Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 juli 2002

quote:
tbusquet schreef op 09 October 2003 @ 16:02:
Nou veel is er niet verandert bij mij, maar ik heb even wat nieuwe ( niet zulke geweldige ) foto's gemaakt.

- De subs hebben nieuwe voetjes gekregen.
- Het scherm is maskable van 1.85:1 naar 2.35:1.
- De 604's zijn nu ge-bi-ampt.
- En mijn dvd-collectie heeft wat toevoeging gehad.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hey

even wat opmerkingen:

De voorkant van je HT vind ik prachtig gedaan. Erg mooi scherm, masking en gordijnen..

Achterkant daarintegen is beetje ene zooitje maarja dat heb je met ruimtegebrek

Kwa opstelling denk ik dat jij veel beter afbent met 5.1 dan 6.1

als ik zie hoe die rearspeakers geplaatst is tussen je andere rears denk ik dat het je geluid meer kwaad doet dan goed.

©
Reg. datum: 11 februari 2000

quote:
Hertog_Martin schreef op 16 October 2003 @ 12:30:
[...]

Hey

even wat opmerkingen:

De voorkant van je HT vind ik prachtig gedaan. Erg mooi scherm, masking en gordijnen..

Achterkant daarintegen is beetje ene zooitje maarja dat heb je met ruimtegebrek

Kwa opstelling denk ik dat jij veel beter afbent met 5.1 dan 6.1

als ik zie hoe die rearspeakers geplaatst is tussen je andere rears denk ik dat het je geluid meer kwaad doet dan goed.
Ik snap wat je bedoelt, ik draai eigenlijk ook alleen maar 5.1, de extra rear-center staat eigenlijk altijd uit (heb hem ooit gekocht omdat ik wilde weten of 6.1 nou veel toevoegde). Verder vertekent de foto behoorlijk door de groothoek van mijn camera. De rears hangen recht en wijzen een beetje naar beneden, Dolby raadt het zo aan. De center-back lijkt op de foto het geluid te blokeren van de rears, dit is niet het geval, wederom vertekening van de lens !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Reg. datum: 20 juli 2002

Ik zou die aanraders van dolby niet opvolgen.

Volgens mij hangen je speakers veels te hoog.

Ik heb m'n 601's nu 1 meter hoog omdat ik ff niet anders kan maar dat verslechtert het geluid enorm. Heb meerdere mensen laten luisteren en als ik ze wat lager doe dan krijg je 2x mooier geluid.

Eat brain, high fibre!

Morgen mijn speakers ophalen en aansluiten, ik denk zondag ofzo de boel te kunnen showen hiero :)

www.avpnews.com

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

yay..
* Gitaarwerk heeft (eigenlijk al even een weekje of 2, maar ik had forumstop) nieuwe kabels :D (kimber 8TC om precies te zijn)

Gitaarwerk wijzigde dit bericht 17-10-2003 00:14 (18%)

Eat brain, high fibre!

quote:
Hertog_Martin schreef op 16 oktober 2003 @ 16:18:

Ik heb m'n 601's nu 1 meter hoog omdat ik ff niet anders kan maar dat verslechtert het geluid enorm. Heb meerdere mensen laten luisteren en als ik ze wat lager doe dan krijg je 2x mooier geluid.

70 CM hoger dan je gehooringang werdt aangeraden geloof ik, zodat je niet meteen verdoofd wordt en precies in de straling van de speakers zit...

50 en 80 waren de uiterwaarden zon beetje...

www.avpnews.com

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
skullsplitter schreef op 17 oktober 2003 @ 00:21:
[...]

70 CM hoger dan je gehooringang werdt aangeraden geloof ik, zodat je niet meteen verdoofd wordt en precies in de straling van de speakers zit...

50 en 80 waren de uiterwaarden zon beetje...
Ik heb nog nooit begrepen. Waarom zou je niet on axis van de speaker willen zitten? Je wordt toch niet verdoofd? Je past gewoon de level aan.
Of wil je juist in het reverberant field van de suround speaker zitten ofzo?

Eat brain, high fibre!

die verhoging is even goed als NET iets achter je plaatsen, tis maar dat je een gemixt geluid krijgt ipv directe pulsen...

www.avpnews.com

Everybody is wired

Wat is nu officieel dolby/DTS ?

De rear speakers achter het centrum of naast het centrum ?
Reg. datum: 07 april 2002

Misschien is het achterliggende idee dat je je surrounds verder weg kan plaatsen als je ze hoger monteert, zodat de sweetspot groter wordt. Zo is het verschil in geluidsdruk tussen leftsurround en rightsurround als je bijv. links in de sweetspot kleiner dan als de speakers zich dichter bij elkaar bevinden.
Maar ik zou ze iig altijd naar de luisterplek richten.

Oh, ik heb ze trouwens zelfs gewoon op oorhoogte :)

way active

©

quote:
Hertog_Martin schreef op 16 October 2003 @ 16:18:

Ze hangen goed zo, het klinkt lekker. En ze zijn naar beneden gericht dus richting mijn oren ;)

tbusquet wijzigde dit bericht 17-10-2003 12:17 (8%)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
Jag schreef op 17 October 2003 @ 03:23:
[...]
Ik heb nog nooit begrepen. Waarom zou je niet on axis van de speaker willen zitten?
Omdat het geluid dan te direct wordt. Het beste is als je het geluid van achter je hoort komen, ipv achter je uit een speaker, als je snapt wat ik bedoel. De beste speakers waarmee je dit kan bereiken is bi/dipole. Snap je wat ik bedoel ? Beetje moeilijk uitleggen...

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

©

quote:
Blizard schreef op 15 October 2003 @ 18:36:
[...]

Ik blijf vinden dat je scherm erg hoog hangt ? Krijg je geen stijve nek als je er een hele film naar moet zitte kijken ?
Nee absoluut niet, hangt eigenlijk best lekker. Op de foto's lijkt het ook weer hoger dan het is.. omdat ik vanaf een laag punt geschoten heb.

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
Gitaarwerk schreef op 17 October 2003 @ 00:14:
yay..
* Gitaarwerk heeft (eigenlijk al even een weekje of 2, maar ik had forumstop) nieuwe kabels :D (kimber 8TC om precies te zijn)
Kimber is prachtig .. heb de 4TC voor men fronts _/-\o_

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

quote:
TomSwinnen schreef op 17 October 2003 @ 17:41:
[...]

Kimber is prachtig .. heb de 4TC voor men fronts _/-\o_

congrats :*

nu moet ik nog 2x 2m hebben.. dan kan ik mijn speakerkabel afmaken :D

Er zijn 2 dingen op komst voor mijn setje :
- Nieuwe actieve sub
- 2de dvdspeler voor RegioFree

Meer verklap ik nog niet ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

quote:

Dat kan ik niet betalen + dat kan ik niet plaatsen ;)
I wish though :)

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

studenten he! :P

quote:
Ik beschouw mezelf als een voorbeeldige student.Ik rook niet , drink niet en ga heel weinig naar fuiven ( ga dan weer wel naar Club tijl , maar das een andere zaak :p ) .. al mijn geld gaat in Muziek/PC .. of mijn vriendin O+ Anyway , mijn studentenloontje houdt dit luxeleventje niet lang vol ;)

The man with the plan
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Ach ja, deze student heeft net zijn geintegreerde Arcam amp vervangen door een Linn Kairn + LK85.

Op naar volledig actief! :9

Verbal Kint wijzigde dit bericht 19-10-2003 17:23 (3%)

Great minds think alike!

Reg. datum: 31 juli 2001

Geen updates maar wel wat nieuwe mooiere fototjes van mijn homecinema, incl. nieuwe bioscoopzitjes :p

http://members.home.nl/duncan/ht/rack.jpg
Mijn rack bestaande uit een marantz sr4200 (met een helaas kapotte afstandsbediening :( ) , een panasonic rv32 dvd-speler, een jvc 5cd wisselaar (gebruik ik weinig)

http://members.home.nl/duncan/ht/voor.jpg
Vooraanzicht van mijn sony tvtje, rack, Tannoy mx-m center+front speakers.

http://members.home.nl/duncan/ht/stoelen.jpg
mijn laatste update: bseated "de hulk" bioscoopstoelen!

http://members.home.nl/duncan/ht/homeciasp.jpg
Helaas zijn dit tijdelijk mijn achterspeakers :) Ik heb mijn mx2-m speakers verkocht, mx1-m naar voren gedaan, en mijn mx3-m's ZUILTJES staan in bestelling! :p

toekomstige updates:
-mX3-M speakers voor.
-Ga een zelfbouwrack bouwen 2 componeten breed, met mdf en tapeinden.
-Beamer

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.4

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
JT schreef op 17 October 2003 @ 12:20:
[...]

Omdat het geluid dan te direct wordt. Het beste is als je het geluid van achter je hoort komen, ipv achter je uit een speaker, als je snapt wat ik bedoel. De beste speakers waarmee je dit kan bereiken is bi/dipole. Snap je wat ik bedoel ? Beetje moeilijk uitleggen...
Ja, wat je dan wel krijgt is dat je niet in het directe geluid zit bij mid/hoge frequenties, maar alles eronder wel. Dat klinkt echt nergens naar. Misschien dat het voor HT toch beter is dan on axis zitten, weet ik niet, maar dan vind ik het op zijn minst wel raar dat iedereen er altijd zo op zit te hameren dat al je speakers uit dezelfde serie moeten komen ivm dat ze hetzelfde klinken. Als je 30 graden verticaal off axis gaat zitten, gaat het niet echt meer hetzelfde klinken als die zelfde model front speakers on axis, ook niet bijna :).
Ik denk dat ik gewoon mijn toekomstige surround speakers allemaal gewoon naar de luisterpositie laat kijken. Die yammie receiver gaat trouwens ook alles gelijk EQ-en (ga ik toch handmatig doen trouwens), wordt een beetje lastig als je off axis zit.
Misschien zou een volledig omnidirectionele speaker nog niet zo slecht zijn, of speaker omdraaien. Of gewoon een heleboel speakers. Interessante shit :).

Bored
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
duncanvdlinden schreef op 19 oktober 2003 @ 15:21:

http://members.home.nl/duncan/ht/homeciasp.jpg
Helaas zijn dit tijdelijk mijn achterspeakers :) Ik heb mijn mx2-m speakers verkocht, mx1-m naar voren gedaan, en mijn mx3-m's ZUILTJES staan in bestelling! :p

alleen beetje jammer dat je achterspeakers naar voren gericht worden ipv links en rechts langs je bioscoopstoelen staan ...
Reg. datum: 31 juli 2001

quote:
Rappie schreef op 19 October 2003 @ 16:19:
[...]

alleen beetje jammer dat je achterspeakers naar voren gericht worden ipv links en rechts langs je bioscoopstoelen staan ...

Klopt hangt ook niet helemaal zoals het zou moeten.
Op deze plaats hebben mijn frontspeakers gehangen in mijn oude kamerindeling.
wil ze dus aan de zijkanten hebben.
Maar ondanks dat ze schuin naar voren staan is het geluidsbeeld eigenlijk best goed, ik hoor nog wel duidelijk achtereffecten.

Het enigste probleem als ik mijn achterspeakers naar de zijmuren ga verplaatsen is dat ze op ongelijke afstanden komen te hangen.

Maar met goed afstellen moet dat toch geen probleem zijn?

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: