Ook al krijgen DVD spelers nog zulke goede referenties om hun CD kwaliteiten, bijv. de hier veel genoemde 963 vM, deze halen het idd niet bij een goede cd speler. Ik heb wel eens horen zeggen dat je de prijs van een DVD speler door midden moet doen, deze halve prijs is de prijs van een gelijkwaardige cd speler. Dit zou betekenen in het geval 963 vM dat je met een cd speler van onder de 500 euro de 963 eral uit speelt. Dit zou me niets verbazen.
Ik heb diverse test gedaan met DVD spelers en CD spelers, en idd je moet een behoorlijk dure DVD speler hebben om een hele goede cd speler naar huis te spelen.
Ik geloof dan ook meer in een hele goede cd speler en een goedkopere DVD speler. Of een hele goede dac, maar dan ook een duurdere DVD speler ivm de betere loopwerken.
Het verschil wordt overigens wel al kleiner. Het zou me niets verbazen dat binnen een jaar je de prijs niet moet halveren, maar dat je 75% moet nemen. Dus dat rechtvaardigd de keus voor een goede dvd speler op termijn.
Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar een DVD speler blijft een compromis, een cd speler is dedicated voor CD weergave. Daarnaast heb je de afweging nog voor SACD en DVD-A.......... Moeilijk, moeilijk.
Mijn voorkeur zou vandaag uitgaan naar een hele goede CD speler of DAC(+-2000 euro oid, 2ehands) en een goede DVD speler (alleseter) zoals de Denon DVD A11 (2500 euro). In mijn beleving heb je dan het beste van beide werelden met een heeeeeeeeeeeeel groot nadeel: de prijs

. Dat wordt laaaaaaaaaaaaaaang sparen .........