Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
skullsplitter schreef op 14 October 2003 @ 23:40:
[...]

Geen idee, staan al 2-3 weken bij bestekeus.nl in de bestelling, het wachten is op de addon (centre en surrounds) als het goed is... Ik heb hem alleen in de winkel gehoord, was redelijk strak voor zon goedkope speaker, dus ben benieuwd wat ie hier thuis gaat doen...

Wat zijn jouw ervaringen tot nogtoe?

Goed!.
Voorheen had ik JBL speakers (boekenplank model), en toen ik deze speakers eenmaal had schrok ik af en toe hoe diep ze kunnen/konden gaan.
Af en toe kijk ik er nog van op (en dan staat alles gewoon op neutraal!) , huh is dat mijn subwoofer ? Nee, ohw :P

Ze zijn ook niet bang om op een hoog volume te spelen, zorg wel dat je er een goede versterker achter hebt hangen!.
Mijn versterker is gewoonweg niet krachtig genoeg, en die word ook vervangen.
(ik had eerst een SR4300 op het oog maar ik denk toch dat het de nieuwe serie van Sony ES word!, lijkt er veel op de SR4300 Marantz).

Wat ik eigenlijk wel aanraad is om er wel een subwoofer bij te plaatsen, want op sommige niveau's kan ie gewoon niks bieden en daar zijn sub's tenslotte voor :Y) 8)

Je gaat er geen spijt van krijgen :)

..:: Fabbrica Italiana Automobili Torino 500 ::..

De SR 4300 heb ik hier al staan, en ALS je hem wil dan moet je snel zijn, hijs discontinued, waardoor je hem als je hem nog tegenkomt voor een zacht prijsje van ongeveer 350 tot 280 kunt tegenkomen :)

Subwoofer en surrounds heb ik er meteen bijbestelt, en bij het beluisteren van speakers was ik maar bij 2 merken onder de indruk: Monitor Audio en Magnat dus.
Beide erg helder, krachtig, zonder zich te verliezen in alleen het diep of het hoog.

www.avpnews.com

Naimoholic

quote:
Alfa_33 schreef op 14 October 2003 @ 20:18:
Goed update van mijn setje.
Nieuwe pics, en wat verandereringen in de opstelling.

Ik heb er een nieuw DVD rek bij.
En ik mijn frontspeakers heb ik een stuk naar voren getrokken.

PICS!!!!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Feedback :P
Ik ben erg blij met mijn DVD rek, hij is mooi en past goed bij de rest van de meubelen.
Ander voordeel is dat er 160DVD's in passen.

(Wat op een gegeven moment uiteraard te weinig is :P )
* Boekster ziet een goede IKEA klant ;) .

Ziet er netjes uit :) . Mooie spulletjes, in een nette opstelling!

Music Addicted

dot.mac

Hey... CD/DVD meubel "Benno" :9

Heuh! Ik kan waarschijnlijk deze week mijn speakers op gaan halen in Best!

www.avpnews.com

quote:
Boekster schreef op 13 oktober 2003 @ 23:59:
[...]

Wat is dit nou weer voor een wazige reactie? Een paar 800 sigs ipv 804's. Je beseft ook dat 802's 2,5x zo duur zijn? En ook een klein beetje groter? En een iets stevigere amp nodig hebben om ze echt goed te laten klinken? (niks tegenover je Pioneer hoor, maar een 802 verdient een veel betere dan die je nu hebt).

Zo kun je elk component wel een beetje opschalen in z'n serie. Beetje nonsense. Als je hem nou tips geeft qua uitbreiding, plaatsing ofzo, dan heb je nog wat nuttigs. Upgrades gooien kan iedereen.

Ow van een 804 naar een 802 is geen uitbreiding, hmm...

Rotel 200 watts x 5 into 8 ohms
Pioneer 170 watts X 7 into 6 ohms

De waardes bij de Rotel horen bij een RB1095, ik heb ze daarop gehoord en het klonk goed. Er zal dus niet veel verschil in zitten tegenover de Pioneer, 6 ohm is moeilijker te handhaven dan 8 ohm ;) .

Tips:

- standaard powercords vervangen
- andere spikes onder de apparatuur
- center lager plaatsen, maar dat lijkt niet mogelijk

Pain is a sign of weakness leaving the body.

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
Alfa_33 schreef op 14 October 2003 @ 21:04:
[...]

Iets minder oud mag dat ook :P ?
Héhé .. ja weet niet hoe lang ze in productie zijn geweest.Mijn is alleszins van 1991 en trekt qua model hééél hééél hard op de jouwe.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Naimoholic

quote:
HT-freak schreef op 15 October 2003 @ 14:29:
[...]

Ow van een 804 naar een 802 is geen uitbreiding, hmm...

Rotel 200 watts x 5 into 8 ohms
Pioneer 170 watts X 7 into 6 ohms

De waardes bij de Rotel horen bij een RB1095, ik heb ze daarop gehoord en het klonk goed. Er zal dus niet veel verschil in zitten tegenover de Pioneer, 6 ohm is moeilijker te handhaven dan 8 ohm ;) .

Tips:

- standaard powercords vervangen
- andere spikes onder de apparatuur
- center lager plaatsen, maar dat lijkt niet mogelijk

Nee, da's een upgrade. Tenzij hij z'n 804's dan achter zou gaan zetten, maar zoals ik de ruimte nu zie gaat dat echt slecht klinken. Veel te klein.

Powercords kun je meet als tweaks zien, om het echt af te maken. Spikes is ook wel een idee.
De 1095 erbij is een goede uitbreiding, en is op zich dus een goede tip. Zal er zeker beter van gaan klinken, mits Rotel je bevalt natuurlijk. Goedkoop is ie echter niet.

Ik zou zelf voor ik naar de 1095 zou gaan eens gaan kijken naar een set 805's als rears. Denk dat het meer beleving toevoegd aan films, als dat tenminste de hoofdbezigheid van de set is. Zoniet, dan zou ik zelfs naar een losse stereo-eindversterker kijken, zoals een Arcam P85 of iets dergelijks. Ik dnek dat je dara meer plezier van hebt.

Music Addicted

Dat het niet altijd hetzelfde moet zijn , bewijs ik ff hier ... Mijn ouders wilden ook hun "Home-Cinema" ff laten zien... dus ik maar naar beneden ff fotootjes trekken ( ook foto getrokken van onze gezamelijke dvdcollectie , meeste dvd's zijn van mij hoor :) ) :
http://home.pi.be/~swinneke/hifi/sonydav1.jpg

http://home.pi.be/~swinneke/hifi/sonydav2.jpg
Onderdelen :
Dvd/Speakers/Subwoofer/Tuner/.. : Sony DAV-S300 - DTS - DD - Prologic ( gelinked aan TV , wel beter als die tvspeakers hoor ! )
Tv : Philips 28PT4456 - 4:3 - Nicam
Video : Philips VR742

Wel leuk om samen even filmpjes te zien. Maar als ik alleen thuis ben kruip ik toch naar boven hoor !! :)

TomSwinnen wijzigde dit bericht 15-10-2003 17:14 (5%)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Ziet er leuk uit hoor TomSwinnen, maar idd, het haald het niet bij wat je boven hebt staan :P

Level 70 Tauren Warrior: [profile]

You fool of a Took!

quote:
TomSwinnen schreef op 15 oktober 2003 @ 17:13:
Dat het niet altijd hetzelfde moet zijn , bewijs ik ff hier ... Mijn ouders wilden ook hun "Home-Cinema" ff laten zien... dus ik maar naar beneden ff fotootjes trekken ( ook foto getrokken van onze gezamelijke dvdcollectie , meeste dvd's zijn van mij hoor :) ) :
[afbeelding]

[afbeelding]
Onderdelen :
Dvd/Speakers/Subwoofer/Tuner/.. : Sony DAV-S300 - DTS - DD - Prologic ( gelinked aan TV , wel beter als die tvspeakers hoor ! )

Wel leuk om samen even filmpjes te zien. Maar als ik alleen thuis ben kruip ik toch naar boven hoor !! :)

Haaa, ik zie Clockwise van John Cleese! Heb m ook paar dagen terug gehaald bij de FRS....gister gezien...hij is wel grappig en er zitten leuke momenten in :) vooral de left....right....right momenten zijn vrij hilarisch :)

Verder zou ik ook liever naar je celestions willen luisteren ;)

Marantz SR4300 / Pioneer DV-360 K / Magnat Project 4 / Quadral QLX Base II / KLipsch Quintet II / Sennheiser RS 20 / Monitor D.A.S. Correct / Pioneer PD-Z81M / JVC AV-21BF10S

Reg. datum: 30 september 2001

quote:
tbusquet schreef op 09 October 2003 @ 16:02:
Nou veel is er niet verandert bij mij, maar ik heb even wat nieuwe ( niet zulke geweldige ) foto's gemaakt.

- De subs hebben nieuwe voetjes gekregen.
- Het scherm is maskable van 1.85:1 naar 2.35:1.
- De 604's zijn nu ge-bi-ampt.
- En mijn dvd-collectie heeft wat toevoeging gehad.

..fotos...
Ik blijf vinden dat je scherm erg hoog hangt ? Krijg je geen stijve nek als je er een hele film naar moet zitte kijken ?

Kheb ook nog een Sony DAV S-300 over :P

www.avpnews.com

quote:
skullsplitter schreef op 15 oktober 2003 @ 19:26:
Kheb ook nog een Sony DAV S-300 over :P
Geef toe .. die dingen zijn toch perfecte instapmachientjes ;)

quote:
Boekster schreef op 15 October 2003 @ 01:40:
[...]

* Boekster ziet een goede IKEA klant ;) .

Ziet er netjes uit :) . Mooie spulletjes, in een nette opstelling!

Dankje, idd Ikea :P
Ikea 0wnt :D

quote:
fetcher schreef op 15 October 2003 @ 06:52:
Hey... CD/DVD meubel "Benno" :9

Welkom bij de Ikea-Kennisquiz

Het door u gegeven antwoord is:
.
.
.
.
GOED

U gaat door voor de koelkast ;) :+

..:: Fabbrica Italiana Automobili Torino 500 ::..

quote:
TomSwinnen schreef op 15 October 2003 @ 19:30:
[...]

Geef toe .. die dingen zijn toch perfecte instapmachientjes ;)

ECHT slecht zijn ze niet, tis alleen het gebrek aan mogelijkheden en dat ik NU het geld nog heb om iets leukers aan te schaffen ;) (volgend jaar studeren, weer een cashflow van nihil :()

En idd, ik ben ermee begonnen op instap niveau, tis alleen binnen anderhalf jaar waardeloos geworden... Misschien dat mijn ouders hem nog overnemen, maar ik weet het zo net nog niet...

www.avpnews.com

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
Alfa_33 schreef op 15 October 2003 @ 20:46:
Nee....voor de Magnetrønit! (spreek uit: magnetreunit)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Naimoholic

quote:
Alfa_33 schreef op 15 oktober 2003 @ 20:46:
[...]

Dankje, idd Ikea :P
Ikea 0wnt :D

[...]

Welkom bij de Ikea-Kennisquiz

Het door u gegeven antwoord is:
.
.
.
.
GOED

Ik werk bij IKEA, zal wel jureren ;) .

Voor degen die het DVD rek mooi vond, dat is Bertby, hangt aan de muur (kan er in principe ook in mocht je dat willen). Het CD rek is een Benno, TV meubel ook, en je mini CD rek is een Misthorn en is uit de collectie :P . Tafel komt me ook bekend voor, maar daar kan ik niet genoeg van zien om het met zekerheid te zeggen. Het zou een Amon blad met Curry poten kunnen zijn :P .

Maar mooie set :+ ;) .

Music Addicted

Reg. datum: 13 augustus 1999

quote:
zimbab schreef op 15 October 2003 @ 22:27:
[...]

Nee....voor de Magnetrønit! (spreek uit: magnetreunit)

De ø komt alleen voor in het Noors en Deens, en niet in het Zweeds...
(daar wordt de ö gebruikt voor dezelfde klank)

On topic: er mogen wel wat meer PICS komen. Er wordt veel te veel gepraat hier.

j-w wijzigde dit bericht 15-10-2003 23:06 (22%)

Naimoholic

quote:
j-w schreef op 15 oktober 2003 @ 23:01:
[...]

De ø komt alleen voor in het Noors en Deens, en niet in het Zweeds...

On topic: er mogen wel wat meer PICS komen. Er wordt veel te veel gepraat hier.
Hoe zi dat dan met Zeeuws? :?

Music Addicted

The man with the plan

quote:
skullsplitter schreef op 15 October 2003 @ 00:08:
De SR 4300 heb ik hier al staan, en ALS je hem wil dan moet je snel zijn, hijs discontinued, waardoor je hem als je hem nog tegenkomt voor een zacht prijsje van ongeveer 350 tot 280 kunt tegenkomen :)
Klein vraagje tussendoor:

Waar heb je hem voor 280,- gezien?

En speciaal voor Boekster: De Voorhof ;)

Verbal Kint wijzigde dit bericht 16-10-2003 01:04 (7%)

Great minds think alike!

Naimoholic

quote:
Verbal Kint schreef op 16 oktober 2003 @ 01:00:
[...]

Correct had hem in ieder geval voor 299, zoals je ongetwijfeld wel eens op het forum bent tegengekomen.

Tanthof hier, niet zo ver uit elkaar dus :) .

Music Addicted

quote:
jawel.. doe ik morgen ofzo.. ben net kalar met kijken.. hehe.. op diascherm dan wel 4:3, wel redelijk... biemer is een sony, moet even kijken welk type. Nu heb ik wel leuke b&w's maar ik heb als surroudn receiver een sony & speakersetje een jbl staan..niet van mij, en ook allemaal tijdelijk geplaatst,..gaat morgen weer terug :)

quote:
TomSwinnen schreef op 15 oktober 2003 @ 17:13:
[afbeelding]

[afbeelding]
Onderdelen :

relaxed dvd-rek

heb je merk en typenummer daarvan?

(dit is geen geintje btw :) )

quote:
Verbal Kint schreef op 16 October 2003 @ 01:00:
[...]

Stassen te Venlo heeft ze ooit eens voor die prijs aangeboden, maar zitten nu ineens weer voor 399 in de lijst staan :{

Ik heb de mijne gewoon lokaal gehaald omdat ik gezien de "kuren" die het apparaat snel naar een winkel wil kunnen gaan als er iets mis is....

www.avpnews.com

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws