Reg. datum: 30 augustus 2003
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 30 augustus 2003
Reg. datum: 18 juni 2001
Tja, daar heb je wel wat gelijk in, maar als je nagaat dat geluid toch de grootste invloed heeft op de belevenis van de film, lijkt het me een logische rede eerst wat meer geld in geluid te steken.quote:robbie1234 schreef op 30 August 2003 @ 18:20:
Wat mij opvalt is dat de meeste van jullie redelijk tot leuke audio sets hebben, maar verotte tv's!!!!
Ik bedoel wie maakt er nu nog een foto van zijn 4/3 tv kom op maak dan liever geen foto.
Ik heb nu geen momenteel geen camera maar ik zal volgende week wel ff wat foto's maken
IK WIL MEER MOOIE TVS zien
Level 70 Tauren Warrior: [profile]
Ik vind 4:3 tv's juist mooier als 16:9 ... nuja das smaak... anyway , ik denk dat ik spreek voor de meeste hier : "Eerst geluid , dan beeld" .Voor mij is geluid nog steeds het belangrijkste , als ik een goed ceedetje opzet , wil ik daar van kunnen genieten zoveel als van een filmpje.quote:robbie1234 schreef op 30 August 2003 @ 18:20:
Wat mij opvalt is dat de meeste van jullie redelijk tot leuke audio sets hebben, maar verotte tv's!!!!
Ik bedoel wie maakt er nu nog een foto van zijn 4/3 tv kom op maak dan liever geen foto.
Ik heb nu geen momenteel geen camera maar ik zal volgende week wel ff wat foto's maken
IK WIL MEER MOOIE TVS zien
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Zeg dan niks, wie ben jij om te beoordelen of iemand hier z'n set-up mag posten.quote:robbie1234 schreef op 30 August 2003 @ 18:20:
Persoonlijk zie ik liever een exotische mix van audiocomponenten dan een vette breedbeeld ofzo. Natuurlijk is die ook erg belangrijk in de thuis-bioscoop ervaring maar breng het voortaan wat minder lomp.
www.hospitalitylife.nl
Ik ben blij dat je het gedeeltelijk met me eens bent maar geluid de grootste invloed op de belefenisquote:ViolatoR schreef op 30 August 2003 @ 18:26:
[...]
Tja, daar heb je wel wat gelijk in, maar als je nagaat dat geluid toch de grootste invloed heeft op de belevenis van de film, lijkt het me een logische rede eerst wat meer geld in geluid te steken.
quote:TomSwinnen schreef op 30 August 2003 @ 18:41:
[...]
, als ik een goed ceedetje opzet , wil ik daar van kunnen genieten zoveel als van een filmpje.
Het gaat hier om home-cinema --> CINEMA ....
HEHEH lomp that's mequote:
robbie1234 wijzigde dit bericht 30-08-2003 18:46 (41%)
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
een philips 72 cm kost tegenwoordig ook nog 499 eur waar je voor je 4/3 toch ook al gauw 300 kwijt bent. Ik snap niet dat mensen dan niet nog ff de aankoop uitstellen tot ze 200 euro meer hebben
Goed idee lijkt me interressantquote:ViolatoR schreef op 30 August 2003 @ 18:49:
Misschien wel leuk hier een poll over te maken, wat vind je belangrijker bij het kijken van een film, grote breedbeeld, of goed geluid
robbie1234 wijzigde dit bericht 30-08-2003 18:51 (29%)
Krijg je dan op een 4:3 zwarte balken onder en boven het beeld?? Dus dan is het helemaal geen voordeel meer om een 4:3 te kopen, want daar heb je dan bij films balken en bij tv niet, en bij breedbeelds is dat dan net andersom.quote:ViolatoR schreef op 30 August 2003 @ 18:49:
Dat kun je bij een normale 4:3 gewoon in stellen hoor
Krijg je de beruchte zwarte balken
Misschien wel leuk hier een poll over te maken, wat vind je belangrijker bij het kijken van een film, grote breedbeeld, of goed geluid
Repeat wijzigde dit bericht 30-08-2003 18:53 (17%)
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Yepquote:Repeat schreef op 30 August 2003 @ 18:51:
[...]
Krijg je dan op een 4:3 zwarte balken onder en boven het beeld??
ViolatoR wijzigde dit bericht 30-08-2003 18:52 (34%)
Damn, vertel die vriend dan even dat hij vergeten is z'n DVD speler in te stellen. Deze staat waarschijnlijk standaard op 16:9 waardoor hij een 16:9 film volledig uitrekt. Op een 4:3 tv ziet dit er natuurlijk niet uit.quote:Repeat schreef op 30 August 2003 @ 18:46:
Ik was eerst bij een vriend van me die een gewone 4:3 heeft, en daar zaten we ff een dvd'tje te kijken, maar alles werd in de hoogte uitgerekt, dwz. langwerpige hoofden en smalle auto's. Dat ziet er echt niet uit, en kijkt ook niet lekker. Bij mij op me 16:9 heb je dat nooit. Voor mij al genoeg reden om een breedbeeld te kopen en geen 4:3, of kan je het zo instellen dat het er ook fatsoenlijk uitziet op een 4:3??
Een dvd-speler heeft dan ook de mogelijkheid om hem in te stellen voor 4:3 tv's. Dat kan door middel van zwarte balken onder en boven het beeld of door een stukje van de zijkant van het beeld te snijden. Die technieken heten trouwens Letterbox en Pan&scan.
www.hospitalitylife.nl
quote:
Ja en ? Komt er in films geen muziek voor dan? Of mogen wij met een "home cinema" geen ceedeetje opzetten? Als je al je geld in een tv steekt en bijna niets in je geluid , ga je geen ceedeetje opzetten of ga je het insteke in je radiotje in de keuken
Kortom , films bestaan voor groot deel uit dialoog maar nog een groot deel uit muziek.Geen goed geluid = geen mooie muziek = niet zo een mooie film.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
quote:TomSwinnen schreef op 30 augustus 2003 @ 20:57:
[...]
Ja en ? Komt er in films geen muziek voor dan? Of mogen wij met een "home cinema" geen ceedeetje opzetten? Als je al je geld in een tv steekt en bijna niets in je geluid , ga je geen ceedeetje opzetten of ga je het insteke in je radiotje in de keuken![]()
Kortom , films bestaan voor groot deel uit dialoog maar nog een groot deel uit muziek.Geen goed geluid = geen mooie muziek = niet zo een mooie film.
Ik zeg niet dat je geen geld in muziek moet steken alleen denk ik dat als je echt goede muziek wil, als ik weer even naar mezelf kijk.
mijn tv kostte toen der tijd 1500 gulden
mijn kenwood 2x250 versterker 650 gulden
en mijn 2 jbl boxen (300 watt) 375 gulden per stuk
Ik denk persoonlijk als je een goeie surround vesterker wil je zeker 1000 (+/-500 euro) gulden kwijt bent en per box als je voor full range gaat ook weer zo een 300/400 gulden das dan dus alleen voor audio 3000 gulden!!!!
terwijl ik echt niet te klagen heb over mijn geluid terwijl ik een film kijken zowel indrukwekkende bas als goeie hoge toon en middentoon maar ik heb er wel voor dat geld nog een 82 cm breedbeel bij
Precies, is dus net zoiets als een 100" digitalbeamerfullscreenblablahightechquote:TomSwinnen schreef op 30 August 2003 @ 20:57:
[...]
Ja en ? Komt er in films geen muziek voor dan? Of mogen wij met een "home cinema" geen ceedeetje opzetten? Als je al je geld in een tv steekt en bijna niets in je geluid , ga je geen ceedeetje opzetten of ga je het insteke in je radiotje in de keuken![]()
Dit ivm met termen als letterbox, scherm wegsnijden en dergelijke. Ik kan wel de tv op "smart" zetten, dan wordt het beeld wat groter maar de balken blijven. Hoe zit het nu precies? Kan ik die dvd niet beeldvullend zien?
Zal wel domme vraag zijn maar ik vraag het me toch gewoon af.
OcNewB wijzigde dit bericht 30-08-2003 21:18 (39%)
C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx
Maar achter op het dvd doosje staat 16:9 dus... hoe zit het dan?quote:ViolatoR schreef op 30 August 2003 @ 21:18:
Dat hoord zo, komt omdat LOTR:TTT 2.35:1 is, dat is bioscoopformaat wat dus nog breder is dan breedbeeld, een fullscreen breedbeeld film is 1.85:1 geloof ik, dus met de meeste films zul je er nog kleine zwarte balkjes bij hebben. Maar als je dat dus op een 4:3 zou kijken, zou de helft van het beeld zwart zijn.
Het is overigens ook iets waar ik overin zat in het begin hoor, denk je een breedbeeld te kopen om van die balken af te zijn, zijn ze er alsnog, uiteraard wel kleiner, maar ik verwachtte ze ook niet.
ViolatoR wijzigde dit bericht 30-08-2003 21:23 (31%)
quote:ViolatoR schreef op 30 August 2003 @ 21:28:
hehe, tja, je kan met zoomen wel die balken weg werken, maar goed, dan rek je het beeld dus ook uit wat er ook niet mooier op word.
Troost je met de gedachte dat je met 4:3 nog eens het dubbele aan zwarte balken zou hebben ;p
Ik ben er al achter hoe het zit. Laat de animatie wel even laden:
http://www.widescreen.org/widescreen.shtml
DIE SITE RULESquote:OcNewB schreef op 30 augustus 2003 @ 21:30:
[...]
Ik ben er al achter hoe het zit. Laat de animatie wel even laden:
http://www.widescreen.org/widescreen.shtml
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.