Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:Blizard schreef op 29 August 2003 @ 11:32:
[...]
Maar ik vind het gewoon raar dat niemand z'n tv als center gebruikt. Ok het vermogen van de speakers is minder groot, maar ik heb de indruk dat bij een centerspeaker het geluid een beetje teveel van boven/onder komt ?!En dan heb ik bij de speakers van m'n tv zelf niet.
Mijn TV (Philips Matchline 28PW9525) heeft geen speaker-inputs (alleen outputs), dus ik zou niet weten hoe ik m'n TV als center-speaker moet gebruiken. Ik kan natuurlijk het geluid van de TV gewoon aanzetten, maar dan hoor ik al het geluid door m'n TV en niet alleen het center-kanaal
Ik heb m'n center gewoon bovenop m'n TV staan en dan klinkt voor mij niet alsof het geluid teveel van boven komt...
lol iddquote:
Vroegahhh! Vroegah had je alleen kuiluh!
Waarom zou je de film niet meer kunnen bekijken ? Een center kan je simuleren met je front speakers, maar je kan niet geluiden van achter laten komen met je front speakers.quote:Blizard schreef op 29 augustus 2003 @ 11:32:
[...]
Een film kan je ook kijken zonder surround-ervaring, maar neem de center weg, dan kan je de film niet meer bekijken...
Maar ik vind het gewoon raar dat niemand z'n tv als center gebruikt. Ok het vermogen van de speakers is minder groot, maar ik heb de indruk dat bij een centerspeaker het geluid een beetje teveel van boven/onder komt ?!En dan heb ik bij de speakers van m'n tv zelf niet.
"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."
Mijn Honda Civic ESi uit 1992
Ongeloof gegarandeerd!
Great minds think alike!
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Zelfde geld voor center, dus die argumenten heffen elkaar op. Daarnaast kan dit haast alleen in ideale situaties, situaties die over het algemeen niet thuis te creeeren zijn.quote:Walter.PPK schreef op 29 augustus 2003 @ 14:17:
Dat kan wel. Moet je gewoon goeie fronts en amp hebben en een beetje in het midden tussen de speakers zitten. Als het goeie speakers zijn en je hebt een goeie mix van bv Yes dan zou je zweren dat het geluid van achteren komt.
"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."
Mijn Honda Civic ESi uit 1992
Situaties zijn wel thuis te creeën. Weleens gehoord van Virtual surround. Dat simuleerd dus 2 rears vanuit je fronts. Natuurlijk niet zo goed als echte surround speakers het doen, maar toch.quote:JT schreef op 29 August 2003 @ 17:14:
[...]
Zelfde geld voor center, dus die argumenten heffen elkaar op. Daarnaast kan dit haast alleen in ideale situaties, situaties die over het algemeen niet thuis te creeeren zijn.
Ik vind trouwens de front speakers de belangrijkste speakers in een surround opstelling.
www.hospitalitylife.nl

Hangen op de Rotel RMB1095 amp, 5x200watt @ 8Ohm.

Momenteel worden er dus 3 kanalen niet gebruikt (bi-ampen ga ik wel nog eens proberen), maar het is de bedoeling dat ik nu verder ga uitbreiden naar een volledige 5 speaker surround setup, zodra er terug wat centjes zijn
Melvin wijzigde dit bericht 30-08-2003 12:51 (31%)
Het zijn brakke pics omdat ik geen goede camera heb en er geen batterijen inzitten heb ik met een draadje moeten fotograferen.
Betere pics komen er dus aan.

Waar nu dat stoeltje staat wordt straks plaats gemaakt voor een 3 zitsbank
Kijkafstand is zo'n 2 meter.
ik ben van plan die 2 meubels te vervangen in een meubel zoals dit:

en dan komen mijn speakers op zuilen te staan...
duncanvdlinden wijzigde dit bericht 30-08-2003 13:32 (16%)
WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.4
nicequote:Melvin schreef op 30 August 2003 @ 12:50:
Fotootje van mn nieuwe B&W Nautilus 804 speakers:
[afbeelding]
[afbeelding]
Momenteel worden er dus 3 kanalen niet gebruikt (bi-ampen ga ik wel nog eens proberen), maar het is de bedoeling dat ik nu verder ga uitbreiden naar een volledige 5 speaker surround setup, zodra er terug wat centjes zijn
:)
Raar ? Dat vind ik niet. Je gaat toch geen geluid beluisteren van 2 verschillende bronnen tegelijk ? Wat dacht je van zaken als vertraging enzo ? Het geluid zoals het bedoeld is kun je op deze manier nooit verwachten....quote:Blizard schreef op 29 augustus 2003 @ 11:32:
@ Melvin : zééééééér mooie speakertjes. Nu heb je 3 beesten in huis , die rotel en je speakers
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
quote:Walter.PPK schreef op 30 August 2003 @ 14:45:
Mooie speakers Melvin! Stuur je ze via de marantz aan?
quote:Fotootje van mn nieuwe B&W Nautilus 804 speakers:
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Sowieso, een goede center is niet zo stralinsgevoelig, en als je zitpositie een beetje fatsoenlijk vanaf de center is, heb je daar dus geen last van.
Omdat ik hier nu toch reply, post ik lekker mijn setup nog een keer.

Hierop te zien zijn:
TV : Philips 36PW9575 36" breedbeeld.
Receiver : Pioneer VSX-D2011S
DVD : Philips DVD 963SA met AudioArt modificatie
Frontspeakers : ASW Alpha. (4 Weg transmission lijn speakers, erg fijne speakers van een niet zo bekend merk.)
Center : Mission C702
Sub : 2X Magnat Omega 380

Hierop te zien zijn :
Mijn stoel.
Rears : Mission 703's
Rear Surrounds : Mission 70's
Wat wil ik nog eens : Mijn Center vervangen door een ASW Cantius Center. (wat krachtiger en matched beter met mijn fronts, hoewel de huidige ook goed te doen is met wat EQ.
Nog een leuke 2 kanaals eindtrap erbij, om mijn fronts te Bi-Ampen.
Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!
Euhm ik snap dat die rotel voor de power zorgt maar er moet nog wel voorversterkt worden.quote:
quote:Walter.PPK schreef op 30 augustus 2003 @ 15:13:
[...]
Euhm ik snap dat die rotel voor de power zorgt maar er moet nog wel voorversterkt worden.
Wel dan ? Er staan 2 versterkers , die marantz en die Rotel. Als de ene voor de eindversterking zorgt , zorgt de andere voor de voorversterking. Simpel toch, moet er maar op komen hé
@ GameOver : aja , das die set-up vol met plantjes en plantenbakken
Leuk THX bordje... maar ik denk niet dat ze je hele kamer zijn komen keuren en je opzet THX-certified verklaard hebbenquote:Scarp schreef op 27 August 2003 @ 19:49:
Laatste toevoeging was een Rotel RCD991 cd speler. M'n nieuwe pre-amp is nog steeds in bestelling (Rotel RSP1098).
M'n volle rack ...
[afbeelding]
Het duurt een tijdje voor het snel gaat... :-)
Yup, ik heb een jungle HT-setup.quote:TomSwinnen schreef op 30 August 2003 @ 15:40:
@ GameOver : aja , das die set-up vol met plantjes en plantenbakken
Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!
Mijn Sr4200 was anders een behoorlijk teleurstelling in stereo. Misschien dat het beter wordt als je hem alleen als pre-amp gebruikt, maar een goede stereovoorversterker verdient een N804 toch wel.quote:ja maar als je zo'n dure amp hebt en dure speakers dan zou het kunnen dat je voor stereo een aparte 2 kanaals preamp gebruikt bv. Maar de marantz klinkt in stereo niet slecht mits ie in source direct staat.
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.