Gathering of Tweakers

Quicksearch
die lui met hun negatieve reacties snappen t niet, die beatleds zijn geen beatleds, zijn eerder minivumeters
alstie gewoon lekker groen brand gaat t goed, istie uit is t stil en word t rode ledje aangestuurd, dan moet je gain dichter

:) voorderest, ik ben erg tevreden over mijn DX 1000 mixer :D

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

vinyl inside

quote:
Fr3aKER schreef op 26 September 2003 @ 23:03:
Even een vraagje:

Weet iemand de hoogteinstelling voor Concorde Nightclub-E naalden i.s.m een Gemini PT-2100? Of heeft iemand misschien tips hoe ik het kan bepalen? Door te kijken of het blokje van de naald parallel loopt met de plaat kwam ik op "3" uit, is dit realistisch?

Wil het gewoon even zeker weten, tis tensloote geen goedkoop spul allemaal :D

Nog een vraag:

Ik heb vandaag ook m'n Syrincs monitor speakers binnengekregen :) Nu ben ik best tevreden over de geluidskwaliteit (moet er wel bijzeggen dat ze in m'n redelijk kleine slaapkamer staan en ik geen expert ben op geluids gebied). Op dit moment heb ik een Magnedine-10 en nu vroeg ik me af of de geluidskwaliteit drastisch zal verbeteren als ik hiervoor b.v een Xone:32 in de plaats zet. Niet dat ik er momenteel geld voor vrij heb, maar ik denk graag vooruit :+

voor de geluidskwaliteit koop je geen goede (en dure) mixer. eerder voor betere functies en levensduur. van faders oa. die a&h heeft waarschijnlijk wat betere connectors en intern wat kwalitatiever, maar echt hoorbaar : nee.

en nooit zomaar je magnedine de deur uit doen, issie veel te netjes voor.

vinyl inside

ow en nog iets. volgens mij waren een aantal van jullie opzoek naar een bepaalde midi controller van roland. de MCR 8. hij staat tekoop op synthforum :

http://www.synthforum.nl/...php?s=&threadid=19227

handig voor PC-DJ's.

quote:
wibblemoo schreef op 27 September 2003 @ 01:52:
[...]

voor de geluidskwaliteit koop je geen goede (en dure) mixer. eerder voor betere functies en levensduur. van faders oa. die a&h heeft waarschijnlijk wat betere connectors en intern wat kwalitatiever, maar echt hoorbaar : nee.

en nooit zomaar je magnedine de deur uit doen, issie veel te netjes voor.
Bedankt :), dan zal ik maar wachten tot m'n Magnedine het begeeft :P (Wat hopelijk nog lang niet gaan gebeuren)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

-Pardon my French, I'm Dutch-

quote:
Fr3aKER schreef op 26 September 2003 @ 23:03:
Even een vraagje:

Weet iemand de hoogteinstelling voor Concorde Nightclub-E naalden i.s.m een Gemini PT-2100? Of heeft iemand misschien tips hoe ik het kan bepalen? Door te kijken of het blokje van de naald parallel loopt met de plaat kwam ik op "3" uit, is dit realistisch?

De PT-2100 heeft een vrij dikke mat (dus 3mm zou best kunnen kloppen). Ook zit er altijd wat tolerantie in de arm MAAR ook in de de bevestiging tussen naald en element (kijk maar eens van heel dichtbij). Dus een vast getal is nooit te geven.

WEL is het zo dat je hem beter iets te laag kunt hebben dan iets te hoog (gok dus op ietsjes te laag). EN... Vergeet de armhoogte niet te LOCKEN na afstellen ;-)

quote:
Nog een vraag:

Ik heb vandaag ook m'n Syrincs monitor speakers binnengekregen :) Nu ben ik best tevreden over de geluidskwaliteit (moet er wel bijzeggen dat ze in m'n redelijk kleine slaapkamer staan en ik geen expert ben op geluids gebied). Op dit moment heb ik een Magnedine-10 en nu vroeg ik me af of de geluidskwaliteit drastisch zal verbeteren als ik hiervoor b.v een Xone:32 in de plaats zet. Niet dat ik er momenteel geld voor vrij heb, maar ik denk graag vooruit :+

Er zal een verschil zijn in geluidskwaliteit MAAR die zal marginaal zijn (in ieder geval veel minder dan dat sommigen denken). Verder is de geluidskwaliteit van de Mag-10 meer dan zeer behoorlijk. Je zou nog kunnen overwegen de verbinding tussen Mag-10 (unbalanced) en de M3-220 (balanced in) via een "totem pole" configuratie te doen. Bij de "totem pole" haal je de Pin-1 verbinding aan de kant van de XLR weg en zet je de afscherming van het tulpsnoertje alleen vast aan Pin-3. Het centrumdraadje blijft gewoon vastzitten aan Pin-2. Op die manier voorkom je een eventueel aardlusprobleem (hoewel dat met de M3-220 op zich bijna niet mogelijk is aangezien het een Klasse-2 geïsoleerd apparaat is (dus zonder randaarde)).

Daarnaast de mixer netjes op 0dB afstellen en dan de "input sensitivity" regelaar van de M3-220 naar smaak afstellen. Op die manier hou je de S/N van de Mag-10 optimaal. Als je dus 's avonds rustig wilt luisteren dan laat je de mixer gewoon op 0dB werken en draai je de input sens. dicht.

EN natuurlijk goed tweaken met de plaatsing EN afstelling van de sub en tops (fase-stand, freefield/desk, sub niveau t.o.v. tops). En het beste is om toch te proberen de sub in hetzelfde vlak te hebben staan als de tops EN liefst de sub tussen de tops in.

André Huisman (www.new-line.nl)

quote:
wibblemoo schreef op 27 September 2003 @ 01:56:
ow en nog iets. volgens mij waren een aantal van jullie opzoek naar een bepaalde midi controller van roland. de MCR 8. hij staat tekoop op synthforum :

handig voor PC-DJ's.
hmm interessant.. maar ik ben zelf aan het sparen voor een Evolution UC-33 inmiddels

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

quote:

Bedankt voor de tips over hoe je het beste het juiste volume kan regelen. Dit scheelde enorm in de kwaliteit en zie nu pas echt wat de set in huis heeft! 8)
Dat stuk over die XLR aansluitingen begreep ik niet helemaal maar volgens mij hoeft er nu toch niks meer aan te gebeuren.

Als ik weer is wat nodig heb zal ik het zeker weer bij jou bestellen, dit keer was prijsverschil toch net wat te groot i.v.m Duitsland.

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

vinyl inside

quote:
Ener-G schreef op 27 September 2003 @ 15:50:
[...]

hmm interessant.. maar ik ben zelf aan het sparen voor een Evolution UC-33 inmiddels
hey die heb ik ook. als je 'm met ableton gaat gebruiken, op evolution.co.uk kan je gratis een ableton skin voor 't apparaat bestellen.

vet! gratis? mits je ableton officieel gekocht hebt neem ik aan ;)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

vinyl inside

quote:
Ener-G schreef op 28 September 2003 @ 15:40:
vet! gratis? mits je ableton officieel gekocht hebt neem ik aan ;)

nope. gewoon even in een emailtje schrijven dat je de UC-33 al een tijdje gebruikt icm met ableton en die skin wel handig vind. krijg je 'm gratis thuis gestuurd.

mocht je 'm niet krijgen heb ik er nog wel 1 voor je, heb nml laatst live gekocht met de UC-33 als bundel, zat ie al bij.

Reg. datum: 05 oktober 1999

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Tone Control (http://www.tonecontrol.nl)? Zo ja, hoe is de service?
quote:
wibblemoo schreef op 28 September 2003 @ 23:32:
[...]

nope. gewoon even in een emailtje schrijven dat je de UC-33 al een tijdje gebruikt icm met ableton en die skin wel handig vind. krijg je 'm gratis thuis gestuurd.

mocht je 'm niet krijgen heb ik er nog wel 1 voor je, heb nml laatst live gekocht met de UC-33 als bundel, zat ie al bij.
ah relaxed! :D

http://www.tweakers.net/nieuws/28978

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1064876288.jpg

wat gaan we nou beleven! 249 euro voor een hardware controller met ingebouwde geluidskaart :)
zou 't wat zijn of valt dit onder de categorie 'my first kijkshop dj set' gezien de prijs?

hier valt toch totaal niet mee te draaien... gedverdemme :r en het ziet er ook nog eens niet uit ook nog... mjah kijkshop.. juust !!

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

mja ik weet het nog zo net niet.. op zich zitten alle functies er wel op die je in principe nodig hebt... ben benieuwd naar de reviews van dit beestje

en 249 euro is niks vergeleken bij wat je neer moet leggen voor een BPM studio controller

quote:
Ener-G schreef op 30 September 2003 @ 11:45:
http://www.tweakers.net/nieuws/28978

[afbeelding]

wat gaan we nou beleven! 249 euro voor een hardware controller met ingebouwde geluidskaart :)
zou 't wat zijn of valt dit onder de categorie 'my first kijkshop dj set' gezien de prijs?
Ik vraag me af hoe snel hij start.

vinyl inside

hoe ga je hier mee pitchen? toch niet met een draaiknop he.

ik denk dat die verticale faders de pitchcontrollers zijn en dat je alleen kan mixen met die horizontale crossfader achtig iets.. op zich zou dat wel logisch zijn aangezien je maar 2 kanalen hebt

en hoe snel ie start? volgens mij is het een hardware controller en zitten er verder geen drives in, dus als je een beetje snelle pc hebt moet dat enkele ms zijn volgens mij

vinyl inside

hmm zou kunnen. maar als er een grote latency inzit is 't dng natuurlijk waardeloos.

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Ben erg benieuwd naar hoe dit werkt in de praktijk :) Wou eigenlijk een Gemini mixertje gaan halen om icm te gebruiken met Traktor, maar dit ziet er leuker uit ! Is ff afwachten.

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

quote:
wibblemoo schreef op 30 September 2003 @ 14:17:
hmm zou kunnen. maar als er een grote latency inzit is 't dng natuurlijk waardeloos.

mhaw latency kan je ook aan wennen... behalve als de latency continu verschilt :/

enne... wat Ener-G ook zei... er zit een crossfader op, ik neem aan dat je daarmee dus ook gewoon het uitgaande geluidssignaal regelt en er dus uiteindelijk slechts 1 signaal uit dat 'ding' wegkomt... maar bindt me daar niet op vast...

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Nah tis van hercules en die zitten toch in de geluidskaarten/grafische kaarten e.d?

Vanaf wanneer is ie te koop?

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
Reind schreef op 01 October 2003 @ 09:07:
Nah tis van hercules en die zitten toch in de geluidskaarten/grafische kaarten e.d?

Vanaf wanneer is ie te koop?
Quote van de FP:
quote:
De externe draagbare geluidskaart wordt geleverd met een softwaresuit, en zou in oktober dit jaar op de markt verschijnen met een geschatte retailprijs van 249 euro.
Nah, op zich, tis Hercules en die maakt altijd wel goede shit, dus mijn verwachting is dat dit ook wel redelijk in elkaar zit.

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

quote:
JT schreef op 01 October 2003 @ 12:56:
[...]

Quote van de FP:

[...]

Nah, op zich, tis Hercules en die maakt altijd wel goede shit, dus mijn verwachting is dat dit ook wel redelijk in elkaar zit.
Tsja... dat zegt natuurlijk nog helemaal nix.. Hercules heeft nog helemaal geen ervaring in DJ equipment (toch?)

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

quote:
wibblemoo schreef op 27 september 2003 @ 01:56:

handig voor PC-DJ's.
Hmmm ben niet zoon studio mannetje, wat kan je allemaal met zoon dingetje?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws