Gathering of Tweakers

Quicksearch
ochja.. 'doorbreken' is niet echt een van mijn doelstellingen, ik heb nooit de ambitie gehad om een 2e tiesto of dj jean te worden... maar het draaien gewoon als 'hobby' begint nu toch wel behoorlijk uit de klauwen te lopen :D

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

quote:
T3KST3P schreef op 21 September 2003 @ 16:54:
[...]

moet je fatsoenlijke muziek gaan draaien >:)

;)
Dat heb ik mijn hele leven nog niet gedaan dus dat zal het wel niet zijn.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Relax, we understand j00

quote:
Ener-G schreef op 21 September 2003 @ 17:37:
ochja.. 'doorbreken' is niet echt een van mijn doelstellingen, ik heb nooit de ambitie gehad om een 2e tiesto of dj jean te worden... maar het draaien gewoon als 'hobby' begint nu toch wel behoorlijk uit de klauwen te lopen :D
Nou dat doorbreken hoeft nog niet van mij (dat zie ik dan wel weer), maar toch wat regelmatiger een plek hebben om je kunsten te laten zien is toch welkom.

Een vaste plek krijgen of bekend worden hoeft van mij nu ook nog niet, ik wil eerst mijn techniek verbeteren en dan pas gaan proberen ergens serieus aan de bak te komen.
Ondertussen met drive-in shows feesten doen is natuurlijk wel leuk om een beetje aan publiek te wennen. Nadeel hiervan is dat ik niet mijn eigen stijl kan draaien...

Een doelstelling voor mij is om op den duur op Ibiza gevraagd te worden zodat ik lekker goedkoop vakantie kan houden 8) :D

Here I am, so what are you 2 other wishes?

quote:

Die vriend heet melvin, zn dj naam is mel tierra.

quote:
JasperT schreef op 21 September 2003 @ 18:56:
Een vaste plek krijgen of bekend worden hoeft van mij nu ook nog niet, ik wil eerst mijn techniek verbeteren en dan pas gaan proberen ergens serieus aan de bak te komen.
Ondertussen met drive-in shows feesten doen is natuurlijk wel leuk om een beetje aan publiek te wennen. Nadeel hiervan is dat ik niet je eigen stijl kan draaien...

Een doelstelling voor mij is om op den duur op Ibiza gevraagd te worden zodat ik lekker goedkoop vakantie kan houden 8) :D

Ik vind dat niet de instelling om er te komen.
Ik draai nu namelijk iedere vrijdag middag in een danscafe'tje en daar leer ik super veel van. Ik kan ook niet op en top mixen maar ik heb toch geprobeerd om daar aan de bak te komen en nu mag ik er iedere week draaien. Dat lijkt me toch leuker dan dat je elke keer weer thuis achter je tt's staat. Als je platenkeus al goed is ben je volgens mij al een heel eind en hoeft je techniek niet op en top te zijn.

Friso wijzigde dit bericht 22-09-2003 10:41 (8%)

quote:
Friso schreef op 22 September 2003 @ 10:40:
[...]

Die vriend heet melvin, zn dj naam is mel tierra.

[...]

Ik draai nu namelijk iedere vrijdag middag in een danscafe'tje en daar leer ik super veel van. Ik kan ook niet op en top mixen maar ik heb toch geprobeerd om daar aan de bak te komen en nu mag ik er iedere week draaien. Dat lijkt me toch leuker dan dat je elke keer weer thuis achter je tt's staat. Als je platenkeus al goed is ben je volgens mij al een heel eind en hoeft je techniek niet op en top te zijn.
* KeeZ vindt techniek toch belangrijker dan DJ-hoer (want dat ben je op deze manier) spelen.... Jij vraagt, wij schoppen :P Dat wil je niet als DJ... Ik heb het natuurlijk ook gedaan (je mot ergens beginnen) maar ben er mee gestopt omdat je simpelweg je 'ding' niet mag doen... heel jammer IMO...

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Reg. datum: 21 juni 2000

quote:
PatriXx schreef op 21 September 2003 @ 08:36:
[...]

Als Terborg nog een beetje in de buurt van Apeldoorn ligt wil ik wel ff een kijkje nemen :)
30-40 minuten sturen (met een beetje het gas er op ;))

quote:
KeeZ schreef op 22 September 2003 @ 13:06:
* KeeZ vindt techniek toch belangrijker dan DJ-hoer (want dat ben je op deze manier) spelen.... Jij vraagt, wij schoppen :P Dat wil je niet als DJ... Ik heb het natuurlijk ook gedaan (je mot ergens beginnen) maar ben er mee gestopt omdat je simpelweg je 'ding' niet mag doen... heel jammer IMO...

eerlijk gezegd ben ik bijna geen "DJ-hoer" aan het spelen, 9 van de 10 platen die ik draai, draai gewoon omdat ik ze wil draaien en omdat ik vind dat ze bij mijn stijl passen, natuurlijk is het niet zo dat ik alleen maar kan draaien want ik cool vind maar ik denk dat je dat ook echt niet kan verwachten als beginnende dj.Anders is natuurlijk als je dat 4 jaar lang aan het doen bent.

Mn ding doe ik trouwens sowieso al door 2 platen te mixen, dat vind ik al mooi zat :7 en je techniek verbeter je eigenlijk alleen maar door veel te draaien, misschien leer je er juist wel meer van door al die stijlen aan elkaar te mixen dan door alleen maar 1 stijl te mixen.

Friso wijzigde dit bericht 22-09-2003 15:19 (7%)

Savale in actie vorige week donderdag op de voorronde van de P60 dj contest

http://members.chello.nl/rgesink/p60/images/IMG_3909.jpg

meer pics

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

quote:
Friso schreef op 22 September 2003 @ 15:17:
[...]

eerlijk gezegd ben ik bijna geen "DJ-hoer" aan het spelen, 9 van de 10 platen die ik draai, draai gewoon omdat ik ze wil draaien en omdat ik vind dat ze bij mijn stijl passen, natuurlijk is het niet zo dat ik alleen maar kan draaien want ik cool vind maar ik denk dat je dat ook echt niet kan verwachten als beginnende dj.Anders is natuurlijk als je dat 4 jaar lang aan het doen bent.

Mn ding doe ik trouwens sowieso al door 2 platen te mixen, dat vind ik al mooi zat :7 en je techniek verbeter je eigenlijk alleen maar door veel te draaien, misschien leer je er juist wel meer van door al die stijlen aan elkaar te mixen dan door alleen maar 1 stijl te mixen.

Mjah oke... maar wat voor stijlen dan... ik bedoel nieuwe stijl heeft nou eenmaal nieuwe mixtechnieken nodig... maar de hele avond verschillende stijlen daar zou ik nou gek van worden...

quote:

En in een danscafe 9 van de 10 van je eigen platenkeus draaien... grote diversiteit aan smaak heb je zeker :+

quote:
KeeZ schreef op 22 September 2003 @ 15:52:
En in een danscafe 9 van de 10 van je eigen platenkeus draaien... grote diversiteit aan smaak heb je zeker :+

klopt :]
Mijn eigenlijke stijl is club maar ik vind hardhouse en soms wat trance ook niet erg om te draaien.
Naja, zoals ik al zei, ik ben al blij dat ik ergens mag draaien want ik ben pas 15.
Kijk, als ik daar nou over 2 jaar nog sta dan ga ik maar eens kijken wat ik daar aan kan veranderen ;)

BTW: Deze vraag zal door jullie waarschijnlijk niet gerespecteerd worden maar ik vroeg me af, hoe nemen jullie nou eigenlijk een mix op via de pc ?

Je booth uitgang in de line-in van je soundcard?
Met welk programma nemen jullie op?

Friso wijzigde dit bericht 22-09-2003 21:27 (21%)

Less is more!

Waarom zou je dat niet mogen vragen?? persoonlijk gebruik ik ofwel een tapedeck en ik recycleer mn tapes, muziek in de auto is nu eenmaal fijn :p Anders gebruik ik audacity, een linuxprogramma waarmee je wav kan opnemen en exporten naar MP3 /ogg, het kan ook gebruikt worden als multietrack recorder. Ook verkrijgbaar voor windows.

onboard soundkard hangt aan een uitgang op mn mixer..

Yalopa wijzigde dit bericht 22-09-2003 21:59 (10%)

You don't need eyes to see, you need vision

quote:
leffe_blond schreef op 22 September 2003 @ 21:57:
Waarom zou je dat niet mogen vragen??

Ik was bang dat ik termen als UTFSM naar mn hoofd geslingerd zou krijgen :Y)

Ik heb audacity even gedownload en het ziet er iig erg overzichtelijk en logisch uit.
Nadeel is alleen dat ik nu mn pc naar beneden moet gaan slepen om daar een mix op te nemen.

quote:
Friso schreef op 22 September 2003 @ 21:25:
BTW: Deze vraag zal door jullie waarschijnlijk niet gerespecteerd worden maar ik vroeg me af, hoe nemen jullie nou eigenlijk een mix op via de pc ?

waarom zal dit niet gerespecteerd worden?

quote:

klopt.. ik heb zelf de master-out van m'n mengpaneel aan de line-in van mijn geluidskaart hangen (Terratec DMX 6fire 24/96) en vervolgens zend ik het uit via shoutcast of neem het op met Sound Forge (of allebei tegelijk 8))

veerboot met underscores

woei, vandaag weer besproken voor een brugklasfeest van me oude school :D kan ik me beginnende dj skills gaan showen ;) . Feesies daar zijn altijd wel leuk, wordt er 2x in het jaar gevraagd, en is nog lekker groot ook :)

pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+

Reg. datum: 05 oktober 1999

quote:
[...]

BTW: hoe nemen jullie nou eigenlijk een mix op via de pc ?

Messer is ook een leuk programma... direct to disk recording, eventueel direct naar MP3, scheelt weer een hoop conversietijd van WAV naar MP3...
Inderdaad via de line-in...
quote:
Ener-G schreef op 22 September 2003 @ 23:25:
waarom zal dit niet gerespecteerd worden?
Omdat je ook wel kan zoeken naar een mix-opneem-programma :X

8 pm
Reg. datum: 03 februari 2000

Total Recorder neem ik altijd mee op.

Simpel, klein en ovezichtelijk programmaatje.

http://www.deep-sounds.com

quote:
Friso schreef op 23 September 2003 @ 08:54:
[...]

Omdat je ook wel kan zoeken naar een mix-opneem-programma :X
Ach, wij zijn niet zulke flamers, wij zijn liev en beschaafd ;)

Mijn specs Rockford Fosgate Power

quote:
[...]

Dat soort vragen mag hier best, je bent -naar mijn weten- de eerste die er naar vraagt..

Ik heb mn mengpaneel aan mn minidisc hangen, de minidisc naar de audigy van mn PC en van daaruit neem ik op met cooledit of een dergelijk progsel die de boel ook weer naar mp3 omzet..

Reg. datum: 05 januari 2000

K na lang speculeren ben ik ook van plan om eens iets te gaan halen. Zal gewoon beginnen met zo'n starters setje van new-line, zo'n gemini starters pakket(cd, plaat wordt me te duur, eerst er aan proeven), ben dat traktor dj studio beu :P

nu vraag ik mij wat af over die Gemini cdj20:

- kan je eventueel een back spin doen, aangezien dit ding geen plater heeft maar een jog dail

- kan dat ding sample tjes , loop, gedeelte van een nummer steeds herhalen of hoe je het wil noemen afspelen

Helixz wijzigde dit bericht 23-09-2003 18:07 (7%)

quote:
Helixz schreef op 23 September 2003 @ 18:05:

nu vraag ik mij wat af over die Gemini cdj20:

- kan je eventueel een back spin doen, aangezien dit ding geen plater heeft maar een jog dail

- kan dat ding sample tjes , loop, gedeelte van een nummer steeds herhalen of hoe je het wil noemen afspelen

Nee allebei niet, de jog gebruik je voor de grove pitch correcties en samplen/loopen kan allebei niet, cue'en daarentegen natuurlijk wel.

Met de Gemini CDJ20 kun je geen donder behalve afspelen -> Daarom is ie ook zo geschikt voor mij :)

kan ik geen verkeerde knopjes indrukken :)

http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/cdj20.htm

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Reg. datum: 05 januari 2000

quote:
Friso schreef op 23 September 2003 @ 18:10:
[...]

Nee allebei niet, de jog gebruik je voor de grove pitch correcties en samplen/loopen kan allebei niet, cue'en daarentegen natuurlijk wel.

Jammer, zijn dingen die ik eigenlijk wel wil, moet ook niet te veeleisend worden, denk dan dus dat je er een paar honderd euro bij kan tellen (CDJ800 van Pioneer oid)

Ach laat ik eerst maar eens dat beatmatchen onder de knie krijgen :) Thanks weet genoeg

Jog is alleen om het nummer langzamer of sneller te laten lopen, t draait ook niet automatisch mee.
En loop zit er niet op, dan moet je de cd400x hebben

Here I am, so what are you 2 other wishes?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws