Ja dat staat beschreven, maar er wordt ook verteld dat het zo goed al onmogelijk is. En dat er maar heel weinig type schermen zijn waar het bij kan.quote:clutgendorff schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:04:
[...]
Hmmm oke, het zijn iig gewoon losse draadjes zeg maar.... Kan hier van me werk ook zowieso wel wat spul pakken wat ertussen gesoldeerd kan worden... Maar volgens mij staat er in dit topic ook hoe je een laptopscherm om de vga output kan aansluiten? (Zoja dan ga ik het topic maar is goed doorspitten) Dan heb ik natuurlijk ook een meter te pakken...
Wat je moet proberen uit te vinden is welke signalen over welke draden lope. Als je bijvoorbeeld de losse RGB signalen en de syncs kan vinden kun je die appart aan een afgeschermt kabeltje solderen. Als je een scoop hebt of ergens kan lenen is het makkelijk te meten, heb je dat niet wordt het lastiger. Als je de losse signalen niet afschermt zul je redelijk wat schaduw lijnen achter de scherpe lijnen zien die op het beeld worden weergegeven.