Threads.....
quote:oc4ever schreef op 25 September 2003 @ 17:17:
Is het normaal dat de Athlon64 3200+ goedkoper is dan de Barton 3200+ ?
AMD Athlon64 3200+ Boxed 515 ¤
AMD Athlon XP 3200+ Barton Boxed 549.1 ¤
Bij Forcom.
Yup, ook op amd.com staat em goedkoper.
http://www.amd.com/us-en/..._609,00.html?redir=CPT301
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
Martin was vandaag weer op zijn toer, stond vanmiddag ook al bij ons, om enkele componenten te regelen voor dealerinfo dag. Hij had die FX net in Antwerpen uit een systeem gerukt zei hij.quote:Montana2K3 schreef op 25 September 2003 @ 14:55:
Loopt er net een kennis binnen (HCC) met een FX 51 lol heb um net in mn handen gehad! kut die dingen zijn zwaar! twee keer P4 gewicht!? en veel pinnetjes man die wil je niet laten vallen! en zoals gewoonlijk mag ik van Martin geen foto's maken!Love to work @Trendtek
quote:Ecteinascidin schreef op 25 September 2003 @ 13:21:
[...]
Bron: The inquirer.net
Nou, verkrijgbaarheid zal de grootste issue worden, vrees ik.
Voor de fx vesie jah de Athlon 64 is gwoon goed verkijgbaar.
quote:In Q3, that?s now, or the 940 pin Athlon 64, only 10K will be available, and 80K 754 pin chips. The 939 pin version isn?t launched until Q1 04.
In Q4, the numbers shift to 15K for the 940 pin version, and 433K for the 754 pin version. Other sources at another mobo company suggest this figure is a little too high.
In Q1 2004, the projected numbers are 30K for the 940 pin version, 300K for the 939 pin version, and 1320K for the 754.
En het is inquirer, dus je zout & peper stel er even bijhouden.
Ps: past een athlon64 in een athlonfx bord. dus 754 in een 940 socket.
T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslān wer mei Kening \___ R@H#4
Nopequote:gp500 schreef op 25 september 2003 @ 18:50:
[...]
Reg. datum: 11 juni 2001
quote:gp500 schreef op 25 September 2003 @ 18:50:
past mischien wel,maar werkt niet
edit/ sorry hoor ,ik kon het niet laten
erikdeperik wijzigde dit bericht 25-09-2003 19:42 (12%)
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Die aantallen komen ongeveer overeen met de aantallen die ik een maand geleden te horen kreeg. Van die Atlhon 64 FX output gaat ook nog eens 70% naar OEM's of SI, dus die zul je niet in grote aantallen in het het losse retail kanaal zien opduikenquote:Ecteinascidin schreef op 25 September 2003 @ 13:21:
In Q3, that’s now, or the 940 pin Athlon 64, only 10K will be available, and 80K 754 pin chips. The 939 pin version isn’t launched until Q1 04.
In Q4, the numbers shift to 15K for the 940 pin version, and 433K for the 754 pin version. Other sources at another mobo company suggest this figure is a little too high.
In Q1 2004, the projected numbers are 30K for the 940 pin version, 300K for the 939 pin version, and 1320K for the 754.
Bron: The inquirer.net
Nou, verkrijgbaarheid zal de grootste issue worden, vrees ik.
Op de NF3 zit geen soundstorm op, dus geen een merk kan dat uitbrengen. nVidia wil soundstorm wel nog als aparte apu uitbrengen en denkt ook om er geluidskaarten ofzo mee gaan te maken.quote:Djoekie schreef op 25 september 2003 @ 09:42:
[...]
SOUNDSTORM!?!?!?! Op een NF3!?!?!? Als dit werkelijk waar is dan laat ik Gigabyte k8nnxp toch maar liggen
The Source wijzigde dit bericht 25-09-2003 20:02 (23%)
quote:
Die FX socket940 wordt een collectors item zo te zien. Worden er maar 55000 van gemaakt
Wat me opvalt is dat AMD redelijk snel overschakeld naar hun nieuwe oogappel. Als ik mag extrapoleren worden in 2004 de laatste socketA-cpu's gebakken is AMD eind dat jaar volledig 64bit. Lijkt me een verstandige keuze om helemaal voor je nieuwe product te gaan, omdat dat de geloofwaardigheid alleen maar ten goede komt. En omdat 'oude' 32-bit software gewoon werkt, is er ook geen enkele reden om niet over te stappen.
Wordt een spannend jaar voor AMD
Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos
iig de extra Cache en weer hogere Clocken zullen wel wat impact hebben maar als er kwa IPC niet veel verbeterd is zal de 3,4 prescott rond de P4 3,2 extreem presteren en zal de 3,6 hem pas gaan over treffen en dan is de fX ook al 3mnd verder misschien is er al de FX53.
Spannend
GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi
quote:Breepee schreef op 25 September 2003 @ 20:13:
[...]Als ik mag extrapoleren worden in 2004 de laatste socketA-cpu's gebakken is AMD eind dat jaar volledig 64bit.
Die kans is er inderdaad, maar je hebt altijd nog de Duron processoren en tegen die tijd is de AthlonXP's zoiezo budget. En de MP en mobile processoren natuurlijk, die zal je nog wel een poosje in de winkel zien liggen.
quote:NexuZ schreef op 25 September 2003 @ 20:25:
Ik ben eigenlijk ook best benieuwd naar wat de AMD 64 te wachten staat als de Prescott het daglicht ziet. Hopelijk gaan we weer een leuke race zien tussen Intel en AMD.
AMD positioneerd de Athlon 64 tegenover de Prescott en heeft de Athlon 64 FX als "competitieloos/enige in z'n klasse" product in het hoofd. We weten nog niet echt wat de Prescott gaat doen, maar de Athlon 64 FX verslaan qua prestatie gaat moeilijk worden. Qua prijs zal die wel tussen de Athlon 64 en de Athlon 64 FX komen te zitten.
Persoonlijk zet ik zet de high-end Prescotts tegenover de s939 Atlon 64 FX tegen de tijd dat we in eind Q1 zitten.
http://www.theinquirer.net/?article=11774quote:
THEY MAY BE short in numbers, but Athlon 64s will cost 3400+ 637 USD in their 3400+ flavouring at launch, we can reveal.
AMD will keep Athlon FX 51 as its only solution in its league until the end of Q1 next year, while new Athlon FX 53 will get its birthday in Q2 2004, at Cebit, we surmise, since AMD simply loves to launch its CPU's there.
The chipmaker wants to keep the Athlon FX 51 in the 1500+ USD league even into the third quarter of its existence, but we reckon that's pushing it.
After introduces its Athlon 64 3400+ the company will be empty-sleeved until halfway through next year, though we do expect to see an Athlon 64 3700+ in Q2 2004. This will be the first roadmap we have seen that actually has two completely un-updated quarters.
AMD will reintroduce Durons at 1.4 1.6 and 1.8 GHz to maintain a low-end market. 'Paris' will be a 32-bit-only Athlon 64 core (work that one out..) featuring socket 754 256 L2 cache memory and, of course, a 130 nm SOI core. We suspect that this could be Athlon 64s that didn't pass validation to be 64-bit and have at least 256 KB of functional cache memory.
This will be a good opportunity for Intel to make some distance with its Prescott. But everything can't be so bright for Intel, as they have to use high expensive Xeon Dies and pack them into P4 packages just to have something to hurl against FX. However, Prescott, we fear, will be a rare bird - just for journos and Dell, and the ones who have Dells, under the Xmas tree this yuletide.
quote:silentsnow schreef op 26 september 2003 @ 01:51:
[...]
AMD positioneerd de Athlon 64 tegenover de Prescott en heeft de Athlon 64 FX als "competitieloos/enige in z'n klasse" product in het hoofd. We weten nog niet echt wat de Prescott gaat doen, maar de Athlon 64 FX verslaan qua prestatie gaat moeilijk worden. Qua prijs zal die wel tussen de Athlon 64 en de Athlon 64 FX komen te zitten.
Persoonlijk zet ik zet de high-end Prescotts tegenover de s939 Atlon 64 FX tegen de tijd dat we in eind Q1 zitten.
Ik denk niet dat prescott het beest word waar sommigen hem voor houden:

En voor de rest nog tabellen met cijfers, zie het artikel vanaf hier
quote:silentsnow schreef op 26 September 2003 @ 01:51:
nou ik zou dat niet zo zeker zeggen als prescott tegen valt dan heeft aMD breading ruimte aangezien ik een mogelijk probleem voor zie.
Hammer nu zijn 0,13 CPU's
de desktop is recent op 2,2Ghz gereleased dat is wat ze nu tot max op 0,13 gereleased hebben dus de vraag is kan dat nog door schalen naar 2,6 Ghz voor Prescott op te vangen eer AMD 0,09 ten tonele verschijnt met d enodige vertragingen want het is de vraag maar of IBM dit wel samen met aMD voldoende snel kan zonder aanzienlijke vertraging voorelkaar kan krijgen.
GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi
quote:EaS schreef op 26 September 2003 @ 12:05:
[...]
Ik denk niet dat prescott het beest word waar sommigen hem voor houden:
Wat had je dan gedacht? De cpu zal pas een boost geven wanneer programa's de nieuwe instructies ondersteunen.
Nu we toch over Intel bezig zijn, The Inquirer spreekt over Tejas/Pentium 5:
http://www.theinquirer.net/?article=11785quote:
DETAILS HAVE EMERGED of the future design of Intel’s Tejas/Pentium V processor, and of how the chip firm will present it to the world.
The chip will sample internally at Intel in January 2004 and will take between four to six months to get to market. The Pentium 6 will follow a very similar schedule.
The Pentium V is likely to fly along at between 5GHz to 7GHz, have 2MB plus of level two cache, be built on a 90 nanometer process, and have a stackable design.
The processor we believe, sits in the LGA 775 pin socket, and above it is a very thin heatsink. But, according to sources close to the firm’s plans, another permeable heatsink can sit between this and another microprocessor module, giving a stackable design.
The final design of this arrangement is not set in stone.
According to this source, and the details have not been confirmed a module sitting on top could provide 64-bit extensions.
And the source claimed, Microsoft is ready to launch a version of Windows called Elements with 64-bit extensions.
The idea seems to be that people can buy a 32-bit module, and then add in the 64-bit processor.
There are three samples of an arrangement of the Pentium V here in Taiwan this week, with a very thin processor and lots of wires and patches stuck on it, just to show proof of concept.
The Pentium V could have a front side bus speed of as much as 4000MHz, the source claimed, although this may be reserved for the next chip along, the Nehalem.
Het is dan nog altijd niet logisch dat de Prescott in de CPU-test van PCMark zo'n vijftien procent lager scoort dan een gelijk geklokte P4. Ik kan me niet goed voorstellen dat deze cijfers correct zijn - misschien is HT niet ingeschakeld op de Prescott, maar wel op de P4.quote:Hacku schreef op 26 September 2003 @ 12:50:
Wat had je dan gedacht? De cpu zal pas een boost geven wanneer programa's de nieuwe instructies ondersteunen.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
The Inquirer vermoed dat Yamhill compatible is met 'AMD64' en eventueel in de prescott/tejas zal zitten.
Mss toch wel, want de Prescott heeft een langere pipeline.quote:odysseus schreef op 26 September 2003 @ 13:14:
[...]
Het is dan nog altijd niet logisch dat de Prescott in de CPU-test van PCMark zo'n vijftien procent lager scoort dan een gelijk geklokte P4. Ik kan me niet goed voorstellen dat deze cijfers correct zijn - misschien is HT niet ingeschakeld op de Prescott, maar wel op de P4.
Geen socket A cpu's wil niet zeggen dat alle cpu's 64bit zijn. Volgens de 'geruchten' gaat de Athlon XP over naar socket 754. Het is dus een Athlon 64 core met een kleiner cache en volgens de geruchten zijn de 64bits instructies ook uitgeschakeld. Dus gewoon 32bit voor lowend.quote:Breepee schreef op 25 September 2003 @ 20:13:
Als ik mag extrapoleren worden in 2004 de laatste socketA-cpu's gebakken is AMD eind dat jaar volledig 64bit.
Dat zou zo ongeveer het domste zijn wat ze maar kunnen doen bij AMD.quote:The Source schreef op 26 september 2003 @ 20:18:en volgens de geruchten zijn de 64bits instructies ook uitgeschakeld
The Source wijzigde dit bericht 26-09-2003 21:59 (42%)
quote:Breepee schreef op 26 September 2003 @ 20:34:
[...]
Dat zou zo ongeveer het domste zijn wat ze maar kunnen doen bij AMD.
Nee helemaal niet wel van consumenten oog punt niet van produktie kosten oog punt nl.
Als de vraag naar budged Athlon XP non_ 64 groot is dan hoeft AMD geen extra lijnen lang voor K7 aan te houden
Ook vervalt hierdoor 'n oude socket plat form je houd 754 & 939 over.
Alleen het stimuleerd 64 bit slecht.
Maar ja het is dan ook de Celeron tegen hanger.
Als intel ondertussen ook met zijn 64bit P4//5 gekomen is hoeft Celeron dat ook nog niet te zijn alleen iNtel heeft veel FAb's dus veel lijnen kunnen dus ook veel verschillenden cores parrallel maken.
AMD is Produktie capaciteit beperkt ook kwa aantal lijnen dus is een economische betere stap dan je denkt.
Dit is dus als Athlon 64 nog midrange zijn en AMD wil K7 swappen voor K8 op 32bit om produktie kosten te beperken.
JE krijgt hierdoor wel een goede upgrade pad voor terug.
van 'n $100 tot 'n $500 exemplaar kan men er instoppen als die gezakt is naar $250 ten tijde van de upgrade zonder je S462 mobo te swappen voor S754
SG wijzigde dit bericht 26-09-2003 22:46 (4%)
Precies, en als er iets is wat AMD ongeloofwaardig maakt is nieuwe 32bit-cpu's op de markt brengen. Dan kunnen ze beter een s754 uirkleden.quote:
Dit topic is gesloten. ![]()