Gathering of Tweakers

Quicksearch
Moolteepass
Reg. datum: 17 september 2001

Mag ik u allen er even op wijzen dat geluid wisselstroom is en dus de richting van die interlinks geen ruk uitmaakt.

w00Dy wijzigde dit bericht 05-09-2003 18:45 (4%)

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

Kijk ff naar het verhaal dat ik postte dan.....het gaat meer om het feit dat de afscherming van de interlink (als je die hebt dan he) geaard wordt aan de bronzijde van de interlink.

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Nette interlinks en speaker kabels hebben jullie zeg, echt bizar!

In't vorig topic had ik ook me setje getoond ( met gewoon wat standaard prut kabels :P ) met de melding dat ik nog op me yamaha versterker + dvd speler zat te wachten.

Die heb ik dus laten schieten omdat je na 3 maanden toch wel iets hebben. Yamaha kon het steeds maar niet leveren zei de winkel, vooral vanwege veelgevraagde de platinium front. Maar zoiets duurt bij Yamaha iets van 6 weken. Toen ik echter hoorde na de 3 maanden dat er nog niks was gedaan ( volgens mij door de winkel zelf niet ) heb ik het geld terug gevraagd en naar een andere winkel gegaan waar mijn oog is gevallen op een mooie marantz set. Die ik gister net goed en wel draaiend heb.

In vergelijking met de pioneer die ik in leen had is het echt een enorme verbetering. Zelf mijn amateur oortjes kunnen het verschil horen hehehe
K'zal zo snel mogelijk de specs en foto's plaatsen.

Axel - Teddybears [EVE-online]

Op zoek naar user icon...

Wel gaaf die kabelpostings ;)

Zal na mijn vakantie (morgenvroeg weg ;) ) nieuwe plaatjes maken.

1 game pc en 4 kantoor pc's

Moolteepass
Reg. datum: 17 september 2001

quote:
zimbab schreef op 05 september 2003 @ 18:55:
Kijk ff naar het verhaal dat ik postte dan.....het gaat meer om het feit dat de afscherming van de interlink (als je die hebt dan he) geaard wordt aan de bronzijde van de interlink.

heb ik gelezen,
waar zit die afscherming dan bij die flatwire interlinks van jouw ?

quote:
ShaDoW schreef op 05 September 2003 @ 18:57:
.........heb ik het geld terug gevraagd en naar een andere winkel gegaan waar mijn oog is gevallen op een mooie marantz set. Die ik gister net goed en wel draaiend heb.

In vergelijking met de pioneer die ik in leen had is het echt een enorme verbetering. Zelf mijn amateur oortjes kunnen het verschil horen hehehe
K'zal zo snel mogelijk de specs en foto's plaatsen.

In verhouding met de eerder door jouw begeerde Yamaha klinkt de Marantz (in dezelfde prijsklasse) ook veel beter. Niet op film, maar zeker op muziek gebied!

Gefeliciteerd iig, en nu de foto's!

O ja, over de kabels. Wedden dat je later ook nog foto's van je kabels post? :D :D

w00dy, kom maar eens luisteren. Ik had er ook altijd een hard hoofd in, maar het maakt echt uit.

Ik heb wel meer mensen technische uiteenzettingen horen geven, geen speld tussen te krijgen overigens, maar toch na een luistertest zouden die personen dat er verschil tussen zat...........

rara. Blijkbaar is er meer, afgezien van hetgeen we willen horen, tussen techniek en fictie.

Nee.
Reg. datum: 29 september 2002

Ik weet niet precies waar ik het moet posten, dus doe ik het maar hier.

Ik heb een breedbeeld televisie, een JVC. Het type weet ik niet precies, want op de handleiding staan een paar type nummers :X

AV32X25EU en nog een paar.

Het probleem:

Bij sommige zenders, namelijk: de muziekzenders en discovery is soms een kraak in het geluid te horen, gewoon een harde storing. Niet altijd, maar wel regelmatig. Dit is erg vervelend.

Iemand een oplossing?

ASUS F3SV 019C @ C2D T7500 2.2GHZ, 2GB RAM en GeForce 8600GS

Komop zeg niemand hoeft iemand anders te overtuigen van zijn gelijk, deze discussie is (zoals we allemaal weten, Zinloos). Het is een eeuwig gemekker over ik hoor dit dat enz...
Ik vraag me dan altijd af of het dan nog wel over de muziek/film gaat.

Zelf ben ik van mening dat ik met film erg mijn best moet doen wil ik klank kleur van verschillende units enz. uit elkaar te halen. Het verschil van de ene en andere interlink vind ik dan ook een beetje mierenneukerij. Zelf zou ik er niet veel geld aan uitgeven.

Nergens beweer ik dat er geen verschil kabels zit, maar bv bij luidspreker kabels heb ik na een bep. dikte grens geen verschil kunnen ontdekken. Nou ben ik misschien iemand die meer in techniek geloofd dan in andermans bevindingen. Bij de ls kabel bv. daar loopt genoeg stroom doorheen zodat het (in de praktijk) niet meer bijinvloed kan worden door HF signalen enz. Afschermen heeft volgens mij bij luidspeker kabels dan ook weinig zin.

Sommige mensen hier zijn van mening dat versterkers(buizen daargelaten),kabels,enz. eerst in moeten spelen. In mijn ogen is dat compleete onzin. Ga voor de grap eens rondsurfen op diyaudio.com daar forumt een meneer rond (nelson pass) die zelf versterkers ontwerpt voor deze doelgroep.(www.passlabs.com) Dat soort mensen schijnen er ook zo hun twijfels bij te hebben (er is geen specifieke discussie over geweest maar, het punt is dat dat soort mensen een versterker oid ontwerpen vanuit een technisch standpunt) ik niet de enigste ben.

Of het de bedoeling is hier een discussie over interlinks/ls kabels te houden weet ik niet, maar ik zou best de andere kant van het verhaal willen horen :).

EDIT: blue-eyes, ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat, het gehoor is een heel subjectief iets, en ik ben van mening dat het veel te maken heeft met de spagetti tussen die oren :)

eX!sIoN wijzigde dit bericht 05-09-2003 22:24 (6%)

<studdud> what the fuck is wtf??????

nu met extra naalden

hier mijn home enterrianment set.

is helaas nog maar stereo en geen 5.1. maar voorlopig goed genoeg.

hier de totale opstelling zoals tie hier staat in mijn zelf gebouwde meubel op wieltjes.

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/totalview.JPG

hier mijn geliefde samsung tv 55 cm.

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/tv.JPG

hier mijn dvd cyber home type 402 [alles eter en uiteraad regio vrij] en de videorecorder vr 6585 die inmidels 15 jaar oud is en nog steeds perfect werkt op de display na. [6 kops hifi stereo]

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/video+dvd.JPG

hier plaatjes van mijn speakers eltax concept 200 aka aldi luidsprekers.

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/speakfront.JPG

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/speaknofront.JPG

en hier het monster wat de speakers van prik voorziet
mijn 2x 160 watt karaoke versterker van koda

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/koda.JPG

hier mijn vorige radio en nu alleen nog weker radio en tuner.
een philips midi setje type fw 535 toch 2 x 50 watt is genoeg als wekker.

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/midiset.JPG

en de bijbehorende boxjes

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/bspeaker.JPG

hier nog een totaal overzicht vanuit mijn deur openning

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/roomview.JPG

hier mijn pctje die dienst doet voor de mp3 en de divxjes.
specs amd xp 1700 + 256ddr 60 gig hdd en een ati radeom 9200 pro 128 mb drr die met een svhs kabel naar mijn tv ligt.

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pcchefke.JPG

alles is aan elkaar geknoopt met bedrading van de gamma en voor de speakers gebruik ik 2x 3 m2.

en dit was het wel een beetje ik ben er best te vreden mee het speelt allemaal best goed en klikt op hoog volume best zuiver en ook bij laag volume ben ik tervreden.

cactusman wijzigde dit bericht 05-09-2003 22:34 (3%)
Reden: pics fix

euhmmmm

Sommigen hebben een set, sommige 3 ;)

Gave wekkerradio, heb nog een oude met bellen van 25 jaar oud. Je bracht me op een idee ;)

©

quote:
Scarp schreef op 27 August 2003 @ 20:08:
D'r is wel meer anders op die 1098 tov de 1066. Degenen die 'm al hebben zijn het er allemaal mee eens dat het enorme verbetering is. Qua financieen verlies ik er niet veel op. De 1066 is verkocht voordat ik 'm te koop zet :)
Komt het einde nu al eens in zicht ? Ik herinner me (meerdere keren) een uitspraak van ene Mr. Scarp die heilig beloofde niets nieuws meer te willen kopen :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Scarp moet je gewoon warm maken voor een produkt dat jezelf wilt hebben. Heeft ie het eenmaal gekocht, maak je hem lekker voor een ander produkt. Het "oude" produkt neem je als vriendendienst van hem over ;)

Scarp: bedankt voor de kabels :D :D

Scarp was toch bezig over een t-shirt met daarop "I wanted a pair of Nautilus 800's, but all I could afford was this lousy T-shirt (and a pair of 804')" :)

Volgens mij gelooft niemand Scarp meer als hij zegt dat die upgrade de laatste is voor een tijdje :)
©

quote:
Melvin schreef op 05 September 2003 @ 23:01:
Scarp was toch bezig over een t-shirt met daarop "I wanted a pair of Nautilus 800's, but all I could afford was this lousy T-shirt (and a pair of 804')" :)

Volgens mij gelooft niemand Scarp meer als hij zegt dat die upgrade de laatste is voor een tijdje :)
"Scarp-de-zinloos-geweld-audio-man".

tbusquet wijzigde dit bericht 05-09-2003 23:02 (6%)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Dat krijg je met die rijke vrijgezellen, geld als water ;)

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
Blue Eyes schreef op 05 September 2003 @ 23:11:
Dat krijg je met die rijke vrijgezellen, geld als water ;)
Haha :*)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

quote:
Blue Eyes schreef op 05 september 2003 @ 22:55:
Scarp moet je gewoon warm maken voor een produkt dat jezelf wilt hebben. Heeft ie het eenmaal gekocht, maak je hem lekker voor een ander produkt. Het "oude" produkt neem je als vriendendienst van hem over ;)

Scarp: bedankt voor de kabels :D :D

hahah :) Ja ga ik ook maar 's doen denk ik :)

Maar Scarp, ga zo door :) Krijgen we tenminste nog eens wat varierende foto's te zien :p

Level 70 Tauren Warrior: [profile]

quote:
Scarp schreef op 05 September 2003 @ 17:08:
Hier nog een paar fotootjes van mij:
De zijkant van de pre-amp. Zichtbaar zijn de Blue Heaven interlinks met neutrik connectoren (boven) en de red dawns (onder)
[afbeelding]

De red dawns van cd speler (Rotel RCD991) naar pre-amp. Let op de pijltjes op de connectoren. Aangezien deze kabels al ingespeeld waren maakt dit echt een hoop verschil uit. Initieel had ik eentje (zonder het te weten) verkeerd om aangesloten en het klonk nergens naar. Totaal geen bas ... echt beroerd. Kabeltje andere richting op doen maakte alles goed!
[afbeelding]

Nog wat speakerkabel dat niets ligt te doen. Ik heb 2x 4 meter, en van 1 van de kabels is dat op zich niet nodig qua afstand maar voor de beste consistentie heb ik wel gewoon die 4 meter. Deze kabel rolt uit zichzelf zo een beetje op, dus een andere manier neerleggen is nagenoeg niet te doen. Verder liggen er nog twee profigold kabels die van tv en upc bak naar de pre-amp gaan. En de scart (glimmend blauw). Het koperkabeltje wat er ligt is de center kabel. Die kabel moet nog eens vervangen worden.
[afbeelding]

Binnenkort: een nieuw tv meubel en nieuwe pre-amp. Nieuwe foto's volgen.
waar heb jij dat tv-meubel gekocht? het is precies wat ik zoek, kan ik altijd een centertje in het kastje leggen evt.

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.3

.

Scarp wijzigde dit bericht 08-09-2003 11:52 (100%)

100 % BULLY

quote:
Scarp schreef op 06 September 2003 @ 10:39:
Qua voorversterking word dus de pre-amp nog vervangen en gaat de 5 kanaals eindversterker weg. Dan moet er weer een andere eindversterker komen ... 3x raden welke? :) .

Dus je wil en de RSP 1066 en de 1075 vervangen ?
Precies het setje wat ik wil ;)

kingfriko

mijn upgrade komt eraan!
tannoy mx2-m wordt vervangen door mx3-m of mx4-m :p

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.3

Kracht door Eenvoud

quote:
kingfriko schreef op 06 September 2003 @ 10:52:
[...]

Dus je wil en de RSP 1066 en de 1075 vervangen ?
Precies het setje wat ik wil ;)
en jij bent niet de enige :*)

.

Scarp wijzigde dit bericht 08-09-2003 12:48 (100%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws