Hoofdcategorieën
Topicacties

Laptop LCD aan VGA-kaart

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 45 46 47 48 last

Reageer Nieuw Topic
110%

Zit nu een beetje met een lcd scherm te spelen maar kom nog niet helemaal uit de pin layout.

heeft iemand toevallig ervaring met de Sharp LQ10D321? of heeft iemand de pinlayout hiervan?

ben al aan het zoeken gegaan met google maar nog niet met goed resultaat
Usted está seguro?
Reg. datum: 08 juni 2003

quote:
kaasie schreef op 08 december 2003 @ 18:04:
heeft iemand toevallig ervaring met de Sharp LQ10D321? of heeft iemand de pinlayout hiervan?
Pinout LQ10D321

ALLES valt te repareren

Grmph, ik heb inmiddels ook alles, behalve de pinout van mijn schermpje :'(. Ik zoek me de tyfus, maar kan geen pinout vinden.

Het is een Sharp LM641481 640x480 mono schermpje, uit een oude Compaq SLT/286 laptop. Iemand die weet waar ik het wel zou kunnen vinden?

Edit:

Nee, helaas, niet op eio.com. Op geen enkele link die ik hier in de topics tegen ben gekomen. Ik dacht dat iemand hier misschien nog wat geheime plekken wist :+. Ik ben ten einde raad, zeg maar, alle topics hier wel doorgeworsteld.

Het is een 640x480 schermpje met 16 greyscales. Als ik het wel heb, heeft het schermpje een parallelle greyscale aansturing, dus 4 bits, en zou het moeten werken. Maar alla, dat is na downloaden en checken van andere Sharp 640x480 mono schermpjes, dus weinig meer dan deductie.

RetepV wijzigde dit bericht 08-12-2003 19:25 (57%)

AMD Athlon XP 2600+ (Barton), Asus A7N8X-E Deluxe, 1GB DDR400, GeForce 6600GT 128MB

110%

quote:
RetepV schreef op 08 december 2003 @ 18:58:
Grmph, ik heb inmiddels ook alles, behalve de pinout van mijn schermpje :'(. Ik zoek me de tyfus, maar kan geen pinout vinden.

Het is een Sharp LM641481 640x480 mono schermpje, uit een oude Compaq laptop. Iemand die weet waar ik het wel zou kunnen vinden?

ook niet op http://www.eio.com?

daar kwam de mijne zoals je boven ziet vandaan :)

zit nu met de inverter te prutsen, zijn 5 aansluitingen in gebruik. Waarvan 2x2 aanelkaar zitten. Dus 3 verschillende.

Neem aan de 1x2 de GND en 1x2 de +v is? moet ik die 3e ook nog ergens op aansluiten?

edit:

gelukt :P

eerst natuurlijk +/- verkeerd aangesloten :9 dus je zag wel even licht maar niet op het scherm zeg maar 8)7 Maar na een soldeerbruggetje en omdraaien van +/- werkte deze wel perfect _/-\o_

nu de rest solderen :P

kaasie wijzigde dit bericht 08-12-2003 19:20 (17%)

Usted está seguro?

quote:
RetepV schreef op 08 december 2003 @ 18:58:
De datasheet staat op http://www.doom.com, maar daar moet je eerst een wazig contract tekenen en betalen ervoor :) Hij bestaat dus wel, dus je zou denken dat het ergens te vinden moet zijn. Als je echt wanhopig wordt kun je hem altijd nog daar vandaan halen, maar het is nogal duur :)

Usted está seguro?

quote:
Daar staan er niet zo heel veel op :)

@ RetepV, misschien heb je wat aan deze datasheet? http://www.lcdspecifications.com/sharppdfs/lm64c12.pdf
Heeft zover ik weet veel overeenkomsten met jouw scherm, misschien wel waard om even naar te kijken :)

ALLES valt te repareren

quote:
Riffic schreef op 08 december 2003 @ 19:08:
[...]
De datasheet staat op http://www.doom.com, maar daar moet je eerst een wazig contract tekenen en betalen ervoor :)

Ja, die had ik idd. ook gevonden :). Maar ik ga eerder een ander schermpje regelen dan voor een datasheet betalen die zij ook maar gratis hebben gehad }>.

Ik pak wel een aantal datasheets van vergelijkbare Sharp schermpjes en ga wel met de multimeter aan de slag. Ik heb de inverter erbij, alleen niet het mobo, anders had ik het makkelijker kunnen doormeten :(.

De connector heeft 14 pennetjes en de backlight zit op een apart kabeltje met 3 snoertjes aan een 6-polig stekkertje.

Edit:

Hmz, ik vond op deze link wat meer info over een LM64014C en LM64148Z schermpje. Als ik zo naar de fysieke opbouw van het LM64014C schermpje en naar het schema kijk, komen ze wel erg overeen. Mijn connector heeft 2 pinnetjes minder, maar op de 2e pagina staat een schema en dat lijkt enigszins op het schema van mijn schermpje. Probleem is dus dat de bovenste en onderste helft van het scherm apart aangestuurd worden. Daar moet dus extra logica bij. Ik ga er van uit dat beide helften tegelijkertijd gevuld kunnen worden, anders zouden de 4 D signalen niet dubbel uitgevoerd zijn.

Met een countertje en een data selector zou het kunnen, maar dan moet ik boven en onder om de beurt gaan vullen, en dan hou ik effectief maar de halve frequentie over. Dat gaat vast knipperen of een lelijk beeld geven. Misschien als mijn breadboard binnenkomt dat ik het nog eens ga proberen.

RetepV wijzigde dit bericht 08-12-2003 19:52 (54%)

AMD Athlon XP 2600+ (Barton), Asus A7N8X-E Deluxe, 1GB DDR400, GeForce 6600GT 128MB

a.k.a. Dr. Nix
Reg. datum: 23 september 2000

Ik begrijp dat jullie hier niet een pinout-request-draad van willen maken, maar om ons toch aan het modden te krijgen kunnen we best een beetje geholpen worden. Daarom bij deze: waar krijgen jullie al jullie pinouts vandaan? is er ergens een site waar er een heleboel staan?

Zo heb ik hier een lg schermpje, een lp121sl, waarvan ik niets kan vinden. Alleen maar aanbieders ervan. De close-te match is dit. Deze is onder andere voor een lb121s1-a2. Het typenummer lijkt al.
De connector klopt in ieder geval, en er zijn datalijntjes voor kleuren(B0-5, G0-5, R0-5), een h en v-sync, enz.
Tips?

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Usted está seguro?

quote:
Dr Nix schreef op 08 december 2003 @ 19:22:
Zo heb ik hier een lg schermpje, een lp121sl
Volgens mij bedoel je de lp121s1, daarvan is de datasheet hier te vinden: http://www.lcdspecifications.com/lgepdfs/Lb121s1.pdf

110%

zo heb net even gesoldeerd, pff wat een werk om de juiste pin steeds te vinden.. maar goed connecter is nu klaar kan hem dus morgen gaan testen.

(morgen even op een test/oude mobo voor de zekerheid ;) )
mini cooper 1991
Reg. datum: 19 januari 2002

pinout voor LCM-5331-22NTK

ik kom er niet helemaal uit;
de vesa is me duidelijk, maar de pinout van het display niet helemaal.
ik zie eerst een kolom daarin pin 1 t/m 44 dan de naam en beschrijving en daarnaast de aansluiting op het scherm zelf, maar die heeft 30 aansluitingen.
ik begrijp hieruit dat ik;
pin 9 als R0
pin 12 als G0
pin 15 als B1
pin 8 als R1
pin 11 als G1
pin 14 als B1
pin ?? als HSync
pin 30 als VSync
pin ?? als CLK
pin ?? als ENAB

moet aansluiten.

nu staan er dus 3 aansluitingen in waar ik me geen raad mee weet, de HSync, CLK en ENAB.
deze staan namelijk niet in de pinout van het scherm.
mijn vraag dus: is bovenstaande correct? en wat zouden de missende aansluitingen moeten zijn?
Backups al geregeld?

OliverBB: Ik ben bang dat je scherm niet gaat werken. Als je even in de laatste kolom kijkt (dat lijkt me namelijk de pinout van je LCD) zie je allemaal LD en UD-pinnetjes staan, en helaas werkt dit truukje niet met dat soort schermen :/

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting

mini cooper 1991
Reg. datum: 19 januari 2002

aah heb ik me er zo op verheugd :(
ik heb in je eerdere topic het volgende antwoord gehad

quote:
Sprite_tm schreef op 03 maart 2003 @ 19:30:
OliverBB: Als ik de pinout zo zie zou het allemaal prima moeten werken.

Ben nog niet echt verder gekomen, er zit nog steeds een irri 'feature' in de Foundation-software die ik gebruik waardoor zo nu en dan iets compleet niet wil werken...

ik hoopte dus dat zou werken
ik heb overigens het hele laptop gebeuren er nog bij misschien dat ik daar dan nog iets mee kan?behalve dan als laptop want alszodanig werkt ie niet meer.
is ook gedemonteerd.

OliverBB wijzigde dit bericht 09-12-2003 01:05 (8%)

Reg. datum: 04 maart 2000

Ik volg dit topic al een tijdje en ik ben blij dat ik goedkoop aan een 12.1" tft-tje met vga aansluiting kon komen :) (en touchscreen)

110%

quote:
_-= Erikje =-_ schreef op 09 december 2003 @ 09:47:
Ik volg dit topic al een tijdje en ik ben blij dat ik goedkoop aan een 12.1" tft-tje met vga aansluiting kon komen :) (en touchscreen)

hoeveel kan je er regelen ? :P

heb net een test met mijn lcd scherm gedaan.. maar deed niks :(

enable met +5v gaf volgens mij een verkeerde sluiting.. was even een plop en klaar.. vanmiddag maar verder klooien

hopelijk doet ie het nog :)

kaasie wijzigde dit bericht 09-12-2003 10:43 (5%)

Ik krijg em via een IA dus dan weet je wel waar je zijn moet :)

Ducit amor patriae
Reg. datum: 14 augustus 2000

Weet iemand misschien of je de (flat)kabels van LCD naar een notebook kan verlengen?

Ik wil misschien mijn notebook alsvolgt in mijn auto monteren.

- Software installeren
- LCD pannel demonteren van notebook.
- LCD pannel kabels verlengen, (circa 1.5 meter)
- LCD pannel monteren aan notebook
- Testen
- Notebook onder passagiers stoel, evt met klitteband vastmaken.
- LCD pannel monteren aan dashbord.
- PS2 splittertje installeren, en daaraan een keybordje en trackbal aansluiten
- Kabels aansluiten, en evt. adapters monteren.
- Kabel van audio-out koppelen aan versterker (kan dit???)

Dat was het zo'n beetje.
Heeft iemand dit al eens geprobeert?
En Heeft iemand nog suggesties of tips?

FragNeck wijzigde dit bericht 09-12-2003 11:03 (4%)

110%

quote:
_-= Erikje =-_ schreef op 09 december 2003 @ 11:01:
Ik krijg em via een IA dus dan weet je wel waar je zijn moet :)

zal eens gaan kijken :)

1 stuk: 243 euro per stuk
25 stuks: 185 euro per stuk
50 stuks: 175 euro per stuk

toch nog wel vrij prijzig en helaas is de IA net afgelopen :'(

kaasie wijzigde dit bericht 09-12-2003 11:51 (31%)

Usted está seguro?

quote:
FragNeck schreef op 09 december 2003 @ 11:02:
Weet iemand misschien of je de (flat)kabels van LCD naar een notebook kan verlengen?

Tips voor verlengen flatcable laptop scherm ;)

ALLES valt te repareren

quote:
_-= Erikje =-_ schreef op 09 december 2003 @ 09:47:
Jaja, maar jij betaalt zo'n 250 euro, en wij maar 10 ofzo :+.

Reg. datum: 07 december 2003

Grrr... :( het wil nog niet echt lukken. Ik krijg nu wel reaktie van m'n scherm, maar hij doet nog steeds vreemd. Het scherm 'verloopt' -> begint zwart wordt ineens wit en loopt daarna, geheel of gedeeltelijk, via rood/blauw weer naar zwart, met meestal een geactiveert pixelt(rij) achter te laten. :o

Kan iemand mij vertellen hoe hij z'n scherm precies heeft aan gesloten aan z'n VGA kaart mischien kan ik daar uit herleiden wat ik fout doe...

Vuikie wijzigde dit bericht 09-12-2003 13:57 (11%)

Arghhhhh!

ik heb een paar posts terug nog een plaatje gepost waar precies op staat hoe ik het gedaan heb. :o

Specs van mijn bak Hier!

Arghhhhh!

quote:
FragNeck schreef op 09 december 2003 @ 11:02:

Ik wil misschien mijn notebook alsvolgt in mijn auto monteren.

- Software installeren
- LCD pannel demonteren van notebook.
- LCD pannel kabels verlengen, (circa 1.5 meter)
- LCD pannel monteren aan notebook
- Testen
- Notebook onder passagiers stoel, evt met klitteband vastmaken.
- LCD pannel monteren aan dashbord.
- PS2 splittertje installeren, en daaraan een keybordje en trackbal aansluiten
- Kabels aansluiten, en evt. adapters monteren.
- Kabel van audio-out koppelen aan versterker (kan dit???)

Dat was het zo'n beetje.
Heeft iemand dit al eens geprobeert?

ik heb het flatkabeltje stuk geknipt, koper baantjes blootgelegd doormiddel van vijl en toen draadjes er op gesoldeerd. Dit werkte een tijdje alleen zat totaal niet stevig. Toen ben ik gewoon maar op de connector gaan solderen, dat is denk ik toch gewoon het makkelijkst ook in jouw geval.
met die vage flatkabels valt gewoon nix te beginnen. |:(

Specs van mijn bak Hier!

quote:
RetepV schreef op 09 december 2003 @ 13:40:
[...]

Jaja, maar jij betaalt zo'n 250 euro, en wij maar 10 ofzo :+.
170 euro :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 45 46 47 48 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: