Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 4
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicDie kans zit er natuurlijk in, maar het voordeel hiervan is dat je zelf de kleur van de LED's kan kiezen, bovendien is er genoeg software voor te vinden op internet, zodat je er van alles mee kan doen (zelfs tetris)quote:RAMeLaiR schreef op 21 October 2003 @ 13:49:
Is dat niet veel duurder dan gewoon een 'lichtkrant' te kopen bij kijkshop? Ik keek namelijk net ff op hun site (ik had me dus vergist) en hij kost zo'n 80 euro.
specs | 'De klant komt altijd van rechts.'
'Het risico van een slim voorstel is dat je de kans loopt te worden aangewezen om het uit te voeren.'
Ik denk alleen niet dat daar een seriële aansluiting aan zit, als ik zo eens kijk:quote:RAMeLaiR schreef op 21 October 2003 @ 13:49:
Is dat niet veel duurder dan gewoon een 'lichtkrant' te kopen bij kijkshop? Ik keek namelijk net ff op hun site (ik had me dus vergist) en hij kost zo'n 80 euro.

Artikelnr. 101546
- Lichtkrant met 58 tekens.
- Div. functies zoals: klok, demo, leestekens, instelbare helderheid enz.
- Werkt op 4 engelse staaf batterijen incl. of adaptor incl.
euss wijzigde dit bericht 22-10-2003 10:07 (33%)
Locketuz wijzigde dit bericht 22-10-2003 18:10 (12%)
You're in the navy! Remember? Its not a job, its an adventure!
man waar heb je die foto's mee genomen. webcam?
kun je die foto's anders even opnieuw schieten.
die laatste foto ben ik dus erg nieuwsgierig naar vanwege de inhoud van je kast en de afwerking daarvan.
System Specs :)
You're in the navy! Remember? Its not a job, its an adventure!
Is het nu zo moeilijk om de camera even ergens op te leggen voor je een foto neemt in het donker?quote:Locketuz schreef op 22 October 2003 @ 18:09:
Ik zat een tijd geleden weer te kijken voor een leuk kastje om te modden, toen ik bij de computerland een pc-49 kastje tegen kwam, makkelijk, klein, mooi en betaalbaar! Meegenomen en een aantal ledjes erin gezet, en het resultaat mag er tot nu toe wezen, ik ga er nog het een en ander aan veranderen, een ventilator controller erop zetten etc etc. Hij weegt werkelijk niks vergeleken met mijn oude kastenIn Ijsselstein bij een erg goedkoop pc zaakje nog wat rounded cables gekocht, die zitten bij deze foto's er nog niet in..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
INTEL P4c 2.6 GHZ | 1024 MB RAM 2-3-2-5 | Asus P4C800-E Deluxe | ATI 9800 LT
Omdat ik deze RAID66 mod wil gaan doen:
http://www.tweakhardware.com/guide/raid66/
Had ik een 50 tot 100 Ohms weerstandje nodig, de winkels al dicht
natuurlijk. Toen maar een oude geluidskaart gepakt, deze bekeken
alleen de kleurtjes zag ik niet helemaal goed meer.
Dus dan maar de multimeter gepakt. Het is een oud dingetje maar deed
het altijd nog... tot vandaag. Batterij leeg.
Ik de multimeter open geschroeft om te kijken wat voor een batterij erin
zat, natuurlijk zo'n halve penlite. Die dingen kosten veel geld meer dan de
multimeter gekost heeft. Dus om die te gaan vervangen was geen optie.
Op de batterij staat 12v.
12v, 12v, 12 mijn PSU heeft 12v

Nu dan maar ff solderen en er een molex aan solderen

En weer ff testen of het goed was gegaan:

Nu dan maar ff kijken wat het weer standje was:

"Het belangrijkste bij het casemodden is DE HELM..."
Workstation Kofferbak Server
quote:JWR schreef op 23 October 2003 @ 18:32:
Hallo,
Omdat ik deze RAID66 mod wil gaan doen:
http://www.tweakhardware.com/guide/raid66/
Had ik een 50 tot 100 Ohms weerstandje nodig, de winkels al dicht
natuurlijk. Toen maar een oude geluidskaart gepakt, deze bekeken
alleen de kleurtjes zag ik niet helemaal goed meer.
Dus dan maar de multimeter gepakt. Het is een oud dingetje maar deed
het altijd nog... tot vandaag. Batterij leeg.
Ik de multimeter open geschroeft om te kijken wat voor een batterij erin
zat, natuurlijk zo'n halve penlite. Die dingen kosten veel geld meer dan de
multimeter gekost heeft. Dus om die te gaan vervangen was geen optie.
Op de batterij staat 12v.
12v, 12v, 12 mijn PSU heeft 12ven ja hoor ff proberen:
[afbeelding]
Nu dan maar ff solderen en er een molex aan solderen:
[afbeelding]
En weer ff testen of het goed was gegaan:
[afbeelding]
Nu dan maar ff kijken wat het weer standje was:
[afbeelding]
Ook een manier om een stroommeter stroom te geven
Trouwens wel zonde van die werkende geluidskaart, ik zou gewoon gewacht hebben en een paar weerstandjes voor een paar euro gekocht hebben
Reg. datum: 19 april 2003
mi hoen wijzigde dit bericht 23-10-2003 19:32 (90%)
http://131.211.33.167:8080/Tiamat/hosted/gamerkoe/eindresultaat1.JPG
http://131.211.33.167:8080/Tiamat/hosted/gamerkoe/aangesloten2.JPG
http://131.211.33.167:8080/Tiamat/hosted/gamerkoe/aangesloten1.JPG
graag jullie mening!!
mvg Gamerkoe
EDIT: mede mogelijk gemaakt dankzij hosting van Tiamat
Plaatjes van 500kB per stuk is not done. maak AUB ff thumbnails en host deze op een goeie server
AcouSE wijzigde dit bericht 24-10-2003 07:53 (44%)
Het ziet er erg strak uit. Vooral die fans aan de bovenkant zijn extreem mooiquote:
kutkip wijzigde dit bericht 23-10-2003 22:48 (9%)
klopt allemaal... foto's zijn in res van over de 1600x1200 genomen met een fujifilm 602s dacht ik... de cpu cooler is een volcano 7 met een enermax 80 mm en die aan de achterkant ook, en die blaast inderdaad naar binnen... de topfans blazen naar buiten...quote:kutkip schreef op 23 October 2003 @ 22:46:
[...]
Het ziet er erg strak uit. Alleen er is iets met je foto's, het lijkt erop of ze niet full size zijn ofzoEn wat voor cpu cooler is dat? Lijkt wel een blauw gespoten pal 8045 ofzo? En volgens mij zit die casefan aan de achterkant verkeerd om. Het lijkt me dat die naar buiten moet blazen.
Reg. datum: 23 juli 2002
[offtopic]
volgende x iets sneller type
[offtopic]
Visjesoft wijzigde dit bericht 23-10-2003 22:49 (23%)
heb zo geen andere host, iemand anders dan?quote:visjesoft schreef op 23 October 2003 @ 22:48:
brinckster is down. Gooi je fototjes even ergens anders neer aub, kunnen we er ook van genieten.
[offtopic]
volgende x iets sneller type
[offtopic]
quote:
Om de discussie over de foto's te stoppen: Een makkelijke oplossing is het plaatsen van de foto's op www.theforumisdown.com. Let er wel op dat de maximale bestandsgrootte 50kb is, je zult ze dus eerst even moeten verkleinen. In de topicstart van dit topic zijn programma's en links vermeld hoe je deze foto's kunt verkleinen. Dat is voor de lezers ook wel zo prettig
Reg. datum: 27 september 2003
gebruik www.free-host.com heb er geen problemen mee
//offtopic
ik ga op de hccbeurs ff een itx bordje kopen en ga dan ook wa modden :):):)
jaja 2 modding
ik drink niet, ik zuip
Reg. datum: 09 mei 2002
MOLEX LIGHTS (let ff niet op alle kabels...)
Zo simpel, maar het fleurt je kast toch weer wat op
Brammel wijzigde dit bericht 24-10-2003 18:26 (27%)
quote:bram1234 schreef op 24 October 2003 @ 17:20:
Hier is mijn ready in 5 seconds mod:
[afbeelding]
[afbeelding]
MOLEX LIGHTS (let ff niet op alle kabels...)
Zo simpel, maar het fleurt je kast toch weer wat op
COOL MAN
Maak eens een close up er van, ik wil zien wat je juist gedaan hebt.
INTEL P4c 2.6 GHZ | 1024 MB RAM 2-3-2-5 | Asus P4C800-E Deluxe | ATI 9800 LT
Reg. datum: 09 mei 2002
super simpel, een 3 mm led en een weerstand aan elkaar draaien, had geen zin om de soldeerbout te halen, en dan gewoon de pootjes die overblijven in de 5 volt en de ground duwen, led in een overgebleven ground aansluiting duwen, en klaar is kees. Weet niet hoe lang het blijft zitten, maar dan verzin ik wel iets om het beter vast te maken.quote:vdrmrt schreef op 24 October 2003 @ 18:51:
[...]
COOL MAN
Maak eens een close up er van, ik wil zien wat je juist gedaan hebt.
Brammel wijzigde dit bericht 24-10-2003 23:27 (3%)
alleen, ik had 5mm leds, die ik opschuur tot ze passen. (scheelt 2 euro per stuk namelijk 2.50 vs 4.50)
heb alleen al 2 gebroken pootjes gehad omdat het net niet paste maar ik bleef duwen, en nu net eentje die het voor het schuren nog wel goed doet, maar na het solderen alleen nog wil knipperen of uit blijft...
toch maar die 3mm leds halen... minder gedoe.
heb je ook high brightness leds gebruikt of wat goedkopere gepakt?
EDIT : nat schuuren werkt STUKKEN better voor leds btw.
ze blijven helder van kleur en het gaat nog sneller ook.
edit 2 : heb nu zo'n 5mm leb opgeschuurt tot een dunne rechthoek.
nu past hij makelijk tussen de 2 kabels in en het doet het ook nog
kan ik mooi weer 6x4.50 euro in mijn zak houden
Countess wijzigde dit bericht 24-10-2003 23:08 (33%)
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Hoewel ik 't verder op m'n 7e gemak doe post ik hier zo af en toe wel eens een update-je.
Als je verder de kabels e.d. even over 't hoofd ziet (dat is een zootje)...
Aan de bovenzijde komen ook nog leds om 't front geheel verlicht te krijgen. Deze 2 onderin trekken het op die oppervlakte gewoon niet. Tezamen met o.a. een LCD schermpje en de koppen.
Hier moet dus nog een ander interieur in. Dan zorg ik gelijk voor netjes weggewerkte kabels (eventueel ingekort) zodat 't een strak geheel word.
Op dit moment 1 outtake fan aan de achterzijde (afgezien van die in de PSU), maargoed, met een PIII processor die idle op ongeveer 25 graden zit vind ik 't voor nu nog wel even goed genoeg.
Volvo 850 Estate 2.5i
Reg. datum: 21 oktober 2003
quote:simmayor schreef op 11 October 2003 @ 20:59:
Ik had al een gat in de zijkant van mijn kast gemaakt met een stuk plexiglas erachter. Best leuk, maar wel een beetje saai en kaal. Daarom mijn kleine Mod :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De letters zijn met de dremel met een diamantkop in het plexiglas gezet. Ik heb van die doorzichtige LED's gebruikt, deze zijn extra helder.(en wat duurder) De bovenkant heb ik eraf geknipt met een tang zodat het licht niet gefocust wordt. Alle LED's zijn daarna met een lijmpistool vastgeplakt.
Ziet er leuk uit of niet?![]()
Simmayor
Weet iemand (misschien simmayor zelf) Hoe dit gedaan is. Ik bedoel kwa voltage etc gewoon op 12V ? en in serie ? wat voor weerstand moet er dan op enz.. Ik weet dat er een aantal topics zijn over ledjes en stroom maar kom er niet echt uit hoe je 8 ledjes op 12V doet (ledjes van 1.25 V ?
alvast bedankt
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.