~ check ook mijn (foto) weblog \o/ ~ Meer weten over God? 28 september 2008 Free Entrance Rotterdam ~
[2d] post je 2d stuff maar weer - part 6
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicIk had net een post van ong. 2 kantjes geschreven, eigen werk ingevoegd en na wat Bekijken submit ik m... 'user not allowed'
* Dark Blue is het gesloten-topic-victim vanavond
mn gephotoshopde dingetjes krijgen jullie strax wel te zien
Dit maak ik. | Innovation won't save the world.

Ik moet ook maar weer eens wat meer gaan produceren ipv me met domme aliens cq pompoenen bezighouden
*vindt DB zielig
being high is my total existence
Kachel nodig? Ik verkoop ze! | 2209Media
Reg. datum: 18 januari 2003

Die had ik even gemaakt voor een andere thread hier. Maar ik heb een vraagje: heeft iemand misschien tips voor het spelen met vectoren? En weet iemand goede tutorials om comics te maken met vectoren?
He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever.
My precioussssssssss
quote:Dark Blue schreef op 10 October 2003 @ 18:07:
GODVER!!!
Ik had net een post van ong. 2 kantjes geschreven, eigen werk ingevoegd en na wat Bekijken submit ik m... 'user not allowed'
* Dark Blue is het gesloten-topic-victim vanavond(ik ga in de trein ff een potje janken)
mn gephotoshopde dingetjes krijgen jullie strax wel te zien
Had ik net ook verdorie!
Topic op slot...en een reply van 5 min weg...
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
quote:
mooie plaat
being high is my total existence
Kachel nodig? Ik verkoop ze! | 2209Media
Na wat privézaken omtrent een treinreis en ReseTTim heb ik nu zijn computer in beslag genomen en ga ik jullie onthullen wat voor brouwsels ik vandaag in de inspiratievolle uurtjes na mijn tweede rijles heb gemaakt.
Ten eerste:
http://www.stylite.nl/my/portfolio/2003/orientalwikkel.jpg
Dit is een wikkel voor om een Pringles bus. Ik heb m dus precies op 23x22,5 gemaakt, 300dpi. Helaas was acrobat vanmiddag niet zo lief tijdens het printen en maakte hij er een scale to fit print van, dus heb ik hem nog te groot
Ja, ik heb de chinese muur en een Japanse geisha door elkaar gebruikt... en dan weer een chinees teken waarvan ik niet zou weten wat het voorstelt
Ten tweede:
de omslag voor mijn nieuwe schetskladblok. Ik houd er op het moment 2 dummies en een kladblokje op na...
En dat is deze geworden:
http://www.stylite.nl/my/portfolio/2003/kladblokomslag.jpg
Ik had totaal geen flauw idee wat ik er op wilde, als het maar 'classy' en heel erg fout en oud was. Dus, de Amerikaanse jaren '30 stijl heb ik getracht enigszins ietsiepietsie na te bootsen
De 'DB' in het midden is juist daar geplaatst omdat het omslagje een overlap heeft, en ik wil zelf kiezen hoe ik m eromheen vouw en ik wil niet afhankelijk zijn van een precies in de hoek geplaatst naampje.
Comments welkom
Dark Blue wijzigde dit bericht 18-12-2003 18:35 (6%)
quote:AuC schreef op 10 October 2003 @ 19:27:
[afbeelding]
Die had ik even gemaakt voor een andere thread hier. Maar ik heb een vraagje: heeft iemand misschien tips voor het spelen met vectoren? En weet iemand goede tutorials om comics te maken met vectoren?
Kijk eens naar Penny Arcade - tenminste, de 'schets'-versies. Je tekent eerst met de hand, scant dan in, en gaat dan retracen. Gelijk met vectors beginnen (en zeker als je er nog niet echt super in bent) is te lastig.
Je opent je artwork in Illustrator, zet 't op 50% opacity, en lockt de layer. Dan begin je op de nieuwe layer te tekenen (en het is aan te bevelen dat je dat ook 'transparent' doet, dan zie je of je 't goed doet).
Je kunt het beste nog even vermijden de Pen Tool te gebruiken. Die is 'wobbelig' en vrijwel waardeloos zonder Wacom - je zit dan zo met de muis te pielen dus dat wordt 'n zooitje.
Gebruik basisvormen zoals een cirkel en verplaats een dragpoint met Point tool. Ga dan met de Bezier-handles rotzooien totdat je vorm overeen komt. Gouden regel in Illustrator - gebruik zo weinig mogelijk dragpoints (als redelijkerwijs mogelijk is), dan ziet je vorm er het beste uit!
Nog een tip : je kunt ook met alleen strokes tekenen. Voor de vingers lijkt me dat wel een goed idee, je zit dan mooi met een constante dikte (stroke width), en je hebt een goede fijnafstelling. Als je de dikke stroke goed hebt geplaatst selecteer je het deel en doet Object > Create Outlines. Vervolgens is 't een gewoon object geworden en kun je 'm een stroke geven. Dit doe ik als ik met de lijndikte wil morrelen - die create outlines maakt 't een gevuld vlak, en dan een beetje met de dragpoints spelen - klaar
Oh ja - gebruik voor schaduwdelen geen aparte objecten maar layers met een transparantie.
ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware
Reg. datum: 18 januari 2003
Sorry, helemaal vergeten om bij mijn post te zetten: ik werk met photoshop.quote:
AuC wijzigde dit bericht 11-10-2003 02:17 (81%)
He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever.
Illustrator is voor mij altijd al een achtergebleven pakket van Adobe geweest, ik had er minder kennis van dan de gemiddelde holbewoner, maar nu ben ik mezelf er dan op aan het storten. Nouja, laten we zeggen, ik heb mezelf voor de lol eens gedwongen iets met vectoren over te gaan trekken wat ik normaliter met de fake-vectortjes van Paint Shop Pro zou doen. En tadaaaa:

Die lans moet anders bovenaan (dat waren mn eerste lijntjes) en zn ogen moeten wat minder alsof hij net 3 weken stof heeft gehapt, ... maar het begint toch al ergens op te lijken?
Ohja, onder aan de kont van het paard moet nog een staartje komen.
My name's hoop, Molshoop | visit my website http://www.dscrew.be
quote:Molshoop schreef op 13 oktober 2003 @ 21:39:
Hij doet me meer aan een ridder denken dan een holbewoner
Dan moet je beter lezen
Ik werk zelf dagelijks met Adobe flavours als Photoshop en InDesign, en Illustrator gebruik ik alleen voor het editten of automatisch tracen van bestaande logo's. Natuurlijk moet ik dat spul ook wel beheersen als aanstormend dtp'er / ontwerper...
http://www.natalieportman...ovies/swep2/23.jpg_hi.jpgquote:Punksmurf schreef op 10 October 2003 @ 23:50:
[...]
heb je die ook in een hogere reso? 1600 als het kan? en zou je m dan willen mailen?
mooie plaat
staat ie in 2012 x 1988, maar beware: ik heb 'm zeer grondig herbelicht, geleveled, gesaturate en gecolorized.
My precioussssssssss
Helder * Logo showcase * Yooph
Hoe kom je daar achter?...
Helder * Logo showcase * Yooph

Niet zó origineel, wou een beetje kloten.. En toen ik een pic zag van een kat wou ik wel eens iets proberen met een kleur er uit laten 'spatten'. De kleur groen in het oog is dat geworden
Switch wijzigde dit bericht 08-12-2003 17:39 (5%)
best leuk ;p alleen zou ik dat andere oog ook zo groen maken en die blauwequote:Switch schreef op 14 October 2003 @ 13:14:
[afbeelding]
Niet zó origineel, wou een beetje kloten.. En toen ik een pic zag van een kat wou ik wel eens iets proberen met een kleur er uit laten 'spatten'. De kleur groen in het oog is dat geworden. Vindt het zelf niet zo geslaagd. Weet iemand hier nog goede technieken voor? (Ik heb het plaatje zelf de brightness lager gezet, nog een layer heb ik hem geblurred (movement) en toen oog uitknipt met lasso tool en met color Balance groen, maar niet ál te groen te krijgen. Niet de beste techniek denk ik).
Roelant wijzigde dit bericht 06-01-2004 19:18 (4%)
Reden: linkje edit op verzoek
Uit ervaring weet ik dat het een verschrikkelijk irritant werk is om een kat in de lens proberen te laten kijken
(dit wordt hopelijk geen Suffie-belofte)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.