I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:TomSwinnen schreef op 22 december 2003 @ 23:39:
Voor films zijn die Magnat subs echt fantastisch![]()
Ik heb de 130A en als de Ents in LOTR:TTT met stenen beginnen te smijten bibber je in je stoel.
Nee echt , enorm leuke sub.
Skullsplitter heeft trouwens de 125A ..
Vandaag ben ik even wezen luisteren naar de 125A en hij viel me zelfs MEE
Ik ga dus nu snel dingen verslepen hier in mijn kamer (groooote bende
Met een beetje mazzel staat hier dus morgen een subwoofer
En daarom heb ik daar dus ook niet geluisterd naar subs van 500 euro en meer. Dan wil ik namelijk ook weer meerquote:Walter.PPK schreef op 23 december 2003 @ 01:07:
[...]
totdat je een adire hebt gehoord hahanee grapje, voor het geld zijn het idd leuke subs
Big car, small ****
quote:Dan wordt ook de VR-11 XTC op de markt gebracht en zoals de toevoeging al doet vermoeden is dat een subwoofer die veel stof gaat doen opwaaien.
De subwoofer heeft vier jaar ontwikkeling achter de rug, gaat tussen de 100 en 165 duizend dollar kosten (!) en geeft volgens Von Schweikert een nieuwe dimensie aan "state-of-the-art performance." Alles draait om de capaciteit van de subwoofer zich aan te passen aan de ruimte, de natuurgetrouwe weergave en de output van de drivers. En met name in dat laatste segment is in de ontwikkeling veel tijd gestoken, door alle beschikbare drivers te testen alvorens een keuze te maken.
Met de VR-11 XTC haalt iemand een dure subwoofer in huis, maar absoluut één waar de meeste aandacht aan is geschonken in de ontwikkeling.
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Maargoed het begin is er
Beamer is een Infocus X1 ( DLP beamer )

Scherm net gehangen ( Grandmasterview228 Diagonaal u raad het al 2 meter 28

En tv kijken kun je er ook mee

En hiermee doe ik het nu ff : audio logitec THX set Z680 leuk maar ach .. kan beter Grundig video ( als t.v. tuner ) en Grundig Xario DVD speler ( stond zo leuk bij de t.v. en video maar gaat ook vervangen worden )

Scherm en beamer combo ben ik erg blij mee .. beter dan een lullig plasma schermpje
Audio en DVD speler die staan dik op vervangingslijst .. maar goed dat dus later
cyclone wijzigde dit bericht 23-12-2003 21:09 (3%)
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
quote:zimbab schreef op 23 december 2003 @ 20:02:
Komt ook een leuke nieuwe sub van 'Von Schweikert' uit. Check:
De subwoofer heeft vier jaar ontwikkeling achter de rug, gaat tussen de 100 en 165 duizend dollar kosten (!) en geeft volgens Von Schweikert een nieuwe dimensie aan "state-of-the-art performance."
[...]
Lekker prijsje...
http://www.vonschweikert.com/news.html
Tis een full range, geen sub.
Btw Gitaarwerk, VR-11 XTC... dus daar is Henno gebleven
Duck-Twacy wijzigde dit bericht 23-12-2003 21:18 (8%)
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
quote:CyCLoNe schreef op 23 december 2003 @ 21:06:
Ok ik ben net begonnen dus dit hangt sinds zondag en beamer en scherm zijn ok .. maar audio is ff spielerij daar gaan we tussen kerst en oud en nieuw voor "echt spul" kijken
Maargoed het begin is er
[afbeelding]
Scherm net gehangen ( Grandmasterview228 Diagonaal u raad het al 2 meter 28)
[afbeelding]
[afbeelding]
En hiermee doe ik het nu ff : audio logitec THX set Z680 leuk maar ach .. kan beter Grundig video ( als t.v. tuner ) en Grundig Xario DVD speler ( stond zo leuk bij de t.v. en video maar gaat ook vervangen worden )
[afbeelding]
Scherm en beamer combo ben ik erg blij mee .. beter dan een lullig plasma schermpje![]()
Audio en DVD speler die staan dik op vervangingslijst .. maar goed dat dus later
mooie set! Zat zelf ook te kijken naar de X1 , maar vanwege het regenboog effect durf ik er niet aan.... last van ? |
DAt scherm van GRandmaster waarvoor heb je voor dat scherm gekozen en niet een Beamax of een projecta scherm?
was deze goedkoper of duurder ?
Ik vind hem er onwijs strak uitzien![/
xdc wijzigde dit bericht 23-12-2003 21:28 (5%)
xdc wijzigde dit bericht 23-12-2003 21:28 (97%)
quote:xdc schreef op 23 december 2003 @ 21:26:
[...]
mooie set! Zat zelf ook te kijken naar de X1 , maar vanwege het regenboog effect durf ik er niet aan.... last van ? |
DAt scherm van GRandmaster waarvoor heb je voor dat scherm gekozen en niet een Beamax of een projecta scherm?
was deze goedkoper of duurder ?
Ik vind hem er onwijs strak uitzien![/
Thnx ..
Grandmastervieuw schermen is compleet nieuw concept ( zie ook hun site ) en ik ben via weblog daar terrecht gekomen ( addam curry schreef er een stuk over wat ik zwaar in twijfel trok .. ben toen uitgenodigd om te komen kijken daar en was metteen verkocht .. zie mijn log : www.jereinsteonzin.nl
maar blijft altijd een kwestie van smaak .. voordeel van dit scherm is dat je bij gewoon daglicht nog steeds een kraakheldere projectie hebt onder elke hoek.
Maar ook de mooie lijst vond ik belangrijk moet er ook een beetje uitzien als de beamer niet aan staat .. dus vandaar.
Geen idee wat een beamax scherm van dit formaat kost .. heb ik verders niet naar gekeken omdat ik geen oprol doek wilde .. en de gespannen doeken me ook niet echt aanspreken ..
Tja en wat het regenboog effect betreft .. ik zou zeggen ga gewoon eens een half uurtje film kijken met die beamer .. neem er echt de tijd voor en ga zitten ( blijft allemaal enorm smaak gebonden ) .. heb ik niet gedaan .. en zit nu continu te zoeken .. en me af te vragen of ik het nu zie of niet .. ik geloof het niet hoor .. ben er erg blij mee .. maar ik had wel iets meer tijd in de beamer zelf willen steken .. voorlopig ben ik mucho tevreden ..
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
200x119 zo rond de 400,- euro dacht ik ....
op de website van grandview staan geen prijzen , mag ik vragen wat zo;n scherm kost ?
Ja, het is zeker geen vervelende bijbaanquote:Duck-Twacy schreef op 23 december 2003 @ 09:15:
[...]
Tjonge wat een leuke job heb je toch. Heel wat anders dan dat suffe ict (wel lange dagen).
de center hang inmiddels 20 cm lager (niet altijd recht want er gaat we eens een kat op zitten). Tis overigens normale 50 mm truss, als ik me goed herinner (maar niet de extra heavy duty met dikkere wanden). Ik moet dus nog een constuctie verzinnen waarmee in een 60" doek (eventueel met plaat) kan ophangen zodanig dat het net voor de tv komt (zo'n 20 cm voor de truss). Waarschijnlijk weer 2 van die klemmen 2 op maat gemaakte stukje aluminium profiel.
Ik zit er aan te denken om doek achter de bank te verstoppen als er niet gebeamd wordt.
Ik bedoelde trouwens met normaal hangen om de center gewoon verticaal te doen
Wat betreft het projectiedoek: idd lastig probleem als je je tv daar wilt houden (en dat zal wel). Je moet eigenlijk gewoon een trekkenwand op je kamer hebben he? Changeer je gewoon ff je projectiedoek erin
Ik denk dat er niet echt een ideale oplossing voor is, je zal dan toch elke keer het doek met frame moeten neerzetten en bevestigen/loshalen, niet erg handig.
Misschien toch iets met steels proberen dat je hem omhoog kan trekken en weer naar beneden.
Weet niet wat "steels" zijn, maar tegen de tijd dat ik een beamer (crt of lcd) heb koop ik gewoon nog 2 van die heavy duty klemmen, maak daar aan elk met een M12 bout een U vormig aluminium profiel aan vast van circa 25 a 30 cm lang met aan de andere kant iets van een staalkabel met een haakje. Daar hang ik een projectiebord aan (vlak voor de beeldbuis van de tv). Zolang het niet te veel tocht hangt het wel stil (hoop ik, bas niet te hard zetten dus). Misschien nog iets met een contra gewicht aan de andere kant (zodat de stelling niet omkukeld)
Ik kijk hooguit 2 dvds per week. Vind het niet erg om 5 minuten te klooien om dat bord op te hangen.
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Hmmmm......dat achterlijke hifi.nl ook....die lui kunnen ook niet gewoon even normaal lezen he. Na ja....het leek me ook wel erg duur voor een sub....de duurste tot nu toe is volgens mij nog "maar" 22.000 Dollar namelijk. Maar goed....een normale speaker is natuurlijk nog tien keer interessanter.quote:Duck-Twacy schreef op 23 december 2003 @ 21:15:
[...]
Lekker prijsje...
http://www.vonschweikert.com/news.html
Tis een full range, geen sub.
Reg. datum: 20 juli 2002
haal die apparatuur eens van je subwoofer af..gekquote:CyCLoNe schreef op 23 december 2003 @ 21:06:
Ok ik ben net begonnen dus dit hangt sinds zondag en beamer en scherm zijn ok .. maar audio is ff spielerij daar gaan we tussen kerst en oud en nieuw voor "echt spul" kijken
Maargoed het begin is er
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Scherm en beamer combo ben ik erg blij mee .. beter dan een lullig plasma schermpje![]()
Ben ook wel erg benieuwd...quote:xdc schreef op 23 december 2003 @ 22:55:
die beamaxen schermen niet oprolbaar zijn voor een beetje scherm
200x119 zo rond de 400,- euro dacht ik ....
op de website van grandview staan geen prijzen , mag ik vragen wat zo;n scherm kost ?

Klinkt erg lekker op de Mordaunt Short luidsprekers.

en dan nog :

De specs :
Mordaunt Short 906 front
Mordaunt Short 905c centre
Mordaunt Short 902 rear
Harman Kardon 3550 amp
Philips 612s DVD speler
JVC 28" 100 hz Breedbeeld TV
Duncan_R wijzigde dit bericht 24-12-2003 22:05 (62%)
AMD 64 3000+ - 1 GB mem - ATI Radeon 9800Pro
www.carina-avensisclub.nl
hehe, ik volg curry ze weblog ook ja, heel het stuk met die schermen ook gevolgd, best interessantquote:CyCLoNe schreef op 23 december 2003 @ 21:06:
Maargoed het begin is er
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Disruption by Design, by any means necessary
ja wel hoor maar die staan veel eerder in dit topic, ik zal ze er wel weer even bij zettenquote:MikeyMan schreef op 24 december 2003 @ 19:17:
Ha, een medestander... Ziet er goed uit joh... Geen pics van je speakers danwel de rest van je apparatuur?
AMD 64 3000+ - 1 GB mem - ATI Radeon 9800Pro
Zojuist heb ik de dvd van Underworld ermee gekeken (dont ask
specslijstje op dit moment:
- Marantz SR4300
- Infinity Delta 60 als fronts
- Magnat 125A subwoofer
- Philips 63cm tv (4:3)
- JVC dvdspeler
Achterspeakers en center ben ik nog over in dubio. Ik heb de materialen liggen om ze te bouwen met gebruik van tangband units, maar ik ben niet vreselijk handig met hout en dergelijke, en heb vandaag weer gehoord wat er onder de 100 euro te koop is aan bookshelves...
Dus dat bekijk ik de komende dagen nog even
Razorfist wijzigde dit bericht 24-12-2003 23:40 (50%)
Big car, small ****
ah.. hernia van het kabels aanslepen?quote:Duck-Twacy schreef op 23 december 2003 @ 21:15:
[...]
Update/Upgrade gisteren heb ik spikes onder mijn center geplaatst omdat het geluid wat teveel van het meubel vandaan kwam. Voorste volledig open gedraait zodat de center wat achterover hangt.
Resultaat: Precies het geluidsbeeld wat ik wilde hebben. Dus weer een geslaagde upgrade.
Voornu eerst wat pics

Center met spikes

Overzichts foto met PJ aan

Screens

..:: Fabbrica Italiana Automobili Torino 500 ::..
Maar heb je dat scherm zelf geklust ? heb zelf net een sanyo z1 aangeschaft
en heb toevallig hetzelfde ikea meubel wat jij hebt!
daarop staat nu nog mijn philips 63cm tv... die gaat denk ik eraf , anders moet het beeld van mijn projector te hoog.
Ik zie dat je het scherm met voetjes op het meubeltje hebt gezet...
Zelfbouw schermpje dus ? heb je wat meer info over je scherm ? evt pics van hoe je dat hebt gemaakt ?
Ben wel benieuwd hoe het eruitziet , de voetjes maar ook van achteren. de constructie
quote:xdc schreef op 25 december 2003 @ 15:53:
mooie spikes onder je center speaker!
Maar heb je dat scherm zelf geklust ? heb zelf net een sanyo z1 aangeschaft
en heb toevallig hetzelfde ikea meubel wat jij hebt!
daarop staat nu nog mijn philips 63cm tv... die gaat denk ik eraf , anders moet het beeld van mijn projector te hoog.
Ik zie dat je het scherm met voetjes op het meubeltje hebt gezet...
Zelfbouw schermpje dus ? heb je wat meer info over je scherm ? evt pics van hoe je dat hebt gemaakt ?
Ben wel benieuwd hoe het eruitziet , de voetjes maar ook van achteren. de constructie
Ja het scherm heb ik samen met mijn vader inelkaar geklust.
Moet echt elke hoek 45c zijn anders lukt het je nooit om echt een goed 4:3 scherm te krijgen.
Eerst een frame gemaakt van hout, en daarna het doek erop gespannen met nietjes.
Daarna de poten bevestigd, en het scherm naar boven getild en getest..
Bouwpics:

Pics net ff voor je gemaakt:

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
..:: Fabbrica Italiana Automobili Torino 500 ::..
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.