Reg. datum: 08 november 2000
mixer met pitch?
edit: Reind kun je in sommige gevallen wel beter zijn mond dicht laten houden hoor
Triple-D wijzigde dit bericht 17-09-2003 16:02 (48%)
Ik ben samen met een vriend van mij in de brugklas begonnen met een drive in, draade toen samen zo nu en dan op feestjes van vrienden, was gewoon erg leuk om te doen.
Nu 4 a 5 jaar verder hebben we al heel wat meer spullen, setje scanners, voldoende power en sinds kort ook 2x cdj 20's. Bij elkaar gaat er gewoon veel tijd enzo inzitten, buiten het geld om. zelfs al zou je een ¤ XXXXX,-- ervoor klaar hebben liggen, ben je alsnog veel tijd bezig met het maken van een discobar, alles goed ingepakt in cases enzo.
En t geld speelt dus ook een rol. je moet niet denken dat je er lekker mee verdient, want in die tijd dat ik het als hobby heb, en ik tegenwoordig 2 feesten in de maand heb heb ik er denk bruto nog geen ¤ aan verdient, aleen ervaring en een goed gevoel. En dat is ook belangrijk
Als ik nu nog een nieuw mengpaneeltje heb en eventueel een nieuwe topset ben ik van plan om voorlopig geen grote uitgaven meer te doen. Dit mede omdat ik over een half jaar 18 word en dus graag me rijbewijs wil kunnen betalen
pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+
Moffin wijzigde dit bericht 17-09-2003 20:43 (96%)
quote:Canard schreef op 17 September 2003 @ 14:12:
[...]
Kun je ook iets zeggen over de Pioneer's? Met name de CDJ-100S en evt. 500S, 800S?
CDJ-100: Bij de introductie vond ik het helemaal NIKS. Zo'n slot in... Dat zou nooit goed gaan. Nou... Ik had het FOUT. Het slot in systeem heeft zich helemaal bewezen ;-) Verder vind ik de CDJ-100 een saai ding. Je kunt er mee mixen en "that's it". Geen loop en dat mis ik toch wel BEHOORLIJK. Had dan die effectjes er niet op gedaan (want die worden toch alleen maar MISBRUIKT in plaats van gebruikt).
CDJ-500: Antiek beestje (zelf jaaaren gebruikt) dat nu met pensioen is. Loop was super strak, loop adjust op de LTD versie was ideaal. Apparaat was wel HEEL erg gevoelig voor schokken en behoorlijk nukkig waar het om CD-R discjes ging.
CDJ-500s: Kleinere broertje van de CDJ-500. De fout die ze bij de CDJ-500 gemaakt hebben (geen oliegedempt loopwerk) hebben ze gelukkig niet op de 500s gemaakt (kan dus een stuk beter tegen schokken dan de CDJ-500 MAAR minder goed tegen schokken dan de CDJ-100 (en da's toch wel vreemd). De 500s mag van mij ook wel met pensioen.
CDJ-800: Super gewoon. Oliegedempt loopwerk met daarachter nog eens een ESP buffer. Autoloop (8,4,2,1) is ook ERG handig MITS de beatcounter het nummer in de gaten heeft (en aan het begin van een nummer wil dat nog wel eens NIET het geval zijn EN helaas kun je de beatcounter ook niet vertellen wat de snelheid WEL moet zijn). De beste master tempo implementatie tot nog toe MAAR ik heb hem nog steeds vrijwel altijd uit staan (want je hoort het toch, vooral bij sommige pitch settingen en sommige nummers). Jogje had van mij wel een slipmat mogen hebben. Nu moet je de gehele jog bewegen (en die heeft toch nogal wat massa). Koop hem ook niet voor die scratch optie, koop hem omdat het een lekker werkpaard is voor "op pad".
CDJ-1000: Sorry... Voor mij houdt het ergens een keer op qua wat ik uit wil geven aan een CD-speler. Ik vind de CDJ-1000 gewoon in een te hoge prijsklasse zitten. Vooral als je bedenkt dat je ze, omwille van betrouwbaarheid MAAR ook vanwege de verzekering, binnen 4 jaar toch weer de deur uit doet dan kom je toch wel op een ERG hoge afschrijving! Ik was zelfs zo ontstemd over de prijs dat ik hem nog nooit echt grondig getest heb!
André Huisman (www.new-line.nl)
Zie een forum als een kroeg. Stap jij maar eens een voor jou totaal onbekende kroeg binnen, daarbij van alles schreeuwend... Wat dan ook nog eens fout blijt te zijn. Grote kans dat je bij kop en kont gepakt het pand weer verlaat.quote:Moffin schreef op 17 september 2003 @ 14:45:
BTW als nieuwkomer wil niet zeggen dat ik er niks van weet, het is mijn hobby en het is lang geleden, leuk om er over te praten en nog leuker om mensen te helpen.
Op een forum gebeurt zoiets op een Cybermanier ;-)
Verder heeft het zo verdomd weinig zin om gaan op te scheppen over eindtrappen (of wat ook maar). Er is altijd wel een pik die groter is dan die van jou. Zo is mijn pik (een aantal rackjes Lab.Gruppen FP-6400 (Lab 4000's) eindtrapjes van een slordige 4500 euro per versterker) vast en zeker een stukje langer dan die van jou (maar zie je nu hoe weinig nut dat heeft in een topic zoals dit???).
Je noemde de DJC (niet CDJ) 600 (niet 500). Je had dus ALLES in de naam fout. Ook roemde je de DJM-600 om z'n kwaliteit (terwijl deze mixer uitblinkt in FEATURES en NIET in kwaliteit!!!).
Goed... Genoeg roomser dan de paus gelul... Back to topic ;-)
André Huisman (www.new-line.nl)
quote:Moffin schreef op 17 september 2003 @ 15:44:
[...]
Ja klopt de goedkopere cd-spelers hebben een wat grotere vertraging in de loop functie, om het een beetje weg te moffelen moet je proberen zo kort mogelijk na de beat van het stuk geluid dat je knipt stoppen, zodat de tijd die de cd-speler er overdoet om op nieuw te beginnen met het geknipte stuk minder opvalt, het best werkt dit met een wat langzamere bass. (het werkt niet altijd, maar zou zeggen probeer het iig)
Mmmm is moeilijk uit te leggen moet ik zeggen.
Ehm.. dat bedoelde ik niet. De loop werkt goed, start ook snel.
Ik had het over de normale startfunctie: play knop. Die is ietsie langzamer dan de cdj20
Here I am, so what are you 2 other wishes?
num-lock wijzigde dit bericht 18-09-2003 16:41 (96%)
Reden: snert snapt or du nikos van
Reg. datum: 21 maart 2000
Gewoon negeren dus
(mij ook. Dus niet "owkee, we gaan hem negeren", dat schiet niet op
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
Zeg, hoe corrigeren jullie eigenlijk de platen tijdens het mixen?
Ik doe het altijd door de pitch iets omhoog of omlaag te doen en dan weer op de plek terug te zetten. Eerder deed ik het altijd met de hand, maar nu ik die PT2100's heb lukt dat niet fijn meer. Het bevalt me zo trouwens veel beter
Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen
Kleine aanpassingen met pitch, wanneer ik verbeter met de platter dan trekt die weer iets bij namelijk.
JasperT wijzigde dit bericht 17-09-2003 21:59 (3%)
Ik ben weer (Gedeeltelijk) terug!
Sommige zijn er blij mee, andere minder blij
Andere hebben me alweer op Mirc gezien
anyway, ik heb ff een pauze in het hele draaigebeuren ingelast wegens omstandigheden,
nou weet ik dat meer dat hier hebben gedaan en de draad weer opgepakt...
Maar het wil niet lukken kan me slecht concentreren op de platen etc... en heb geen idee wat ik nu moet?!
iemand hier misschien wat tips? heb zeker geen zin om het op te geven!!!
Chill... neem een biertje ofzo
quote:Empathy schreef op 17 september 2003 @ 21:47:
Goed begin van deel 8..![]()
Zeg, hoe corrigeren jullie eigenlijk de platen tijdens het mixen?
Ik doe het altijd door de pitch iets omhoog of omlaag te doen en dan weer op de plek terug te zetten. Eerder deed ik het altijd met de hand, maar nu ik die PT2100's heb lukt dat niet fijn meer. Het bevalt me zo trouwens veel beter(alleen moet je wel goed kijken dat je de pitch weer op de goede plek terugzet
)
net zoals jij doet, vrijwel uitsluitend met de pitch... heel zelden soms nog ff afremmen met een vingertje op de platter, en ik kijk niet eens meer op welke plek ie stond.. gaat gewoon op gevoel op de automatische piloot
DJ-Jumbo> wat jij hebt heb ik ook gehad.. neem een tijdje rust, probeer eens naar andere stijlen muziek te luisteren of te draaien, koop weer een setje nieuwe plaatjes.. je komt er wel weer bovenop
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
Jumbo, wat Ener-G zegt, probeer eens een totaal andere stijl als afwisseling.
You don't need eyes to see, you need vision

Mijn toekomstige speeltjes, als het aan mij ligt
*Zit je niet te gotten? Niet? Dan ben je verdwaald, scheer je weg, NepNerd :+
Wifi is going down the toillet:
Joost: "Ik tiep dit nu vanaf het toillet :P"
Nels: "No shit Sherlock" :)
quote:JasperT schreef op 18 September 2003 @ 08:25:
Hmmmz, jij zal hier dus niet al te lang zitten..... Die technics is in t vorige draadje al uitgebreid aan bod gekomen.
Lang genoeg, maar niet in de how to become a dj topics, want dat ben ik al
Maar, mijn oprechte excuses alnog aangeboden
Flipke wijzigde dit bericht 18-09-2003 08:43 (8%)
*Zit je niet te gotten? Niet? Dan ben je verdwaald, scheer je weg, NepNerd :+
Wifi is going down the toillet:
Joost: "Ik tiep dit nu vanaf het toillet :P"
Nels: "No shit Sherlock" :)
Reg. datum: 21 juni 2000
quote:DJ-Jumbo schreef op 17 September 2003 @ 22:32:
Hey gasten,
omstandigheden,
nou weet ik dat meer dat hier hebben gedaan en de draad weer opgepakt...
Maar het wil niet lukken kan me slecht concentreren op de platen etc... en heb
Succes man !
Hopelijk tot sprekens op irc binnenkort ofzow.
(ik heb zelf ook eens een periode v/e paar maanden gehad dat ik mijn TT's niet heb aangeraakt)
spuit elf..quote:Flipke schreef op 18 September 2003 @ 08:23:
Weet niet of ze in andere delen van het topique al gepost zijn, maar ik wilde jullie deze toch niet onthouden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn toekomstige speeltjes, als het aan mij ligt
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
En werken de pioneers wel met 0.1% precisie ? En niet zoals de Gemini CDJ-20 op 0.2% precisie boven 6% pitch?quote:huisman schreef op 17 September 2003 @ 16:24:
[...]
CDJ-100: ....
CDJ-500: ...
CDJ-500s: ....
CDJ-800: ....
CDJ-1000: ...
[waar ben je?] ... [racebak] ... [blubberbak]
Reg. datum: 19 september 2002
Als je ziet wat het scheelt met een CDJ-100
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.