Reg. datum: 07 mei 2000
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
Forum » Harde waren » Processors, Moederborden & Geheugen » Gigantische Prijsdalingen Pentium's 4 en Athlon's XP
KaMiKaZe wijzigde dit bericht 24-10-2003 23:01 (21%)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
KaMiKaZe wijzigde dit bericht 24-10-2003 23:03 (33%)
quote:Michael Kiewiet schreef op 24 October 2003 @ 23:00:
Volgende week gaan de prijzen weer zakken, dus maak je borst maar nat.
icecoolsniper wijzigde dit bericht 24-10-2003 23:03 (15%)
quote:icecoolsniper schreef op 24 October 2003 @ 23:02:
[...]
Shit heb ik net gister mijn 2,8 besteld voor 245 euro
edit
ik heb ook niks gelezen van dat de prijzen weer gaan zakken hoor
/edit
Ok dan ga ik dat ff doen, kan ik als reden die enorme prijsdalingen opgeven?quote:syntaxeror schreef op 24 October 2003 @ 23:04:
[...]
Online?
Dan kan je hem nog annuleren volgens die koop op afstand wet
Het was al een tijdje bekend maar het is vrij drastisch idd.... http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20030604081559.htmlquote:KaMiKaZe schreef op 24 October 2003 @ 23:02:
hoe kom je aan die informatie als ik vragen mag want ik ben dit echt nergens tegengekomen ?
under-world wijzigde dit bericht 24-10-2003 23:12 (48%)
Powermac g5 (quad IBM 2.5) / Macpro (quad Intel 3.0) / x86dual Xeon (Intel 2.8) http://www.tweakers.net
ik denk dat er nog zo'n euro of 20 afgaatquote:KaMiKaZe schreef op 24 oktober 2003 @ 23:07:
245 vind ik nog een redelijke prijs en daar is dus al een euro of 100 vanaf. Neem aan dat er niet weer 100 euro vanaf gaat. Ik begrijp ook niet wat intel hiermee wil bereiken ?. Is dit soms onder druk van de athlon64
quote:icecoolsniper schreef op 24 October 2003 @ 23:04:
[...]
Ok dan ga ik dat ff doen, kan ik als reden die enorme prijsdalingen opgeven?
...
Maar ze hebben de proc besteld, en dat gaat hun dus geld kosten, dus ik denk niet dat ze er blij mee zullen zijn.quote:syntaxeror schreef op 24 oktober 2003 @ 23:12:
[...]
Kan zonder opgaaf van reden.
Gewoon netjes een mailtje sturen dat je gebruik wilt maken van het recht om je bestelling volgens die wet te annuleren.
Dat maakt officieel niets uit. Aangezien je volgens de wet bedenktijd hebt voor dit soort dingen. Wettelijk gezien hebben ze geen poot om op te staan. Of er moet al iets in hun algemene voorwaarden zijn over dit soort problemen. Dan hangt het er vanaf of de wet geld (vaak het sterkst) of de algemene voorwaarden (vaak van ondergeschikt belang in zo'n zaak)quote:icecoolsniper schreef op 25 oktober 2003 @ 00:48:
[...]
Maar ze hebben de proc besteld, en dat gaat hun dus geld kosten, dus ik denk niet dat ze er blij mee zullen zijn.
Ceci n'est pas une signature!
quote:icecoolsniper schreef op 25 oktober 2003 @ 00:48:
[...]
Maar ze hebben de proc besteld, en dat gaat hun dus geld kosten, dus ik denk niet dat ze er blij mee zullen zijn.
Mr dude wijzigde dit bericht 25-10-2003 11:55 (29%)
JJapie wijzigde dit bericht 25-10-2003 14:06 (13%)
Ik heb gevraagd of ze nog iets kunnen korten op mijn order(ze hebben wel wat marge op die dingen denk ik)quote:KaMiKaZe schreef op 25 October 2003 @ 01:13:
[...]
Het is inderdaad wel lullig, maar rechtsgeldig. Je laat die shop nu wel met de kosten zitten.
en dan dezelfde proc voor de nieuwe prijs bestellen bij dezelfde shop
quote:scharfe schreef op 25 October 2003 @ 13:10:
Ik wou eigenlijk een P4 2.8 gaan halen vanmiddag maar dat kan ik beter uitstellen, wat denken jullie
Alter your reality.... forever.
http://hyper.dnsalias.net
Specs | Tweaker Gallery pagina
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
wou net zeggen, wat wil je dan dat de prijzen hoog blijvenquote:Tachyon schreef op 26 oktober 2003 @ 00:53:
De prijsverlagingen van Intel worden meestal maanden vantevoren aangekondigd.
Maar het is eigenlijk niet de bedoeling dat Jan Consument er lucht van krijgt.
De volgende prijsverlaging is trouwens ook alweer bekend.
Ik begrijp niet zo goed dat mensen zich 'genaaid' voelen bij een prijsdaling. Zo werkt de markt nu eenmaal.
COMPLETE Lian-Li pc78 rebuild, the OC MONSTER CASE ==> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/846591
Ik geloof eerlijk gezegt dat er nog steeds veel te veel mensen zijn die denken dat er nog vet veel geld verdient wordt aan onderdelen zoals een processor of geheugen. Echter is het tegendeel het geval.quote:icecoolsniper schreef op 25 October 2003 @ 15:28:
[...]
Ik heb gevraagd of ze nog iets kunnen korten op mijn order(ze hebben wel wat marge op die dingen denk ik)
Rick2001 wijzigde dit bericht 26-10-2003 01:03 (18%)
FRACTAL XL | RAMPAGE EXTREME III | XEON W3680@4700 | 12GB HYNIX BFR | SAPPHIRE 6950 | 2x30" HP ZR30W + LP3065 | 5x256GB MICRON C300 SSD @ RAID0 @ ICH10R | CPU @ EK ACETAL + VGA @ SWIFTECH | XSPC RX360+B-ICE XTREME240+TFC TK-121 FANS | MCP355 | XSPC BAYRES
Kan het niet laten om hier effe op te reageren maare, een blacklist als winkelzijnde werkt toch niet. Wat willen ze doen? Weigeren winst te maken?quote:dominator schreef op 25 October 2003 @ 11:38:
Da zal nie gaan, waarschijnlijk kom je wel ergens op een of andere blacklist te staan. (en terecht IMHO)
Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo
Mr dude wijzigde dit bericht 26-10-2003 01:11 (11%)
Gister was ie toch al uitverkocht... naja nog ff wachten danquote:Mr dude schreef op 26 oktober 2003 @ 01:10:
SCHARFE als je te lang wacht.....
het is onzin je te zeggen te wachten of te kopen, de prijzen zijn al gezakt, je moet een ECHTE bofkont zijn als je de laatste 2,8 heb gekocht voor een eventuele superlage prijs.....
het is aan jezelf om te wachten of om te kopen
Inn Winn Bigtower, P4 2,6 Ghz (400 fsb) , 1 Gb DDR 400 mhz, ATI RADEON 64 MB DDR, Temp. 40 C - 55 C - Cooler Intel, 160 Gb HDD 7200 rpm en philips 416k DVD+R 4x en mitsumi burner 32x , draai windows XP pro
Gigabyte P55-UD4, Intel I7-860, Corsair H50, Intel Postville 80GB SSD, Seageate 1.5TB SATA, Samsung 500GB SATA, 8GB PC1600 Corsair, PNY GTX570 1280MB, Creative SB X-Fi Fatal1ty, Coolermaster 900W, Coolermaster HAF 922, LG 2363D TFT
»Gigabyte-GA-P55-UD4-Rev1.0-BiosF10 »I5-655K-K0-L008B536-4350M[21x207M]-1.39V »ScytheMugen2Rev.B »12G[2x2G-OCZ3G1333LV4GK+2x4G-Corsair-CMX8GX3M2A1600C9]@1.64V-DDR1600 »SeasonicM12D/850W »SyncMaster245B+ »eVGA-GTX285-1G@741/1584/2592M »OCZ-Vertex2-120G ...
door intel niet door de compuboerquote:epo schreef op 26 October 2003 @ 13:47:
idd, beetje vreemd om je genaaid te voelen, zo gaat het nu eenmaal met computerondelen, en hoe meer de prijs zakt hoe beter !
Nee, het verlies proberen te beperken door dergelijke 'foute' klanten te registreren.....quote:dual-zip schreef op 26 October 2003 @ 01:07:
[...]
Kan het niet laten om hier effe op te reageren maare, een blacklist als winkelzijnde werkt toch niet. Wat willen ze doen? Weigeren winst te maken?
Vanaf 2600+ zullen de prijzen wat gaan zakken ja. De onderste 2000+-2400+ doen niet veel.quote:Gerolf schreef op 26 October 2003 @ 20:06:
Gaat amd ook meedoen aan deze prijsverlagingen door bijvoorbeeld de xp-serie cpu's in prijs te verlagen?
AMD XP 1800+@2530Mhz|768MB DDR 400 dual channel |Epox 8rda3G|ATI X800XT-PE 256MB GDDR3 | 440GB opslag ruimte |
Guardian Angel wijzigde dit bericht 27-10-2003 18:10 (23%)
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Zegt de parabel van de wijngaard je iets?quote:Tachyon schreef op 26 October 2003 @ 00:53:
Ik begrijp niet zo goed dat mensen zich 'genaaid' voelen bij een prijsdaling. Zo werkt de markt nu eenmaal.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Midnightimpact wijzigde dit bericht 27-10-2003 17:15 (2%)
Reden: typo's
Join het GoT Pulse-Team! Specs: Game pc
Guardian Angel wijzigde dit bericht 27-10-2003 18:13 (97%)
Dat zal waarschijnlijk zeer zeker voor de Kerst zijn, want dan kunnen ze lekker incashen.quote:Midnightimpact schreef op 27 October 2003 @ 17:14:
Leuk natuurlijk dat de prijs flink verlaagd wordt, maar is het niet verstandiger om even te wachten met een nieuwe proccesor tot Intel standaard 1mb L2 cache introduceert voor de zelfde prijs op de P4's-800 vanaf 2.8Ghz?
nieuws: Intel waardeert Pentium 4's op tot 1MB cache
Wanneer dit moet gaan gebeuren is echter nog niet bekend gemaakt, maar zal toch niet al te lang meer duren denk ik.
Intel is een bedrijf wat nou niet echt orienteerd op feestdagen inkopen aangezien een proccesor naast een luxe product soms eigenlijk ook gewoon broodnodig is. Maar laten we hopen dat het voor kerst gaat gebeuren. M'n P4 1.6 is aan vervanging nodig namelijkquote:icecoolsniper schreef op 27 October 2003 @ 18:13:
[...]
Dat zal waarschijnlijk zeer zeker voor de Kerst zijn, want dan kunnen ze lekker incashen.
Join het GoT Pulse-Team! Specs: Game pc
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Opteron's gaan ook zwaar mee omlaag, vooral 846 en 146, 246 blijft gelijk.. scheelt ook daar 30-35%...quote:Abbadon schreef op 27 oktober 2003 @ 18:33:
Zoals GuardianAngel voorstelt een kleine toevoeging aan de topictitleOm nu voor de Athlon XP's soortgelijk topic te openen lijkt me een beetje overdreven als het hier ook vermeld kan en mag worden
Jammer dat AMD het vooralsnog tot de Athlon XP beperkt houdt, ik had liever gezien dat de XP64 en FX'en ook een dergelijke behandeling kregenMaar gezien het treurig beperkte aanbod van AMD's laatste borelingen zou dat ook niet zoveel hebben zin I guess.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Nee hoor, die Intel prijsdalingen zijn lang vooraf bekend wanneer ze plaats gaan vinden en industrie insiders weten ook al vooraf wat de prijzen gaan zijn. Daarnaast zijn ook voor bepaalde mensen de AMD prijsdaling openbaar (melde ik al op 8 oktober: zie The Source in "[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - De") echter kondigd AMD ze altijd kort vooraf aan (de prijsdaling van vandaag werd dus op 7 oktober aangekondigd).quote:NoepZor schreef op 27 October 2003 @ 18:28:
Ik denk dat Intel prijsverlagingen doorvoert om de concurrentie met AMD aan te gaan, of Intel's nieuwe processor zit er aan te komen en dat ze van hun partij p4's afmoeten ofzo...
The Source wijzigde dit bericht 27-10-2003 23:26 (5%)
Follow us: http://www.facebook.com/MSI.europe
KaMiKaZe wijzigde dit bericht 28-10-2003 00:50 (30%)
Volgens het officiele schema was er ook een nieuw top model gepland, namelijkj de P4 gebaseerd op de Prescott core. Echter is die vertraagd en daarom is er een prijsdaling uitgevoerd zonder introductie van een nieuwe CPU.quote:Femme schreef op 28 oktober 2003 @ 00:34:
De concurrentie met AMD zal zeker een rol spelen. Normaliter verlaagt Intel de prijs van de duurste proc alleen als er een nieuw topmodel komt en die is er nu niet, of je moet de niet leverbare P4 EE willen meerekenen.
Waarschijnlijk zal het niet meer zo lang duren voordat de Athlon 64 3400+ wordt aangekondigd. De prijs van de Athlon 64 3200+ zal dan weer tot onder het niveau van de P4 3,2GHz kunnen zakken.
Follow us: http://www.facebook.com/MSI.europe
Niemand reageert geloof ik op de vragen over de XEONs. Maar er zijn dus toch al een aantal mensen die het willen weten.quote:Dexter schreef op 26 October 2003 @ 22:21:
Iemand al meer info over de vraag die ExcaliburDexter (what's in a name ;-)) ook al stelde?? Of de Xeons ook meedelen in de feestvreugde? Ik moet eigenlijk voor eind dit jaar nog een nieuw systeem en zit te denken aan een dual Xeon setup (één keer dual en je wilt nooit meer anders)...
Maar weet iemand daar iets over?
Nee. Vertel.quote:
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Global Verwarming zal op den duur de Centrale Verwarming vervangen en dat is goed voor het mileu !!!
Hopefully it's just a fase...
Geweldig!
Jij bent zeker vergeten hoe we door alle winkeliers ,horeca,en noem al die branches maar op zijn genaaid met z'n allen toen we overgingen op de euro,alles kostte ineens 2,2 keer zo duur,en nu moeten we ineens medelijden hebben ?quote:Leader98 schreef op 26 October 2003 @ 10:38:
Beetje zielig als je jezelf door een winkel genomen voelt als de prijs daalt na aankoop van een artikel....
Wachten is in deze branche sowieso bijna altijd lonend maarja dan kan je niet met je nieuwe speelgoed aan de slag he?
En wat zou je gedaan hebben als de prijs de volgende dag 200 euro was gestegen? Had je dan bijbetaald of zo?
Het is al rottig genoeg voor de winkeliers want die moeten cpu's op voorraad hebben om aan jou te verkopen (anders ben je weer boos dat ze niks op voorraad hebben....) maar als die voorraad in een dag 200 euro minder waard wordt staat er niemand klaar om dat te vergoeden...
Dusse, ff dimmen en gewoon genieten van je mooie nieuwe proc!
Here we go......Specs Intel Core 2 Duo 3Ghz <> P4 3Ghz ...
Mr dude wijzigde dit bericht 29-10-2003 05:53 (24%)
Lul geen onzin man, computers zijn het afgelopen jaar gigantisch goedkoper geworden. De computerbranche heeft zowiezo geen euro-fraude gepleegd.....quote:wackomack schreef op 29 October 2003 @ 02:32:
[...]
Jij bent zeker vergeten hoe we door alle winkeliers ,horeca,en noem al die branches maar op zijn genaaid met z'n allen toen we overgingen op de euro,alles kostte ineens 2,2 keer zo duur,en nu moeten we ineens medelijden hebben ?![]()
![]()
Wat een bullshit opmerking is dit zeg, dat de prijzen in de horeca teveel gestegen zijn is idd algemeen bekend en dat krijgen ze nu op hun brood.quote:wackomack schreef op 29 October 2003 @ 02:32:
[...]
Jij bent zeker vergeten hoe we door alle winkeliers ,horeca,en noem al die branches maar op zijn genaaid met z'n allen toen we overgingen op de euro,alles kostte ineens 2,2 keer zo duur,en nu moeten we ineens medelijden hebben ?![]()
![]()
Is er inmiddels al wat meer over de release bekend ? Zit nu aan de vooravond om een en ander aan te schaffen, maar dit doet mij wel weer wachten (... een gevaarlijke bezigheid in pc-land...quote:Midnightimpact schreef op 27 oktober 2003 @ 17:14:
Leuk natuurlijk dat de prijs flink verlaagd wordt, maar is het niet verstandiger om even te wachten met een nieuwe proccesor tot Intel standaard 1mb L2 cache introduceert voor de zelfde prijs op de P4's-800 vanaf 2.8Ghz?
nieuws: Intel waardeert Pentium 4's op tot 1MB cache
Wanneer dit moet gaan gebeuren is echter nog niet bekend gemaakt, maar zal toch niet al te lang meer duren denk ik.
...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op http//www.welo-massage.nl
Ik denk dat die P4 EE amper tot niet in 'het wild' gezien zal worden. Net zoals de athlon 64 FX. En al zou je ze kunnen krijgen, ben dan bereid om een FLINKE aderlating te doen. (financieel danquote:LOST schreef op 09 november 2003 @ 12:57:
[...]
Is er inmiddels al wat meer over de release bekend ? Zit nu aan de vooravond om een en ander aan te schaffen, maar dit doet mij wel weer wachten (... een gevaarlijke bezigheid in pc-land...)
533FSB proc's worden nu langzaam uitgefaseerd. En ik zou er niet op rekenen dat ze spontaan nog even die CPU's gaan aanpassen....quote:tjatja schreef op 09 november 2003 @ 13:03:
Is er al iets bekend of de 533FSB processoren van Intel, muv de 3.06GHz, naast 1MB l2 cache ook HT krijgen?
Het gaat hier niet over de P4EE maar over de gewone P4-C, waaraan dus GEEN prijsverhoging zit met de aanpassing...quote:dominator schreef op 09 november 2003 @ 13:54:
[...]
Ik denk dat die P4 EE amper tot niet in 'het wild' gezien zal worden. Net zoals de athlon 64 FX. En al zou je ze kunnen krijgen, ben dan bereid om een FLINKE aderlating te doen. (financieel dan)
quote:Pentium 4-C 2,4-3,2GHz 800MHz 512KB/1MB L2 Ja 0,13µ Northwood
LOST wijzigde dit bericht 09-11-2003 15:02 (8%)
...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op http//www.welo-massage.nl
volgens deze link nieuws: Intel waardeert Pentium 4's op tot 1MB cache gaat het hier om een 533FSB processor gebaseerd op de Prescott-core (kan dus wel even durenquote:533FSB proc's worden nu langzaam uitgefaseerd. En ik zou er niet op rekenen dat ze spontaan nog even die CPU's gaan aanpassen....
Yo klopt helemaal !!! ook ik werk in een computerwinkel en weet dit dus al enige tijdquote:Michael Kiewiet schreef op 24 oktober 2003 @ 23:03:
Aangezien ik zelf in een computer winkel werk krijg je nog wel is wat te horen.
De leveranciers hebben zelf ook bijna geen processoren op voorraad omdat er een prijsdaling aankomt, en dat is volgende week.
Athlon64 3200+ Venice @ 2650Mhz | 2x 512MB DDR400 Samsung @ 220Mhz | Asus A8N-E | Asus N6600GT | WD 160GB 8MB S-ATA | Audigy2 | Zalman CPU, VGA Watercooling | Alphacool Compact1000
Voor december nog belangrijke daling in het vooruitzicht, of moet ik nu maar es tot de aanschaf overgaan, zo net na de prijsdaling van vorige week ?quote:Wizzkiddy schreef op 09 november 2003 @ 19:07:
[...]
Yo klopt helemaal !!! ook ik werk in een computerwinkel en weet dit dus al enige tijdbest handig toch
quote:dominator schreef op 09 november 2003 @ 19:53:
Je kunt rustig tot aanschaf overgaan. Dit soort grote prijsdalingen doen zich maar 1 tot 2 keer per jaar voor gelukkig. (de laatste keer was ergens rond maart/april meen ik)
Specs
Chief Operations of all the eh Matsubitsui business
Pagina: 1
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: