Gathering of Tweakers

Quicksearch
Die ronde vorm van een 804 is ook wel zeer aantrekkelijk om eens over te aaien he :)
Naimoholic

quote:
Dr. Strangelove schreef op 01 September 2003 @ 21:28:
[...]

Kost wat, heb je wat. Het is maar wat je over hebt voor je hobby, en al ben ik met je eens dat het zeker mooiere speakers zijn, was en is het verschil in kwaliteit en de aesthetiek dat ze leveren voor mij het geld niet waard. Voor de prijs van een set 804s heb ik een set CDMs plus een hele mooie versterker; dan was ik nu nog niet op het niveau van genieten aangekomen waar ik nu toch al een tijd op zit, maar dan zat ik nog te sparen en andere dingen te laten die ik eigenlijk ook wil doen :)

Overigens ben ik ook van mening dat een hoop mensen (waarmee ik niemand in het bijzonder en jou vooral niet bedoel, als er iemand uitvoerig getest heeft dan ben jij het wel) een hoop uitgeven alleen maar vanwege het uiterlijk; ik herinner me een verhaal van een stel dat bij een dure audiozaak kwam, de Nautilus 800 zag staan en zei: doe die maar, die zien er wel mooi uit. Dat soort mensen verdienen die kwaliteit eigenlijk niet ;) Extreem voorbeeld, maar het komt in mindere mate veel voor. Beetje zielig eigenlijk als je zo je geld uitgeeft.

Tuurlijk is er een beperkende factor in je hobby, meestal geld (en dan vooral common sense ;) ). Maar ik geef je gelijk dat je voor het geld van een set 804's ook een mooie set hebt met een amp (even zonder beschouwing van merk en types). Daarentegen vind ik het werken voor de set ook erg leuk, je weet waar je het voor doet en het houdt je gemotiveerd. Ik heb gekozen voor de 800 serie, omdat ik daar echt op gevallen ben, en de CDM serie had ik niet gehoord, maar vond ik gewoon niet mooi. Die heb ik dus voor esthetische redenen overgeslagen. Niet heel netjes, maar toch is het wel een belangrijke factor. Ik vind een N800 luidspreker echt mooi (met als uitzondering de 801, die is gewoon te breed). Er zullen zat mensen zijn die dat niet met me eens zijn. Hun goed recht zou ik zeggen :) . En ik kan me ook goed vinden in mensen die me voor gek verklaren, maar dat kun je ook tegenwerpen door ze te wijzen op het feit dat ze zelf geld uitgeven aan een hobby die mij helemaal niet trekt (voorbeeld: hengels van 1200E per stuk :| . Excuses aan de fanatieke vissers onder ons ;) ).

Mensen die op uiterlijk alleen kopen, of kopen op prijs moeten ze afschieten :p . Maar het is in 'mijn' topic ook al eens gezegd: Je wilt een speaker waar je van A tot Z tevreden mee bent en uiterlijk staat toch bij de U ;) .

En wat uitvoerig getest betreft, valt het nog wel mee. Ik heb eigenlijk nog maar weinig gehoord, maar ik blijf toch op een of andere manier hangen bij de N800's, evenals Naim. Het geluid klikt bij me, en dat is denk ik net wat je nodig hebt, net als jij en Arcam+CDM7 NT dat hebben. Ook heb ik Rotel nog steeds niet geprobeerd (schaam me voor Scarp ;) ) en eigenlijk wil ik dat uit nieuwsgierigheid toch wel doen, al geloof ik toch dat de 'grote boze' verkopers wel eens gelijk zouden kunnen hebben. Ze kunnen vaak goed zien waar je naar op zoek bent, en als je op iets valt, weten ze wel een beetje welke richting ze moeten hebben qua apparatuur. Ze hebben immers wel meer kennis dan velen van ons qua sound. Ook is er de kans om dingen uitvoeriger te testen (ze doen het dag in, dag uit). Wij doen het een aantal dagen (niet vlak ervoor, maar dagen lang over een lange periode :P ) voordat we wat kopen, horen eens een demo op een beurs, overpriced en wel heel netjes opgesteld zoals het je thuis nooit lukt, of juist compleet bagger zodat een set N800 sigs minder klinkt dan de CDM7 NT's bij jouw thuis ;) . Dat is toch de reden waarom ik verkopers niet wantrouw, en ik wil toch ook graag geloven dat er echt eerlijke mensen zijn.

Music Addicted

Verdomd weinig plaatjes op deze pagina. ;)

Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!

Naimoholic

Ik zal eens kijken of ik een digicam kan lenen, zal ik vette plaatjes schieten van m'n discman voor je, en m'n lichtmast :P .

Music Addicted

Reg. datum: 08 september 2002

uuh fpm serie b^w op de site allen doet het nog niet

ik doe niet aan icons, ik race

wat is ook alweer de tag om te resizen?
dan post ik ook ff wat leuks :)

agressieve leasebakrijder | hoe kom ik van 60 gmail invites af?

[img=500] [/img]

Of eventueel een hoger of lager getal. En kom nu maar op met die pics :)

www.hospitalitylife.nl

fuk .. kan ik de plaatjes ff mailen naar iemand die ze kan hosten?? ik kan vanaf hier mijn ftp niet benaderen ...

gooi ze maar op de mail :)

Thefirstikke wijzigde dit bericht 02-09-2003 11:00 (37%)

u sure naar hotmail?

ze zijn rond de 750kb each ..

en het zijn er 4 ..

Wize140 wijzigde dit bericht 02-09-2003 10:59 (20%)

<mailadres verwijderd>

Thefirstikke wijzigde dit bericht 02-09-2003 11:03 (85%)

kep je 2 mailtjes gestuurd :)
2 foto's per mail ..
let me know! :)

Ik heb hem zelf ook

Ga hier alsjeblieft geen foto's van 750Kbyte/stuk plaatsen. Ook niet met de resize tag

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

ik heb ze al geresized. Je was iets de voorbarig JvS :P

Wize: check je mail!

quote:
Thefirstikke schreef op 02 September 2003 @ 11:10:
ik heb ze al geresized. Je was iets de voorbarig JvS :P

Wize: check je mail!

thanks! :)
here goes:

http://members.home.nl/gvreede/1.jpg
Je ziet hierboven mijn Sony 72cm 100Hz, op een zelfgemaakt meubel :)
op de middelste plank mijn JVC TH-35
en daaronder mijn _modded_ XBOX, maar dat is voor de kenner al te zien aan het EvoX menu :)
http://members.home.nl/gvreede/2.jpg
Hier zie je mijn Neon beter naar voren komen, vond groen wel toepasselijk voor de Xbox, en blauw voor de JVC, aangezien deze kleuren precies overeen komen met de kleur van de ledjes van de apparatuur:)
http://members.home.nl/gvreede/3.jpg
hierboven spreekt voor zich :)
http://members.home.nl/gvreede/4.jpg
rechterachterspeaker .. valt een beetje weg tegen die posters denk ik ;)

nogmaals bedankt voor de resize en host :)

daar hoort nog bij, dat als mensen willen weten hoe zo'n meubel te maken, ik heb daar nog foto's en tekeningen van .. dus alleen op verzoek.

Bijzonder geïnteresseerd! Mail maar naar me als je wil.

Athlon XP 2800+ Barton / Asus A7N8X Deluxe Rev. 2.0 / 2 x 1Gb Corsair PC3200 / Aeolus 6800XT / Hitachi 160 Gb S-ATA / Hitachi 250 Gb S-ATA / NEC ND-3500 / Asus 16x48x DVD / Spire Whisper Rock IV / 2x Papst 8412 N/2GML

quote:
Dr. Strangelove schreef op 02 September 2003 @ 12:16:
Bijzonder geïnteresseerd! Mail maar naar me als je wil.
Check je mail! :)

Ik zie hier de laatste posts niet echt veel plaatjes, dus ga ik mijn bijdrage maar weer eens leveren. Ik heb een aantal dingen toegevoegd aan mij HT (in opbouw). Ik heb een nieuwe receiver gekocht (Een Marantz SR-7200) en ik heb rearspeakers opgehangen (2 JVC van me oude midi setje) en wat nieuwe kabeltjes.

Mijn set ziet er dus nu zo uit:
Receiver: Marantz SR-7200
Frontspeakers: IQ L60
Rearspeakers: JVC speakers van midi set
Dvd speler: Pioneer DV-535
TV: JVC AV-21TS4EN (gewoon een 55cm tv, maar dit klinkt wel duur :+ )
Interlink dvd->receiver: Oehlbach Nf113 Digitale coax

http://www.xs4all.nl/~comamali/overzicht.jpg
Een overzichtije van me kamer

http://www.xs4all.nl/~comamali/receiver.jpg
Mijn receiver (echt een krachtig apperaat _/-\o_ )

http://www.xs4all.nl/~comamali/speaker.jpg
Mijn frontspeakers

http://www.xs4all.nl/~comamali/rearspeaker.jpg
Mijn achterspeakers

http://www.xs4all.nl/~comamali/tv.jpg
Dit is mijn tv

http://www.xs4all.nl/~comamali/dvd.jpg
Mijn dvd speler (al een oud beestje)

http://www.xs4all.nl/~comamali/dvd%b4s.jpg
En mijn dvd collectie. Ben pas de laatste tijd veel dvd´s aan het kopen, huurde daarvoor vooral. Ik mag trouwens wel ff wat cd´s branden anders kom ik ruimte te kort :Y)

quote:
martijnsp schreef op 02 September 2003 @ 15:47:
Ik zie hier de laatste posts niet echt veel plaatjes, dus ga ik mijn bijdrage maar weer eens leveren. Ik heb een aantal dingen toegevoegd aan mij HT (in opbouw). Ik heb een nieuwe receiver gekocht (Een Marantz SR-7200) en ik heb rearspeakers opgehangen (2 JVC van me oude midi setje) en wat nieuwe kabeltjes.

Mijn set ziet er dus nu zo uit:
Receiver: Marantz SR-7200
Frontspeakers: IQ L60
Rearspeakers: JVC speakers van midi set
Dvd speler: Pioneer DV-535
TV: JVC AV-21TS4EN (gewoon een 55cm tv, maar dit klinkt wel duur :+ )
Interlink dvd->receiver: Oehlbach Nf113 Digitale coax

[afbeelding]
Een overzichtije van me kamer

[afbeelding]
Mijn receiver (echt een krachtig apperaat _/-\o_ )

[afbeelding]
Mijn frontspeakers

[afbeelding]
Mijn achterspeakers

[afbeelding]
Dit is mijn tv

[afbeelding]
Mijn dvd speler (al een oud beestje)

[afbeelding]
En mijn dvd collectie. Ben pas de laatste tijd veel dvd´s aan het kopen, huurde daarvoor vooral. Ik mag trouwens wel ff wat cd´s branden anders kom ik ruimte te kort :Y)
Eindelijk weer es een plaatje . Het is ook leuk de HT's in aanbouw te zien. (niet iedereen verdiend geld als water ;)

Reg. datum: 23 september 2002

Ik ben ook wel geïnteresseerd in dat meubel van je (Wize).

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

3x Denken, 1x Doen
Reg. datum: 18 augustus 2002

Ja Wize, wil je daar niet een leuke post van maken?

Live from Shanghai // D80 + Tamron 17-50 // flickr

Everybody is wired

Advies gevraagd.

Een kennis van mij wil grote zware harde boxen hebben. Nu heeft hij op de zaak speakers gezien van 1300 euro die groot zijn. En hard kunnen..

Alleen weet ik van hem dat hij geen hoge tonen kan horen. Ik had hier thuis een test cd liggen en hij kan boven de 14 / 15 Khz de tonen niet meer horen. Maar nu wil hij graag nieuwe speakers kopen. Liefste zuil want het oog wil ook wat. Alleen ik raad hem speakers af van 1300 euro.. Hij spaart muziek dvd's en vind de dts track mooier klinken dan de Fullrange pcm track. Dus hoge kwaliteit maakt hem niets uit

Wat zijn voor hem goede zuilspeakers die er goed uit zien, Hard kunnen en niet eens zo duur zijn. Kom maar op met de suggesties
kijk eens naar eltax, jamo of bose .. ?

of zelfbouw natuurlijk O-)

JWO wijzigde dit bericht 02-09-2003 17:31 (31%)

Vincent SAV-C1 | Vincent D-150 | Marantz MA-500 | Denon DVD2800MK2 | Klipsch RF25 | Klipsch RB25 | Klipsch RC10 | Klipsch KSW10 | Barco DATA 500

Die aldi boxen van 80? als ie zelfs niet boven 15Khz uitkomt dan maakt het echt niks uit wat je neemt.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws