Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
E-Mile schreef op 17 oktober 2003 @ 23:21:
[...]

Dit is wel een gigantisch stoer ding, met name de achtergrond vind ik van erg grote klasse, wat is dat en hoe heb je dit effect bereikt :?
Hankey in "[2d] post je 2d stuff maar weer - part 6"
Maar hij is idd erg stoer... ga ik ook eens proberen (papier etx inscannen)

Wat me net te binnenschiet: hoe zou een ingescande modelauto-kap eruit zien? :P
probeer het en je weet het :)

being high is my total existence
Kachel nodig? Ik verkoop ze!

Weer eens twee dingetjes van mij:
Escalate
1400x1050 wallpaper voor AntWorks

http://www.student.tue.nl/P/d.j.m.menting/images/tn_escalate.jpg

Davids hoofd
Gesoepte foto van m'n hoofd, in zwart/wit-stickerstijl (wel met rode achtergrond, zoals je ziet :))

http://www.student.tue.nl/P/d.j.m.menting/images/Davids-Hoofd.png

't is niet zo dat ik altijd een muts en een koptelefoon op heb. In een melige bui kwamen we ineens op het idee onszelf te fotograferen met die attributen :7

Gear: goeie computer + goed fototoestel + goeie synthesizers
Je wou m'n auto lenen? Hou hem maar.

d((o_o))b

Erg gaaf die bovenste image!! (ik houd ook wel van een icoontje) En zoals altijd de hamvraag..hoe heb je dat effect bereikt?? Plugwerk of eigen handigheid en veel geduld??

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

quote:
Dexter schreef op 05 november 2003 @ 16:33:
Erg gaaf die bovenste image!! (ik houd ook wel van een icoontje) En zoals altijd de hamvraag..hoe heb je dat effect bereikt?? Plugwerk of eigen handigheid en veel geduld??

Wel allemaal zelf gemaakt/gezocht. Het zijn stockfoto's van muren met grafitti, stukken metaal met verfklodders en een bamboebos. Het bamboebos is uitgegroeid tot de strepen op de achtergrond. Het gebruikte lettertype is Base02 van www.dafont.com, op zich al redelijk grungy. De zwart/witte vlekken zijn gemaakt met de bekende Nocturna-brushes. Het plaatje van de roltrap komt van een bestaand (vector)plaatje.
Ik heb een filter gebruikt: het ruisfilter.

Gear: goeie computer + goed fototoestel + goeie synthesizers
Je wou m'n auto lenen? Hou hem maar.

quote:
OkkE schreef op 03 november 2003 @ 15:35:
@wdekreij
Lijkt me dat je het dan het beste gelijk in Flash of Illustrator kunt maken. Al zijn er voor Photoshop wel heel wat meer tutorials. Misschien eens zoeken op Photoshop tutorials en die doorlezen, doe je vast wel genoeg ideeen op om het zelf in Flash of Illustrator na te maken. :) Het is opzich niet zo heel moeilijk lijkt me....

___ Edit __________

Nog wat linkjes waar je misschien iets aan hebt.. :)
http://graphicssoft.about.com/library/tuts/bltut11.htm
http://www.wallek.com/monica/psptut/bubblelight/
http://www.digitalartreso.../Interface/Interface5.htm

Ik heb laatst op school wat zitten knutselen (een cirkel, maar toch) die mooi lijkt op 'mac aqua stijl' bolletjes. Met iets meer lichtheid zou het een goede zeepbel vormen. Aangezien (zie topic) ik het hier met Illustrator niet kan uitvoeren omdat ik ws. een te lage versie heb, zal ik het zo even in Photoshop proberen. Eerst eten!

mensen die mij kennen zullen weten dat dat maar vijf minuten duurt dus ik ben zo terug ;)

Dit maak ik. | Innovation won't save the world.

Ik ben al even op zoek naar een manier om in Flash (mx 2004) het aantal afbeeldingen die ik heb gebruikt te kunnen zien..

Ik heb dus ruim 40 jpeg files in een fla bestand staan (40 telefoons) en van die telefoons is het een kaart van Nederland, maar die telefoons zijn allemaal veelvuldig gebruikt (de een meer dan de andere), en om ze te gaan tellen is haast onbegonnen werk (je word gek als je dat gaat doen, zijn dus ruim 500 telefoonplaatjes die er ins taan..

Dus hoe kan ik dat het best doen?
quote:
mensen die mij kennen zullen weten dat dat maar vijf minuten duurt dus ik ben zo terug ;)
5 minuten?! je zit al bijna op 24 uur ;)
volgens mij is het het topje van een boor.

( get the picture )

u dont need eyes to see, u need vision my friend

quote:
ChiMero schreef op 06 november 2003 @ 18:21:
volgens mij is het het topje van een boor.

( get the picture )
idd, een boor die ergens doorheen boort

freelance frontend/backend development: matttt.nl

onder het motto photoshop zonder filters :

een grote prop isolatieschuim ingescand met de klep open

*Prikt*
Reg. datum: 25 december 2002

Wanneer wordt er weer eens een nieuwe 2d contest gehouden?

quote:
Needler schreef op 07 november 2003 @ 14:24:
Wanneer wordt er weer eens een nieuwe 2d contest gehouden?
Zo, en lékker dat dat avondeten smaakte!! :9 :Y)
het eten duurde in princiep 5 minuutjes, maar mn moeder had de custardvla per ongeluk met snelbeton bereid ipv custardpoeder, ik kreeg mn haar erin, ze hebben me kaal moeten scheren en los moeten bikken, toen ben ik nog 2 dagen naar een kliniek in Oostenrijk geweest om mijn post-traumatische betonvla-depressiviteit te genezen. Meer niet.

Om toch nog even met een frisse blik op Needler te antwoorden:
De vorige 2D contest is in de (foto)soep gelopen doordat niemand het echt zag zitten. Jammer voor Yoozer, nouja, maar als zo blijkt dat er weinig echte animo is... heef thet helaas niet het succes van de 3d topics.

Mocht er een nieuwe komen, dan suggereer ik 'filmstill' als onderwerp :)

Pontiac GTO

quote:
Dark Blue schreef op 08 november 2003 @ 00:36:
[...]

het eten duurde in princiep 5 minuutjes, maar mn moeder had de custardvla per ongeluk met snelbeton bereid ipv custardpoeder, ik kreeg mn haar erin, ze hebben me kaal moeten scheren en los moeten bikken, toen ben ik nog 2 dagen naar een kliniek in Oostenrijk geweest om mijn post-traumatische betonvla-depressiviteit te genezen. Meer niet.

De vorige 2D contest is in de (foto)soep gelopen doordat niemand het echt zag zitten. Jammer voor Yoozer, nouja, maar als zo blijkt dat er weinig echte animo is... heef thet helaas niet het succes van de 3d topics.

film wat?
ik ben er wel voor opzich, zo'n dikke contest
quote:
Gunp01nt schreef op 04 november 2003 @ 14:24:
een WIPje, gemaakt met Illustrator. Overgetrokken van een foto van een heel erg mooi meisje :D
[afbeelding]

Ik heb in Illustrator wel een erg irritant probleem de laatste tijd: als ik bijv. een anchor point verplaats, verdwijnt ineens de hele shape. als ik dan de layer invisible en daarna weer visible maak is ie wel weer terug, maar dat is ontzettend irritant werken. weet iemand wat daar de oorzaak van kan zijn?

ik heb wat gezocht en gegoogled en n.a.v. tips de AIPREFS file verwijderd maar dat deed het em dus niet :/

niemand die hier iets op weet? :/
of is dit een typisch probleem dat voorkomt bij, euh, 'bepaalde' versies (m.b.t. de gekozen 'betaalmogelijkheid') van Illustrator en mag er daarom niet op geantwoord worden?

Icon nu nog kleiner!

quote:
[...]

Nou ik denk vooral dat het te maken had met de ónderwerp van die contest - boooring maybe :P

quote:
en dát zou veel meer deelnemers hebben :)

/me loves m'n Moto-Guzzi V65 Florida!
www.hipkadootje.nl voor de leukste kadootjes!

Reg. datum: 24 september 2003

nou dit is mijn allereerste werkje niet al te hard lachen alsjeblieft :p
'k vind hem zel wel mooi maar hij is nog lang niet af:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/interfase.gif
C&C zijn erg welkom!!

*ik heb natuurlijk de tutorial van robouk gebruikt.

msG-Gsm wijzigde dit bericht 09-11-2003 13:46 (13%)

Reg. datum: 24 september 2003

quote:
[...]

Oke ik ben nogal nieuw hier maar is het dan niet mogelijk om gewoon zo'n Contest te starten? enne..., wat is Filmstil? :X (excuses voor de dubbelepost)

Icon nu nog kleiner!

een filmstill is zeg maar een foto/plaatje dat zó uit een film gecaptured zou kunnen zijn :P

/me loves m'n Moto-Guzzi V65 Florida!
www.hipkadootje.nl voor de leukste kadootjes!

*Prikt*
Reg. datum: 25 december 2002

quote:
BaRF schreef op 09 november 2003 @ 14:11:
een filmstill is zeg maar een foto/plaatje dat zó uit een film gecaptured zou kunnen zijn :P

Zoiets?

http://www.planetspira.com/herfst_02.jpg

Needler wijzigde dit bericht 09-11-2003 15:40 (3%)

Is er ook helemaal klaar voor!

Het is misschien niet helemaal een prentje , maar ik heb een flash movie gemaakt , frame per frame , en de images zijn met photoshop gedaan ..

Check it out : http://www.scintillafocosa.com/silence/intro.html

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

het is echt gelul maar het maakt zo weinig uit :P

* willem169 @ wedding van schoonzus
http://willem.yoursite.nl/got/me-vintage-melp.jpg
Goed, ff een postje van mij, op mn nutteloze zondagnacht.. :P

Deze heb ik 2 weken geleden in de trein (jawel, right @ the scene) gemaakt, flink balend omdat die kut :( trein fukkin :( 1,5 uur vertraging had, en dus die tijd op het station moest uitzitten.

http://www.vdven.tweakdsl.nl/NS.jpg
(clickable)

Reken me er niet op af dat het logo niet helemaal klopt, ik weet t, maar heb geen zin om hem te verbeteren. Het gaat om het effect, en ik denk dat dat wel overkomt .

Kzal soon wat meer posten, ben druk aant soepen en illustratoren..

Hoelang krijgt een mens, om te dromen?

quote:
willem169 schreef op 10 november 2003 @ 00:58:
het is echt gelul maar het maakt zo weinig uit :P

* willem169 @ wedding van schoonzus
[afbeelding]

Ik vind de foto wel mooi, maar het onderwerp snap ik niet; je fotografeert een fotograaf, de uiteindelijk gefotografeerde is niet te zien maar dat kan gewoon 'eigen invulling' zijn, en daarachter zit iemand op bed in witte badjas?

Nou kan ik me indenken dat je schoonzus op de zangeres van Skunk Anansie lijkt, de ingehuurde fotograaf hier stond scherp te stellen op een kandelaar? Het is dat je erbij zegt dat het een trouwerij is. Ook de doordruk van de plattegrond / bouwtekening past niet bij het thema, ik zie de relatie plattegrond-trouwerij niet? Hadden ze precies die dingen verstuurd naar de gasten? Was het moeilijk vindbaar of was het een historisch gebouw met bijzondere architectuur, dat juist dat erbij hoort?
De gesplinterde randen om de foto hebben iets fotoboek-achtigs, maar de rest van de plaat totaal niet. Een beetje rommelig dus.

quote:
F1rst0ne schreef op 10 november 2003 @ 01:55:
Goed, ff een postje van mij, op mn nutteloze zondagnacht.. :P

Deze heb ik 2 weken geleden in de trein (jawel, right @ the scene) gemaakt, flink balend omdat die kut :( trein fukkin :( 1,5 uur vertraging had, en dus die tijd op het station moest uitzitten.

[afbeelding]
(clickable)

Reken me er niet op af dat het logo niet helemaal klopt, ik weet t, maar heb geen zin om hem te verbeteren. Het gaat om het effect, en ik denk dat dat wel overkomt .

Kzal soon wat meer posten, ben druk aant soepen en illustratoren..

Het geel is geen NS-geel :|
:+ nofi!

Je zou jezelf een hoop moeite kunnen besparen door een screenshot van de ns site te nemen, met je colorpicker geel en blauw eruit te halen en ook even een crop van het logo te nemen. Dat logo zet je in Illustrator supergroot, vergrendeld, en je gaat overtrekken :Y) scheelt toch?

(ik had ook nino.ru kunnen roepen maar ik denk niet dat je in een trein met internetverbinding zat... )

Ik ga maar es slapen nu :w

Dark Blue wijzigde dit bericht 10-11-2003 02:29 (4%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws