptie en diffussie toevoegen. Daar gaat de imaging echt sprongen van vooruit! En ook klankmatig is het een hele verbetering, zo'n overbright ruimte vind ik tenminste niet prettig voor muziekweergave.quote:FFF schreef op 15 december 2003 @ 17:25:Reacties zijn welkom, mochten er nog vragen zijn roept u maar...
En je kan er harder mee spelen en dat het nog steeds lekker klinkt (zie topic hifi.nl
Vreet jou remote ook zoveel batterijen, ik moet er elke 2 maanden 4 nieuwe in doen !!quote:SmidsY schreef op 15 december 2003 @ 17:11:
Na een flinke tijd gelurkt te hebben, post ik hier toch maar mijn HT setje, hij is niet zo spectaculair zoals sommige hier hebben. Echter het belangrijkste is dat het mij bevalt.
TV: JVC (AV28WT5EP)
[afbeelding]
Van boven naar beneden,
VCR: Aiwa (HV-GX935z)
DVD Speler: Sony (DVP-NS405/S)
Tuner/Versterker: Sony (HT-DDW840)
CD-Wisselaar: Sony (CDP-CE375)
[afbeelding]
De speakers zijn van sony, welke hoorde bij hun HT set (HT-DDW840).
En dit alles wordt bediend door een One-For-All Kameleon (URC-8060)
[afbeelding]
Mijn HT http://www.usaproducts.nl
Reg. datum: 22 mei 2000
quote:Jag schreef op 16 december 2003 @ 01:59:
[...]
Is dat nou linoleum dat op de vloer ligt? Het is een beetje moeilijk inschatten op basis van 1 foto, maar het lijkt alsof je echt een hele harde akoestiek hebt. Daar zou ik zeker wat aan doen, op zijn minst de eerste reflecties weghalen. Maar ook absorptie en diffussie toevoegen. Daar gaat de imaging echt sprongen van vooruit! En ook klankmatig is het een hele verbetering, zo'n overbright ruimte vind ik tenminste niet prettig voor muziekweergave.
En je kan er harder mee spelen en dat het nog steeds lekker klinkt (zie topic hifi.nl).
Nee dat is een Parket vloer, (mdf onder eiken toplaag) die gebeitst is en daarna in de was gezet...
Dat is idd wel een idee, bedankt..
Geen ideequote:neo2001 schreef op 16 december 2003 @ 08:56:
[...]
Vreet jou remote ook zoveel batterijen, ik moet er elke 2 maanden 4 nieuwe in doen !!
Maar van horen zeggen is de CD73 al een erg goed apparaat. Zou zeker een aanrader zijn ook. Echter denk ik dat er nog een mooier product op kost is, dat relatief betaalbaar is. De Naim CD5i! Naar mijn idee meer muziek dan een Arcam. Qua detail denk ik ook nog wel, hoewel dat niet veel zou schelen. Qua prijs zit ie rond de CD82/93 denk ik. Is zo'n €1350. Wel een fiks bedrag, maar een speler waar je waarschijnlijk langer mee doet dan een Arcam
Qua akoestiek is een kleed aan de muur, en liefst iets over de TV denk ik wel fijn. Dat scheelt je ook een hoop reflecties.
Music Addicted
quote:HT-freak schreef op 11 december 2003 @ 20:56:
Achja hier zijn nog 2 pics.
Rack is van File Brush, afmetingen zijn 200 x 60 x 40.
Diverse dvd-boxen.
Waar heb je dat gekocht?
En hoeveel kostte die?
Ik zoek namelijk ook zoiets
Siemens.Mobile | Be.Inspired | c55 | sl55 | sx1 | NieuweMobiel.nl
Dit topic is gesloten. ![]()